MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

zegt hoi :wave: tegen het HG promo-team :D. Waar zijn eigenlijk al die hg's (highland girls)?

HAHA, inderdaad promo ! Vrouwen gaan dit jaar ook meedoen met de competitie voor de sterkste HG-vrouw van NL. Hierbij oa die van Viking en van mij !

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.742
was ooit = bierbuik-syndroom ?

Daarmee kun je altijd nog HG :D

Ja een beetje door het bier, een stukje door de bulk en dit forum wat me van een ondervoede MESO/ENDO (met de looks van een ecto) in 1 wintertje 15 kilo zwaarder liet worden :) (hoewel BF is nooit boven de 15% geweest)

zegt hoi :wave: tegen het HG promo-team :D. Waar zijn eigenlijk al die hg's (highland girls)?

Het zelfde als de Dwarv lady's uit Lord of the Ring...

HAHA, inderdaad promo ! Vrouwen gaan dit jaar ook meedoen met de competitie voor de sterkste HG-vrouw van NL. Hierbij oa die van Viking en van mij !

En wat weegt je vrouwtje dan ;)

Ja een beetje door het bier, een stukje door de bulk en dit forum wat me van een ondervoede MESO/ENDO (met de looks van een ecto) in 1 wintertje 15 kilo zwaarder liet worden :) (hoewel BF is nooit boven de 15% geweest);)

:eek: niet verkeerd !

En wat weegt je vrouwtje dan ;)

Gelukkig niet meer dan 60 kg, ik ben dus ruim 2x zo zwaar, en ook 40 cm groter, een soort van Yin-Yang ofzo ;)
Je zal het zien in Tilburg op koninginnendag :)

• #1.744
Een keer gebulkt maar de komende 10 jaar NEVER nooit meer :D Ook ga ik dit jaar niet boven de 88 proberen uit te komen. Wedstrijd gewicht zal weer rond de 83/84 kilo komen te liggen!

ey bulker:D

• #1.746
Training van vrijdag 16 maart 2007

Voelde me erg moe en zwak voor ik begon.. Laatste lesdag gehad op school + alle inlever momenten waren deze week. Volgende week nog 1 weekje met rollenspellen ??? en daarna op stage (uitrusten;))...

Fullsquat
2x20xBW
8x55
3x8x70

Filmpje van de 2e set ;) 8x70

Powerclean
5x50 met filmpje:

2x4x65
5x75 + filmpje

3x2x80

Comments:
- ook nog High Pulls gedaan maar ook daar was de techniek ruk! :o Zie nu zelf pas wat ik verkeerd doe. Moet er echt aan gaan werken
- Powercleans moet ik leren om wat minder te schommelen. Mijn benen te leren gebruiken in plaats van mijn Rug ;)
- En voor de r**ards het shirt zat in de broek om te zien of de rug recht was/is...

Rest van de filmpjes volgt nog!

Laatst bewerkt:
- p*ssy volume op die cleans ;)
- Verder, ik zie niet echt een second pull, probeer te versnellen vanaf je heupen.
- Squats.. Techniek ziet er niet al te best uit, halve goodmornings, maar wel erg makkelijk :)

Enne.. ROZE DUMBELLS!!

leophyte heeft gelijk, rug moet minder schuin bij squat.

Sorry maar zeker die laatste reps squatten zien er echt hondsberoerd uit.
Powercleans heb ik niet heel erg veel verstand van, maar het lijkt me dat je je rug nogal hol houdt? Zelf zou ik ze zo iig niet lang overleven.

Die roze dumbbells jongen waren ook het 1e wat me opviel, BUSTED!!!! En nu niet zeggen dat ze van je moeder/zusje whatever zijn. :D

goede trainign.. kheb een advies voor squat:
voeten recht!!

en de rug wat holler trekken als je de powerclean doet!

• #1.752
- p*ssy volume op die cleans ;)
- Verder, ik zie niet echt een second pull, probeer te versnellen vanaf je heupen.
- Squats.. Techniek ziet er niet al te best uit, halve goodmornings, maar wel erg makkelijk :)

Enne.. ROZE DUMBELLS!!

Ja zeker p*ssy volume... maar ik heb de High Pulls niet vermeld..
Die Roze DB's waren ook te zien bij de foto's van dit trainingshok hoor dus niet erg..

leophyte heeft gelijk, rug moet minder schuin bij squat.

Ja dus rechter? maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen en waar zit het probleem als ik het zonder stang doe kan ik ook niet recht blijven onderin..

Sorry maar zeker die laatste reps squatten zien er echt hondsberoerd uit.
Powercleans heb ik niet heel erg veel verstand van, maar het lijkt me dat je je rug nogal hol houdt? Zelf zou ik ze zo iig niet lang overleven.

