XXL Nutrition

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Naar aanleiding van Mansi zen stukje :p op de vorige pagina

Kende de naam Dan John in ieder geval niet hij is wel groot denk in de USA.. ik heb zijn website net bezocht http://danjohn.org/

mijn zusje en spa gaan in de Carnavals vakantie eventjes daarheen. wat universiteiten bekijken, ze gaat er misschien sport en university combineren....

Maar voor het speerwerpen is het omhoog duwen minder belangrijk dan voor Hamerslingeren/Kogelslingeren (allemaal hetzelfde).

ik zal even de belangrijkste oefeningen voor de verschillende werponderdelen geven:

Kogelstoten: (diep)Squat, (schuin)Bankdrukken, OH werk, Voorslaan en Trekken
Discuswerpen: (diep)Squat, (schuin)Bankdrukken, Flyes, OH werk, Voorslaan en Trekken
Hamerslingeren: (diep)Squat, (schuin)Bankdrukken, OH werk, Voorslaan en Trekken, Specifieke Rug oefeningen
Speerwerpen: Pull Overs, Squat, Voorslaan en Trekken en in mindere mate Bankdrukken

Bij alle atletiek onderdelen is het belangrijk om een super sterke CORE te hebben!! zonder dat kom je nergens..

Bij het speerwerpen is bankdrukken veel minder belangrijk omdat de specifieke beweging die je maakt, veel meer Pull -over georienteerd is dan de relatief kleine beweging die je maakt met bankdrukken.

Sowieso moet je wel alle oefeningen doen, voor de balans, coördinatie, en het belangrijkste alles in je lichaam moet in verhouding staan met elkaar anders krijg je blessures!!!

Maar niet iedere oefening is relevant genoeg voor een verre worp!

bij andere werp onderdelen is kracht een veel groter aspect dan bij het speerwerpen. Speerwerpen is veel dynamischer dan andere (kracht)werp onderdelen

Speer weegt ook bijna niets, gewicht van de speer is 800 gram

(discus 2 kilo, kogelstoten en slingeren is 7,26 kilo)

Je hebt het toch weer gemakkelijk met je 800gram

J/k kerel :D

Ari70 zei:
Bij alle atletiek onderdelen is het belangrijk om een super sterke CORE te hebben!! zonder dat kom je nergens..

[...]

Sowieso moet je wel alle oefeningen doen, voor de balans, coördinatie, en het belangrijkste alles in je lichaam moet in verhouding staan met elkaar anders krijg je blessures!!!

Bij de Overhead Squat train je het lichaam als één geheel, je kunt er niet bij cheaten. Goed voor de core, de flexibiliteit en goed voor de verhouding tussen de lichaamsdelen. Lijkt me dus sowieso goed om in te voeren. Zelfs als overhead werk iets minder belangrijk zou zijn bij speerwerpen, is het nog interessant voor je.

Ik ga hem ook zeker invoeren!! alleen het probleem is een beetje in het krachthonk waar ik mijn benen train, kan ik geen overhead presses doen behalve zittend.. omdat ik anders met BB tegen het plafond zit..
kan thuis dus ook geen Snatch (g*dverdomme prioriteit No. 1!).. Dat is allemaal wel jammer.. maar ik ga kijken of het ergens in een hoekje te doen is.. in de zomer is dit geen probleem dan ga ik ergens op het gras staan :D maar in de winter....:rolleyes:

Ik ga morgen kijken of ik het isolatie materiaal kan verwijderen (in het dak van het krachthonk), want zit ik daarstraks beetje aan te geven hoe belangrijk het allemaal wel is.. en voer ik hem zelf niet eens uit ??? :(

Overhead squat, waar is die allemaal goed voor?:dunno:

LOL, de isolatie verwijderen...
succes :-)

Wat doe je nu zoal voor je core precies?

Core whaha one of my weak points :( ... uhm ik zou eigenlijk Weighted Ab oefeningen moeten doen.. zal mijn pa is vragen of hij het katrol gaat maken (is nu alleen maar bovenlangs maar voor buikspieren moet ik onderlangs hebben).. kan ik daar ook weer aan gaan beginnen

is ook al lang geleden dat ik hier specifiek op getraind heb. maar sowieso met een zware training pak ik altijd wel Core mee... maar ik zal echt wat meer Kracht/Buikspier oefeningen moeten doen in plaats van stabilisatie..

De oefeningen die hiervoor op het programma zijn:

Dit in 1 grote SET!!

weighted Crunches 20x / Russian Twist 20x/

het snel wisselen van oefening is omdat.. buikspier heel veel herhalingen aan zou kunnen, en meer dan 15 seconden volhouden, geen extra prikkel meer krijgt.. wat is het verschil tussen 150 of 500 Sit-ups niemand die het verschil voelt hoor..

Samu zei:
:)

Clean.gif

Is dit hetzelfde als voorslaan (rechtopstaand dan, zonder de frontsquat-beweging)?

Het voorslaan wat ik uitvoer is ongeveer hetzelfde als bovenstaand plaatje

Behalve de front squat idd!!
en ik maak een split ik plaats mijn linker voet naar voren en mijn rechter ietwat naar achter.. (niet echt conventional toch :o )

---------------
even je link verandert in een image geen probleem mee toch..:eek:

Ari70 zei:
Het voorslaan wat ik uitvoer is ongeveer hetzelfde als bovenstaand plaatje

Behalve de front squat idd!!
en ik maak een split ik plaats mijn linker voet naar voren en mijn rechter ietwat naar achter.. (niet echt conventional toch :o )

---------------
even je link verandert in een image geen probleem mee toch..:eek:
Ok dan was het toch zoals ik het me in het begin voorstelde, je uitleg was dus heel duidelijk. :D Maar shrug je dan je schouders en stoot je ook met je bovenbenen tegen de stang om ze naar boven te liften?

uhm... volgens mij shrug ik een beetje..

het gaat ook allemaal zo snel :s (voor mijn gevoel)

of ik die stang raak met men bovenbenen weet ik niet, zou goed kunnen..

nog even op een rijtje voor ik aan "mijn" voorslaan begin.. Breng ik de halter met een deadlift tot boven mijn knie.. dan ga ik beginnen. Strek ik mijn benen enz enz..

en Samu gefeliciteerd met je 7000e post mijn jongen :P haha!!

Hehe ja als het snel en automatisch gaat is het soms moeilijk om je voor te stellen. :) Iig bedankt voor de uitleg. :thumbs:

Als ik de uitleg lees die er op exrx.net word gegeven lees dan klopt het wel met de beweging die ik DENK dat ik uitvoer :scratch:

train je in sittard? heb ik vroeger vaak getraind ... binnen dan

Nee kom uit West Brabant.. Etten-Leur vlakbij Breda.. daar was gewoon het Nationaal Kampioenschap.. meer had ik er niet te zoeken...

Terug
Naar boven