Wedstrijd verslag!!
Kwam aan lekker regen maar mag niet deren .. ik ga lekker gooien.. warming up speren gewogen alles ging goed..
inwerpen op de baan ook prima.. lekker rustig niets forceren 1e beurt zou ik der staan:
1e worp: Lekker ritme op me aanloop maar nog niet volle bak eerst ff secuur werpen.. Tssshjjit.. mijn voorste voet gleed een 40 cm door van waar ik hem voor het eerst had weggezet... 46 meter 70... al de kracht dus verloren gaan.. en flut worpje..
2e worp: 7 passen rustig om vertrouwen terug te krijgen..veel harder geblokt.. 45 meter (voor het vertrouwen

)
3e worp: Ik ga toch maar weer volle bak, ik bleef net ook staan dus... NEE !! weer precies hetzelfde ik was ook gewoon de enigste die doorgleed... weer geen blok en een worp van 46/47 meter (bij deze afstanden ga ik normaal echt niet kijken)
Maar mag toch door naar de finale zit bij de beste 8 Joepie
Ik die baan nog eens geinspecteerd je ziet duidelijk de geraspte baan waar ik heb afgeworpen.. dit is een nieuwer stuk baan dan de rest precies in het midden waar ik mijn voet wegzet.. dus moet gewoon wat meer aan de zijkant gaan lopen dus niet in het midden.. dan kom ik er vast wel omheen.. Nu komen wat oude mannetjes mijn vertellen wat de techniek fouten van mijn blok zijn dat ik daardoor weg glijd en bla bla bla... waarschijnlijk zelf nooit verder dan 40 meter geworpen.... In ieder geval kling-klare onzin.... Vooruit focussen op je wedstrijd dude!!
4e worp: beetje meer rechts gaan staan en om die slappe plek in de baan heen lopen.... hehe gelukt maar heel het vertrouwen weg.. en prut worp... (houding slecht)
5e worp: Kom op Ari!!, je gaat hier toch geen 6e worden :S nou mijn eerste verbetering in de wedstrijd op het stuk waar ik doorgleed 48 meter nog iets... nog steeds beschamend!
6e worp en laatste Poging!!: Volle BAK ALLES en nu aan de rechterkant van die slappe prut vlek

Verkorte aanloop okay hehe eindelijk wat fatsoenlijks vanaf de videopnamen schuin op de baan valt terug te lezen dat hij rond de 56 meter was... Helaas was hij ongeldig doordat ik zelf naast de baan belande....
Einduist
LACH: 4e naast het podium... Normaal gesproken medaille en misschien zelfs wel goud....
Aan de andere kant van de baan lag een veel betere aanloop, vanaf deze zijde is 2 jaar terug het NK speerwerpen gehouden...
Dit was weer 10 keer niks slechtste afstand in 3 jaar werpen

, en nu weer snel naar een andere wedstrijd zoeken, want het zit er zeker wel in!!!!!!!!
Beetje gefrustreerd zal het nu nog eens duidelijk

schrijven...
een aanloop is 30 meter.. in de laatste 3 gebeurt het... daar zet je beide benen op de grond.. en blokkeer je je voorwaartse snelheid van je lichaam (voorste voet de grond in!!)... en kantel je enkel naar buiten (achterste voet).. knie naar binnen. heup naar voren.. romp naar voren.. schouder in de punt... dan krijg je goede worp..
Als je nu niet eens je voorste voet op een stabiele plek de grond in krijgt ben je nergens!! Er zitten daarom ook puntjes voor en achter op de zool dus voorvoet en hak!! Deze moeten ervoor zorgen dat je snel tot stilstand kunt komen... helaas was de baan te slecht.. en gleed ik door.. gek genoeg was ik de enigste die en genoeg snelheid maakte en gebruik maakte van het blokkere van zijn been.. 2 andere werpers die van mij niveau zijn.. hadden hier geen last van.. maar die blokkeerden maar een paar cm voor de lijn..en stonden weer wel op een goed stuk...helaas ben ik niet in staat om een paar cm voor de lijn tot stilstand te komen, ik heb altijd 1 extra pas(sprong) nodig, omdat ik tijdens mijn aanloop meestal net wat extra snelheid maak...
Motivatie: (animated gif, van het wereld record van Jan Zelezny, zie ook mijn Avater)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar] mocht hij het niet doen...
Nu gewoon weer lekker doortrainen.. en snel andere wedstrijd.. nog even kijken welke het word....