XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.941
Veel te druk gehad met school! Maar ook weer goed afgerond

Zondag nog iets van sprinten geprobeerd, als afwisseling avn het point-click werk voor mijn project. Als ik nu nog ff 2 essays afrond en 2 assignments van een dag mag ik eindelijk aan het afstuderen van mijn Master beginnen!

Maandag DB Snatch gedaan

Hele zooi sets met 3 reps

tot 1x42 zowel links als rechts viel niet tegen.. Had al 3 dagen niet geslapen toen. En de week ervoor gemiddeld van 3-5 uur per nacht. Hierna nog 4,5 km gelopen omdat ik toch eens van mijn vet af moet ;)

Vandaag test dag voor nieuwe rond van Bill Starr / Glenn Pendlay 5x5... Adductor voelde redelijk

PowerClean
4x20
3x50
2x70
1x90
1x100
Fx105 gdmnt
1x105 maar net... shit wat voor training gaat dit worden

Bench Press al enkele weken niet kunnen doen om verschillende redenen
5x20 geen pijn jeuj!
5x50 hard!
3x80
1x100 kon beter
1x105
1x110
1x112,5
Fx115 zat teveel tijd tussen en spanning was weg

Front Squat vorige keer veel moeite met 100
5x30
3x80
1x110
1x130 hoppa!

Goed om te zien dat het een en ander weer in een stijgende lijn zit!

Ook na deze kilometer weer een pens loopje gedaan van 4,5km wel een andere route

Comments: met pols nog steeds rustig aan doen

• #4.942
Vandaag ging de werptraining te Roosendaal niet door baan was niet schoon.. en meer van dat soort smoesjes...

2d7invb.jpg

Kwartier later dan de bedoeling was toch nog heerlijk wat worpen gemaakt. Technisch niet slecht

• #4.943
Vrijdag rustige training gedaan met wat versnellingslopen..

Zaterdag Nekstoten 110 nipt gemist.. kon de lock niet houden :S 107,5 wel easy hierna

• #4.944
Maandag
(had al even niet meer geslapen door de drukte van huiswerk en het verplicht stappen omdat mijn thuiscluppie sportploeg van het jaar 2012 is geworden! Bijzonder feestelijke activitiet)

Eerst wat stretch en core shit in het lekker verwarmde hok bij de atletiekbaan, hierna wilde ik nog wat versnellingslopen gaan doen helaas.. gaf mijn niet geblesseerde adductor/liesregio aan dat die het daar geen zin in had..

Naar huis om bij 3 graden te gaan trainen! Lang leve de homegym!

PowerClean
5x62
5x67
5x72,5
5x77,5
5x82,5 (spannend :))

Front Squat
5x5x92,5 (zwaarder als gedacht)

Bench Press SS met BOR (gewicht bench + 5 kilo)
5x65
5x70
5x75
5x80
5x85

Bulgarian Squat
3x8xBW

Minimale hoeveelheid planken

Comments:

Teveel tijd aan onzin huiswerk besteed. Als het beetje meezit in februari laatste jaar van mijn master beginnen eindelijk afstuderen. Vertrek zondag naar Parijs, vanaf nu proberen mijn slaap te pakken door overdag te werken..

Verkeer nu alweer met veel spierpijn... straks licht squatten back jerks en..

• #4.945
Training vandaag

Week 1 training 2

Back Jerk
5x5x82,5

HipSnatch
5x5x52,5

Front Squat
5x5x80

Hierna Cable Pull downs aan pully
4x12

Nog shitload aan abs en reverse bicep cable curl... om pols te sparen.

• #4.946
Donderdag de 24e behoorlijk ziek geworden.. Is al weer bijna over dus vandaag getraind

Heb Week 1 training 3 (25-1) ook nog volbracht... maar was erg zwaar

De rest van de trainingen zijn geskipt omdat ik op excursie was naar Parijs voor mijn graduation studio.

