AndroidHealthClinic

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

goeie dag. Vanmorgen eens chocomelk in m'n shake geprobeerd, en was lekker. "t lijkt of ik veel sneller herstelde tijdens m'n sessie.

Wel gedeload, zodat ik weer kan opbouwen.
Squats 75kg 5x5
Bench press 62.5kg 5x5
Wide grip pull ups 8xbw, 6xbw, 6xbw, 6xbw
Buikspieren
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Oke, ben wat kracht verlopen in de afgelopen week volgensmij.

Was weer heel laat en de barbells werden weggehaald :( Dus moest alles afraffelen
Squats 80kg
5x, 5x, 5x (zwaaaar :o), 77.5kg nog 5 keer gedaan

Overhead press 45kg
5x, 5x, 5x, 5x, (eerst ging dit veel makkelijker.. had m wel kunnen afmaken, dus niet echt kracht verloren hier)

Deadlift niet gedaan :(
Dus dan maar wide pull ups tot uiterste: 8xbw, 5xbw, 4xbw, 3xbw
Dips: 8x, 6x, 8x
Buikspieren 6 sets

Veel kunnen doen, maar niet wat ik wilde. Die squats schoten eerst omhoog en nu zit ik weer ineens vast?
Volgende keer weer even 80kg halen.
Gewicht in één week van 68.6kg --> 68.9kg (in deze week schommelde me gewicht tot wel 69.7kg). 0.3kg muscles erbij
Ach, tis een begin :D

Vraagje, m'n vriendin wilde ook eens proberen wat ik deed. Dus had haar wat dingen aangeleerd over de vorm van overheadpress, deadlift en squat. Ze vond 't eigenlijk wel leuk als afwisseling
Haar doel is om af te vallen en een strak lichaam te krijgen, geen spiermassa!!
Normaal doet ze 30-50minuten cardio en dan nog wat apparaten en squats met gewichtjes, lunges en buikspieren.
Zou stronglifts ook iets voor haar zijn?
Ik ben er wel 5kg meer kwijt geraakt in 2 maanden.

Prima toch, af en toe een minder dagje is menselijk, kracht komt een beetje met schokken, de ene keer schiet je vooruit, en dan zit je weer een weekje vast >.<

Als je vriendin wil afvallen is stronglifts een prima schema :) vrouwen kunnen prima press en bench doen, ze zullen er alleen moeilijker progressie op maken omdat ze minder ub spiermassa hebben. Zware squats en deadlifts zijn al helemaal een aanrader, vrouwen met een squat kont zijn <3
 
Das waar.

Haha inderdaad ^^
Misschien dat ze dat eens gaat doen dan (: Thanks!
 
Nu ik beetje gedeload ben is het weer een stuk motiverender om te gaan fitnessen!

Squats 77.5kg 5x5 --> Vrij zwaar maar kan er nog wel weer op bouwen
Overhead press 45kg 5x5 --> Jaa deze zitten er wel goed in nu. Op naar die 47.5kg
Deadlift 90kg 1x5 --> aah schaam me hiervoor. zat op 115kg, maar ik vond het gewoon echt te zwaar en ik deed meer een squatvorm dan een deadlift vorm. Probeer gewoon nu rustig aan de vorm weer onder controle te krijgen en dat lukt me aardig! Volgende keer 95kg, ik ga gewoon weer rustig opbouwen. Deadlift al tijdje niet meer gedaan en wil deze wel blijven doen.

Dips 12xbw, 10xbw, 10xbw. Misschien volgende keer eens met extra gewicht, al heeft deze fitness niet zo'n band voor om je middel ?
Buikspieren plank en zijbuikspieren
Biceps losse gewichten 3 sets zwaar.

Binnenkort op vakantie dus probeer net daarvoor even foto te maken. Dan is het bijna weer 2 maanden later dat ik mijn eerste progressie foto hier plaatste.
Met m'n gewicht niet veel gebeurd, denk dat ik nu stabiel zit op 69.2-69.4kg Dus wel degelijk wat massa erbij. Ga nu rustig verder bulken tot de 70kg (:
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Gewicht vanmorgen 68.9kg? Ziet er naar uit dat ik op onderhoud blijk te eten.
Zal eens kcal verhogen met 200. (2700)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
lijkt mij een goede keuze, dat zou ook verklaren waarom je progressie zwaar voelt;)
 
lijkt mij een goede keuze, dat zou ook verklaren waarom je progressie zwaar voelt;)
Haha hopelijk. Zie ook weinig verschil in de spiegel. Terwijl ik wel echt goed op voeding let.
 
