MuscleMeat

Ari70's Trainingslog

Volgens mij sta je bovenaan de ranglijst Ari ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.803
In ieder geval de Nederlandse ;)

Heb even gekeken wat de Top 10 in NL ongeveer gooit.. dat is 62 meter.. dat word dus mijn minimale doel van het jaar :D

Training maandag 26 maart 2007

Fullsquat (zo diep mogelijk met goede houding)
8x55
8x65
2x8x75 (vorm kon beter :()

(low) Box Speed Squat
4x3x65

Liggend Rowing
2x8x55
8x65
2x8x1x75 (8x1 duurde ongeveer zo'n 30-40 seconden)

Liggend Rear Delt Flies
2x10x7

Barbell Curl
2x8x35
2x8x40

Comments:
- Hamstrings rekken werkt :D
- Hamstrings rekken is niet fijn
- Hamstrings rekken is pijnlijk!
- Had nog wat lichte spanning op de hamstrings staan
- Voorste schouderkop (rechts) wordt langzaam beter
- Wat hoger in de Reps nu hoort in de opbouw van het seizoen :)

• #1.804
Heb de filmpjes gehad! Damn wat leer je hier zelf veel van zeg! En wat kan ik nog een boel verbeteren tegen 1 juli :D. Hetgene waar we deze winter aangewerkt hebben de linker knie naar beneden duwen is erg goed te zien in de worpen. De rest kan vrijwel allemaal nog verbeterd worden. Het gaat nog even duren voordat Youtube het verwerkt heeft maar ik houd jullie op de hoogte!

De bestanden in vertraging zijn 265 MB groot! en dat voor maar 1 minuut 14 :D Deze upload ik dan ook maar niet :D Wat ik wel doe is 1 grote compilatie van de 3 filmpjes

Succes met je doelen dit seizoen!

• #1.806
Bedankt Chunky jij uiteraard ook :D

De grotere en duidelijkere versie is hier te vinden:

Veel plezier ervan :D
1e worp was 55+
2e worp was 56,32
3e worp was 55+

Veel fouten die ik kan verbeteren! Ik weet na 3 jaar eindelijk weer eens waar ik sta.. En wat ik moet veranderen. Zonder dat ik het van mijn trainer moet horen :)

• #1.807
Nuchter BW van 82,8 kilo.. nog ietsje vet eraf en zit in wedstrijd shape ;)

K*t ik kan je filmpjes niet op mijn werk zien, youtube geblockt hiero. Nog even afwachten dus.

Mouwen van je shirt gescheurd voor de 3de worp:D?

Heb de filmpjes gehad! Damn wat leer je hier zelf veel van zeg! En wat kan ik nog een boel verbeteren tegen 1 juli :D. Hetgene waar we deze winter aangewerkt hebben de linker knie naar beneden duwen is erg goed te zien in de worpen. De rest kan vrijwel allemaal nog verbeterd worden. Het gaat nog even duren voordat Youtube het verwerkt heeft maar ik houd jullie op de hoogte!

Is inderdaad erg handig om te filmen. Het valt echter niet mee op de verkeerde dingen weer af te leren..........:(

• #1.811
K*t ik kan je filmpjes niet op mijn werk zien, youtube geblockt hiero. Nog even afwachten dus.

Is cool :cool:

Mouwen van je shirt gescheurd voor de 3de worp:D?

Haha nee sponsoren hè ;) Laatste poging dat ding maar uit gedaan zat niet lekker aan mijn lats ;) was eerst een strak XXL shirt.. maar heb hem bewust over 3 truien een keer aangedaan kon hij wat oprekken :D HAAT STRAKKE GAY SHIRTS!! Daarom dus ook uitgedaan toen ik moest gooien :)

Is inderdaad erg handig om te filmen. Het valt echter niet mee op de verkeerde dingen weer af te leren..........:(

Precies!

Ari, nou heb ik niet zo bar veel verstand van speerwerpen, ook al heb ik het wel eens gedaan. Maar zou je niet nog veel verder met je speer achter je kunnen beginnen, o.a. door je arm meer gestrekt te houden?

Nogmaals ik heb der geen verstand van, zie het meer als vraag.

• #1.813
Dat probeer ik inderdaad, Worp 3 (rechts) was alles of niets.. (ik denk dat je vooral daar naar heb gekeken). Daar is mijn arm inderdaad niet gestrekt. Wilde hard en ver gooien.. dan verlies je techniek en vaak haal je niet de maximale lengte/versnelling uit je arm. Ik zal er vanavond nog eens op letten.. Mijn linker(werp)arm is niet zozeer het probleem, wel de houding van mijn rechter(stuur)arm.

