AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

Lekkere training ari. Nice volume. PR op je 'trademark move' :p. Schijnt dat heel veel athleten ook 'cheat curl' doen omdat die functionele kracht blijken op te bouwen voor discus, speer etc.. doe jij die ook wel is?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Lekkere training ari. Nice volume. PR op je 'trademark move' :p. Schijnt dat heel veel athleten ook 'cheat curl' doen omdat die functionele kracht blijken op te bouwen voor discus, speer etc.. doe jij die ook wel is?

Cheat curl is dat voor Bi of Tri of hoe moet ik zoiets zien.. Functionele kracht is hetgene waar ik hiervoor ben. Maar dit is eventjes een opbouw periode.

• #1.064
Okay artikel doorgenomen, Zeker goed om spier/werp kracht te creeren, maar speerwerpen vraagt wat meer van Tricep dan van de Bicep (discuswerpen)

Owk..ik dacht ik vertel het je maar ff voor het geval je er wat aan hebt. Helaas.

• #1.066
Nee ik heb er zeker wat aan, Ik ga ze namelijk woensdag doen. Van het weekend staat op het programma Discus en Kogel stoten. (WOENSDAG) ga ik snatchen (begin) en ik kan dit mooi aan het einde doen! Plus ik geef helemaal niets om de grootte van mijn biceps, maar ik denk dat je hem hier vooral een stuk sterker kunt maken ook de pezen in je ellebogen omdat je hier een hogere load gebruikt! Dus ik wil je zeker bedanken! KARMA 4 YOU

Pff, ff gelezen :D
Mooi van je pupil, betekent al dat je een goede coach bent, hij gooit verder dan mij!!

Voor de rest:

- Als ik speed box squats doe, dan doe ik ze direct aan het begin (je hebt dan gewoon 't meest explosiviteit) en doe ik ze voor 8-10 sets van 2 reps. Die 2 reps heb je gewoon de explosiviteit nog, daarna wordt het minder. Je kunt ze ook wat zwaarder doen geloof ik.
- Speed Deads voor singles, vind het overbodig eigenlijk aangezien je ook al high pulls doet.
- DE Bench ziet er goed uit, alleen barbell curls zou ik niet, doe liever wat voor de schouders, maar ik train dan ook voor powerliftingmeets, jij hebt andere doelen he ;). Evt. de tate press nog wat hoger in de reps, voor je elleboog..

• #1.068
Die explosiviteit heb ik liever op mijn cleans, highpulls, grotere ROM en is een oefening speciaal voor de explosiviteit. het Accent op de strekketen en iliopsoas kan ik weer voor mij zelf goed brengen bij de Speed Squats (hoef niet aan de BB te denken ligt immers in mijn nek)

Deads, mijn core moet beter evenals mijn dynamiek hierzo (lenigheid van de romp).

Barbell Curl.. tjaah een sterke Tri heeft ook een sterke Bi nodig (antagonisten) Extra schouders heb ik bij men rug en benen gedaan.

Tate press hoger in reps zal ik doen vooralsnog had ik al wat moeite met die 4x8 met 10 kilo :o (tri waren al pre-exhaust natuurlijk)

• #1.069
Training woensdag 10 september 2006 (PRE CONTEST training)

W-up:wat schouder oefeningen met dumbbell van 5 kilo

PowerSnatch

5x20
3x30
3x43
3x47,6
3x51,7
2x51.7
4x1x51.7

Incline Bench Press: 3RM

8x43
5x56
3x65.7
3x69.9 PR?
3x72.12 PR

Chins

2x9xBW
2x6xBW
2x4,5xBW

Cheat Curl
5x43
3x52
3x61
0*70
1x65 PR

Comment:
-Terug rekenen vanaf de ponden
-1e sets chins leken hoopvol
-Cheat Curls volgende keer afsluiten met een Rep-out
-Meer hoefde ik niet te doen vrijdag is mijn wedstrijd al.

Ik dacht al, wtf zijn dat voor gewichten :D

Succes met je wedstrijd alvast!

succes met de wedstrijd ari.
btw, nice training8 nog steeds aan het knoeien met die ponden :-)

succes met je wedstrijd, ook van chunk zijn kan toegewenst

• #1.073
Ik dacht al, wtf zijn dat voor gewichten :D

Succes met je wedstrijd alvast!

