Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

Jammer Ari.. bijna die magische 100kg grens :D

Volgende keer heb je hem gewoon.

jammer van die 100kg maar lang zal het alleszinds niet meer duren :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.664
wat minder vermoeid zal die bench dan wel lukken!

Trainingen maandag 23 februari 2007

7 uur zwaar gewerkt, 2 uur gefietst en vandaag ook nog 2 trainingen afgewerkt.

In de middag heb een split training gedaan jawel! met een Collega, was vooral benieuwd hoe de AAS sportschool van hem eruitzag, nou geen grote jongens gezien maar wel split gedaan op 70% van max.. Benen, Bovenkant rug en Schouders, Bicep en Buik (met Isolatie oefeningen) Meteen de laatste keer van de komende 2 jaar, Uit series met 10 herhalingen valt echt geen voldoening te halen zeg, Lat pulldown gedaan met tegen over me zo'n vies oud geraamte van 70+ etc.. etc.. wat een bout instructeurs, Weight Watchers all over the place, en het ergste binnekant borst trainende wankers.. Of was het dan toch die instructeur die iemand leerde Smith Quarter squatten.. die weer snel wegliep toen de persoon die het wilde leren dan uiteindelijk ook onder de Bar stond. (ventje niets geleerd) Maar heb hem maar geleerd dat hij beter met een losse stang op een bankje kon gaan zitten... Wat een zweethok trouwens zo'n Plasma Fitniss.. genoeg.. genoeg

The Real Deal...

Bench Press
5x70
3x80
3x85
3x92
1x97.5 PR
2x0x100

Pull over 6RM
tot 45 kilo

Comments:
Bench die 97 ging echt lekker weg.. die 100 niet ;) groove niet meer gevonden! Die 100 is binnen 2 weken van mij!! Doel was vandaag gewoon 3x92.. toen die 97 nog gedaan halverwege het uitduwen schreeuwde ik al dat ik zodadelijk die 100 wel ging doen... agjah!

Pull over weer opgepakt is redelijk stabiel gebleven, verwacht hier nog wel progressie op

Waar heb je getrained dan:P toch niet J&T

• #1.667
Rico... J&T is evengoed k*t... Body-Active ook.. Track & Field en mijn Home Gym ruleren ;)

• #1.668
Training zaterdag 24 februari 2007

voor de knietjes... zit nog niet goed

Fullsquats
20xBW
10x20
10x40
10x60
2x70

Snatch Pulls
2x3x50

Bulgarian Squats
5xBW+3
3x5xBW+10

Comments:
- Veel spierpijn nog van traingen en fietsen van gisteren
- 60 kilo ging goed 70 voelde niet lekker
- Snatches hield me onbewust toch in dus daar maar mee gestopt bar vloog ruim boven mijn ogen
- Bulgarian Squats.. Pff wat zuig ik daar hard in zeg! Motoriek was vroeger (Toen ik < 10 was) en nu nog steeds een slecht punt.

Alsnog gefeliciteerd met je deadlift kerel, sterk!

• #1.670
Dankje wel EQ_909 (paul, pol??)

Eerste wedstrijd van het seizoen wordt een thuis wedstrijd en wel op
zondag 24 maart 2007

De competitie tussen de clubs hier in Nederland begint op:
zondag 22 april (1e Ronde, wedstrijd met speerwerpen)
zondag 20 mei (2e Ronde, wedstrijd zonder speerwerpen)
zondag 3 juni (3e Ronde, wedstrijd met speerwerpen)

De datum van de finale wedstrijd is nog niet bekend, wel is er dan wederom geen speerwerpen.

