Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

Nee de lying triceps extension is dit:

BBLyingTricepsExt.gif

Hij lijkt op de skull crusher/french press, maar gaat meer naar achter.

Je pullover gaat blijkbaar iets verder door :). Enfin discussie gesloten?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Whaha er is geen sprake geweest van een discussie. Het is allemaal hetzelfde.. kijk de URL van de beide plaatjes maar Beide is BBLyingTricepExtension...

Jup "mijn" Pull over gaat wat verder door met grote rek op alle spieren aan mijn romp

de "ARI70JAVELINPULLOVER-EXTENSION"

Whaha er is geen sprake geweest van een discussie. Het is allemaal hetzelfde.. kijk de URL van de beide plaatjes maar Beide is BBLyingTricepExtension...

Jup "mijn" Pull over gaat wat verder door met grote rek op alle spieren aan mijn romp

de "ARI70JAVELINPULLOVER-EXTENSION"

maar toch zijn het 2 verschillende plaatjes, kijk naar welke hoek waaruit het gefilmd is :D.

• #1.024
kan.. ik kan ze namelijk alleen zien als ik ze op mijn PC opsla.. door een foutje.. zie ik alleen het eerste frame.. (weet niet wat de fout is maar met IE heb ik niet, wel met Maxthon) ik ben nu naar mijn werp training die ik om 19:10 aanvangt K*T treinen, moet nu weg :D (auto is maar half uurtje)

toch nog even gekeken, jou plaatje gaat zeker 5 cm dieper en zit dus aardig in de buurt van wat ik doe, helemaal hetzelfde zelfs!

• #1.025
Ag jah en wat maakt het ook uit :D

weer een blessure erbij! aanhechting onderste deel heup aan Gluteus heerlijk. Mijn allerlaatste Run-up van de avond.. Pfff moeite met wandelen. We zien morgen wel hoe ik eraan toe ben!

Het is niet aan de adductor kant.. echt hele vage plek.. hetgene waar je normaal gesproken op zit.. en dan dicht bij mijn "anus" geen grappen anders negatieve Karma :devil: ;)

I don't care about karma, dus:

Je vriendje te hard gestampt?

• #1.027
Ow Boy, leuk dat je terugbent :D

Je had het toch heel druk ;)

• #1.029
leg hem even in het ijs! die vorm van koelen is erg goed voor het herstel en als je nu zodadelijk weer doorgaat lijkt het net of jij het niet was!

****ed up je ster blessure

• #1.031
How how aanhechting laagste punt van mijn HEUP

Vermoedelijk mijn Gluteus Medius

Vage blessure, snap niet helemaal hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar in ieder geval laten we hopen dat het zo weg is. Lijkt me vooral lastig als je moet squatten.

enne ik vind lying triceps extension, french press en skull crusher allemaal namen voor het zelfde. Je hoort je bovenarmen stil te houden om je target (triceps) goed te belasten maar in het plaatje wat wimmos aangeeft als triceps extension wordt er gewoon gesmokkeld met de lats.

• #1.033
True.. het LAT smokkelen komt ook voor bij het speerwerpen, dus is niet zo erg.

Als Gymdocent weet je ongeveer hoe de bewegingen bij het speerwerpen in elkaar zitten denk ik. Het gaat om de laatste 'snelle/harde' kruispas, de zogenaamde IMPULS, tijdens deze beweging probeer je weg te springen van d e speer, om optimale rek en een grote spanboog te creeeren, juist op het moment dat ik weg spring en dus met mijn linker been mijn rechterbeen inhaal! (linkshandig) voel ik iets aan mijn Gluteus Medius, nog nooit gehad, nog nooit iemand over gehoort.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

in deze beweging alleen dan wel wat beter uitgevoerd :o, mijn been dat mijn andere passeert gaat heel snel van achter naar voor! dan komt er wel wat rek op je Gluteus te staan, maar goed nog nooit eerder last van gehad, nu nog klein beetje last gisteren was het extreem!

snap het! raar dat je dan zo een force op die gluteus hebt omdat je los bent van de grond. mss bij de inzet van de eerste kruispas al wat geforceerd en was deze explosieve beweging net de druppel

