Fitness Seller

Ari70's Trainingslog

En toch is het niet logisch. Als de spieren langer zouden worden, dan betekent dat meer myofibrillen. Hypertrofie dus. Dus stretchen veroorzaakt hypertrofie?

dat ga ik niet zeggen, weet wel dat je van met korte spieren minder lenig bent en als je gaat rekken dat je leniger wordt.. dus neem ik aan dat je spieren langer worden, of dat je spieren elastischer worden ofzo

Ze kunnen verder uitgerekt worden zonder dat het pijn doet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.885
haha jongens de spierfibrillen kunnen dus verder uit elkaar schuiven ..

er blijven dus evenveel spierspoeltjes.. bij aanspanning schuiven ze inelkaar..
Je spier wordt niet langer van rekken er zijn evenveel myofibrillen. Alleen ze kunnen verder uitrekken daardoor wordt er lengte winst geboekt met hetzelfde aantal cellen

Maximale snelheid wordt bereikt, als die spoeltjes zo snel mogelijk samen trekken!
bij maximale kracht inspanning trekken de spoeltjes zo hard mogelijk samen.

Rekken veroorzaakt ervoor dat de spierspoeltjes verder van elkaar gaan zitten na gewenninng (je lichaam heeft een automatische spanning op die shit.. daar is een pijngrens aangekoppeld ontspan je nu.. en wen je aan de pijn dan kun je ervoor zorgen dat alles wat "langer" wordt..

Tot zover mijn jip en janneke bijdrage van deze week :) Wimmos en Samu weten er wat meer van. Ook BuilderB kan je het een en ander vertellen

Laatst bewerkt:
  • #1.887
Ja dat is wel de bedoeling!

Dudes moet waarschijnlijk toch iets aan mijn slaapritme doen... gelukkig heb ik daar wel even de tijd voor

Bobben in 4 persoons auto met 7 man is overigens best aangenaam :P

• #1.888
Training zondag 8 april 2007

Pull over geimproviseerde EZ
10x25
8x35
2x8x40
2x8x46,5 met wat hulp... :o
2x0x55

Close Grip
5x5x60 (easy)

Comments:
- Failures kwamen vast door die andere die al eigenlijk niet meer lukte.. vervelend naar stangetje en bankje gebruikt..
- Vanavond verder trainen nu eerst paaseieren zoeken

• #1.891
  • #1.892
2e Traininkje zondag 8 april

Juuj het katrol is verzwaard.. (er is 1 lus tussen uitgehaald :)) Dus flink in de weer geweest :D

Close Grip Bench
5x60
2x5x65
2x70 (wat doe ik man ik moet deze weken intensiteit doen :S)
3x8x55

DB drukken
4x7x22

Comments:
- Het eten bij Oma is toch wat zwaarder gevallen dan ik dacht.. Close grippen een paar failures... (was bij die Pull overs al te zwaar gegaan.. (eerder op de dag) en moet nu eigenlijk met meer herhalingen werken!
- DB drukken nog nooit meer dan 15 kilo gedaan.. (jaren terug ;)) Dit voelde weleens lekker
- ik ga nu lekker rekken! en relaxen :D

• #1.894
Training maandag 9 april 2007

Speed Low Box Squat
3x45
8x3x55

Snatch HighPulls
4x8x45

Chins
4x8xBW

BOR
8x45
8x55
4x8x65

DB Curl
2x5x22
4x8x17

Comments:
- Heerlijk getraind, flink volume sinds tijden :)
- Heb op de Box squat, telkens ff paused gedaan.. voor de eerste keer zonder touch 'nd go
- High Pulls maken je helemaal kapot damn!! (waren met de kleinste schijven die ik had dus moest helemaal tot aan de grond
- Chins, BOR's en Curls iedere week een beetje opvoeren
- Vanaf 6 februari 2007 al geen alcohol genuttigd :D Not that proud though :)
- Grrr, mijn zusje heeft weer eens rijlesje gehad in de wagen van een vriendinnetje Ford Mustang Special (van nog geen 2 jaar oud)
- Nog 1 a 2 weken met reps boven de 8 daarna naar 5 of 6..

Lekkere training. Hele mooie chins ook.

• #1.896
Heb tijdens Bill Starr al 5x5xBW+10 gedaan.. maar lang niet hoog in de herhalingen gezeten!

goed gedaan kerel!!

laat je bij snatch pull je gewichten vallen of "vang" je ze op?
Mooie trainingen Ari!

• #1.899
Ik vang ze op.. dat maakt het extra zwaar. Maar heb geen "dure" matjes

Weet iemand wat een Olympisch Squat/Lift podium, matten kosten.. Heb inmiddels wel 4 Oly BB's dus misschien kan ik er wel eentje kapot .... (nah toch niet :))

Ik vang ze op.. dat maakt het extra zwaar. Maar heb geen "dure" matjes

Weet iemand wat een Olympisch Squat/Lift podium, matten kosten.. Heb inmiddels wel 4 Oly BB's dus misschien kan ik er wel eentje kapot .... (nah toch niet :))
Kan je de halter niet gewoon laten vallen op wat autobanden of zo?

Of zelf een platform maken:
[Link niet meer beschikbaar]
Al denk ik dat je dan nog wel zeker bumper plates zou nodig hebben.

Terug
Naar boven