Nederlands Baancircuit (grootste NL wedstrijden, noteer alleen die met speerwerpen)
Zaterdag 5 mei 2007 Lisse (ga hier alleen starten als ik 60 heb gegooid op de 24e)
Zaterdag 12 mei 2007 Hoorn (geldt het zelfde)
Zaterdag 25 augustus Utrecht (tegen die tijd heb ik wel 60 hoor hier start ik dus :D)
Zondag 9 september Hilversum (laatste wedstrijd die mee doet voor het circuit ook hier ga ik naar alle wss gewoon starten, tot nu toe staat er nog geen vakantie gepland dus komt goed)

Nederlands Kampioenschap 2007

zaterdag 30 juni/ zondag 1 juli 2007 (waarschijnlijk zondag 1 juli)

Dus er gaan in ieder geval 7 wedstrijden meegedaan worden ;) Nu hopen dat ik blessure vrij wordt/blijf... en niet weer op het NK geblesseerd raak of iets dergelijks...

• #1.671
Trainingen maandag 26 februari 2007

Bench Press
20x20
8x45
5x70
3x80
2x90
2x95
3x95

Chins
5xBW
4xBW
3xBW
5xBW
4xBW +10
3xBW +10
2x3xBW+15/20 PR(weet niet precies hoe zwaar de zak is)

Toen naar huis en verder getraind

Powerclean
5x50
5x70
5x3x80

FullSquats
10x50
10x60
6x70
6x80

Veel Core werk, weer zwaarder als weekjes terug gaat dus goed, Core werk is vooral mentaal merk ik gewoon even doorbijten, vind het erg saai om te doen en zelfs saaie radio luisteren is beter ik doe Incline Weighted Crunches, Hetzelfde met twist, Swiss Ball Crunch, Swiss Bal Side Planks en DB Side Bends..af en toe ook wat knipmessen..

Comments:
- Bench bewust nog niet gemaxxt, 3x95 is een evenaring
- Weighted Chins waren met zandzakken aan mijn benen
- Moet weer wennen aan die fullsquats af en toe zit er een goodmorning bij als ik boven parrallel kom.. raakte ook met die 70 kilo bij rep 3 ongelooflijk uitb balans
- Over het algemeen moet ik iets anders gaan doen met mijn ademhaling sta nu voor iedere rep te erg te puffen voor ik daadwerkelijk begin, beetje te gek voor woorden...

Ik snap niet waarom je fullsquats zo laag zijn ivg met je normale parallel squats..

Toch wel een lekkere benchpress.. 100kg is na die 3x95 100% zeker van jou.

• #1.673
Dit was nog niet mijn maximum gewicht.. maar moet ook op mijn knie letten!! Daarnaast moet ik nog wennen aan heel het FULL gebeuren.. mijn houding suckt nog.. en er zat al een hele training op ;) over maand 1,5 moet ik toch wel een stukje hoger staan...

• #1.674
Werptraining van gisteren ging erg lekker, weer een nieuw techniek punt erbij en ik gooide in de regen en kou makkelijk 50+, geen last van de knie gehad heel de dag.

Training woensdag 28 februari 2007

Fullsquat
3x20xBW niet pijnvrij???

Powerclean
3x50 (jammer precies op parallel, pijn op de oude vertrouwde plaats)

Fullsquats tussen door BW lunges
20xBW
2x10x50
10x60

Military Press
10x20
8x40
8x50 PR (was eigenlijk een laad foutje, verzuurd bij de laatste)
2x3x55
5x50

Barbell Curl
10x20
8x30
8x40
2x5x45

Comments:
- Bedoeling was om weer wat te gaan verhogen in gewicht op de Cleans.. helaas wilde mijn knie niet meewerken, ik geef hem nog een week de tijd en dan ga ik toch kijken hoe het gaat, Doe iedere dag minstens 60 BW squats.. en dat helpft, vandaag tijdens de laatste zaal training toch misschien te gek gedaan met voetballen en touwzwaaien (rennen en vliegen metertje of 4 de lucht in hehe) Ik weet dat het vooral de knallen zijn geweest als ik de bal vanuit mijn handen wegtrapte.
- Voordeel is wel dat het mijn linkerknie is en ik er totaal geen last van heb tijdens het speerwerpen of rechtlijnig sprinten
- Military Press 8x50 is wel okay, maar voelde bij de laatste rep spontaan mijn schouders vollopen
- Voor het eerst sinds lange tijd weer een ader over mijn schouder zien lopen

Erg k*t dat je telkens last hebt van je knie. Maar die MP is nog bestwel netjes.

