Zie best wel vaak het woord zuipen hier.

Wat is jou mening over alcohol en herstel?
Dat het overrated is...
Vandaag 5
PR's en toch al wel bijna 4 uur slaap gepakt...
Rust is heel belangrijk, daarnaast is Alcohol gewoon k*t voor je lichaam, maar het kan voor voldoende ontspanning geven, zodat ik als student een beetje rust krijg. Alcohol is gewoon ruk, maar ik ben te bourgondisch opgevoed, en geniet af en toe een beetje teveel van het leven.. Daar snak ik dan ook naar, ik heb niet (meer) de ambitie om de beste van NL te worden of daarbuiten

... Ik wil wel gewoon efficient trainen. En daar kan een recreatief biertje bet bij passen. Helaas maak ik van zulke dingen onbewust ook vaak een wedstrijdje, en win ik het voor als nog (van de alcohol

) Geheel onthouding heeft me tussen mijn 17-19e niet de resultaten opgeleverd die ik wilde, daarnaast heb ik 2 seizoenen terug nog PR gegooid, toen ik tijdens warming-up nog bijna over mijn nek ging..
Maar jongens en meisjes, alcohol doe het alsjeblieft niet. Zolang je alcohol matigt (of voor het weekend houdt) is er als recreatieve sporter niet zo heel veel aan de hand. Tuurlijk had ik anders wellicht meer progressie gemaakt. Maar het laatste jaar heb ik door het ontbreken van een goed slaap patroon meer laten liggen. Heb 3-4 maanden zo rond de 3,5 uur slaap gemiddeld per nacht gezeten...
Vandaag
Stijve Pecs uiteraard, dus veel rekken
OHB 7,26 14,50
PR
OHB 6 en 5 niet gemeten wel ver
OHB 4 20,10 SB
OHB 3 erg ver in buurt van
PR
OHB 2 25,76
PR
Werpen zelf, veel stand worpen gedaan, waarbij ik op wat technische aspecten lette..
Over gegaan op lichte speren, omdat ik mij per ongeluk had ingeschreven voor wedstrijd volgende week al.. Is eerste keer dat ik met speren gooi sinds lange tijd.. Ooops... Maar het pakte goed uit 500 gram (normaal gewicht is 800 gram) gooide ik naar
~71,5 (3x nagemeten

)
PR zelfs verder als vorig jaar toen ik in topvorm was voor het NK... Hierna maar gestopt.. Met goed gevoel dus afgesloten.
Stand ver.. duurde ff voor er in kwam maar 2,65 meter
PR
5 Kikker sprongen 13,50 (is okay) sprongen op gras PR is 13,80 op kunststof
Speersprong (Hink-Hink-stap-stap-sprong) te ingewikkeld (li-li-li-re-li-2-en landen) 16,55 ****ING DIK
PR
5 Loopsprongen 26,5 was kapot maar 1x gedaan, maar kon zeker verder