XXL Nutrition

bankdrukken

ok toegegeven, er zit een vleugje ego streling aan de benchpress, maar dat betekend niet dat het een slechte oefening is en al helemaal niet een oefening die je beter niet kan doen.

En trainen met een spotter is fantastisch, je kunt er nog net een rep aan vast plakken die je alleen niet had aangekunt...

En trainen met een spotter is fantastisch, je kunt er nog net een rep aan vast plakken die je alleen niet had aangekunt...

Alleen zie ik weinig mensen in mijn gym zo spotten.....
De bench-press wordt vooral door de jonkies bezet die het liefst elke rep "spotten".

Jullie doen lekker de compound ik doe het op mijn manier.
Natuurlijk, maar zolang je hier argumenten over geeft, geef ik tegenargumenten.

Ik ga mijn rug niet vernken met het duwen van mijn benen en los komen van de rug.
Waarom zou je zo je rug vernken?
Moet maar iets fout gaan, je hebt totaal geen steun meer aan je rug. Alleen je schouders liggen nog op de bank.
Je schouders en je kont op de bank en je voeten stevig in de grond. Wat kan er dan fout gaan?

Sterker nog, stel dat je je voeten in de lucht steekt en er gaat wat fout, dan val je gewoon van je bankje af :p
Je zegt net zelf constant dat de benen voor stabiliteit zorgen.

Had alleen gehoopt dat niet iedereen elkaar naar de mond praat en dat wat algemeen aanvaard is op dit forum het juiste is, en niet meer openstaan voor andere ideeën.
Dat is makkelijk gezegd. wanneer je van niemand gelijk krijgt zeggen dat we elkaar naar de mond praten. Kom met argumenten af.

Bankdrukken is ook niet mijn oefening.

Als mensen vragen hoeveel ik druk en ik antwoord max 75kg,
Dan reageren ze (bijna) altijd met owh dat is ook niet zoveel, zo sterk ben je dus niet.
Of iets in die zin.

BP is gewoon een macho oefeningen idd.
Voor de buitenwereld is bankdrukken de oefening die je borst laat groeien als kool.
En hoeveel je bankdrukt geeft aan hoe sterk iemand is.
Terwijl ik weet dat dit gewoon helemaal niet waar is voor veel mensen.

Jullie doen lekker de compound ik doe het op mijn manier. Ik ga mijn rug niet vernken met het duwen van mijn benen en los komen van de rug. Moet maar iets fout gaan, je hebt totaal geen steun meer aan je rug. Alleen je schouders liggen nog op de bank.

Had alleen gehoopt dat niet iedereen elkaar naar de mond praat en dat wat algemeen aanvaard is op dit forum het juiste is, en niet meer openstaan voor andere ideeën.

Normaal gezien zou ik hier nu niet meer op reageren. Het is mijn zaak niet als iemand een oefening verkeerd wil uitvoeren, en iedereen doet tenslotte wat hij wilt. Maar in jouw betoog betreffende de bench schuilt een duidelijk gevaar. Het gevaar dat jongere en minder ervaren trainees dit voor waar zouden aannemen, met alle gevolgen vandien. Laat ik het hier en nu nog eens duidelijk herhalen, de bench MOET uitgevoerd worden met de voeten OP DE GROND, anders verlies je de broodnodige stabiliteit en breng je jezelf in gevaar. Het is voor mij raadselachtig dat iemand de zaken volledig omdraaid en zo de jongeren totaal verkeerde informatie geeft. We moeten maar rekenen op ieders logische verstand.
Zoals de Rock het uitdrukte: je doet toch ook geen BOR op één been.
Ook het principe van alles geïsoleerd willen uitvoeren is verkeerd, ook daar is eigenlijk geen discussie over mogelijk. Maar daar doe je natuurlijk mee wat je wilt, wie niet horen wil moet voelen zeggen ze in Antwerpen (en waarschijnlijk in Holland ook).

ok toegegeven, er zit een vleugje ego streling aan de benchpress, maar dat betekend niet dat het een slechte oefening is en al helemaal niet een oefening die je beter niet kan doen.

+1

Of lekker pyramide :D

Alleen heb je ook altijd die beachboys die elke dag gaan benchen en vervolgens de sportschool rondlopen om zichzelf te bekijken en te showen.

Toen ik 13 was ging ik eens voor de grap bankdrukken met mijn broer, ik deed toen 1x55. Maar toen was ik ook al een maand of 2 bezig met opdrukken.

Ik 'voel' me heerlijk, en mijn borst ook. Ik ben nog nooit van de bank afgevallen, ik wiebel niet eens omdat mijn spieren hier zo goed op getraind zijn. Het gaat allemaal heel gecontroleerd.

Verder heb ik niet meer argumenten die ik al eerder heb aangedragen, heeft weinig zin om deze hier weer te herhalen, je kunt ze wel weer allemaal teruglezen. Zodra ik in herhaling ga vallen lijkt het mij beter deze topic vrij te maken zodat jullie een andere discussie kunnen voeren.

Suc6, keep on training. :D

Als je zwaarder gaat banken 120+ Zou ik zo ie zo mijn voeten niet in de lucht doen een foutje is zo gemaakt en dan lig je niet prettig met 120+ op je nek met de kont in de lucht en je benen onder de bank.

Ik vind bij het bankdrukken je voeten in de lucht doen BS, Dit omdat mijn borst veel beter voel als ik ze op de grond zet.

Druk nu 135 top en als ik dan mijn voeten in de lucht gooi val ik om :P

Als je zwaarder gaat banken 120+ Zou ik zo ie zo mijn voeten niet in de lucht doen een foutje is zo gemaakt en dan lig je niet prettig met 120+ op je nek met de kont in de lucht en je benen onder de bank.

Ik vind bij het bankdrukken je voeten in de lucht doen BS, Dit omdat mijn borst veel beter voel als ik ze op de grond zet.

Druk nu 135 top en als ik dan mijn voeten in de lucht gooi val ik om :P
Hahaha, vind je het gek, je bent hier ook niet op getraind. Als ik jaren lang squat met een smith machine en daarna ga ik met hetzelfde gewicht ineens vrij squaten dan breek ik ook mijn benen en rug.

Oeps, doe ik het weer.... dit was echt de laatste :p

Waarom werd die, terechte, en humoristische bijdrage van The Rock verwijderd?

Hoor ook vaak dat mensen die net een paar maanden serieus sporten, dat die op een gegeven moment op 70 kg blijven hangen. :S

Komt meestal omdat ze geen break inbouwen en constant dor wille blijven gaan met steeds meer gewicht.

Trainee moeten leren te periodiseren.

Komt meestal omdat ze geen break inbouwen en constant dor wille blijven gaan met steeds meer gewicht.

Trainee moeten leren te periodiseren.

en wat versta jij onder periodiseren? helemaal stoppen met bankdrukken? andere reps? ik heb namelijk geen flauw idee

Terug
Naar boven