Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

succes man en laat je niet doen, ho gingen die dragon flags

• Topic Starter Topic Starter
RvR zei:
ik ben benieuwd naar donderdag! succes in ieder geval! laat weten wat het geworden is!

Ik zelf ook!!, doe ik!

DumphuiZ zei:

Veel oefeningen aan jou log te danken bedankt!!

18fitie zei:
succes man en laat je niet doen, ho gingen die dragon flags

Ja die zijn echt leuk om te doen heb namelijk een ^&*^* hekel aan crunches voor de rest geen apparaten thuis (alleen legpress ;)), Dus dan maar andere dingen verzinnen.. en heb nog steeds spierpijn in men bovenkant rug... dus werkt goed...

vanavond niet trainen, morgen NSK (nederlands studenten kampioenschap) Atletiek in Utrecht.. 12:40 moet ik gooien, erg veel zin in.. vanavond nog een verjaardag op tijd naar huis en dergelijke.. maar wish me luck!...

een Podium plek zou haalbaar moeten zijn!! laatste 3 werp trainingen gingen goed en gisteren maar weer eens een dik nieuw record met kogel achterover...

Kogel Achterover: 3kilo 19.03 PR (verbetering met ruim 1,7 meter)

kogel achterover?

is dat gewoon een kogel achterover (OH) werpen?

ballistics rule.

Juist om in de correcte termen te blijven :D ;)

krijg trouwens het forum niet meer geopent met Maxthon of Internet Explorer, maar nog wel met Mozilla Firefox Beta 1 :S... zal wel aan mij liggen..

firefox rules. :rocker:

btw: met twee handen geworpen?

Jup met 2 handen :D

morgen weer met 1 hand ;).. net naar verjaardag geweest en nu al thuis... wat ben ik toch een goede jongen!!

Veel succes vandaag!

inderdaad veel succes vandaag!

Wedstrijd verslag!!

Kwam aan lekker regen maar mag niet deren .. ik ga lekker gooien.. warming up speren gewogen alles ging goed..

inwerpen op de baan ook prima.. lekker rustig niets forceren 1e beurt zou ik der staan:

1e worp
: Lekker ritme op me aanloop maar nog niet volle bak eerst ff secuur werpen.. Tssshjjit.. mijn voorste voet gleed een 40 cm door van waar ik hem voor het eerst had weggezet... 46 meter 70... al de kracht dus verloren gaan.. en flut worpje..
2e worp: 7 passen rustig om vertrouwen terug te krijgen..veel harder geblokt.. 45 meter (voor het vertrouwen ???)
3e worp: Ik ga toch maar weer volle bak, ik bleef net ook staan dus... NEE !! weer precies hetzelfde ik was ook gewoon de enigste die doorgleed... weer geen blok en een worp van 46/47 meter (bij deze afstanden ga ik normaal echt niet kijken)

Maar mag toch door naar de finale zit bij de beste 8 Joepie :rolleyes:

Ik die baan nog eens geinspecteerd je ziet duidelijk de geraspte baan waar ik heb afgeworpen.. dit is een nieuwer stuk baan dan de rest precies in het midden waar ik mijn voet wegzet.. dus moet gewoon wat meer aan de zijkant gaan lopen dus niet in het midden.. dan kom ik er vast wel omheen.. Nu komen wat oude mannetjes mijn vertellen wat de techniek fouten van mijn blok zijn dat ik daardoor weg glijd en bla bla bla... waarschijnlijk zelf nooit verder dan 40 meter geworpen.... In ieder geval kling-klare onzin.... Vooruit focussen op je wedstrijd dude!!

4e worp: beetje meer rechts gaan staan en om die slappe plek in de baan heen lopen.... hehe gelukt maar heel het vertrouwen weg.. en prut worp... (houding slecht)
5e worp: Kom op Ari!!, je gaat hier toch geen 6e worden :S nou mijn eerste verbetering in de wedstrijd op het stuk waar ik doorgleed 48 meter nog iets... nog steeds beschamend!
6e worp en laatste Poging!!: Volle BAK ALLES en nu aan de rechterkant van die slappe prut vlek :mad: Verkorte aanloop okay hehe eindelijk wat fatsoenlijks vanaf de videopnamen schuin op de baan valt terug te lezen dat hij rond de 56 meter was... Helaas was hij ongeldig doordat ik zelf naast de baan belande....

EinduistLACH: 4e naast het podium... Normaal gesproken medaille en misschien zelfs wel goud....

Aan de andere kant van de baan lag een veel betere aanloop, vanaf deze zijde is 2 jaar terug het NK speerwerpen gehouden...

Dit was weer 10 keer niks slechtste afstand in 3 jaar werpen :mad:, en nu weer snel naar een andere wedstrijd zoeken, want het zit er zeker wel in!!!!!!!!

Beetje gefrustreerd zal het nu nog eens duidelijk ??? schrijven...

een aanloop is 30 meter.. in de laatste 3 gebeurt het... daar zet je beide benen op de grond.. en blokkeer je je voorwaartse snelheid van je lichaam (voorste voet de grond in!!)... en kantel je enkel naar buiten (achterste voet).. knie naar binnen. heup naar voren.. romp naar voren.. schouder in de punt... dan krijg je goede worp..

