XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

Bezoekers in dit topic

trouwens ben het met je eens dat cheaten voor kracht veel meer voordelen heeft als voor massa.
 
Ok thnx geeft mij ook weer het gevoel dat ik wat zinnigs heb verteld :p :D

Gisteren men middel eens opgemeten voor de Eetmeter 2002 was 83 cm.... wat jullie hiermee kunnen weet ik ook niet, maar misschien dat ik het ooit nog eens gebruik :D
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd naar je nieuwe 1rm bench, maar dat duurt nog ff dus.
Wat ik in mijn verhaal duidelijk probeerde te maken is dat cheaten dus ook voor de ene oefening wel resultaat kan opleveren, zoals het verleggen van het punt van de maximale load, en voor de andere niet.
Curls behoren tot de oefeningen waar cheaten geen resultaat oplevert, hooguit het minder effectief maken van de oefening.
Want als je lichaam zwaait en je bovenarmen naar voren gaan gebruik je daar spieren voor die die 16 of 20 kg waar je mee curlt niet interresant vinden, zoals schouders en rug.
Die last haal je dan wel van je biceps af.
Maar als ik sideraises doe en daarbij cheat (het gewicht aan het begin van de beweging zo hard mogelijk omhoog gooien) dan verplaats ik de belastingpiek van de bovenste gedeelte naar het onderste gedeelte van de beweging, en word het een soort DE oefening.
 
ok thnx voor je reactie Powerblade

als ik het zo lees word het me weer eens duidelijk..

DE=Dynamic Effort? toch?
ME=Maximum Effort?

zoals al eerder aangegeven ga ik de Bicep oefeningen maar opnieuw uitvinden voor mij.. ik ga volgende keer beginnen met 10 kilo en maar kijken waar ik uitkom..


Tegen de muur staan en dan curlen? met onderarmen tegen de muur houden..
is dit een goed idee? want blijkbaar voel ik het zelf niet als ik het verkeerd doe :(..
 
Dat kan, tegen de muur, je hebt er zelfs een speciaal hulpstuk voor, dat je om je middel bevestigt en waar je ellebogen tegen steunen. (bicepsblaster heet dat geloof ik)
Maar een muur werkt even goed.
 
Training Zondag 5 Februari 2006

gister uitgeweest.. voelde me nog steeds niet op men gemak zonder vriendin.. niet veel bier op ofzo.. voor het uitgaan mijn favo film gezien Clockwork Orange :D hehe

De training :eek:

Voorslaan

5x55
5x65
5x70 (4F)
5x70 :)

Squat

5x70
5x90
5x110
5x110

Keystone Deadlift

5x100
5x120
5x140 PR
5x140 evenarig PR ;)

Shrugs 2 tellen vast bovenin

8x100
8x100

----------------------

Commentaar

Red Bull gebruikt om wakker te worden ik raakte na de failure op het voorslaan wel ff wakker en lekker aggressief

eerste keer voorslaan sinds juli ging okay.. die failure kwam doordat men schoen iedere keer wegschoof daarna gestrikt (adidas skate schoentjes :cool: ) lekker stevig en vlak maarjah dan moeten ze wel goed stevig vast zitten.. voorslaan doe ik met een split, zo aangeleerd en voelt okay voor mij..

Squat: vorige week eerste keer, nu rustig verhogen maar merkte nu wel dat het gewicht zwaarder is geworden volgende week misschien 115 of 120 we zien wel hoe ik me voel

Deadlift: ging vorige week zo makkelijk dat ik deze keer men PR geevenaard heb.. kon toen ook makkelijk meer (half jaar terug).. nu valt het wel mee... ga hier niet teveel mee kloten omdat het niet de belangrijkste oefening is..

Shrugs kwam door Powerblade.. ik had ze in zijn log gezien..

Volgende keer waarschijnlijk voor het voorslaan wat legg presses om mijn benen wat voorspanning mee te kunnen geven.. ze waren vandaag wat futloos..
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker goed uit ari, hoe doe je voorslaan
 
legextension geeft mij altijd veel voorspanning. En lekkere deadlifts misschien niet je belangrijkste oef maar bouwen toch algehele kracht.
 
