MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

haha, je sq zijn bij jou toch al sterker dan bench! goed! keep going Ari!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.262
Betekent dat men bench laag is en men Squat zuigt :mad:

Training maandag 20 november 2006

Exo
2x8x15

Bench Press
8x50
8x60
8x70
8x75
2x5x80

Pull over dumbbell
8x30
4x8x40

BB CURLSZZ
2x8x30
3x8x40
2x5x45

Comments:
- Niet meer tijd moest veel uitleggen en was later ivm met stage.
- Bench mwah, voor mij doen niet slecht maar moet beter
- Pull over Dumbbell lang niet gedaan, voelde lekker en ga zeker hier reactie op hebben!
- BB Curl tjaah moet ze toch in evenwicht houden die Bi en Tricep, zit niet te wachten op blessures.
- Van het weekend Lang weekend!! CENTERPARCS BELGIE EN JUPILER HERE I COME :D:D

"kick"
Bench is best aardig trouwens.

• #1.264
Training donderdag 23 november 2006

WAC Weightlifting Aerobic Circuit!

Warming UP
WAC 1
10 reps, 20 kilo.

WAC-2
1 Power High Pull Wide
2 Push Press
3 Overhead Squat
4 Lunge
5 Hang Pull Small
6 Deadlift

2sets, 10reps, 20 kilo

Training

WAC-5
1 Hang Snatch
2 Snatch/Clean Pull
3 Front Squat
4 Hang Clean
5 Split Jumps
6 Semi-squat Press
7 Good Morning

Total nr. bodysquats each round +/- 55

4 Sets, 10 reps per oefening, 20, 25, 30, 35 Kilo

-------------------------

Comments:
-Heavy ass hell
-Ging er moe heen, kreeg een opleving, maar kom nog brakker thuis :D
-OH Squat wat minder problemen :D
-Morgen tot maandag naar Center Parcs, lang weekend in CP Vossemeren! (dus mis 3 trainingen :o)
-Meet & Greet @ the Shaft.... (wat het is weet ik ook nog niet)

Je had beter vandaag al kunnen vertrekken om te gaan drinken ipv te gaan aerobiccen.

• #1.266
Wie zegt dat ik vandaag niet gedronken heb, ga nu weer zuipen dus, graag training commentaar ;) Dit is de enige manier om in mijn geval mijn Olympische Gewichthef techniek te verbeteren. Oefenen oefenen oefenen.. +Cardio. Snelheid. Ik zie alleen maar voordelen in mijn opbouw naar het seizoen..

Oly. gewichthef technieken oefenen met loads <50% 1RM is imho vrij nutteloos. Wél is zo'n circuit slopend :D

• #1.268
Techniek aanleren heeft niets met loads te maken, wel snap ik dat timing straks anders gaat worden. Het blijven balistics als ik het met speerwerpen vergelijk kun je dat prima aanleren met verschillende loads....

Mijn probleem met de techniek, is vooral de beweging die ik met mijn heup maak, hier kan ik nu nadruk op leggen en er gewoon ondervermoeidheid erin slepen, Wanneer je immers een beweging onder vermoeidheid nog perfect kan uitvoeren. Dan beheers je een beweging pas!

Neen, door de aard van de oefening kan je de oly. lifts het beste uitvoeren met loads in de range 70-85% van 1RM.

Types of exercises

Olympic lifts (snatch and clean) and their derivatives have potential for power outputs higher than the so-called "power" lifts (squat, bench press, deadlift). Other exercises such as bench press throws (using Smith machine) and multiple repetition jump squats may provide an excellent alternative or supplement to the traditional Olympic weightlifting style movements for the development of speed strength and for athletes of lower strength levels. The power produced during jump squats or bench press throws can actually exceed that of the Olympic lifts.

Loadings

For effective speed strength development a loading of 80-90% of 1RM (2-5 reps) is recommended for Olympic lifts whereas for bench press 50-60% of 1RM is desirable. For the jump squat 30-40% of maximum may be more appropriate. The percentage for jump squats must take into consideration the athletes body weight.

