MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Fijn man! Nu kijken of je ook heel blijft, komt vast goed! :cheer:

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.062
en geen update over het kogelstoten?

Feli met je comback, zonde van de nare weersonstandigheden. Fijn van de prima prestatie.

Heel veel succes bij de zware trainingen :thumb:

Jawel beste seizoensopener ever met 11.03 meter. Heb hier simpelweg de techniek/interesse niet voor. Maar niet ontevreden.

Ja gaat goed komen.

2142mol.jpg

Dit is de basis opzet. Ben bijna klaar met uitwerken van trainingen eerste 2 weken (Accumulatie fase met eccentrics, zwaar gebasseerd op Thriphasic Training van Cal Dietz... Undulated training vorm, voor explosieve sporten. Zitten een paar overeenkomsten met WSB ideen in. Buiten dat veel russiche/bulgaarse invloeden. Gebaseerd op stress, stress, stress en stress.. over 4 weken ben ik overtraind. Dat staat alvast maar is niet erg. Dat is één van de bedoelingen van de schema opzet.

Fijn man! Nu kijken of je ook heel blijft, komt vast goed! :cheer:

Ja daar ga ik wel van uit, en anders boek ik gewoon vantevoren een afspraak natuurlijk!

interesssante methode, beetje omgekeerde powerlifting schema qua trainingsblokken.
na de realisation week een wedstrijd dus, hoeveel wedstrijden heb je gemiddeld per jaar eigenlijk?

• #5.064
interesssante methode, beetje omgekeerde powerlifting schema qua trainingsblokken.
na de realisation week een wedstrijd dus, hoeveel wedstrijden heb je gemiddeld per jaar eigenlijk?

Met de speer zo'n 8-12 per jaar. Heb er nu zo'n 9 ingepland staan. Tot mijn hoofd doel. Ik heb nog tot en met 7 juni gegeven om deze methode te toetsen. Mocht het niet werken (nog nooit op eccentrics, isometrics getraind), dan kan ik terug stappen naar methode die ik al eerder gehanteerd heb.

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:20 ----------

Zo eerste training zit er op... 82%van max op belangrijkste oefeningen met 6 seconde eccentric.

Vandaag zou medium volume moeten zijn (vergeleken met de rest uiteraard.. Voor Hipsnatch ben ik uitgegaan van mijn PR van 95 kilo. Voor Halfsquat 145 (dat is maar 85% maar hier was ik dan ook extra huiverig voor. Bench 95% van trainings max van laatste half jaar.. RDL heb ik een max gegeven van slechts 150, omdat ik hem eerste iedere rep van de grond moet deadliften.

Week 1 ECCENTRICS
Training 1

#Hipsnatch
20 x 5 x 2
60 x 3
70
77.5 x 2 x 3

#Halfsquat
70 x 5
100 x 3
120 x 3 x 3 @6 seconds eccentrics
supersetted with
#Box Jump 70 cm
BW x 5 x 3
SS15 seconds rest
#6 meter sprint
BW x 1 x 3

#Bench press
59 x 5
64 x 3
95 x 3 x 3 @6 seconds eccentrics
supersetted with
#Pull-over UP
27 x 4 x 3
SS15 seconds rest
#TRX Row
BW-50 x 5 x 3

#Romanian Deadlift
75 x 5
101 x 3
125 x 3 x 3 @6 seconds eccentrics
supersetted with
#TRX Face Pulls
BW-50 x 8 x 3
SS15 seconds rest
#One arm Pull down
20 x 8 x 3

#Incline DB press
17 x 10 x 2
supersetted with
#Hip flex band pulls
30 x 6 x 2
SS
#EZ Drag curl
27 x 10 x 2

#Kneeling Ab Wheel
BW-50 x 8 x 3

---------- Toegevoegd om 20:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Daarnet avond programma:

1200 meter warm-lopen

Thoracaal en schouder stretch combi met swiss ball en wandrek.

