MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Niet vergeten dat Ari als speerwerper traint en niet als powerlifter, hij traint voor enorme snelheid.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Ik persoonlijk zie het nut er niet van in.. 30%.. dan knal je gewoon door 't dak. Met 60% ga ik al enorm hard omhoog (geen gelul!).
Maar misschien dat MS of Chuncky er eens naar kan kijken, ik ben ook nog maar een beginner wat betreft WSB

Juist, tegen het NK aan (begin juli) heb ik met medicinballen lopen smijten is dus kracht overbrenging dat ding weegt 2-3 kilo.. ik doe pull overs en bench met meer dan 2000% van die gewichten? (60 en 95 kilo). Makarov doet Pull overs met 30/40 kilo gooit ze dan ver de lucht in en zijn trainer vangt ze op.. (maar net hoeveel vertrouwen dat je hebt)

ca. 30% van je 1RM word volgens mij voor jumpsquats geadviseerd.

Is ook waar, maar ook voor "ECHTE" Speed, denk dat Dumphuiz dit ook beaamt (komt helaas hier niet meer, maar spreek hem wel over MSN)

30 % lijkt me inderdaad net geen nut hebben, je moet dan wel een ongelooflijke snelheid hebben om een evenredige krachtwisseling te hebben ten aanzien van je max. Huh wat een wazige zin. Snap ie nog wat ik bedoel. Met gewichten tussen de 60-70% zou je speed goed genoeg moeten zijn om je door sticking points heen te knallen, ideaal voor explosieve ontwikkeling dus.

Is het nou zo dat je speed echt zuigt dan kan het geen kwaad om een stap terug te doen en even wat lichter te gaan.

Heej Heej!! mijn maxxen interesseren me niet bijster veel zijn leuke getalletjes en kunnen laten zien dat je progressie maakt, alles is in relevantie met het speerwerpen, toen ik 5x60 kon bankdrukken (met redelijk snel tempo) gooide ik 60 meter (pull over met 20 kilo), Ben veel sterker geworden ben waarschijnlijk beetje sneller, maar techniek blijft op dit moment belangrijker... (gooi minder als ik toen maar 5x60 kon) (ligt ook aan de 18 kilo massa die ik 4 maanden 2 jaar terug heb gewonnen, trekkrachten en max krachten werden ineens zo verschoven dat heel mijn techniek niet meer klopte en hier ligt weer het feit in dat mijn techniek verpauperde, HEUJ als ik nu gewoon ff op men arm gooi dan is het ook 50..)

Niet vergeten dat Ari als speerwerper traint en niet als powerlifter, hij traint voor enorme snelheid.

& STABILITEIT!!!!!! (core, elleboog, knie ???, schouder, ja zelfs POLS eigenlijk alles wat beweegt)

Zodra mijn knie echt echt beter is kan ik me echt gaan focussen op SPEED!!

wat je wint aan kracht, verlies je aan afstand en vice versa.

Ari traint dus voor het zo ver mogelijk gooien van een licht object. Daarbij zou het dus raar zijn om niet ook hierop te trainen met gewichten.

-in een schema:
ballistics > speed-strength > strength speed > max strength.

's werelds beste speerwerper is zeker niet 's werelds beste benchpresser...
(wat niet wil zeggen dat het trainen op max strength niet nuttig kan zijn voor een werper!!)

De artikelen op t-nation over 'continuum training' geven hier mooie informatie over.

• #1.104
Klopt 's werelds beste werper kon wel 125+ kilo snatchen ;) en was veel leniger als dat ik ben, godver wat heb ik op men kop gehad zeg vandaag!! niet normaal.

Voor de geinteresseerde het gaat over dit artikel Testosterone Nation - Continuum Training dat bij mijn favorieten in Maxthon (IE) staat

• #1.106
Het imposanste en meest onwerkelijke zijn de sprongen die TOP(werpers maken) ga het morgen nog wel opzoeken voor de geinteresseerden

Klopt 's werelds beste werper kon wel 125+ kilo snatchen ;) en was veel leniger als dat ik ben, godver wat heb ik op men kop gehad zeg vandaag!! niet normaal.

Voor de geinteresseerde het gaat over dit artikel Testosterone Nation - Continuum Training dat bij mijn favorieten in Maxthon (IE) staat

je moet eens wat beter je best doen en laten zien dat je een goede speerwerper bent!!

dat ik het je niet nadoe wilt niet zeggen dat je niet beter kunt! je heb je knieen verpest door zo'n vet varken te worden, dus zorg dat je lichter wordt!
je hebt veel meer massa dan dat je nodig hebt en je weet het!

minder naar de mac gaan!