TRAINING FOR SPEED STRENGTH
Denis Knowles -- from Modern Athlete and Coach

Maar voor conditionele aspecten maakt dit niet veel uit. Daar is jouw methode prima voor.

• #1.270
Okay, dit geld inderdaad voor speed-strength in corelatie met Oly Lifting..

Maar het gaat om de TECHNIEK! kijk maar terug.. Hetgene wat je nu laat zien is niet het gene waar ik over in discussie wil gaan, daar heb je gelijk in!

En inderdaad ik zit gewoon in een opbouw fase waarin we nu vooral met Volume bezig zijn.. en dit is niet specifiek in men schema! maar ik vind het fijner om een aparte dag Oly Lifting te hebben!

Hoe lang doe je eigenlijk over één zo'n circuitje?

• #1.272
Reken voor iedere 10 reps maar 20, tot 35 seconden. Dus zo'n 2,5 minuut.. ik zal het de volgende keer klokken.

Het lekkere is als je net je schouders ff "zwaar" heb belast, dat die weer rust krijgen en je erectors of je benen weer afgetuigd worden. Het steekt dus echt wel goed in elkaar. Ook zit er in iedere WAC, wat stuff voor Clean, de andere voor Snatch. En de volgende dag voel je het gewoon hoor! (lichtjes).

Verricht je de techniek niet goed. Dan krijg je die 35 niet meer boven je kop gesnatched. Ook zal de Semi-Squat Press veel zwaarder aan gaan voelen. Ik merk nu pas hoe belangrijk mijn benen zijn in het geheel bijvoorbeeld!

• #1.273
Wooww weekendje Center Parcs (vossemeren) was geweldig. Paar Djonko's waren geweldig naar er bijna 2 jaar vanaf gebleven te zijn. Totaal heb ik zo'n 5 kilo aan Frikadellen op. Bucket Friet voor 4 man.. en nog veel meer...

Pff ook nog ff wat kubussen gedeadlift in Lommel... maar helaas heeft me dat een nachtje cel gekost... :). Ook was het in de "Fever" zwaar genieten hehe kratten juup 30 euro :D heerlijk!

Training Donderdag 30 november 2006 THUIS

Warming-UP

Katrol 5 minuten. Pulls op de armen en lichtjes de beentjes

Powerclean (from floor)
8x30
8x40
5x50
3x60
3x70
3x80 PR
2x85 PR 3F kwam er net niet onder

Squats (parralel)
8x50
8x90
3x8x110 (wasted)

Paused Bench in Rek (10 cm boven borst)
8x50
8x70
3x5x75
8x75 PR

Comment:
- Powerclean lang niet gedaan en gelijk PR, Thank god 4 Fullsquats :D en WAC 1e rep met 85 kwam bijna tegen men kin.
- Lang niet met "zware" gewichten gesquat weights. Voelde knie lichtjes.. maar dat zal wel wenning zijn toch..
- Paused Bench was met een (mini) "Pull over" om hem op het Rack te tillen.. laatste set bench alles gegeven.
- Bicep shit aan het einde. Gewicht afgebouwd begonnen met 50 --> 30
- Vandaag mijn stage (verslagen) afgerond, WINSTROLST ik ga je missen en ook het loopje naar de Plus voor onze Liter melk met maar liefst 26 gram eiwit :(

Laatst bewerkt:
Ghehe, toch weer goed begonnen... jij BOEF

Hehe- lekker wat PR's na zo'n weekend. Moet je vaker doen ;)

Centerparks is heerlijk als je je eens een weekend goed wilt laten gaan.

• #1.278

Staan wat stenen kubussen voor het politie bureau.. en ik zat er op 1tje..

toen ik ging staan dacht ik van waarom zal ik nietproberen hem uit de grond te tillen

helaas is dat gelukt en ben ik een nachtje op gesloten geweest.... stenen zullen niet meer dan 120/140 kilo zijn geweest.

Hahahahahahahahaha, nice!1! :roflol:

lol man!

Terug
Naar boven