• #1.035
Ik heb er natuurlijk veel meer gemaakt gedurende de training, zelfs een paar op wedstrijd snelheid en toch zeker een 95% goede uitvoering (zonder worp!). Had eerder verwacht dat mijn liezen (adductoren) het weer zouden gaan begeven. Daar zit vandaag en ook gisteren een gezonde spanning op, ook mijn knie lijkt het weer redelijk te doen die is weer op 80% ofzo. Pff sinds 9 juli alleen maar last gehad van mijn poten niet fijn! Maar weet zeker dat ik er sterker uit ga komen :mad:

Echt het mooiste wat er is, als alles vanzelf lijkt te gaan lijkt net of je in een vertraagde wereld zit "Twilight Zone" echt kicken. Had het gisteren bij mijn 1 na laatste aanloop, Ritme was echt voor 99% perfect houding nog iets aan sleutelen. Mocht mijn core nu binnenkort weer stevig genoeg is voor afworpen met volle kracht zou het kunnen zijn dat ik begin oktober weer een wedstrijd ga pakken.

Wat een blessure leed allemaal hier, het gay gelul van een tijd geleden is allemaal voorbij, gekletst word er nog steeds.
We willen trainingen zien Arjan, kom van je Gluteus Maximus en weer gaan met die :banana:

Succes met je herstel kerel!

• #1.037
Ja bedankt

hier nog een artikel, over onze groep in het Regionaal dagblad (Zuid-West Nederland) Brabants Nieuwsblad / De stem

BN/DeStem

Dit gaat dus over de atleten in onze groep. We haalden door het NR van die dude op de foto, zelfs de HELE voorpagina van de sport, iets wat alleen de voetbal of tennis proffesionals wel eens halen.

Mooiste Anekdote:

Speerwerpen is geen sinecure. „Je hebt de souplesse nodig van een gymnast, de sprongkracht van een hinkstapspringer, de startsnelheid van een sprinter en de kracht van een gewichtheffer“, citeert Blommerde de Tsjech Jan Zelezny, drievoudig Olympisch en wereldkampioen, wereldrecordhouder, ofwel de beste speerwerper aller tijden.

Want elke worp, zo waarschuwt Blommerde, geeft een onwaarschijnlijke belasting op je lichaam. „Een ongetraind iemand die de krachtcoïtusplosie zou kunnen losmaken om vijftig meter te werpen, zou daarbij zijn schouder uit de kom gooien. Je moet dus een korset kweken om je spieren en je weerstand op te bouwen en halverwege de twintig op je best te zijn. Je belastbaarheid bepaalt of je de top haalt.“

Vandaar al die blessures ;), de aankomende winter, ga ik ervoor zorgen niet meer te maken te krijgen met deze blessures.

Hij rekent even voor. „Op de blokkeerenkel komt tien keer je lichaamsgewicht. Voor Bjorn is dat 800 kilo en dan is hij niet eens zo zwaar.“ Trainen is dan ook de boodschap. Het krachthonk bij Blommerde thuis is een tweede woonkamer. Maar ook duur- en hordenlopen, springen en sprinten, lenigheidsoefeningen en wedstrijdjes met zware werpballen horen tot de wekelijkse routine.

Dosering is alles. „Een worp is eigenlijk heel asymmetrisch, maar als je constant zo zou trainen, zouden die gasten gewoon scheef groeien. Dus het is erg belangrijk om mijn mannekes heel te houden.“ Daarom kiest Blommerde voor de geleidelijke opbouw van snelheid, techniek en coördinatie. „Naarmate je sterker wordt en meer kracht krijgt, komen de grotere afstanden dan vanzelf.“

Laatst bewerkt:
Heb het nooit vanuit het laatste citaat bekeken, best wel interessant zo.
Blijft toch zeer klote die kwaaltjes, succes met je herstel nog maals!

• #1.039
Leuk om te horen, morgen waarschijnlijk mijn ME BENCH met een 3RM of 5RM, moet ook een km of 25 gaan fietsen per dag, stage lopen, gisteren en eergisteren vet koppijn! Is nu geloof ik weg.. gisteren goed uitgeweest wazige Cafeïne trip gehad ??? (paracetmol en alcohol mochten niet samen, toch geprobeerd maar kreeg na 6 bier toch weer koppijn, dus na een half uur toch weer op het gemak aan de cola) vandaag mijn moeders verjaardag vieren. Dus geen tijd om te trainen...

Terug
Naar boven