XXL Nutrition

Arkayne's new start

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht vanochtend 77.1kg. Zou die 0.5kg dan puur vocht geweest zijn van het vasthouden van de bulk?
T lijkt wel of ik m'n cut begin op 77.2kg of so ipv 77.6kg (waar ik was geëindigd)

Kan best gewoon vocht en verschil in maaginhoud zijn. Ik zou mij er niet druk om maken

oke chill. Ik pak gewoon even 2400kcal voor komende 2 weken. :thumbup:

• Like
Waarderingen: cnh
Heerlijke dag.
bijna 2 uur gesport.
Bench was wel kneiter zwaar 77.5kg 5x5. Wel gelukt (maar net)
Toen de Squats, m'n benen hadden er zin in. Nieuw recordje gezet in begin cut? 105kg 3x5.
Pull ups wide grip 4 sets: 10xbw, 8xbw, 6xbw, 6xbw
Weighted dips: 8xbw+10kg, 8xbw+10kg, 6xbw+10kg. Deze voelen echt zo lekker nu.
Bicep curls met barbell: iets van 35kg 4 sets max reps en goed op vorm gelet.

Zeker een geslaagde dag.
Ga wel iets over m'n kcal heen want anders kom ik niet aan de eiwitten. Dus 2500kcal vandaag ipv 2400kcal. Geen ramp denk ik op een intensieve sport dag + 35 min fietsen.

• Like
Heerlijke dag.
bijna 2 uur gesport.
Bench was wel kneiter zwaar 77.5kg 5x5. Wel gelukt (maar net)
Toen de Squats, m'n benen hadden er zin in. Nieuw recordje gezet in begin cut? 105kg 3x5.
Pull ups wide grip 4 sets: 10xbw, 8xbw, 6xbw, 6xbw
Weighted dips: 8xbw+10kg, 8xbw+10kg, 6xbw+10kg. Deze voelen echt zo lekker nu.
Bicep curls met barbell: iets van 35kg 4 sets max reps en goed op vorm gelet.

Zeker een geslaagde dag.
Ga wel iets over m'n kcal heen want anders kom ik niet aan de eiwitten. Dus 2500kcal vandaag ipv 2400kcal. Geen ramp denk ik op een intensieve sport dag + 35 min fietsen.
squat PR op mijn eerste week cutten heb ik ook altijd :D

Vanmorgen al 9:00 in sportschool want moest rest van de dag studeren.
Dacht niet dat ik echt kracht zou hebben. Maar heb overheadpress gedaan 5x5 50kg en had eigenlijk best 51 of 52kg kunnen doen.
Toen deadlift new PR 1x5 130kg! Kan niet wachten totdat ik dadelijk 3 schijven van 20kg aan elke kant heb :D Dat zie ik echt veel massive mensen doen bij de gym.
Daarna nog 2x5 110kg deadlift.
Chin ups 3 sets: 8xbw, 8xbw, 6xbw
Tricep extensions: 4 sets max gewicht +- 10 reps.

??? Vraagje: Sinds de 120+kg deadlift heb ik last van de barbell die tegen mijn schenen schuurt. Nu heb ik er niet enorm veel last van afgezien van blauwe plekken en wat gevoelige huid wat meestal na 2/3 dagen weer weg is (precies wanneer ik weer moet deadliften). Maar wilde even weten of dit normaal was?
Bij de eerste rep lukt het me nog wel om er netjes langs te gaan zonder m'n scheen aan te raken, maar daarna ben ik meer aan het focussen op het tillen dan op m'n schenen.

En even stats op een rijtje van eind bulk zodat ik later kan terugzien:

Oktober 2016 -> Maart 2017 (5 maanden)

Squats: ~80kg -> 105kg 3x5
Deadlift: 110kg ->130kg 1x5
Overhead press: 45kg -> 50kg 5x5
Bench press: 65kg -> 77.5kg 5x5
Dips: bw+10kg max 8 reps/1st set
Pull ups: max 10/1st set
Chin ups: max 10/1st set

in 5 maanden bulk +25 op squat, +20 op deadlift, +5 op overhead press, +12 op bench
Ben echt blij met m'n resultaten! Nu ben ik benieuwd naar het resultaat van m'n lichaam na het cutten. Altijd wel weer iets motiverends om naar uit te kijken.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen al 9:00 in sportschool want moest rest van de dag studeren.
Dacht niet dat ik echt kracht zou hebben. Maar heb overheadpress gedaan 5x5 50kg en had eigenlijk best 51 of 52kg kunnen doen.
Toen deadlift new PR 1x5 130kg! Kan niet wachten totdat ik dadelijk 3 schijven van 20kg aan elke kant heb :D Dat zie ik echt veel massive mensen doen bij de gym.
Daarna nog 2x5 110kg deadlift.
Chin ups 3 sets: 8xbw, 8xbw, 6xbw
Tricep extensions: 4 sets max gewicht +- 10 reps.

