XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

Okay ben nog steeds aan het trainen.. Mijn focus lag op het niets zeggende conditie aspect. Paar weken gerekt, paar weken circuitjes gedaan en interval, daarnaast 2x per dag revalidatie van mijn adductor(en links) om 06:30 en om 22:00.

Buiten dat ligt de focus deze winter voor mij meer rompstabiliteit met vooral verwringen etc.
Ben nu 2 weken bezig met bodybuild achtige trainingen tot nu toe met weinig resultaat

6x100 frontsquat (zonder noemenswaardige uitvoeringspijn)

Presses zijn zwaar achteruit gegaan had een paar weken terug 2x115 (bench)

Powerclean zit op 6x90 (met ruimte)
DB Snatch zit op 3xp/arm met 27 (PR is het dubbele)

Zondag een test gedaan hoe ik ervoor sta

Kogelstoten
11.29 meter... (ben slapper dan ooit) maar toch een ruim PR altijd mooi

60 meter sprint
7,89

"relatief" rustig moeten starten dit omdat adductor nog niet super voelt, slechts 14/100 s boven PR best aardig. Ik heb sinds half mei van 2012 al geen sprint training/oefening kunnen doen. De reactie van deze sprint was zoals te verwachten, klein beetje last gisteren tijdens het wandelen. Maar vandaag voelt het alweer goed. Morgen weer wat gewichtjes er op knallen

Dan zit er dus toch vooruitgang in de adductor :)
Ff lekker doortrainen en goed laten herstellen en dan hopen dat je weer kan gaan beginnen met het speren :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.902
Dat is idd wel de bedoeling ja... anders was ik allang gestopt!

• #4.903
Mooi nieuwe blessure het is in mijn rug geschoten...

Wat ben je toch een wrak, zoek eens een goede therapeut op! :P

• #4.905
Die goede therapeut heeft het al opgelost.. nog ff wat activatie van Quadratus Lumborum volhouden dan komt het helemaal goed ;)

• #4.906
Even rust gehouden *(lees 1 dag) mbt tot rug. Als in donderdag kerstborrel en geen tillen of iets anders.. Veel Quadratus Lumborum activatie gedaan

Vrijdag
OHB kogels
(voorbeeld)
http://www.youtube.com/watch?v=waSsptHHl1Y
(voorbeeld)

7,26 kilo
13.70 niet verkeerd moet nog 1,5e meter bij :)

Zaterdag
Krachttraining 12 reps (reps x sets

DB Jump Shrugs
6x 3 x15

Voorslaan
3x50
3x90
6x100 (revalidatie PR ;))

Pull Over (naar borst) (Volledige rek)
12x17
12x27
12x34
12x34

20a46kw.jpg

Incl. DB Press SS DB ROW
3x12 licht (schouder is niet super, dus kreeg rust SS ROW 3x12x ~40)

Exo rotaties
15x 3

Straight Arm cable Pulldowns SS Banded Facepulls
3x12 SS 3x12

Cable strict Bicep Curls SS Crossed band aided tricep extension
3x12 SS 3x12

Abs niet gedaan

Kogel achterover

Vandaag

Flink gerekt

Wat anti-rotatie oefeningen voor de buik

Med ball drills

Medium high Hurdles (geen last van adductor)

Stand ver
~2,40 Revalidatie PR en amper last :)

Interval Sprints
150 hard, 100 wandel
150 hard, 100 wandel
150 hard, 100 wandel
150 hard,
ruim 5 minuten een kilometer, best aardig voor mij
http://runkeeper.com/user/ArjanDekkers/activity/137662106

• #4.907
2e training, werd gebelt door een maatje KT

W-up

Bench Press
6x20 PIJN
8x20 PIJN
10x20 mwah gaat
2x60 g*dver (heb tussen iedere set door mijn biceppees in de schouderkop flink gemanipuleerd helaas mocht niet helpen.

Inverted Row
2x8x80

Uhm misschien doet close grip geen pijn..

Close Grip Bench Press (pinken 5 cm binnen de ringen, kan niet smaller)
2x10x10
8x50
6x70
3x80 PR
1x90 PR
1x100 maatje zat er aan :@
1x100 PR
8x80 PR
10x80 PR

Lying Cable Row (breed)
8x
8x
8x
8x..
Dropset x bla bla bla.. De weerstand van de Pully is zoveel dat ik vanaf 55 kilo mijzelf al omhoog til ..

