AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

Met squats gebruik je meer spieren dan met leg press. Dus op een zelfde aantal sets ga je meer spieren trainen en dus theoretisch gezien eigelijk gespierder worden via squats.

Wil je specifiek op je quads trainen, dan kan je ipv leg press front squats doen, deze zijn oppermachtig:D

Ari70 zei:
Ik snap niet wat je hierboven nu precies zegt:p

Maar als je me wil verbeteren mag altijd hoor :D jij bent hier de Olympic Lifter dus jah :)!!
Toch simpele zin? :p Ik dacht altijd dat voorslaan hetzelfde was als cleanen, maar aan je uitleg te zien is voorslaan toch anders. En "de olympic lifter", lol, het is maar een deel van m'n training/doelen. :p

• Topic Starter Topic Starter
mwah ga het nog eens uitzoeken of cleanen en voorslaan hetzelfde is.. ik dacht namelijk ook altijd van wel.. maar doormiddel van mijn uitleg ging je twijfelen, Samu?

@wimmos ja ik weet ook dat doormiddel van een Squat je meer spieren gebruikt dan Leg Press.. Maar wilde de Legpress als warming up gebruiken bij het voorslaan. Dus niet zwaar gaan tijdens de leggpress!
die Front Squats komen idd weer terug in mijn schema heb die vorig jaar gebruikt om mijn rug te ontlasten had hier een blessure aan destijds...

Gewoon licht squatten dan als opwarming zou ik doen :p

:mad: Godver t*ring gaat nu al 3 keer verkeerd om hier iets in te vullen :mad:

Training maandag 6 februari 2006

Endo/Exo

12,5 kilo 10 links 10 rechts

Bench Press

5x60
5x70
5x74,54
5x76.8
5x79.1 (failure bij de laatste rep :mad: )

Pull over rechte stang

5x30
5x38
5x47 ( 3 failuru ging gewoon niet)
5x45 (6 gedaan voelde licht ??? )

BenchDIP

5xBW
5xBW + 20 (is dat alles :rolleyes: )
5xBW + 40 (ja dit is lekker)
5xBW + 40 (beetje explosiever uitgevoerd!!)

Chins

4x5xBW

Dumbbell Curl tegen de muur) *zie comment

5x10
5x12,5
5x15
5x15

en ff wat werk om mijn schouders wat op spanning te zetten.. niet noemenswaardig iig.

Pull over rechte stang: ik snap hier dus geen fl*kker van dit hoort hoger te liggen dan Pull over Dumbbell... Komt denk ik doordat ik hem gister ook flink gebruikt heb bij de verschillende oefeningen?! Ik heb deze oefening ook aanmerkelijk minder keren gedaan dan pull over DB.. ga hem nu iedere week afwisselen zodat ze allebei 1 keer in de week in men log voorbij komen..

* Curlen tegen de muur. zag er behoorlijk gaar uit :p. maar ik wilde het proberen qua gewicht maakt het niet zoveel uit.. uhm ik denk dat ik de beweging maar voor ~85% kan uitvoeren omdat ik dan mijn onderarmen en biceps tegen elkaar komen.. iig niet helemaal tot boven dus? is het dan nog wel correct?

Maar ik voel idd meer men bicep nu dan normaal gesproken

en vooral na het Benchdippen waren men triceps flink groot :)

Laatst bewerkt:
nette training, maar wat je bedoelt met je curl tegen de muur zegt me niks. Welk lichaamdeel hou je tegen de muur?

Heel mijn rug en bovenarmen, dit om het cheaten tegen te gaan.

als je alleen je rug tegen de muur houdt, voorkomt dit al dat je het gewicht wat vaart gaat geven door met je bovenlichaam te zwiepen. ik zou me bovenarmen gewoon langs mijn lichaam houden en niet naar achter tegen de muur.

Ja het scheelt denk ik ook niets, het cheaten van mij valt denk ik heel erg mee, want had ook met 17,5 kilo mijn normale gewicht de Curls kunnen doen, maar had beloofd dat ik het een keer ging uitproberen..

Omdat ik en meerdere dachten, dat het niet mogelijk was dat ik met die gewichten men curls deed ;) ........... j/k

tis gewoon weer een controle voor mijzelf.. Kijk jullie heb ik er niet mee als ik zou cheaten.. alleen mijzelf natuurlijk.. maar variatie doet wonderen..

76.8, 79.1? Dat is wel heel nauwkeurig, maakt het zoveel uit op die 100g :D . Goeie bench wel, maar ik zou meer volume op mn bench doen dan curls (look who's talking :D ).

wimmos hij rekend om... mooie training!

offtopic:

Tjaah die ponden ook altijd.. van 20 tot en met 24 maart zit trouwens in londen.. mis hierdoor concert van Danko Jones in tivoli :(

Laatst bewerkt:
@ Wimmos: Ik doe ook meer volume op men bench dan op de Curls :P 5 sets tegen 4 sets ;)

goede training!
Ik zou ook gewoon mijn rug tregen muur of nog beter een balk houden. Dan ben je iets vrijer met je armen zonder echt te kunn smokkelen

nice job!

Tegen de muur zul je altijd minder doen dan normaal, tenminste dat is bij mij wel zo omdat je als je tegen de muur staan je werkelijk 0,0 beweegt met je bovenarmen

Ja okay is allemaal waar mensen, maar de conclusie die ik trek is dat ik niet zoveel smokkel als ik zelf dacht, en misschien ook wel anderen. maw ook al doe ik het los van de muur voer ik de oefening nog ("redelijk") correct uit!

en tegen allemaal bedankt voor jullie reacties weer :D!! :thumb:

Als warming up kun je i.p.v. leg presses of lichte squats ook prima overhead squats doen. Daarmee pak je je hele lichaam en je blijft er flexibel bij. Welkom bij de sekte :D

Mwah misschien is OH squat idd wel iets ja ;) dank je wel...

Ari70 zei:
Mwah misschien is OH squat idd wel iets ja ;) dank je wel...

Ben je speerwerper? Ik heb artikelen gelezen van Dan John waarin hij in elk geval discuswerpers en hamerslingeraars (heet dat zo?) aanraadt veel overheadwerk in hun trainingen te stoppen, met name overhead squats. Er zijn amerikaanse coaches die met hun college atleten meer bezig zijn met kracht opbouwen dan specifiek met de techniek van het werpen. En het werkt! Of voor speerwerpen hetzelfde geldt weet ik niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen.. Check it out (als je het nog niet gedaan hebt, dit kan best oud nieuws zijn voor je :D).

Terug
Naar boven