wimmos
Huge Freak
- Waardering
- 198
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Whaha er is geen sprake geweest van een discussie. Het is allemaal hetzelfde.. kijk de URL van de beide plaatjes maar Beide is BBLyingTricepExtension...
Jup "mijn" Pull over gaat wat verder door met grote rek op alle spieren aan mijn romp
de "ARI70JAVELINPULLOVER-EXTENSION"
.
(auto is maar half uurtje)

Met rukken ja. Maar krijg wat last van m'n pols.Ow Boy, leuk dat je terugbent
Je had het toch heel druk![]()
, mijn been dat mijn andere passeert gaat heel snel van achter naar voor! dan komt er wel wat rek op je Gluteus te staan, maar goed nog nooit eerder last van gehad, nu nog klein beetje last gisteren was het extreem!
Speerwerpen is geen sinecure. „Je hebt de souplesse nodig van een gymnast, de sprongkracht van een hinkstapspringer, de startsnelheid van een sprinter en de kracht van een gewichtheffer“, citeert Blommerde de Tsjech Jan Zelezny, drievoudig Olympisch en wereldkampioen, wereldrecordhouder, ofwel de beste speerwerper aller tijden.
Want elke worp, zo waarschuwt Blommerde, geeft een onwaarschijnlijke belasting op je lichaam. „Een ongetraind iemand die de krachtcoïtusplosie zou kunnen losmaken om vijftig meter te werpen, zou daarbij zijn schouder uit de kom gooien. Je moet dus een korset kweken om je spieren en je weerstand op te bouwen en halverwege de twintig op je best te zijn. Je belastbaarheid bepaalt of je de top haalt.“
, de aankomende winter, ga ik ervoor zorgen niet meer te maken te krijgen met deze blessures.Hij rekent even voor. „Op de blokkeerenkel komt tien keer je lichaamsgewicht. Voor Bjorn is dat 800 kilo en dan is hij niet eens zo zwaar.“ Trainen is dan ook de boodschap. Het krachthonk bij Blommerde thuis is een tweede woonkamer. Maar ook duur- en hordenlopen, springen en sprinten, lenigheidsoefeningen en wedstrijdjes met zware werpballen horen tot de wekelijkse routine.
Dosering is alles. „Een worp is eigenlijk heel asymmetrisch, maar als je constant zo zou trainen, zouden die gasten gewoon scheef groeien. Dus het is erg belangrijk om mijn mannekes heel te houden.“ Daarom kiest Blommerde voor de geleidelijke opbouw van snelheid, techniek en coördinatie. „Naarmate je sterker wordt en meer kracht krijgt, komen de grotere afstanden dan vanzelf.“
(paracetmol en alcohol mochten niet samen, toch geprobeerd maar kreeg na 6 bier toch weer koppijn, dus na een half uur toch weer op het gemak aan de cola) vandaag mijn moeders verjaardag vieren. Dus geen tijd om te trainen...
?