MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

:thumbs: En nu eens zorgen dat je die speer flink ver gaat gooien!

Respect+.. netjes man.

whoohoo 100! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.686
Kijk eens aan, de magische grens. Mooi man.
Die Bill Starr is zo gek nog niet.

:thumbs: En nu eens zorgen dat je die speer flink ver gaat gooien!

En bedankt mannen, aan de krachtstats zal het niet liggen of de speer gaat vliegen of niet :D Dat is iets wat zeker is!

Ongelooflijk! Proficiat met je resultaat!

• #1.688
Dank u Chunky :D

Hmm interessante log Ari70!

Waarom voer je die pull-overs niet verder gestrekt uit? dus achter je hoofd vandaan trekken en dan skull-crusher er achter aan?? Ik ken genoeg speerwerpers die dat doen (z-man!!). Hoeveel meters werp je??

hmmm 57.80m nice!! Zoveel haal ik niet ik doe het 10m minder zonder techniek

• #1.691
nope ietsje verder 3 jaar terug, 17 jaar 60,15 meter

Pull overs doe ik met "redelijk" gestrekte armen.. ze komen vanaf komende week weer meer terug...

wie of wat bedoel je met (z-man)?
----------
Ik ben trouwens redelijk ziek/verkouden.. de overgang van bier op cola is dus wat dat betreft beetje jammer, merk altijd de eerste 2 weken dat ik ziek word als ik plotseling stop met drank.. Volgend jaar een beetje afbouwen.

;)

de z-man is het mannetje in je avatar ;) Aka Jan Zelezny, legendarische speerwerper :) Pull-overs met 120kg je moet ze zien om ze te geloven

mooie anekdote:

Hij is begonnen met speerwerpen nadat zijn handbaltrainer vond dat ie toch maar eens wat moest gaan doen met het feit dat ie mensen knock-out gooide met de handbal training:haar:

• #1.693
Mijn zusje overkwam hetzelfde, alleen was die al bezig met speerwerpen..

Die Pull overs zit ik al op de helft ;), Heb wel veel beeldmateriaal van Jan hoor... dus ken hem geloof ik wel ;) Moet nog steeds een keer naar Jen(n)a toe :P

Ja de helft haal ik ook wel, pull-overs zitten in mijn hoofdschema, morgen weer :D Ik vraag me af of je wel eens de 10 testen hebt gedaan van onze amerikaanse vriend jeff gorski?? Bijzonder goeie voorspeller van je mogelijkheden in termen van afstand die je kan halen. Untitled Document

Helaas benadrukt ie bij mij nogal dat ik totaal geen techniek heb.

Laatst bewerkt:
  • #1.695
Heb je nog ergens een log of PM ff je MSN.. ben benieuwd wat jij haalt op die testen.. en wat je loopt op de 400..

ik heb hier een log ;) sprinters log :)

oh en ik haalde 70.15m :S

oh wacht ff dit helemaal de verkeerde test...

ik bedoelde deze :D

3 throw 4kg kogel voor mannen van 17 en ouder.

doe de volgende oefeningen 10x en neem de beste afstand en tel die bij elkaar op:

backward throw overhead;
forward throw from squat;
arching overhead ( twee handen, gezicht naar werpsector, rug krommen en kogel achter je rug laten zakken, twee handige speerworp dus)

tel hierbij 20m op en je weet hoever je in potentie kan gooien bij een goeie techniek

• #1.699
Als je 17 bent moest ik met 6 kilo stoten hoor?

We hebben zelf uitgebreidere tests.. waaraan weer verschillende parameters aangekoppeld zijn.. Vele zijn heel betrouwbaar, (heb maar 1 jaar verder gegooid als dat de parameter zeiden, toen was techniek echt erg goed) maar het belangrijkste in een seizoen is dat je die verschillende parameters gewoon verbeterd!

Ben nog steeds ziek toen net een potje gefullsquat.. de hoogste zonder problemen waren 6x80, 4x90 en 1x100 (maar verloor hier mijn vorm een beetje

aan het einde nog zonder problemen 50 kilo boven mijn hoofd gekregen met een Highpull.. raakte wel het plafond.. was eigenlijk een high pull maar werd dus een Powersnatch :o

Als je 17 bent moest ik met 6 kilo stoten hoor?

Bij deze test moet je dus een 4kg gebruiken. Hij is ontwikkeld door de Finse bondscoach en uitgebreid getest op Pitkamaki en mede-trainingsgenoten.

Ik ben benieuwd hoeveel je voorslaat.

Terug
Naar boven