MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.001
Gunsy zei:
suc6, hopelijk heb je er veel aan.

Dat hoop ik ook :D
+1000e post alweer!! Karma ;)
---------------------------

Training woensdag 6 september 2006 "de verkrachte WSB training :D"

DE Bench

Warming-Up: heel veel katrol dingen, om alles ff goed warm te krijgen

Speed Bench @52,6% ;)

8x3x50

Pull over Oly BB

4x5x40 (pff zwaar, ook voor de polsen)

Chins

4x8xBW PR ging nooit verder als 5 herhalingen..

Barbell Curl

10x40 (te zwaar, licht cheated)
2x10x30 (laatste set TEveel pomp)

ROMP KILLER!

Sandbag shuffles of twist (eigen benaming lijken veel op woodchops, tis van de ene kant van je lichaam die zandzak een ram geven naar de andere kant, en dan middels je buikspieren aan te spannen de shit weer op te vangen.. okay het is vaag uitgelegd.. Maar het principe = Sleur geven, Recht op willen blijven en weer opvangen, ik voel nu mijn abs al kramp verschijnselen en dergelijke krijgen dus deze houd ik erin! Op de andere training gaan de Dragonflags er weer in!!

Pull over en WSB relatie>> het is Pushdown alleen dan horizontal + Lat stimulatie)

----------------
Voelde lekker pomp over heel mijn lichaam! en ik geloof echt in die snelheid stimulatie! Ik ga mijn bench varieren met Incline, en Close Grip, meer mogelijkheden zitten er niet in!

Lekkere chins :) Kan je die dragonflags strict uitvoeren? Heb 't ook geprobeert, maar krijg t echt niet voor elkaar.

Lekkere chins :) Kan je die dragonflags strict uitvoeren? Heb 't ook geprobeert, maar krijg t echt niet voor elkaar.

Hoeveel weeg je? Als het je niet lukt, ga dan meer op het bankje liggen, zodat je enkel met je benen omhoog gaat, en niet je hele onderrug meeneemt.. gaat redelijk vlug vooruit qua vooruitgang, na een maand kan je dan al wat opschuiven en je halve poep opheffen oid :) ..

Momenteel ligt enkel nog bovenste deel van mn rug op de bank bij 2x7 en deed ze pas 4 maand geleden voor het eerst (2x3) met de poep eraf, dus gwn oefenen :thumbs:

Tnx! Weeg ongeveer 85.. zal 't eens gaan proberen.

Jaa, post die stats nog maar weer eens ff die ik moet inhalen. ;)

• #1.007

Ik kan ze inderdaad strict uitvoeren en combineer ze altijd met een training waar ik al Pull over's heb gedaan. Dat maakt het nog extra zwaar om mijn lichaam in positie te houden ik kan zo een 3 Full reps en dan maak ik nog wat negatives waarbij ik wat smokkel met de omhoog weg.

Hoeveel weeg je? Als het je niet lukt, ga dan meer op het bankje liggen, zodat je enkel met je benen omhoog gaat, en niet je hele onderrug meeneemt.. gaat redelijk vlug vooruit qua vooruitgang, na een maand kan je dan al wat opschuiven en je halve poep opheffen oid :) ..

Momenteel ligt enkel nog bovenste deel van mn rug op de bank bij 2x7 en deed ze pas 4 maand geleden voor het eerst (2x3) met de poep eraf, dus gwn oefenen :thumbs:

Zoals jij ze doet gebruik je bijna enkelt je m. iliopsoas. een goede oefening zou nu zijn om een "skippy-bal" te gebruiken en eerst je lowerabs wat aan te sterken.

Ik weeg nu: 83 dus nog steeds net zo zwaar als bij aanvang van dit log half december.. dit nog zo een 3 jaar volhouden :D!!

Jaa, post die stats nog maar weer eens ff die ik moet inhalen. ;)

Bench= 95 Squat= 140+? D Deadlift= 170 Pull over= 60

Nu weer genoeg gerotzooid ;) en commentaar op mijn training graag :D

Ik mis alleen triceps werk?! En schouder-werk...