Hurdle drills

Hurdle jumps (eenbenig, vrij divers)

Sprints
2x60 meter @60%

Laatst bewerkt:
Pfff ben benieuwd naar de DOMS :D

En? Heb je au? Ik hoop het! :D

wohohow, niceeeeeee :D

dat is inderdaad een goed volume zeg

• #5.070

Nee, misschien morgen? Het programma is zo opgezet dat ik er sneller/sterker/beter van wordt. Waarschijnlijk blaas ik nu te hoog van de toren door te zeggen :eek: dat ik het mogelijk zwaarder had moeten doen. Ik ga in ieder geval squat inzet wat verhogen. Bedoeling is trouwens na die 6 seconden eccentric dat ik keihard omhoog explodeer (met alles wat ik dan nog over heb). In de plan beschrijving staat ook dat het bijna noodzakelijk is dat een spotter je mee helpt omhoog hijsen. Dit is dan ook vakkundig gebeurt :). Vooral die french contrast shit (oefening na oefening vind ik kneitervet)

dat is inderdaad een goed volume zeg

Ja was al ff dat boek aan het lezen. Tot ik zondagnacht bij de daadwerkelijke templates aankwam, en ze dus gisteren ging uitvoeren. Maar tot nu toe so far so good.... Kon gisteren avond nog gewoon kwalitatief mijn coordinatief(als lenigheid) lastige horden oefeningen uitvoeren. Maar goed in schema staat niet voor niks aan gekondigd dat na 2 weken eccentrics gevolgd door 2 weken isometrics. Je CNS helemaal is opgebrand, om daarna later als een feniks weer te herrijzen (laatste heb ik er zelf met wat wishfull thinking bij verzonnen). Het (triphasic training) is in ieder geval een beproefd 'Murican' concept.

• #5.071
Week 1 REACTIVE (Heb squat bijgesteld naar 90% omdat ik van maandag geen spierpijn had)
Training 2

#Hipsnatch
20 x 5 x 2
60 x 3
70
80
85 x 1 x 2

#Halfsquat
70 x 5
103 x 3
135 x 3 x 4
supersetted with
#standing squat drop jump
BW x 4 x 3
@25 seconds rest
#Delt Lateral rebound drop
3.5 x 4 x 3
@25 seconds rest
#Thors hammer
7 x 12 x 3

#Bench press
60 x 5
90 x 3
102.5 x 3 x 3
supersetted with
#Med ball chest pass
5 x 5 x 3 @25 seconds rest
#Kroc row
42 x 6 x 3 @25 seconds rest
#Pike swiss ball abs
BW x 5 x 3

#DB walking lunge
34 x 4 x 3
supersetted with
#Shoulder external rotation
7 x 6 x 3
@supersetted with
#One arm Pull down
20 x 10 x 3

#Band Pull through
55 x 8 x 3
@supersetted with
#Swiss ball groin squeeze
10 x 1 x 3
@supersetted with
#Bam-bam
10 x 8 x 3

#Incline delt drop
3.5 x 6 x 2
@25 seconds rest
#Hip flexor isometric pull
BW x 6 x 2
@25 seconds rest
#Standing oscillating shoulder press
17 x 10 x 2

#Reverse grip tricep push down
10 x 8 x 2
@5 seconds rest
#Bicep shock curls
20 x 6 x 2
@5 seconds rest
#Blackburn
2.5 x 6 x 2

#Side Plank lifts
BW x 10 x 3

Comments:
- Ging wel lekker... met squatten moet ik echt nog wennen om direct omhoog te exploderen in plaats van op mijn security bars te bouncen :)

Laatst bewerkt:
In!

• #5.073
Vanavond

#Overhead backward shot throws 7.26 k
1365 =SB

#Overhead backward shot throws 4 k
19,70 SB

Nog wat kogelslingeren gedaan, maar ik was niet scherp genoeg meer. Sprintjes lukte niet rechter achillespees was te gaar. Hier nog wat rehab voor gedaan in het zand en wat calf raises negatives

• #5.074
Week 1 ECCENTRICS
Training 3

#Barbell step-up
50 x 8 x 3 @5 seconds eccentric :grumble:
supersetted with
#Incline OH sit up
10 x 8 x 3
supersetted with
#Swiss ball leg curls
BW x 10 x 3

#Incline DB press oscillatory
34 x 15 x 3
supersetted with
#Twisting row
17 x 15 x 3
supersetted with
#Jobes
3.5 x 6 x 3

#DB walking lunge
34 x 8 x 3
supersetted with
#Bayesian chest (band resisted)
22 x 8 x 3
supersetted with
#Rear delt rebound drop
3.5 x 8 x 3