Of misschien bedoel je wel, dat ik de speer anders moet vastpakken..??? dit moet gewoon aan het handvat gebeuren en daar doe ik dus niets verkeerds :)
De 3e manier hoe ik dit kan opvatten: Veel verder als dit kan ik hem niet achter houden. Als in veel meer draaing in mijn romp en schoudergewricht.

Maar bedankt hoor Chunky alle kritiek is welkom :D

Update 22:19---------------------------------------------------------------------------------------
Heb er lekker aangewerkt, en dit leverde me nu op de training al lekker ontspannende worpen op die net zo ver gingen als op de wedstrijd :D
heb ook even het Seizoensprogramma uitgewerkt in Excel. met de diverse verbeterpunten! Met al mijn traingen tot en met het NK.. Nu even kijken hoe ik ga pieken en vooral waar :)

Laatst bewerkt:
Nooit last van elleboog/schouders van al het gooien?

Ik kan niets anders zeggen dan; gaat mooi, en ga zo door!

In hoeverre blijf je eigenlijk het krachttrainen doorzetten in het seizoen?

Ik heb even gestudeerd op je filmpjes:

- je eerste worp lijkt technisch het beste, mooi wurfraumte vrij gemaakt (1 & 2)!
- er zit iets geks in je ritme, misschien is het de slomo maar het lijkt net of je laatste pas te lang is, waardoor je heupen al te ver indraaien;
- je werparm zakt langzaam weg;
- wtf doe je allemaal met die rechterarm???
- denk aan je teddybeer voor je rechterarm als je werpt klem hem veilig onder je arm;
- volgens mij is je sprong te hoog en moet je lager blijven, daardoor zou het ritme ook beter moeten kloppen
- 1 lijkt de mooiste c-sT te hebben;

ennuh nr.3 tja tis duidelijk dat je op power werpt. ;)

mooi filmpje!

• #1.816
Technisch deden 1 & 2 niet veel voor elkaar onder, ligt een beetje aan de hoek vanwaar gefilmd is..

Mijn ritme was okay/redelijk. Je ziet niet de gehele aanloop. Mijn laatste pas moet nog langer maar ik moet langer gesloten blijven. Dat lukte gisteren ook aardig tot nieuwe Season's Best op training :O.

Mijn werparm zakt inderdaad weg, dat doet hij altijd :)

Mijn rechterarm is mijn specialiteit hehe, die zit een stukje hoger als bij de wereldtop (en zwaait wat meer), maar zodra ik in de impuls kom zit hij in de dezelfde positie als die van Zelezny :). Daarna wordt hij waardeloos :D

Nog nooit van die Teddybeer gehoud. Het is meer de voorbereiding en de totale lichaamshouding die er voor zorgt dat mijn voorste arm niet efficient is. Daar heeft die knuffel weinig mee te maken volgens mij.

Eerst is mijn sprong te hoog nu weer te ver :D. Ik moet gewoon gesloten landen dan is er niets aan de hand. Kan alleen nu nog even niet de kracht controleren die er dan vrij komt. Maar dit komt tijdens het seizoen wel goed, is even gewenning.

In een C kom ik nog steeds niet jammer genoeg, is al weer even geleden dat ik rek op mijn borst heb gehad. Dat komt zo rond het NK wel weer joh ;) kom meestal pas laat in vorm...

Heel er bedankt voor je analyse, mijn (ex Bonds- tot 2006)coach had de beelden ook gezien uiteraard. En we zijn gisteren aan de slag gegaan

Nice filpje Ari! Wilde je altijd als eens in actie zien :-)

• #1.819
Jup Peter Blommerde aka "Peer"

• #1.820
Training woensdag 28 maart 2007

1200 meter joggen en, 20 BW Squats als warming up
had/heb nog veel spierpijn in glutes

POWERSnatch
10x20
5x30
5x45
3x60 PR
3x60 evenaring ;)

Pull over EZ
8x35
8x42
8x46
8x42

Medicin Ball for HEIGhT ;)
4 Reps

en nog wat inworpen en OH backward Medicin Ball for Distance :D

Comments:
- Snatches gaan lekker wel aardig, duizelig van die shit
- Pull over beter opbouwen dan kan ik er waarschijnlijk wat meer snelheid in houden. Ben natuurlijk die 8 reps ook niet gewent, maar tis nu ff wat volume draaien :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven