AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.721
6 PR's in 4 trainingen gaat wel lekker, als ik zo terug lees...

• #4.722
Donderdag rustdag genomen

Vrijdag

FrontSquat
tot 1x110 lekker rustig aan gedaan... maandag maxxen

HipSnatch
tot
3x80 evenaring PR denk ik.. 3e rep was een misser.. maar 4e ging ****ing easy...

Vandaag mega kater

DB Bench
tot
10x32,5

Beetje biceps, om mijn elleboog heel te krijgen/houden

Genoeg Ab shit gisteren en vandaag maar geen zin om te vermelden

• #4.723
Vandaag naar Woerden geweest voor werptraining

begonnen met kogeltjes
OHB 4 20,48 PR nice

Met horden mijn heup vertieft, hierdoor ging werpen niet goed.. Na wat noodingrepen ging het weer okay...

StandingLongJump 2,61
5 Kikkersprongen 13,60
SpeerSprong 16,85 PR nice
Loopsprongen DNF rust met schenen

Al met al tevreden

• #4.724
Gisteren denk ik iets teveel van de benen gevraagd...

FrontSquat
1x140 PR... maar was een lelijke mother****er..

Morgen snatches en hopelijk voel ik me dan een stuk sterker...

• #4.725
Gisteren,

redelijk getraind... aan het einde wat aardige worpen...

HipSnatch
2x5x20
3x50
2x60
1x70
1x80
2xFx85 wtf...
3x1x87,5 F
1x87,5 PR lelijk.. maarjah had ik bij de andere maar wat beter mijn best moeten doen...

Pull over Javelin style
5x40
3x50
3x60
3x70
3x80
2x60 stijl aanpassing gedaan
2x80
3x90 PR geen 1RM testen op zulke oefeningen....

Mijn tricep heeft denk ik een heel klein scheurtje opgelopen... tijdens 1e rep met 90 Pull over.. toen ik 1,5 uur later thuis kwam gelijk gekoelt (ja te laat ik weet het).. Kan mijn arm niet full extenden... in de eindstand van een plate front raise... of het te ver uitlocken van een DB tijdens DB press...

t8m3ow.jpg

Het rondje geeft de plek van de pijn aan... hoop dat het de spier is, en niet de pees... komt goed!

Laatst bewerkt:
  • #4.726
Vandaag, Pijn lijkt iets minder maar met Barbell vol gooien en leeg halen toch nog pijnlijk/gevoelig

HalfSquat
tot easy 3x160

HangClean (geen powerclean meer vanaf vloer)
6x20
3x60
2x80
1x100
1x110 PR
1x115 PR
Fx120 die komt nog wel....

Nu gestopt met Creatine... ff een Maandje af...

• #4.727
Heb wat rust gepakt, en redelijk wat gefeest...

Vandaag

DB Bench Press
tot
6x37,5

Latt Pulldown
4x12

Tricep Rope Extension
3x10

Lateral Raises
3x10 (tot 10x11)

Incline DB Curla
10x10
10x12
12x12

Waarom niet meer vanaf de vloer cleanen?

• #4.729
Waarom niet meer vanaf de vloer cleanen?

Omdat ik hier al 3 jaar stil op stond....

Ik ben dynamisch beter, Het voelde na enkele jaren niet gedaan te hebben gelijk aan dat ik binnenkort mijn all-time clean PR kapot ga maken...

Ga vanaf nu wel weer een block in waarin ik alle soorten Olympich Lifts door elkaar heen ga gebruiken..

de hipsnatch arie - waar is die goed voor
is ergens een voordeel t.a.v de powersnatch?
nice log by the way

• #4.731
de hipsnatch arie - waar is die goed voor
is ergens een voordeel t.a.v de powersnatch?
nice log by the way

Dat hij veel makkelijker uit te voeren is, veel minder complexiteit... Enkel een 2nd Pull... en Thanks

Vandaag

PowerClean (from Floor)
3x60
8x3x90 (binnen 10 minuten)

BackSquat onder Par
2x8x20 t*ring.. op diepte komen ging echt ruk
8x70
8x80
8x90
3x8x100

Heel Glute en onderrug verzuurt dus niet zwaarder als 100 gepakt..

GoodMorning (1e keer ever) Benen zo gestrekt mogelijk, licht buiging in knie... om toch nog iets van ROM te maken..

12x20
2x8x30
8x40

Ab Wheel... vanaf knie, vanaf halverwege schenen, en vanaf begin voet (Foam Roller ertussen 3x6

Foam roller ertussen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet..

• #4.733
Het Kantelpunt, gaat in plaats van Knie, naar halverwege schenen.. tot net iets voor de voeten... Ik laat iemand op mijn voeten zitten.. Werkt best nice...

Wou net zeggen want ik heb het ook weleens geprobeerd maar dan rol je anders alle kanten op.

• #4.735
Wou net zeggen want ik heb het ook weleens geprobeerd maar dan rol je anders alle kanten op.

Tegen de muur zetten werkt idd niet...Denk dat ik inmiddels sterk genoeg ben om ze zonder hulp vanaf de tenen te doen.. Maar geen zin in weer meer dan 7-10 dagen spierpijn... Zodra ik gecontroleerd 12 reps vanaf de foamroller tegen mijn voeten kan doen.. ga ik ze langzaam opvoeren.

Heb trouwens tijdens het speerwerpen last van beide obliques, is volgens mij gewoon spierpijn maar toch..

