Azrael
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m83
Toen ik een jaar of 18 was drukte ik 3 keer 50 ofzo max haha.![]()
Ik op mijn 16e 1x40 op mijn eerste training ooit. Harcore!

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toen ik een jaar of 18 was drukte ik 3 keer 50 ofzo max haha.![]()

Ik op mijn 16e 1x40 op mijn eerste training ooit. Harcore!![]()

Ik geef het op, lees nog maar eens goed mijn argumenten misschien dat je er ooit zelf uitkomt. Hier is echt geen kruit tegen opgewassen.Ik zie de toegevoegde waarde niet van het in de lucht houden van je benen tijdens bankdrukken. Jij komt steeds met je stabiliteitsverhaal maar ik heb eerder het idee dat het gewoon blessuregevoeliger is en dat is dan de toegevoegde waarde. Bovendien snap ik niet waarom je van bankdrukken een zogenaamde 'isolatie'oefening wilt maken.
Ik snap je vergelijking met de squat niet. Staan de benen bij de squat voor de rug bij de bank? Zoja, vind ik het niet te vergelijken.
Stukje uit een artikel over de juiste Bench techniek:
• Your feet should be firmly planted on the floor with your butt on the bench at all times. Don’t lift your legs or put them on the bench. I don’t know why people always do this. It takes away from your core power since you want stability and the only way to do this is to keep your feet firmly planted on the floor. This way you have balance and you are able to adjust to the different stages of the lift. Remember, don’t place your feet on the bench and always keep them flat on the floor. Don’t move your feet around while you are doing the lift since this will take away from the success of your lift.
Sinds ik bankdruk schiet mijn squat de lucht in.Ik geef het op, lees nog maar eens goed mijn argumenten misschien dat je er ooit zelf uitkomt. Hier is echt geen kruit tegen opgewassen.
Dressed black je vergeet nog een ding die je meetraint bij benchen en dat zijn je benen dus.
Ik geef het op, lees nog maar eens goed mijn argumenten misschien dat je er ooit zelf uitkomt. Hier is echt geen kruit tegen opgewassen.
Dressed black je vergeet nog een ding die je meetraint bij benchen en dat zijn je benen dus.
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Je benen verzorgen de stabiliteit, je bovenlichaam heeft hier nu minder in te doen... je benen nemen het over.
Ik begrijp dat jullie graag de compound versie willen doen... maar als je logisch nadenkt over mijn verhaal dan zit hier een kern van waarheid in.
Bankdrukken is ook niet mijn favoriete oefening. Ondanks het feit dat ik nu al zeker 2 jaar fanatiek train, bench ik hooguit 100 kilo. En dan meestal niet meer dan 5 reps.
Ik heb het idee dat benchen mij niet zo goed ligt. Gelukkig maak ik op andere oefeningen wel veel progressie qua kracht.
En jij besluit dat het dan maar de borst is die voor stabiliteit zorgtDit principe geld ook voor de borst. Als je uit balans raakt tijdens de bench welke spieren zal hier de stabiliteit moeten verzorgen? Dit doen voornamelijk de benen. Dit zijn extra steunpunten die deze krachten opvangen. Zijn je benen uitgeschakeld dan wordt het ineens een heel stuk zwaarder. De stabiliteit moet nu dus uit je bovenlichaam komen. Rug kan niet want die ligt plat op de bank. Blijven er een paar over die dit moeten doen.

ja, de kern van waarheid is dat je stabiliteit verliest als je je benen in de lucht steekt. De rest houdt geen steek.Ik begrijp dat jullie graag de compound versie willen doen... maar als je logisch nadenkt over mijn verhaal dan zit hier een kern van waarheid in.
Jullie doen lekker de compound ik doe het op mijn manier. Ik ga mijn rug niet vernken met het duwen van mijn benen en los komen van de rug. Moet maar iets fout gaan, je hebt totaal geen steun meer aan je rug. Alleen je schouders liggen nog op de bank.
Had alleen gehoopt dat niet iedereen elkaar naar de mond praat en dat wat algemeen aanvaard is op dit forum het juiste is, en niet meer openstaan voor andere ideeën.
Bankdrukken = ego workout.
Welke fitness boy doet dat nou niet.
Wil je dikke pecs.?
Chest dips 4 setjes
Incline db press 3 setjes
Flyes zwaar 3 setjes
En als afmakker mischien benchpress 3 setjes
dat moet je weten man!banken is zoow coel!!!vooral om op school te vertellen dat je 70kg kan benchen!dat je daarnaast niet weet wat een squat is dat maakt niet uit!