Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

Wat is het nut precies van de half squats, kan je hiermee meer power genereren op speed percentages dan een squat onder parallel?
Nice hip snatch btw!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.042
Zodat ik mijn sprint/sprong maar vooral werptrainingen kan blijven doen. Voor mijn sport hoef ik niet in de hoeken die je bij een Fullsquat haalt. Ik merkte in mijn ballistics dat als ik tot parallel of tot onder parallel ik wel sterker werd, maar veel minder explosief. Er zijn diverse theorieën, andere zweren juist om dieper te gaan ivm glute activatie, maar ik kan aantonen dat ik er enkel trager van wordt in mijn hoofd sport.

Heb sinds dit seizoen een blokken opzet. 4 weken kracht, 4 weken speed. Dit is laatste week van speed hopelijk vrijdag een PR op Hipstnach. PR staat op 92.5 kilo maar daar was ik misschien wel 5-6 kilo zwaarder als nu. Heb die 92.5 ook al gehaald bij 87.5k BW... hopelijk vrijdag 95 met bw van 86.0

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Avond gedeelte, helaas kwam maatje voor de 4x keer op rij niet.....

#Bench press + bands
65 x3x8

http://www.youtube.com/watch?v=6vSiQ_kTA9k
Ja idd ik kom met mijn reet van het bankje af...

#Pull over UP
56 x5x3

https://www.youtube.com/watch?v=x-fVmCz2I-k
Warm-up set, vergeet niet dat speerwerpen een dynamisch onderdeel is, en deze stretch reflex bijna natuurlijk aanvoelt dan een sprongetje voor mij. Ook moet ik wel op tijd mijn heupen laten zakken, anders komt mijn onderlijf mee omhoog

#Bayesian (red) Band Flies
22x10x4

#TRX Row
BW-50x12x3

Supersetted with

#TRX Face Pulls
BW-50x12x3

#Standing Ab Wheel (rollout)
BW-30x2

Vertebra wasn't helpin with the roll-outs

Laatst bewerkt:
  • #5.043
Weinig spierpijn van PR Hipsnatch gisteren (gelukkig), rug is iets soepeler.

Voor de lunch easy peasy box jumps

Easy box jumps

#Box Jump 70 cm
BW x 3 x 10

Kijken of dit voor vanavond mijn explosiviteit kan verhogen op kogeltjes achterover

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:51 ----------

Training van vanavond

#Overhead backward shot throws 7.26 k (PR is 14,60)
13,40

#Overhead backward shot throws 4 k (PR is 21,70)
18,70

Horden shit/mobiliteit

#Standing Long Jump (pr is 2,73)
2,40

#Sprints
3x150m
80
60
60

Kogel achteruit blijft ver achter op wat het zou moeten/kunnen zijn, volgend block meer focus daarop

• #5.044
Gisteren even wat carb-load gedaan om vandaag vol met energie te staan...1e keer dat ik 92.5e kilo lifte woog ik zo'n 92.5e kilo inmiddels zo'n 86.. Dus mijn doelstelling vandaag van 95 kilo zou een BW+9 verbetering zijn van dat All-time PR (toen bij 22 graden en nu zo'n 7 :rolleyes:

#Hipsnatch
20 x 5 x 2
60 x 2
60 x 1
70 x 1
80 x 1
90 x F
90 x 1 easy
95 x 1 PR :lifter: :flexbiceps:
97.5 x F focus was weg...

Filmpje van de 95

http://www.youtube.com/watch?v=n5ftyL6LWCw

#Halfsquat
120 x 3 x 5

Mwah, er was wel speed, maar geen focus

#Romanian Deadlift
70 x 10
100 x 8
120 x 6
130 x 6

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:25 ----------

Vanavond

#Overhead backward shot throws 7.26 k
13,36

#Overhead backward shot throws 4 k
19,15

#Overhead front shot throws 2 k
14,60

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:38 ----------

Vanavond

#Overhead backward shot throws 7.26 k
13,36

#Overhead backward shot throws 4 k
19,15

#Overhead front shot throws 2 k
14,60

mooi snatch PR.

wat is de reden dat je voor een split snatch kiest? want lijkt me dat je met een squat makkelijker diepte kan maken.

toen bij 22 graden en nu zo'n 7
ehh wat heeft de temperatuur ermee te maken?
weet dat de luchtdichtheid bij hoger temperatuur minder is dus voor speerwerpen effect kan hebben, maar bij een snatch is dit toch te verwaarlozen.