• #1.676
Agjah, het is geen pijn dat je je Powercleans niet meer wilt doen, maar dit is nog niet het belangrijkste moment van het seizoen en hierin ga ik zeker niets forceren! Dus maak me nog niet zo druk om mijn knie..

• #1.677
Morgen 100 kilo bench stakkers ;)

muwha, goodluck!

• #1.679
's Middags getraind, vanavond sportgala roosendaal, een van de gastjes die ik training geef is genomineerd voor sportventje van R'daal... Dus dan maar 's middags

Training vrijdag 2 maart 2006

Exo
8x10

Bench Press
20x20
10x40
5x65
5x75
3x85
1x90
1x95
1x100 PR

Chins
2x5xBW
3x3xBW+20 PR
3x2xBW+25/30?? PR

Comments:
- Iets waardoor vele voor gaan trainen een 100 kilo bench :D, Ik klapte trouwens iedere keer gewoon door mijn sticky point heen. Touch 'nd Go overigens.. Met stop is voor mij niet relevant als speerwerper.
- Chins waren met zandzakken aan mijn voeten, nogal ingewikkeld, maar heb nog geen ketting :P
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
- Bill starr heeft me trouwens wel aardig geholpen, dit was voor mij de afsluiting van Bill, er is voor sommige veel meer uit te halen (dingen die misschien minder verstandig waren, BIER, weinig slaap..

Ik heb geen BOR's gedaan die dingen zijn saai, Wat ik volgende keer zou doen: Bench, Fullsquat, HighPulls (ipv Deadlift), Powerclean (ipv BOR).

Als ik vergelijk waar ik mee ben begonnen...
Bench 92,5 (95 was niet met aars op het bankje ;)) --> naar 100
Squat 117,5 --> 3x3x140 (helaas nu knie problemen :P)
Deadlift 170 .----> 200
Powerclean 85 --> 95

Voor Bench heb ik niet hetgene gehaalt wat Bill dacht.. maar de rest heb ik ruimschoots overtroffen..

Sinds December tot nu .. heb ik dankzij "Bill Starr& Glenn Pendlay" op de grote 3, 60 kilo verbeterd (de helft zat in de deadlift)

Als ik kijk wat ik in Juli van 2006 had gehoopt te halen deze winter is het me toch nog aardig gelukt :D

10 Juli 2006 zei:
Verder zou ik graag het komende jaar /winter ( Na het pijltje de getallen die ik wil halen en het ,+'je geeft aan wat ik dan moet verbeteren...)

Pull over --> 70 +10
Snatch --> 65 +10
Clean --> 100 +15
Bench --> 100 +5
Squat --> 160 +15
Deadlift --> 200 +30
BOR --> 100 +10
Chins --> "BW+40" +20

Mijn nieuwe schema is gericht op Pull-Over
Snatch zou gelukt zijn, mocht ik meer tijd hebben om dit te doen, lukt nog wel voor mijn eerste wedstrijd denk ik..
Clean zit er nog steeds in.. eerst ff die knie rust geven en laten herstellen
Bench: Done :D
Squat: dat was boven parrallel, deze is toch flink verbeterd in de winter vooral na december
Deadlift: Appeltje - Eitje die 200 ;)
BOR......
Chins dat zit er ook gewoon in moet ik over 3 weken wel kunnen halen..

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Nu ga ik met dezelfde principes door, ik weet nu ongeveer de basis van Dual Factor, en ga dus weer een Volume fase in.. Als ik me sterk voel zal ik zeker nog weleens toppen maar de eerste 3 weken niet :P

Kijk eens aan, de magische grens. Mooi man.
Die Bill Starr is zo gek nog niet.

Terug
Naar boven