Tegen de muur zetten werkt idd niet...Denk dat ik inmiddels sterk genoeg ben om ze zonder hulp vanaf de tenen te doen.. Maar geen zin in weer meer dan 7-10 dagen spierpijn... Zodra ik gecontroleerd 12 reps vanaf de foamroller tegen mijn voeten kan doen.. ga ik ze langzaam opvoeren.

Heb trouwens tijdens het speerwerpen last van beide obliques, is volgens mij gewoon spierpijn maar toch..

Achja, als je het elke week doet hou je er op een gegeven moment nauwelijks meer spierpijn aan over. Tenminste, zo werkt het vor mij :rolleyes:

ben op zoek gegaan naar de hipsnatch
effe wat filmpjes bekeken op you tube
kwam ik de jou filmpje tegen
zag er strak uit - beroerde muziek-keuze;)
but who cares
het is het proberen waard

• #4.738
Achja, als je het elke week doet hou je er op een gegeven moment nauwelijks meer spierpijn aan over. Tenminste, zo werkt het vor mij :rolleyes:

Maar ik ben niet zo tough ;)... twijfel trouwens of er niet iets mis is met mijn oblique(s)... voelt met werpen niet tof.. en dacht dat hij na 4 dagen van niet trainen wel weer okay was...

ben op zoek gegaan naar de hipsnatch
effe wat filmpjes bekeken op you tube
kwam ik de jou filmpje tegen
zag er strak uit - beroerde muziek-keuze;)
but who cares
het is het proberen waard

ja en die oude knakker die ff 95 boven zijn kop tilt haha... Vladi heeft trouwens echt een mooie diepe opvang fase.. doe ik hem niet na..
Dat filmpje van mij was trouwens precies 1 jaar oud toen ik in plaats van 1x80 3x80 deed.. (maar dan zonder nadrukken).. Als ik over 1 jaar 3x87,5 doe ben ik ook zeer tevreden!

Training gisteren

wat worpjes gemaakt.. aandachtspunt was laag en ver over de grond te impulsen.. Ging met inwerpen heel aardig ;).. de rest... KOMT GOED

Toen terug naar ander sportpark voor krachttraining... Helaas hadden we hier maar 20 minuten om te trainen.. dus met set-up en afbreken
12 minuten effetief trainen :P

Pull over Javelin
8x20
5x8x40

Tijd ;) Kon niet echt zwaarder gaan omdat tricep in die houding nog steeds licht geirriteerd was, gelukkig ging iedere set beter...

Training vandaag

Box Jumps (niet hoog)
8x3

Bench Press
2x12x20
8x50
8x80
8x85
8x90
2x8x95

OH Squat
2x8x20 bad form..

Bent over Barbell Row
8x60
8x70 (Yates)
8x80 (Yates)
8x80

Bench Lock out Abh Roll's.. (liggend op je rug.. eindstand van bankdrukken en dan omhoog rollen
4x10

Plan holds side, flat, side, flat

Paloff Presses
2x8

Ging wel aardig

Volgend plaatje is Baas

IDsF2.gif

Laatst bewerkt:
  • #4.739
Donderdag
Loop/sprint training ging aardig geen last gehad van schenen of what so ever.. wel van steken in mijn zij.. Maar kwaliteit lag redelijk hoog, vooral op motorisch vlak

Vrijdag
OHB 4 20.38 slechts 10 cm onder record.. en ik had echte veel spierpijn, en lange series etc..
OHB 3 22,70

OHF (SoccerThrow) 2 15,90 binnenkort meter of 2 erbij..

Hierna wat speertjes gegooid.. ging aardig.. tot ik het laatste speertje heel lullig opzij wierp... schoot het lichtjes in mijn elleboog beetje jammer...

FrontSquat
5x8x80

PowerSnatch
7x3x65
3x70

Step Ups
3x10

Abs op herhalingen

Hierna wat feestje afgegaan...

Zondag vrij want trainer was op een competitie wedstrijd

Vandaag
Paar sprongen

PowerClean
3x60
3x90
5x3x100

BackSquat
8x50
8x80
3x8x110

laatste set iets dichter gaan staan en gelijk geen last meer van ilopsoas.. en dus verliep deze eigenlijk redelijk gemakkelijk.. nog steeds wennen aan hoge reprange en diepte..

GoodMorning
10x20
10x40
8x60 voelde te k*t voor woorden en voelde niets aan mijn hamstring..

Minimaal Abs... Roll outs gaat nog niet met elleboog

De hele training door Exo rotaties gemaakt... op allerlei manieren.. Zaterdag eerste belangrijke wedstrijd... En owjah ik voel me al ruk sinds ik donderdag met keelpijn wakker werd.. Inmiddels zit mijn neus dicht en heb ik hem sinds vandaag keer of 2 al een Tequilla Suicide aangedaan doormiddel van een zoutoplossing..

Laatst bewerkt:
  • #4.740
Dinsdag training overgeslagen was te ziek en te druk voor school....

Woensdag overgeslagen
Donderdag overgeslagen
Vrijdag overgeslagen

Zaterdag

Kogeltjes, Sprintjes en wat geworpen.. Daarnaast thuis nog wat Box Jumps gemaakt..
Daarna naar wedstrijd gegaan.. had donderdag nacht besloten niet meer te gaan werpen zelf

Ohb
4 19,55
3 22,34

Ohf
4 10,84
2 15,10

Niet best :D

Zondag heel rustig aan gedaan...
DB Bench Press
Lat Pulldown

Vandaag weer begonnen ook al ben ik nog ziekjes

PowerClean