--------------------------------
motivatie

• #1.108
Weet je zeker dat dat Motivatie er nog bij hoort,, niet meer naar de Mc gaan shit moet ik dan mijn MELKshakes ook al laten.. knie-en verpest door vet varken te worden... Uhmm Right Right... zal er aan denken..

EN MINDER BIER DRINKEN... zuiplap.

• #1.110
Jullie maken het me er niet makkelijker op.. 5 maanden zonder Bier per jaar vind ik meer dan genoeg.. misschien dat ik per week 2 liter minder bier kan drinken.. ga er nu mee beginnen! (verdeeld over 2 dagen)

• #1.111
Training woensdag 27 september 2006

ME BENCH

Exo
15 kilo

Bench Press 2RM
8x50 (heavy???)
6x60
4x70
2x79
2x83,4
2x85,7 PR
2x88 PR

Pull over DB
6x30 (weer zwaar???)
4x37 (DOINK tegen men hoofd op de weg naar boven)
2x44
2x50 (lekker)

Chins
4x7 (niet compleet dead-hang)
2x5

1 arm Lateral Raises
8x10
8x15
8x17,5

+wat bicep shit, maar niet veel en shit gewicht

Comment:
- Bench iedere set ging het beter heb zelfs na die 2x88 binnen 10 seconden nog een rep gedaan.
- Chins Pff gaan echt nog niet super zeg jammer! wil ze graag verbeteren.
- Lateral Raises met bovenin even de arm op zijn plek houden iets boven horizontaal. L + R natuurlijk
- Bench en Pull over gingen beter als verwacht ging er echt helemaal kapot naar toe, en heb nu naar de training zelfs een iets beter gevoel!

Kun je die speed benches ook met Close Grip doen?, volgende week ga ik een 1RM op Close doen,, dus speed work hier misschien ook aan relateren. (afwisseling)

Doe je chins dan eens als eerste als je ze zo graag wil verbeteren.

Speed kan close imo waarom, lijkt me zo.

En bench moet beetje omhoog bro aardige laterals wel!

• #1.115
Doe je chins dan eens als eerste als je ze zo graag wil verbeteren.

True.. is ook mijn standaard advies, de reden dat ik baal is juist omdat ik voor het speerwerpen andere prioriteiten heb. Namelijk Pull over!! Chins wil ik naar de BW+40k toe werken! Ze hebben te lijden onder de Bench en Pull over in mijn schema, maar kan hier helaas niets aan veranderen, ik ga nog wel even kijken of ik ze bij een andere dag/ of gewoon een dag speciaal voor chinnen maak.. vanaf volgende week gaan mijn trainingsdagen toch weer verschuiven dus jah..

Speed kan close imo waarom, lijkt me zo.

En bench moet beetje omhoog bro aardige laterals wel!

Natuurlijk moet er iets omhoog, die bench ook, maar veel beter als een PR valt er niet te behalen ;) En dat hij in vergelijking met een 5x140, 1x170 deadlift (die ik niet eens train) laag is tjaah.. ben er nu juist mee aan het varieren in oefenmateriaal WSB!

Laterals tjaah speed maken onderin bovenin vasthouden en gecontroleerd terug laten zakken voelt lekker hoor!

• #1.116
Weltrusten!

grrrr

• #1.118
Training zondag 1 oktober 2006

Heb een hoogspringer een inleiding gegeven met de krachttraining, een training mee laten doen en in de tussentijd van alles uitgelegd, dus misschien een nieuwe BEEN trainingspartner erbij..

Powersnatch

tot 3x45 (uitleg enzo, ging wel lekker snel)

Speed Squat

4x40
8x3x80

Die dude deed nog uitvalspassen maar kan ik niet met mijn knie.

Deadlift

4x5x125
2x164 PR???

Chins
10x5

Ab shit, Dragonflags, Medicinbal aangooi werp dingen ;)

Pfff ik was weer eens kapot toen ik begon, maar met weinig slaap en het bier van de vrijdag ben ik altid in staat om goed te deadliften in ieder geval dus met de carnaval.. (vrijdag niet veel gedronken hoor gisteren de bob, maar weinig slaap dat had ik zeker :) hehe GEILE WIJVEN!

Ik wilde 1x 165 doen maar die ging erg lekker dat ik 2 heb gedaan bij de 3e voelde ik mijn rechterpectoralis ??? was nog wel gelukt maar uit schrik heb ik de Barbell weer weggelegd.

Laatst bewerkt:
Mooi pr ari, begint er op te lijken.
Speed squats nog naar 2 reps en er 10 kg bij op, dan ben je er :)

Nette training hoor in 'n zwaar weekend:D.

Terug
Naar boven