• #1.009
tricep.. mwah tate press erbij kan nog.. schouder werk zit ook niet in die Template die ik voorbij zag komen.. maar doe deze normaal in mijn conventional LB/ BEEN\RUG training

Pull over vraagt ook veel van je triceps... maarjah er kan nog wel een extension of iets dergelijks bij!

• #1.010
Eindelijk een antwoord Ari heeft een stageplek gevonden in het kleine "Rijsbergen". Bij een klein bedrijfje gaat hij stedenbouwkundige oplossingen vinden voor verschillende bedrijven Onze Vastgoedpartner B.V.

Mijn vakantie is maandag 08:30 dan eindelijk voorbij :D

Laatst bewerkt:
Netjes.. geniet ervan :bierbang:

Mooi op tijd Ari :D
Oja, met die stats doelde ik om Wimmos. Maar maakt niet uit verder hoor :P
En pullover veel triceps? hm, ik dacht biceps.

• #1.014
Gunsy ik stel voor dat je je er 1 keer aan waagt.. en dan nog eens helemaal van de grond dus nog een grotere ROM

BBPullover.gif

Barbell Pullover

owjah moest nog vertellen dat je HELEMAAL geen BICEP voelt..

Laatst bewerkt:
Mooi van je stageplek Arjan!
En als je die pullover echt uitvoert zoals hij hoort, dan voel je 'm meer in de lats/borst geloof ik dan je triceps hoor. Met gestrekte armen bedoel ik dan..

bb pullover is echt gruw vergeleken met de db pullover
waar gebruik jij hem eigenlijk voor borst of rug??

• #1.017
Ik gebruik hem als Kracht opbouwer.. ik denk niet echt in spiergroepen maar eerder in bewegingen. In de bewegingen die ik met het speerwerpen maak maar ook in de TEGENbewegingen die ik maak! Dit is in het UB een van de belangrijkste bewegingen!

Ik voel hem in mijn Pectoralis en dan met namen heel dicht tegen mijn Deltoidius Anterior (voorste schouderkop) daar tussen in eigenlijk. Met "super" zware gewichten.. (in mijn geval 40+ moet je je ellebogen wel een beetje buigen en duw je hem een beetje na boven je hoofd! maar dit gaat allemaal heel gelijdelijk. (Lijkt zo een beetje op French Press met grotere ROM, en tricep activiteit). En gebeurt ook als je de speer gooit. Hierbij houd je je armen ook nooit 100% flexed! Het is de beweging die het dichtst bij de bovenhandse strekworp in de buurt komt.

Ik heb bij een Bench <> Pull over nog nooit mijn Lats gevoelt! wel zijn ze redelijk groot in verhouding met de rest van mijn lichaam..

Ik zie niet goed in waarin deze oef verschilt van een lying triceps extension? Meer met je romp trekken?

Je zal wel gelijk hebben. Het is verder een van de oefeningen die ik niet kan doen zonder last van me schouder(s) te krijgen, dus zo gauw zal ik het niet proberen. Snap dat het voor jou wel nut heeft tav speerwerpen.

• #1.020
Ik zie niet goed in waarin deze oefening verschilt van een lying triceps extension? Meer met je romp trekken?

Volgens ExRx heeft Barbell lying tricep extension als Main Target je TRICEP (ze noemen het zelfs Skull Chrusher)
BBLyingTricepsExtensionSC8.gif

evenals Dumbbell lying tricep extension
DBLyingTricepsExtension.gif

en Barbell Pull over is dan weer een Latissimus Dorsi <-Target
BBPullover.gif

Doe je dan Pull over Dumbbell dan is het weer een Pectoralis Major
DBPullover.gif

-------------
Het enigste wat ik nog kan zeggen, ik voel het aan mijn Pec's Tri's en mijn Lats zijn er ook niet kleiner op geworden ;) Het interesseert me nu niet precies waar iedereen het voelt, ik weet 100% zeker dat het me gaat helpen bij mijn doel: het creeren van meer werpkracht! (in al zijn variates)

Terug
Naar boven