??? Vraagje: Sinds de 120+kg deadlift heb ik last van de barbell die tegen mijn schenen schuurt. Nu heb ik er niet enorm veel last van afgezien van blauwe plekken en wat gevoelige huid wat meestal na 2/3 dagen weer weg is (precies wanneer ik weer moet deadliften). Maar wilde even weten of dit normaal was?
Bij de eerste rep lukt het me nog wel om er netjes langs te gaan zonder m'n scheen aan te raken, maar daarna ben ik meer aan het focussen op het tillen dan op m'n schenen.
Zal een beetje per persoon verschillen afhankelijk van je bouw en houding. Ik zie vaak mensen een joggingbroek of lange opgetrokken sokken dragen om dit probleem tegen te gaan, misschien helpt dat?

Zal een beetje per persoon verschillen afhankelijk van je bouw en houding. Ik zie vaak mensen een joggingbroek of lange opgetrokken sokken dragen om dit probleem tegen te gaan, misschien helpt dat?

True, ik doe nu ook op deadliftdag een joggingbroek aan. Hoge sokken nog niet geprobeerd.
Maar het is dus best normaal?

Mooie resultaten man! Echt goede gains gemaakt! Nu ook al tevreden over je shape?

Mooie resultaten man! Echt goede gains gemaakt! Nu ook al tevreden over je shape?

Thanks man! Ja in goed licht ben ik tevreden met m'n shape, maar wil nu zoveel mogelijk vet wegwerken in de cut zodat de vorm er ook een beetje mooi uit komt te zien in normaal/slecht licht haha.
Maar ben zeker tevreden! Ben nu echt benieuwd naar het resultaat over 2-3 maanden.

• Like
m'n gewicht lijkt toch net iets te snel naar beneden te gaan.
Hier het resultaat van 1 week cutten op 2300-2450kcal.
Toch wel meer dan 0.5kg deze week.
Ik ga deze week 2500kcal eten elke dag. Kijken of het dan beter is.
gewicht 1 week.png

D
m'n gewicht lijkt toch net iets te snel naar beneden te gaan.
Hier het resultaat van 1 week cutten op 2300-2450kcal.
Toch wel meer dan 0.5kg deze week.
Ik ga deze week 2500kcal eten elke dag. Kijken of het dan beter is.
gewicht 1 week.png
Dit is je eerste week toch? Dan zijn dit soort dalingen normaal :) als je na drie weken nog steeds zo hard gaat zou ik mij pas zorgen gaan maken. Bij een bulk gebeurt hetzelfde, de eerste week kom je zo een kilo aan. Maar als je het echt eng vindt is rustig aan je calorieën afbouwen ook prima :)

D

Dit is je eerste week toch? Dan zijn dit soort dalingen normaal :) als je na drie weken nog steeds zo hard gaat zou ik mij pas zorgen gaan maken. Bij een bulk gebeurt hetzelfde, de eerste week kom je zo een kilo aan. Maar als je het echt eng vindt is rustig aan je calorieën afbouwen ook prima :)

Ja dat is waar, en ik heb deze eerste anderhalf week zo clean gegeten. Geen alcohol, geen snacks etc. En in de komende weken wordt er wel wat gedronken dus ik laat het zo maar denk.
Vanmorgen: 76.2kg.

Na een goed avondje drinken toch maar naar de sportschool geweest vanmiddag.

Bench: 75kg 1x5, 1x5, 1x5, 1x4, 1x4. Kon ook niet veel verwachten haha.
Squats: 2x5x100kg, durfde de 3e set niet aan met m'n trillende beentjes.
Pull ups wide grip: 8xbw, 8xbw, 6xbw, 8xbw. Deze gingen nog best netjes.
Dips: 3x8xbw+10kg. Tevreden! Ik hou van dips nu ik ze weighted kan doen.

Lichaamsgewicht laatste 2 dagen: 76.2kg.

• Like
jammer.. Deze week 2x gesport na alcohol dus dan kan je niet veel verwachten.
Aankomende weken even verandering in brengen.
Vanochtend: 45kg overhead press 5x5
Deadlift overgeslagen want dat had niet gegaan.
Dus veel bodyweight oefeningen gedaan.
Chin ups 4 sets : 10xbw, 8xbw, 6xbw,6xbw
Dips: 3x8xbw+10
Lat pull downs: 3 sets 55kg

Morgen ben ik precies 2 weken aan het cutten. Dus even kijken wat gewicht is dan.
Ik gok rond de 76.2kg

• Like
Vanmorgen gewicht : 75.8kg.
Ik ga toch eens 100-150kcal meer eten per dag. Ik denk dat het net iets te hard gaat nu. Wilde eigenlijk Volgende week maandag pas op 75.7kg zitten.

Terug
Naar boven