Daar 1/3e van het dagprogramma moeten skippen omdat ik teveel last had van allerlei kwaaltjes, pijn aan voet door te strakke peroneus (brevis) die maar niet los wilde (k*t schoenen) ontiegelijke koppijn, die niet wegging met pijnstillers, en liters groene mannentjes...

Enfin ben weer redelijk fit

Gisteren al gesnatcht

5x5x57,5 easy

geen spierpijn van gehad dus wist dat ik vandaag eens aan de slag kon met mijn snot kop.

Vandaag

Uitgebreide warming-up

BackJerk
5x60
5x5x85

PowerClean
3x5x82,5 easy

FrontSquat
5x30
5x80
5x95
5x110 wat sets overgeslagen...

Bench Press
5x30
5x80
5x5x90

Veel ab met low intensity, en nog wat specifiek gerek van de schouders en nog klein beetje extra op thoracaal
onderste extremiteit kan ik zelf goed bijhouden doormiddelen van wat drukpunten, pols gaat goede kant op maar is nog niet over

• #4.947
Gisteren geprobeerd om met rustige hartslag nog wat te fietsen, maar was met die wind niet te doen om hartslag naar de 130 te brengen zonder om te vallen. Dus later op de avond nog maar wat interval op elliptical

Vandaag

Werptraining om 16:30

ging na verloop van tijd wel lekker, was alweer even geleden door ziekte en studie.

Krachtraining 18:45

Week 3 dag 1

PowerClean
5x80
5x90
5x97,5 wat sets overgeslagen)

FrontSquat
5x5x107,5

Bench Press
5x80
5x90
5x95
3x102,5 + 2x102,5 (30 seconden)

Mega veel spierpijn in Pecs.

Adductoren gaan echt vooruit, heb tijdens training al wat snelheid kunnen maken en had geen gevoelige adductor bij het uitdoen van liesbroek.

Gisteren geprobeerd om met rustige hartslag nog wat te fietsen, maar was met die wind niet te doen om hartslag naar de 130 te brengen zonder om te vallen. Dus later op de avond nog maar wat interval op elliptical

Vandaag

Werptraining om 16:30

ging na verloop van tijd wel lekker, was alweer even geleden door ziekte en studie.

Krachtraining 18:45

Week 3 dag 1

PowerClean
5x80
5x90
5x97,5 wat sets overgeslagen)

FrontSquat
5x5x107,5

Bench Press
5x80
5x90
5x95
3x102,5 + 2x102,5 (30 seconden)

Mega veel spierpijn in Pecs.

Adductoren gaan echt vooruit, heb tijdens training al wat snelheid kunnen maken en had geen gevoelige adductor bij het uitdoen van liesbroek.

Mooi dat je adductoren zich goed houden!

• #4.949
Ja ben er zelf ook heel erg content mee..

Pff wat een spierpijn van die FrontSquats, heb die broek te lang aangehouden denk ik zodoende dat de afvalstoffen niet hebben kunnen wegvoeren...

Vandaag

BackJerk
5x5x92,5 niet zo soepel als gehoopt

PowerSnatch
5x5x62,5

Frontsquat (licht)
5x20
5x50
5x80
2x5x90

niet te harden dit...

Nog klein circuitje voor RC

• #4.950
Ok hier weer een update.. Speerwerpen gaat iets beter. Wel een lichtte irritatie op de elleboog. Bij zwaar frontsquatten is er de volgende dag wat meer spanning/reactie adductor. Maar veel minder als vorig jaar. Nog 1,5e week zware gewichten en dan snelheid erin zien te krijgen

Werksetjes van de laatste week

PowerClean
3x110
1x115 (niet all out, dus kracht komt terug)

BackJerk
3x3x105

FrontSquat
3x3x127,5
3x132,5

BenchPress
3x3x112,5

PowerSnatch
3x3x75

Morgen en vrijdag nog laatste van 3x3 en volgende week maxxen

Staan ook al weer wat wedstrijden met de speer ingepland, maar ga niet forcerenm als adductor zou tegen stribbelen (zou de wijsheid dan toch nog komen), Benieuwd of ik de 5000 posts in mijn log dit jaar ga halen trouwens haha :D

• #4.951
Vandaag

BackJerk
3x3x107,5

Veel missers, stang lag niet lekker. Gisteren in de kerkbanken gezeten voor begrafenis.. heeft men rug en nek klaarblijkelijk niet goed gedaan.

