Wie maakt er van bovenstaande verhaallijn met Vesper een spel?
https://youtu.be/yapY-yLK0OY?si=p4n7mKz3xahXkyn8
https://youtu.be/yapY-yLK0OY?si=p4n7mKz3xahXkyn8
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben nog maar op de helft, maar vind dit wel de moeite waard om te delen.Ik heb Nexus gedowload, 17u. 35min of 528 pagina en dan zeggen dat het "een beknopte geschiedenis van informatienetwerken" is.![]()
Zolang AI op het niveau van een zwakzinnige formuleert zou je zeggen dat het allemaal wel losloopt; ware het niet dat mensen dat tegenwoordig ook doen.Ik ben nog maar op de helft, maar vind dit wel de moeite waard om te delen.
In “Nexus” gebruikt Yuval Noah Harari het voorbeeld van Facebook’s AI om de gevaren van AI te illustreren. Hij beschrijft hoe Facebook’s algoritmen, ontworpen om gebruikersbetrokkenheid te vergroten, onbedoeld haat en nepnieuws tegen de Rohingya versterkten, wat bijdroeg aan etnische zuiveringen in Myanmar. Harari benadrukt dat AI-systemen autonoom beslissingen kunnen nemen zonder menselijke instructies, wat kan leiden tot gevaarlijke gevolgen als ze niet goed gereguleerd worden. Dit voorbeeld toont de kracht en risico’s van AI in het manipuleren van sociale en politieke dynamieken.
Aangezien hetgeen dat het stelligst en vaakst wordt verkondigt veelal voor waar wordt aangenomen, zeker als dat aansluit bij de eigen visie, schuilt er een groot gevaar in AI.Zolang AI op het niveau van een zwakzinnige formuleert zou je zeggen dat het allemaal wel losloopt; ware het niet dat mensen dat tegenwoordig ook doen.
Je spreekt over het zogeheten terminator effect.Ai is meerdere stappen vooruit voor de mensheid, al vrees ik uiteindelijk een stap te ver.
Is het weer niet een vorm van menselijk hoogmoed om te denken dat iets als kunstmatige intelligentie streeft naar iets menselijks (of natuurlijks) als bewustzijn?Je spreekt over het zogeheten terminator effect.
"Skynet becomes self aware...."
Als het ooit gaat gebeuren dat Ai letterlijk zelfbewust wordt (iedereen denkt dat dat niet kan want mensen blijven altijd de baas......yeah right...) dan is het afgelopen.
Stuur mij dan maar naar Mars, ga ik daar wel stappen maken kcals tellen...
Hasta la Vista
ik ben van mening dat het onze beperking is om te denken dat wij de enige zijn die "zelfbewust" zijn.Is het weer niet een vorm van menselijk hoogmoed om te denken dat iets als kunstmatige intelligentie streeft naar iets menselijks (of natuurlijks) als bewustzijn?
IA gaat ons kapot maken ja let op mijn woordenik ben van mening dat het onze beperking is om te denken dat wij de enige zijn die "zelfbewust" zijn.
Hier is al eens een discussie over geweest.
Maar stel dat een technisch digitaal systeem "bewust" wordt van zichzelf, wij kunnen of wij willen niet erkennen dat dit mogelijk is. Omdat wij mensen de simpele arrogante gedachte hebben dat wij het beter weten, daar maken wij dus de grote fout.
En ja we maken allemaal fouten, door die fouten en vergissingen en "oeps"-momenten worden vaak de grootste ontdekkingen gedaan.
Maar in geval van Ai is een oeps-moment nou net niet wat je wilt.
Voor of na islam?
Dit is weer een discussie apart!
Er tussenin man, jeweetzelluf bruur.
Hoezo?
Jwz!
Waarom denk je dit? Over de islam?
Neem je mij nou in de zeik?
Waar?
Als het systeem “bewust” wordt van zichzelf gebeurt dat waarschijnlijk op een wijze die niet binnen de huidige definitie van bewustzijn valt en we het niet als zodanig zullen herkennenMaar stel dat een technisch digitaal systeem "bewust" wordt van zichzelf, wij kunnen of wij willen niet erkennen dat dit mogelijk is. Omdat wij mensen de simpele arrogante gedachte hebben dat wij het beter weten, daar maken wij dus de grote fout.
En ja we maken allemaal fouten, door die fouten en vergissingen en "oeps"-momenten worden vaak de grootste ontdekkingen gedaan.
Maar in geval van Ai is een oeps-moment nou net niet wat je wilt.
Volgens mij was dat vanaf pagina 10 van dit topic, maar ging ook over de definitie van intelligentie, ik meende dat daarin ook gesproken werd over bewustzijn.
🤣🤣 nee kan je dit beargumenteren
Lol slaap je onder een rots ofzo?