Gekozen voor deze variant omdat mijn rug de laatste tijd niet zoveel kan handlen.

Zometeen nog exo rotaties en planks

Die kogel moet verder achterover kunnen he :o

Wel apart dat CGBP geen pijn doen en normale BP wel

Wat een wrak ben je toch! ;)

• #4.910
Dude ik lees al 2 jaar je log. En je hebt al 2 jaar blessures, adductoren etc etc. Waarom niet eens goed revalideren? Inplaats van monster sprints doen terwijl je nog pijn heb in je adductoren.. dat is vragen om meer en langere blessures.

Dude ik lees al 2 jaar je log. En je hebt al 2 jaar blessures, adductoren etc etc. Waarom niet eens goed revalideren? Inplaats van monster sprints doen terwijl je nog pijn heb in je adductoren.. dat is vragen om meer en langere blessures.
Je traint een beetje zoals Nielsje altijd deed, die was ook altijd stuk, van blessure naar blessure. :o

• #4.913

Allereerst bedankt met de kritiek, dit laat me wel serieus kijken waar ik nu eigenlijk mee bezig ben.

[mijn mening]
Ik ben goed bezig met de revalidatie. Moet ook weer vooruit, de ruptuur is inmiddels ruim een half jaar geleden, ik doe 2x per dag revalidatie oefeningen. Sla soms specifieke werptrainingen over. Wat mij betreft komt wel goed. Stop alleen met trainen als ik last heb in de dagelijkse gang van zaken. [/mijn mening]

Maandag heb ik weer een algemene check-up. Dan hoor ik in hoeverre ik binnenkort weer belastbaar ben, en ik weer richting de serieus gewichten en belasting kan doortrainen

Ken geen een speerwerper die op mijn niveau zit en gedurende het jaar meer dan 30% geheelpijnvrij is. Ik train niet voor mijn algehele gezondheid, maar om mijn lichaam tot het uiterste te drijven. Als ik mensen train/coach is dit trouwens andersom. Dan is het veel eerder tot zelfs gelijk stoppen! Ik ken mijn lichaam redelijk goed, en de ruptuur is mijn eerste serieuse blessure in ruim 10 jaar. De rest valt wat mij betreft in de categorie ongemakken en pijntjes.

Je traint een beetje zoals Nielsje altijd deed, die was ook altijd stuk, van blessure naar blessure. :o

Alleen Niels maakte geen progressie.

2e Kerstdag

3,2 Kilometer kerstcross

17 minuten zwaar parcours (slechte tijd)

Vandaag
Powerclean
4x60
2x80
1x90
4x97,5 (ging moeizaam voortaan eerder opstaan)

Front Squat
2x10x20
4x50
4x80
4x100
4x110
4x110

Abs

Laatst bewerkt:
sterke powerclean

Netjes man. En wat Nielsje betreft...100% gelijk in. haha.

• #4.916
Daarnet nog wat anti rotatie abs tijdens het training geven, horden oefeningen en kogel achteruit 13,60 meter minder als vorige week

Nog 3x150 sprint met 100 wandelrust. Helemaal kapot

• #4.917
Zaterdag

DB jump shrugs
3x6x

DB Snatches p/arm
3x12
3x22
3x32
3x37

Pull over zwaar en full rom
3x8x

Close Grip Bench SS DB Row
8x50 SS 8x48
4x80 + 4x80 SS 8x48
8x70 SS 8x48

Exo rotaties
2x15

Vandaag
2x3x60 met sprints

1e 30 meter loop ik ze er nog uit.. maar mis echte snelheid

Laatst bewerkt:
  • #4.918
Check-up gehad..
Wat nieuwe aandachtspunten gehad en een 4 punts meting: Vet percentage 21,5% dat is dus het eerste dat naar beneden moet! Wellicht dat ik daarom mijn PR kogelstoten verbeterd heb ;)

Ga starten met High Bar back squats

Check-up gehad..
Wat nieuwe aandachtspunten gehad en een 4 punts meting: Vet percentage 21,5% dat is dus het eerste dat naar beneden moet! Wellicht dat ik daarom mijn PR kogelstoten verbeterd heb ;)

Ga starten met High Bar back squats
Waarom high bar (oly) squats?

Hoe lang/ zwaar ben je dan?

Terug
Naar boven