Ja bedankt

succes met de wedstrijd ari.
btw, nice training8 nog steeds aan het knoeien met die ponden :-)
Was voor de eerste keer sinds December of begin Januari die ponden dan. Maar die Snatches is met zulk minimaal gewicht.. en voor mijn Incline Bench zocht ik nog een PR ;)

succes met je wedstrijd, ook van chunk zijn kan toegewenst

En bedankt dude :D

wat is dat voor gemiet met tiende van kilo's:D?

enne succes op je wedstrijd

• #1.075
Die tiende van Kilo's gaan er voor zorgen dat ik met minimale krachtverhogingen MAXIMALE prestaties ga halen ;). Okay jongens ik rond ze binnenkort gewoon weer af, is een stuk makkelijker :D

Werk nu 1 keer in de week met een Olympische stang met ponden (winter maanden 2 keer). En alles wat thuis gedaan word (dus squatten en weekend trainingen is allemaal met echte Kilo's ook op olympische stang)

Succes bro!

Je bent trouwens wel een vieze vuil karmah**r!!
"man met staaf".. succes vrijdag ;)

• #1.078
Vrijdag 22 september 2006

Clubkampioenschappen:

100 meter 12.9 :mad: bedroevend slecht. meer als 7 tiende boven PR

We starten met 4 man in een serie die ik moet kunnen winnen. Kerel naast mij maakt een valse start. Daarna nog iemand die vliegt eruit (gediskwalificeerd). Daarna maakt ondergetekende valse start, eruit DAMN : Krijg van de startvrouw b*ch met de gun te horen "Baaij Baaij" met een dikke grijns. Maar gelukkig ken ik de regels beter dan haar en ga gelijk naar de hoofdscheidrechter en ja hoor ik krijg gelijk we ronden een meerkamp af dus per individu 2 valse starten HELL YEAH.. Terug in die blokken niet vals willen maken blijf dus way te lang in dat blok. Verlies gelijk 4 meter. Die ik na krampachtige 60 meter pas goed maak daarna kwam ik wel los en loop ik die dramatische tijd. (4 keer herstarten is trouwens ook niet goed voor de acceleratie)

De avond van vrijdag op zaterdag maar ouderwets wat bier getankt.

Clubkampioenschap Zaterdag 23 september 2006

We beginnen de dag met het verspringen. Wat is het k*t om goed bij die balk uit te komen. 1e poging spring met men verkeerde been en schop met dat been keihard tegen mijn kuiten aan. (Damn dat voel ik nu op zondag nog steeds). 4 meter 89 (BEDROEVEND). 2e poging goede been en 5.24 meter, Alleen op mijn landing verlies ik nog halve meter. 3e poging redelijke afzet maar bleef veelste recht in de lucht (techniek helemaal mis) 5.07 meter. Mislukt dus, ging voor 5,50+

Kogelstoten, pff warming up stoten waren verder als de wedstrijd hoe krijg je het voor elkaar... 9,66 meter voor de rest geen woorden aan vuil maken.

Discuswerpen: die vuile draai ring was dus ook nog echt vuil en glad genoeg geschropt maar bleef te glad dus 2 pogingen zonder draai gedaan en 28 meter nog wat gedaan mijn poging die met draai ging was in de 30 meter maar buiten de lijntjes....

--Leuk als je het tot hier hebt volgehouden, morgen een ME BENCH, misschien straks wat speedwork op de Squat.. (mijn knie was gisteren en eergisteren erg dik geworden)

• #1.080
Ja, dat vond ik ook altijd moeilijk. Vooral als er een beetje wind staat!

mijn probleem was dat ik iedere keer een andere snelheid maakte, of dat ik in het begin teveel naar buiten ging (schaatsend) met mijn benen en dan mis je al snel een hele stap en kom je dus met het verkeerde been uit. Moet natuurlijk ook niet vergeten toen ik mijn PR sprong van 5.30 dat ik toen nog 68 kilo woog en meer gebouwt was voor het spring werk.

Terug
Naar boven