• #5.046

Thanks man ben er zelf ook zeer blij mee. Voor mij in ieder geval een mijlpaal hoewel 100 kilo me echt fantastisch lijkt, misschien van de zomer. Eerst nog wat gewicht cutten.

wat is de reden dat je voor een split snatch kiest? want lijkt me dat je met een squat makkelijker diepte kan maken.

Die split gaat automatisch, doen meer speerwerpers (per ongeluk). Weet dat ik in potentie met een OH Squat meer zou moeten kunnen tillen. Maar heb er geen last van, voel me op een of andere manier sterker/stabieler zo.

ehh wat heeft de temperatuur ermee te maken?
weet dat de luchtdichtheid bij hoger temperatuur minder is dus voor speerwerpen effect kan hebben, maar bij een snatch is dit toch te verwaarlozen.

Dat over die temperatuur heb je gelijk in en is zeker geen woord aan gelogen. Het is meer een mentaal probleem/dingetje. Zeker omdat ik laatste weken gewent was om niet bij 2-3 graden te trainen maar graad of 13-14 in mijn shirtje. Ik voel me mobieler/sterker bij een wat aangenamere temperatuur, weet in ieder geval 100% dat ik leniger ben als de temperatuur beter is, hoe goed ik ook opwarm.

Thanks man ben er zelf ook zeer blij mee. Voor mij in ieder geval een mijlpaal hoewel 100 kilo me echt fantastisch lijkt, misschien van de zomer. Eerst nog wat gewicht cutten.

100kg snatch zou inderdaad een heel mooi mijlpaal zijn, zijn niet veel die dat kunnen

Die split gaat automatisch, doen meer speerwerpers (per ongeluk). Weet dat ik in potentie met een OH Squat meer zou moeten kunnen tillen. Maar heb er geen last van, voel me op een of andere manier sterker/stabieler zo.

als je een OH squat van maakt zou je dieper kunnen zakken dus meer gewicht kunnen snatchen. maar als je het doet voor de explosiviteit maakt het lijkt mij niet veel uit omdat je nu gewoon geforceerd bent om een "powersnatch" te maken.

stabiliteit komt ook voor een groot deel aan gewenning lijkt mij.

Dat over die temperatuur heb je gelijk in en is zeker geen woord aan gelogen. Het is meer een mentaal probleem/dingetje. Zeker omdat ik laatste weken gewent was om niet bij 2-3 graden te trainen maar graad of 13-14 in mijn shirtje. Ik voel me mobieler/sterker bij een wat aangenamere temperatuur, weet in ieder geval 100% dat ik leniger ben als de temperatuur beter is, hoe goed ik ook opwarm.

hmm, dit is inderdaad wel interessant. gooien voelt bij mij bij hogere temperaturen ook fijner aan.

• #5.048
als je een OH squat van maakt zou je dieper kunnen zakken dus meer gewicht kunnen snatchen. maar als je het doet voor de explosiviteit maakt het lijkt mij niet veel uit omdat je nu gewoon geforceerd bent om een "powersnatch" te maken.

stabiliteit komt ook voor een groot deel aan gewenning lijkt mij.

Doe het inderdaad voor explosiviteit, met een perfecte techniek (nog meer aandacht/tijd) zal misschien op korte termijn (1/1,5 jaar) mogelijk zelfs 110 erin zitten. Maar die tijd stop ik uiteraard liever in mijn hoofdsport.

Tot een kilo of 80/82,5 blijf ik in OH Squat tijdens het reppen. Maar als ik echt full effort ga zelfs bij lagere gewichten (vanaf 65/70k) dan komt dat been vanzelf naar voren. Links is ook met afstand mijn sterkste been vanuit het speerwerpen, sta dus eigenlijk precies andersom dan bij het (speer)werpen. Maar ook dat hebben die andere speerwerpers.