HipSnatch
3x3x77,5

2x1x80

Fx82,5 (pak ik volgende week zeker)

Nu nog wat planks erin gooien

Not bah huh,

Ik wou dat ik van die jerk blocks had zoals jij. Kan me nu echt geen fail meer veroorloven op jerks

• #4.953
Ja die gymzaal/turnkasten/paard zijn ideaal... Kan ze alleen nog niet gebruiken voor BoxJumps.. omdat mijn adductor dat nog niet trekt... zodra ik dat kan doen, gaat alles weer vooruit

• #4.954
Gisteren niet getraind, spotter kwam niet opdagen.

Veel te vroeg vandaag, maar was enige mogelijkheid

PowerClean
2x90
3x3x105

Bench Press (kwam van 1x112,5)
3x115 voor thuis PR

Front Squat (kwam van 1x130)
1x125
3x135 (bij eerste rep mijn pols lelijk pijn gedaan...

Volgende week maxxen.. hopelijk herstelt mijn pols snel.. kreeg weer een deel mobiliteit terug toen ik peesje/botje terug duwde...

Das niet mis man.
Fronts blijven altijd een beetje klote voor je polsen, hoe flexibel ze ook zijn.

• #4.956
Misschien ook eigen fout.. Bij echt zware gewichten maak ik gebruik van straps, zodat de druk mijn inziens beter verdeeld word... Maar is wellicht iets verkeerds gegaan. Heb laat in de middag gewoon weer gitaar kunnen spelen. Dus denk dat het meevalt. Wil deze week nog wel even naar mijn elleboog laten kijken. Heb aankomend weekend eerste (trainings)wedstrijd van het outdoor seizoen.

Afgelopen donderdag echt ver gegooid op de training met 600 en 800 gram dus er is weer iets van vertrouwen terug. Ben nog niet op niveau waar ik was, voor de blessure aan lies/adductor zich voor het eerst toonde (eind februarie 2012 ;)) maar als ik deze stappen blijf maken kan ik toch aardig meedoen.

• #4.957
Nog beetje last van mijn pols...

Vandaag

1RM test

HipSnatch doel 82,5
1x80
4x1xFx85
1x85

PowerClean
2x70
1x100
Fx110
1x110
Fx117,5 die 115 van vorige week was goed genoeg...

Bench Press (andere barbell als normaal)
1x100
1x110
1x117,5 easy
Fx125
1x125 wederom easy, mogelijk zaterdag wedstrijd en bench is niet echt belangrijk, dus niet geprobeerd om 132,5 te pakken

Morgen aan de slag met nekstoten en frontsquat (als pols het trekt)

• #4.958
1e training vandaag

Vandaag dan eindelijk de eerste PR's

BackJerk
1x110
Fx117,5
1x117,5 PR (weet niet of ik 120 of meer al een keer gelockt met benen naast elkaar heb gekregen..)

FrontSquat (onder parallel)
1x100
1x125 lastig, moet bovenkant rug meer aanspannen
1x140 easy

Wilde voor 147,5 gaan wat huidg PR is.. Maar meisje wat ik begeleid zei dat het er soepel uit zag dus

1x150 PR!!! potverdomme zeg!

in mijn leven al 3x een attempt op gedaan en nooit gehaald, en nu ik nog aan het revalideren ben van mijn ingescheurde adductoren al gehaald!

Straks nog werptraining

Morgen naar de masseur om afvalstoffen uit elleboog te verwijderen.

Zaterdag wedstrijd als het doorgaat.

gefeliciteerd met je PR.
150kg front squat is toch een mooi mijlpaal.

• #4.960
Bedankt!

Afspraak voor volgende week gemaakt om DeNEUS eens naar mijn adductor te laten kijken. En kapot te perforeren ;)

Terug
Naar boven