#Glute bridge

95 x 8 x 3

#EZ bar curl
37 x 8 x 2
supersetted with
#Tricep Pushdown
15 x 8 x 2
supersetted with
#90-90 groin ISO hold
BW x 10 x 2

#Zottman curl
10 x 6 x 2
supersetted with
#Speed abduction
20 x 8 x 2
supersetted with
#CGBP
54 x 6 x 2

Hiervoor had een ISO single legged deadlift moeten zitten.. geen idee hoe ik dat thuis kon uitvoeren dus die wordt voortaan geskipt (pegs kunnen niet laag genoeg hiervoor.. Volgende week komt dit na Glute Bridge
#DB shakers
2.5 x 15
1.25 x 15
supersetted with
#Dragon Flags (negatives)
BW x 8 x 2

Veruit zwaarste/kutste training van de week.. Deze hoort eigenlijk ook in-season niet maar wilde het ff testen. Zitten echt een paar killer combo's in...

zoww, idd lekkere supersetcombi's joh!

die dragonflags ook :eek:

• #5.076
Die dragonflags moet ik inderdaad weer opwerken..

Vanavond rustig aan gedaan kuitjes wat rust gegeven.

• #5.077
Vanochtend

Kogelslingeren (7,26) omdat het kon.. geen trainer dus maar wat aankloten.. Duurde een worp of 10 voordat ik er een beetje in zat.. verste was 37.53 (dat is een paar decimeter boven mijn PR, dus tevreden). Aankomend weekend en weekend daarop wedstrijd hierin dus moest beetje gewenning gaan krijgen. Techniek zag er niet uit, wellicht dat ik nog beeld materiaal opgestuurd krijg.

Nu ff plat en dan over uurtje mijn training van maandag doen, enige manier om in de cut beetje op gewicht te blijven.

Vanochtend Kogelslingeren (7,26) omdat het kon.. geen trainer dus maar wat aankloten.. Duurde een worp of 10 voordat ik er een beetje in zat.. verste was 37.53 (dat is een paar decimeter boven mijn PR, dus tevreden). Aankomend weekend en weekend daarop wedstrijd hierin dus moest beetje gewenning gaan krijgen. Techniek zag er niet uit, wellicht dat ik nog beeld materiaal opgestuurd krijg. Nu ff plat en dan over uurtje mijn training van maandag doen, enige manier om in de cut beetje op gewicht te blijven.

Lekker gewoon! dat word een pr op een wedstrijd :D

• #5.079
Middag programma

Week 2 ECCENTRICS 83%
Training 1

#Hipsnatch
20 x 5 x 2
60 x 3
70 x 1
80 x 2 x 3

#Halfsquat
77 x 5
103 x 3
127.5 x 3 x 3 @6 seconds eccentrics
supersetted with
#Box Jump 70 cm
BW x 5 x 3
supersetted with
#6 meter sprint
BW x 1 x 3

#Bench press
50 x 5
80 x 3
97.5 x 3 x 3 @6 seconds eccentrics
supersetted with
#Pull-over UP
28 x 4 x 3
supersetted with
#TRX Row
BW-50 x 5 x 3

#Romanian Deadlift
75 x 5
101 x 3
125 x 3 x 3 @6 seconds eccentrics
supersetted with
#TRX Face Pulls
BW-50 x 8 x 3
#One arm Pull down
20 x 8 x 3

#Incline DB press
20 x 10 x 2
supersetted with
#Hip flex band pulls
30 x 6 x 2
#EZ Drag curl
29 x 10 x 2

#Kneeling Ab Wheel
BW-50 x 12 x 3

Comments:
Cut gaat goed.. zelfs armen beginnen droog te worden.
Minder moeite op squat dan vorige week, nice!

Laatst bewerkt:
  • #5.080
Cut gaat ff iets minder haha (understatement), maar pak ik morgen gewoon lekker op

Daarnet redelijk misselijk mijn speerwerp training gedaan. Desondanks goed aan techniek kunnen werken. Afgesloten met wat val-startjes over 25-30 meter waarbij ik echt de power in mijn benen goed kon laten werken, liep echt verdomd lekker dus. Morgen de training van afgelopen woendag herhalen met weer wat meer gewicht!

Hier nog wat beelden van kogelslingeren/hamerwerpen 7.26 kilo

http://www.youtube.com/watch?v=Z9C_F0flWGY&feature=youtu.be

Dit was 37,53 met echt een pruts techniek

Terug
Naar boven