Voorslaan <-> Clean

In Jip & Janneke taal want kan het niet precies uitleggen. het is voor mij een Automatisme

Deadlift gewicht tot boven men knie
Dan breng ik het omhoog door mijn Reet als een gek naar boven te gooien.
En via de split (linkervoet voor rechts achter)
ligt het gewicht op mijn schouders.
Breng mijn benen weer naast elkaar
laat de stang weer naar men knie toe gaan.

Normale sT zou zijn om het helemaal van de grond af te doen... maar omdat bij atletiek geen 1 beweging vanuit onder parallel gedaan word.. kom ik ook niet in een diepe frontsquat..
 
Doe je bij dat voorslaan powerversies of olympisch trekken (squatcleans)?

terwijl ik de vraag schreef, gaf je het antwoord.. hehe
 
mansi_ zei:
Doe je bij dat voorslaan powerversies of olympisch trekken (squatcleans)?

terwijl ik de vraag schreef, gaf je het antwoord.. hehe

Powerversie :) , kende zelf de benamingen ook niet maar ik doe het iig anders als het Clean&Jerk van tv :D bedankt iig weet ik ook weer wat ik nu precies gedaan heb
 
Mooie training hoor! Ook nog behoorlijk sterk!
 
mooi training beviel die shrugs een beetje. ik hou ook altijd vast
 
Mooie squats en deadlift. Zou het volume - vooral voor squats - wel wat verhogen.. eens front squats proberen?
 
Die shrugs bevallen wel ja. Daar voel ik nu al spierpijn van en het is nog niet heel lang geleden dat ik ze gedaan heb. Voor de rest gezonde spanning op mijn rug. Benen die spierpijn komt nog wel denk ik, en anders volgende keer maar weer verhogen...

@ wimmos. Dit was pas mijn 2e been training van het (laatste half) jaar heb er ff uit gelegen..

Probeer nu iedere keer er een oefening bij te pakken om de spierpijn rustig op te bouwen. Dus volgende week Legg Press erbij, en misschien ook wel een Front Squat.

Dan zou mijn Been training er zo uit komen te zien,, is dit correct, je mag er alles over kwijt jongens :D en misschien een keer een dame ;)

Been/Rug Training:

Leggpres (warming up + latere setjes voorspanning voor het voorslaan creeeren)
Voorslaan (powerversie) 5x 5x 5x 5x
Squatten 5x 5x 5x 5x
Deadliften 5x 5x 5x 5x
Frontsquat 5x 5x 5x 5x
(eventueel) shrugs 8x 8x





Wat ziet mijn verbazing ik heb mijn 2e karma blokje binnen :D haha dank jullie allen :)!!
 
Laatst bewerkt:
Wordt jij de nieuwe karmapimp ? :eek:
Leg press is niet echt nodig denk ik, mss meer setjes op de squat.
 
Okay nu heb ik al een paar keer zien staan dat ik wat meer setjes op de Squat zou mogen maken.. maar wat is hier nu het voordeel van? grotere Work-load?

Ik zal straks het schema van mijn coach is overnemen.. misschien dat het dan duidelijk word. De laatste 2 beentrainingen waren niet echt representatief. Het schema is denk ik veel uitgebreider maar zie dat straks wel.

Maar eerst ff lekker eten en drinken dan trainen en dan zullen jullie het wel zien denk zo :)
 
Aha voorslaan is toch niet hetzelfde als cleanen, dacht van wel. Kan het me ongeveer voorstellen... :p
 
Samu zei:
Aha voorslaan is toch niet hetzelfde als cleanen, dacht van wel. Kan het me ongeveer voorstellen... :p

Ik snap niet wat je hierboven nu precies zegt:p

Maar als je me wil verbeteren mag altijd hoor :D jij bent hier de Olympic Lifter dus jah :)!!
 
Back
Naar boven