• #5.049
Vandaag 4 uur werpclinic gegeven. Gisteren nacht/dag voorbereid op theorie gedeelte, dus wat minder geslapen. Maar mag de pret niet deren.

Zoals iedere training begonnen met stretchen en 'throwers ten' voor gezonder worpen/schouders...

#Depth pushup
BW x 8 x 2
BW+10 x 8
BW+15 x 8

#Pull-over UP (stretch)
28 x 8 x 4

#Incline DB press
17 x 10
22 x 10
24.5 x 10
26.5 x 10

#TRX Row
BW-50 x 12 x 4

#EZ bar curl
28 x 10
35.5 x 10
43 x 10
48 x 5 x 3

#Band lateral raises
12 x 10 x 2

Beste snatch man, jammer dat ik die niet meer kan doen i.v.m. een klagende baas bij vallende gewichten (ondanks bumpers).

• #5.051
Beste snatch man, jammer dat ik die niet meer kan doen i.v.m. een klagende baas bij vallende gewichten (ondanks bumpers).

Ja dat is dan inderdaad mooi kut. Ik heb er expres wat turn kasten onder gezet, met nog eens wat dempende matten. Geen gezeik meer van de achterbuurvrouw over der Chihuahua met maagkrampjes vanwege het overmatige geluid. :roflol:

• #5.052
  • #5.053
Vandaag bij Fysio geweest..

Dry needling op:

Teres minor en major
Brachioradialis (hoog)
Glutes medius en minimus
Piriformus
Gastrocnemicus (hoog lateraal)

Was dus weer hard nodig, geen training vandaag. Dus daarom maar wat LISS cardio 60 min. op ~ 130 BPM. Want geen zin om echt minder te eten ;)

flink aangepakt :D

• #5.055
  • #5.056
Veel gestretcht ook weer vandaar, Schouder circuitje 'throwers ten' band en trx werk etc.

Alle oefeningen vandaag waren rond de 50-55% en bedoelt om snelheid te maken. Wat aardig lukte. Volgende week weer volume en intensiteit..

#Box Jump 70 cm
BW x 5 x 3

#Hipsnatch
50 x 3 x 5

#Halfsquat
70 x 3 x 5 (these were more likely to be jumps)

#Pull over UP
28 x 5 x 3

Zondag naar alle waarschijnlijk mijn comeback met de speer na ruim 1.5 jaar.. Zaterdag eerst nog kijken hoe ver ik kom met kogelstoten (minder belangrijk). Discus sla ik over ivm elleboog belasting.

Spannend die comeback! Eindelijk!

• #5.059
Laatste dagen veel last van mijn kuit die me echt tegenwerkte. Desondanks gisteren prima prestatie en beste seizoensopening met het kogelstoten 11.03.

Vandaag onder zeer ruige en kut omstandigheden voor het (linkshandig) speerwerpen. Mijn doel was technisch goed werpen en mijzelf geen pijn doen (terugkomend van 3,5-1,5 jaar blessure leed). Besloten om zonder pijnstillers te starten, was haast een traditie geworden.

Eerste worp was technisch best wel aardig. Maar een rukwind zorgde er halverwege mijn eerste worp voor dat ik maar 56 meter had.
Tweede worp vertieft door een technische fout, speer viel plat in een dikke modderplas op 50 meter.. Maar van speer gewisseld.
Derde worp was technisch niet goed, maar wel de verste afstand van de dag 57,43.
Vierde worp was ik drijfnat en was de wind nog wat feller geworden.. 55+.

Voor deze barre omstandigheden prima gepresteerd. Nu eindelijk vooruit kijken, volgende wedstrijd bij normale omstandigheden weer een mooie stap zetten. Aankomende week bizar zware trainingen... Maar heb er zin in.

en geen update over het kogelstoten?

Feli met je comback, zonde van de nare weersonstandigheden. Fijn van de prima prestatie.

Heel veel succes bij de zware trainingen :thumb:

Terug
Naar boven