ja de eewige struggle is dat, je wilt niet teveel eten omdat je dan vet denkt te worden met als gevolg dat je niet vooruit gaat. Soms moet je gewoon even een knop omzetten en jezelf flink volproppen, dan zie je dat het best meevalt hoe vet je wordt ;)
 
ja de eewige struggle is dat, je wilt niet teveel eten omdat je dan vet denkt te worden met als gevolg dat je niet vooruit gaat. Soms moet je gewoon even een knop omzetten en jezelf flink volproppen, dan zie je dat het best meevalt hoe vet je wordt ;)

Die knop moet ik inderdaad nog even vinden. Heb precies het gevoel wat jij nu beschrijft haha.
 
Vandaag lekker 4 uur gefietst om pokémon te vangen, gekker kan het niet worden.
Toen lekker naar de fitness.
Squats 80kg 5x5. Vrij zwaar :( Hopelijk gaat het beter nu ik 200kcal per dag meer eet :)
Bench press 65kg 5x, 5x, 5x, 4x, 4x... echt net niet.
Wide pull ups: 8xbw, 6xbw, 5xbw, 4xbw
Tricep extensions: medium sets 3x
Buikspieren

Zaterdag toch maar weer 82.5kg squats proberen. Moet ik trouwens op dagen dat ik ga fitnessen meer eten? Want ik houd gewoon aan elke dag 2700 kcal.
 
Je moet naar wekelijkse kcal kijken, dus gewoon elke week zelfde is np
 
Vandaag lekker 4 uur gefietst om pokémon te vangen, gekker kan het niet worden.
Toen lekker naar de fitness.
Squats 80kg 5x5. Vrij zwaar :( Hopelijk gaat het beter nu ik 200kcal per dag meer eet :)
Bench press 65kg 5x, 5x, 5x, 4x, 4x... echt net niet.
Wide pull ups: 8xbw, 6xbw, 5xbw, 4xbw
Tricep extensions: medium sets 3x
Buikspieren

Zaterdag toch maar weer 82.5kg squats proberen. Moet ik trouwens op dagen dat ik ga fitnessen meer eten? Want ik houd gewoon aan elke dag 2700 kcal.

Gaat lekker !
Als je achter de Pokemons aan zit, moet je sowieso meer eten :p
 
Vandaag weer geweest.
Zaterdag/zondag overgeslagen :(

Dus nu even in de ochtend gegaan.
Squats 80kg 5x5 gelukt. Vrij zwaar. Zonder dat kussentje voor op je schouders lijkt het iets lichter?
Overhead press 45kg 5x5 gelukt.
Deadlift 95kg 1x5. Vorm heb ik goed onder controle nu.
Dips 3x8bw

Normale sessie.
Volgende keer weer opbouwen.
 
Squats 80kg 5x5 gelukt. Vrij zwaar. Zonder dat kussentje voor op je schouders lijkt het iets lichter?
Dat kan kloppen inderdaad, zonder kussentje geef je de kracht efficiënter door aan de bar :) Ik zou zelf ook proberen aan te leren zonder kussentje te squatten
 
Dat kan kloppen inderdaad, zonder kussentje geef je de kracht efficiënter door aan de bar :) Ik zou zelf ook proberen aan te leren zonder kussentje te squatten
`Ja inderdaad, maar ik vind het best zwaar liggen in je nek. Enige tips?
 
Een beetje experimenteren, ik trek mijn schouders naar achter en leg hem achterop mijn traps, dat ligt redelijk stabiel. Nu doe ik al even geen high bar meer omdat low bar naar mijn gevoel veel stabieler is als je het eenmaal door hebt. Dus als je echt geen lekkere plek kunt vinden kun je low bar eens proberen.
 
`Ja inderdaad, maar ik vind het best zwaar liggen in je nek. Enige tips?

Ook gewoon dit: "als een vent er onder gaan staan en hop dat ding op je nek en Squatten".
Bedoel het niet rot hoor, ik had hetzelfde probleem en zo hebben ze mij destijds er overheen geholpen".

Je moet de instelling hebben dat jij de baas bent (niet dat gewicht op je schouders / traps).

:D
 
Back
Naar boven