Als je nu niet eens je voorste voet op een stabiele plek de grond in krijgt ben je nergens!! Er zitten daarom ook puntjes voor en achter op de zool dus voorvoet en hak!! Deze moeten ervoor zorgen dat je snel tot stilstand kunt komen... helaas was de baan te slecht.. en gleed ik door.. gek genoeg was ik de enigste die en genoeg snelheid maakte en gebruik maakte van het blokkere van zijn been.. 2 andere werpers die van mij niveau zijn.. hadden hier geen last van.. maar die blokkeerden maar een paar cm voor de lijn..en stonden weer wel op een goed stuk...helaas ben ik niet in staat om een paar cm voor de lijn tot stilstand te komen, ik heb altijd 1 extra pas(sprong) nodig, omdat ik tijdens mijn aanloop meestal net wat extra snelheid maak...

Motivatie: (animated gif, van het wereld record van Jan Zelezny, zie ook mijn Avater)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar] mocht hij het niet doen...

Nu gewoon weer lekker doortrainen.. en snel andere wedstrijd.. nog even kijken welke het word....

godvrrrrrr, erg k*t voor je gozer. 56meter gooien en dan 4e worden met 48 nog iets???

vet filmpje trouwens van Zelezny,

mijn record is 45 op de sportacademie zonder op atletiek gezeten te hebben. Maar volgens de trainer was ik teveel bezig met op kracht te gooien ( I wonder why) en leed mijn techniek daar onder.

Jammer van de wedstrijd, waar had je zelf op gerekend?

Zelf op 55+ trainingen gaan lekker en dergelijke, laat me hier ook niet door van de wijs houden...

Tis allemaal wel schraal ik heb pas namelijk op de training voor de grap eens met de verkeerde hand gegooid (rechts) haalde 42 terwijl mijn trainingsmaten van 65+ niet eens voorbij de 25 kwamen :P... genoeg gewhine vanmiddag weer eens hard TRAINEN!!!! Volume en Intensiteit omhoog ;) !!

Revenge Training vrijdag 26 mei 2006

BOR

5x60
5x5x72,5

Powerclean

6x3x72,5 PR

Romanian Deadlift

2x100
2x120
2x140
2x160 PR (evenaring ???)
1x160
20x110 PR (keystone)

Chins + rugzak

5xBW+10 PR heavy
7x3xBW +10 PR

BB curl

5x20
5x30
5x40 (damn pfuu niet meer wat het geweest is ;))
5x35
5x35

Dragonflags

5 Partials
8 Negatives (van boven naar beneden??? in ~5 seconden..)

-----------------------------------------------
Zeer lang niet gedeadlift... voelde wel weer okay.. en niet super zwaar heb wat van Adema zijn trainingen bij elkaar gegooid... en daar 40 kilo afgehaalt.. en zonder echte problemen gedaan..

LEKKER GETRAIND!!!

Het is jammer genoeg niet anders joh!

(edit ff wedstrijd foto toevoegen)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ruk worp weer :D!!! gleed hier ook door....

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] (clik-able)

Links: op snelheid en in ritme komen
Midden: laatste worp, kwam hier goed over mijn blok heen... alleen moest uitwijken voor de lijn en belande uiteindelijk naast de baan ???
Rechts: Goede houding, heup meer indraaien + meer voetspanning dan was het goed (model speer is hetzelfde als degene waarmee het wereldrecord gegooid is :) Tailwind!)

Training Zondag 28 mei 2005

Bench Press zonder spotter ???

7x50
7x70 (kapot :s)
7x50 (pink op de ringen.. elbows in: 1e keer)
7x50 ,,
7x60 ,,
7x60 WIDE GRIP
7x60 (pink ... elbows in)

Tricep extension

30??? x katrol

Pull over Oly BB

7x35
7x35
7x40
7x40
0x45 (damn)

Zittend Clean & MP

7x35
7x45
5x45 (6. failed)

------------------------------------------
Geen super gewichten... voelde me niet sterk vandaag... vanaf volgende week ga ik regelmatiger in/naar bed...

Bankdrukken was maar weer ff wat proberen..
Pull over Oly BB: te lang niet gedaan!! dus beetje terug gevallen, over 2 weken heb ik die 45 wel 7 keer let maar op!
MP: ik zat er gewoon doorheen!!

t'is niet veel ari, sorry maar je hebt even een schop onder je hol nodig:mad:

idd volgende keer knallen ;), wel toffe pics

Ben lang niet meer op het board geweest, ik ga ook weer wat meer rondhangen hier. Je bent erg vooruit gegaan erg netjes!

Nice pictures ook.

g-men zei:
t'is niet veel ari, sorry maar je hebt even een schop onder je hol nodig:mad:

Helemaal gelijk..

18fitie zei:
idd volgende keer knallen ;), wel toffe pics

Moet wel

Buzz zei:
Ben lang niet meer op het board geweest, ik ga ook weer wat meer rondhangen hier. Je bent erg vooruit gegaan erg netjes!

Nice pictures ook.

Nou niet veel sinds ik mijn log bijhoud... is Bench met 8 kilo omhoog.. de rest is hetzelfde gebleven deadlift van 170 kon ik vorig jaar ook wel denk ik...

Mijn snelheid is wel omhoog... stabilisatie is beter.. Core is nu aan het bijtrekken.. dat zijn de dingen waar ik mijn krachttraining voor doe, en die zijn dus allemaal wel verbeterd.. alleen nog niet uitgekomen bij het speerwerpen!

Terug
Naar boven