Die roze dumbbells jongen waren ook het 1e wat me opviel, BUSTED!!!! En nu niet zeggen dat ze van je moeder/zusje whatever zijn. :D

Nee ze zijn van mijn vader..

goede trainign.. kheb een advies voor squat:
voeten recht!!

Zal het zeker proberen!

en de rug wat holler trekken als je de powerclean doet!

Dank u!

Ik merk al dat het erg leerzaam is geweest om het te filmen. Het feit dat ik met Fullsquats nog neit verder ga is omdat de techniek ruk is.. en dat powercleans nu even niet vooruitgaan heeft met hetzelfde te maken.. Er zitten nogal wat zwakke schakels.. Maar waar moet ik ze gaan zoeken?

Ja dus rechter? maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen en waar zit het probleem als ik het zonder stang doe kan ik ook niet recht blijven onderin..
Zou het aan hamstringsflexibiliteit kunnen liggen?

Kan het trouwens zijn dat de druk op een bepaald moment verschuift naar de tenen ipv de hielen?

• #1.754
haha net getraind en dacht precies hetzelfde Flying Fox! bedankt hoor!

Training zaterdag 17 maart 2007

Pull over EZ
warming up
8x5x47 PR (volume)

Toen medicinballen de lucht in gesmeten ;)

Chins
2x5xBW
3xBW+10
5x3xBW+15 (of 20 ???)
6xBW
4xBW

Comments:
- even wat Volume maken op Pull overs
- Heel erg veel pijn aan mijn handen met die chins nooit zo erg geweest..

Veel good morning hamstring stretches doen dan :p

Als je er wat aan hebt, de uitleg van Pavel:
The goodmorning hamstring stretch

Bending forward with a barbell on your shoulders is one of the key exercises in
weightlifting and powerlifting. For some mysterious reason, it is called ‘a good
morning’. As my friend and powerlifting champion, Marty Gallagher, has
wondered: "Why does such a manly drill have such a ‘hearts and flowers’ name?"

This stretch closely mimics the Barbell Good Morning which makes it the first
choice for an iron rat’s hamstrings.

Even if you do not lift anything heavier than your laptop, make this your first
hammy stretch because it will finally teach you the difference between stretching
your back and stretching your hamstrings. Few comrades get the difference, hence
many overstretched backs and overly tight hams.

Stand normally, your feet shoulder width
apart and pointing forward. Start by placing
the edges of your hands into the creases on
top of your thighs. I learned this neat trick
from a friend of my wife’s, dance instructor
Kathy Foss Bakkum. Press your hands hard
into your ‘hinges’and stick your butt out
while keeping your weight on your heels.
Your knees should be slightly bent.

Keep your chest open, your lower back
arched, and your chin pointed forward
throughout this and other hamstring
stretches! If you do not, your hammies will
remain forever tight.

As you are folding, you will feel a pull
right underneath your butt—or a hand’s
width above your knees. If you do not—read
the manual again! Once you have
understood what a hamstring stretch is
supposed to feel like, reach your arms
forward for balance and finally get to work!

Flex the spots where you feel the pull. At the same time squeeze your butt and
imagine that you are trying to paw the ground with your heels or push your heels
through the floor.

When you release the tension your body will fold like a jackknife. Appreciate the
difference between folding like a jackknife and bending forward!

Naturally, you cannot completely relax with the Good Morning stretch because
your back must stay straight and your chin up.

After this relative relaxation increase the stretch even more by sticking your butt
even further back and, if you know how, contracting your hip flexors—the muscles
in the front hinges you have pushed against with your hands. It does not hurt to
have a spotter in case you overbalance and keel over. Holding on to something for
balance and/or having a wall behind you to break the fall, is another option.

Laatst bewerkt:
Waarom stap je naar voren uit met squatten?

• #1.758
Waarom stap je naar voren uit met squatten?

Doe ik altijd met Fullsquats.. de squats van Bill tot parallel waren wel in het rek.. maar daar kan ik tot parallel zien waar ik blijf en met Fullsquats niet.. dan loop ik naar de spiegel die bijna tot de grond loopt.. Volgende week ff alles anders inrichten zodat ik in de juiste Squat cage (lees andere) kan Fullsquatten...

Nog een tip waar je misschien wat aan hebt.
Probeer de squats wat gecontroleerder uit te voeren, je zakt als een idioot en komt nog harder weer omhoog..
Verder, je lichaam volgt altijd je hoofd, probeer omhoog te kijken in de concentrische fase, je kijkt vooruit, wil ook wel 's helpen.

• #1.760
Komt goed allemaal bedankt voor de tips ik ga ze zeker even noteren en in het hok neerpleuren :D! Als aandachtspunten

Terug
Naar boven