MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik ga hier niet meer vaak kijken met al die lekkere maaltijden als ik straks verder in mijn prep zit :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.963
27/9

Training B

Back squat
5 5 5 5 5 x 70
DL 3 3 3 x 120
Bench 6 6 6 x 67.5
Weighted hammer-grip pull-ups 8 7 6 x 8
Incline dumbell press 10 8 7 x 22
Dumbell row 8 8 8 x 28
Face-pulls 15z15 kg - 2x12x20kg
Alterating bicep curls 10 8 8 x 14
ss seated lateral raises 12 12 12 x 5
Knee raises (met bal tussen knieen) 12 12 12 x 8

Kcals: 4620 :thumb:
Cardio: 20 km fietsen

Weer begonnen met high-bar squats. De voeten dichter bij elkaar, en knieen meer naar buiten duwen. Daarnaast niet divebomben en focussen op het bracen. Voelde goed en vooral de laatste 2 sets gingen erg fijn. M'n glutes zijn een beetje stijfjes vandaag.. Filmpje volgt nog.
Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom het maar niet lukt om m'n squat weer richting de 100 kg te brengen. 70 kg is opzich niks, maar het was oprecht zwaar voor mij.
Vandaag in ieder geval het fietsen maar geskipt en met de tram naar het werk gegaan. Je moet er wel wat voor over hebben hier in Brussel, want ik was fucking anderhalf uur(!) onderweg. Met de fiets doe ik het in minder dan 30 minuten.

Postworkout :P:

t*ring! Is die flexbowl..2-fucking-duizend-calorien?

Ik wil ook!!:sad:

Blijf je je kcals nu op 4500+ houden?

• #2.965
t*ring! Is die flexbowl..2-fucking-duizend-calorien?

Ik wil ook!!:sad:

Blijf je je kcals nu op 4500+ houden?

Deze was echt fucking heerlijk!! Ik heb kwark van aldi gehaald, die fucking dik is en vul dat aan met volle melk. Dat is imo de perfect basis. Lekkerder dan aangezoete yoghurt oid, omdat er al zoveel zoete toppings op zitten :P.

Ik las dat jij gisteren ook behoorlijk gek hebt gedaan anders :roflol:.

Ja, dat is wel het plan. Ik ben er echt spuugzat van dat ik nu al meer dan een jaar op hetzelfde gewicht/kracht blijf hangen.

Ik was trouwens nog vergeten te vermelden dat ik de geplande lunges gisteren ook niet gedaan heb. Ik wil nu in Training B squats 5x5 doen, om in training A squats 2,5 kg zwaarder te pakken op 4x4, om vervolgens in training B weer 5x5 te doen met het nieuwe gewicht. De enige assistance die ik dan doe is de front squat in Training A voor 3 setjes. Ik zou graag nog wat unilateral werk doen zoals lunges, maar dat gaat het herstel sws in de weg zitten.

Interessante camerahoek wel

Squats zien er goed uit, Bas. Je kunt zien dat je een vast aantal cues gebruikt bij iedere rep. High bar vind ik zelf ook het lekkerst.

Deadlifts zijn volgens mij ook goed, het enige wat me opviel is dat je bij het laten zakken soms niet helemaal een recht barpath lijkt te hebben, dan ga je om je knie heen met de bar.

• #2.971

Ik kon niet anders. :P
Heupen zijn nu ook wel op de goede hoogte, toch?

Squats zien er goed uit, Bas. Je kunt zien dat je een vast aantal cues gebruikt bij iedere rep. High bar vind ik zelf ook het lekkerst.

Deadlifts zijn volgens mij ook goed, het enige wat me opviel is dat je bij het laten zakken soms niet helemaal een recht barpath lijkt te hebben, dan ga je om je knie heen met de bar.

Haha, het viel mij ook al op dat je mij haast ziet denken voor elke rep! ;)
Bedankt. Dat klopt inderdaad. Ik zou met de eccentric dus wat later door de knieen moeten gaan om dit te voorkomen denk ik. Nu lijken de knieen af en toe een beetje in de weg te zitten.

Hierbij nog even heel iets anders, voor de mensen die Greg niet volgen.
Een zeer interessant artikel, waarbij de 'hypertophy rep-range' flink onderuit wordt gehaald.

Op basis van dit artikel, kan ik min of meer concluderen dat iedere (natty) lifter zou moeten trainen met als doel om sterker te worden. Echter, maakt het niet uit of je dat op 5, 10 of 15 reps doet.
Het is belangrijker dat je een trainingsstijl hanteert die bevalt en hypertrofie stimuleert door op termijn steeds zwaardere gewichten te gebruiken. Er bestaan geen magische shortcuts, zoals het varieren van repranges of technieken als dropsets e.d...

http://strengtheory.com/hypertrophy-range-fact-fiction/

Echter, maakt het niet uit of je dat op 5, 10 of 15 reps doet.

Niet helemaal ;) Er was een studie waaruit bleek dat mensen in die in de lagere rep ranges trainen wel een hogere 1RM tov mensen die hetzelfde volume deden in hogere rep ranges.
De mensen uit de lagere rep ranges hadden wel meer last van hun gewrichten etc. Maar qua hypertrofie scheelde het amper tot niks nee.

Dus idd, zoek wat je lichaam aan kan en je leuk vind.

Niet helemaal ;) Er was een studie waaruit bleek dat mensen in die in de lagere rep ranges trainen wel een hogere 1RM tov mensen die hetzelfde volume deden in hogere rep ranges.
De mensen uit de lagere rep ranges hadden wel meer last van hun gewrichten etc. Maar qua hypertrofie scheelde het amper tot niks nee.

In principe is dat ook een stuk gewenning toch? Als je veel 1rm's doet is de drempel minder hoog dan dat je altijd 3x12 doet.

In principe is dat ook een stuk gewenning toch? Als je veel 1rm's doet is de drempel minder hoog dan dat je altijd 3x12 doet.

Je gaat ook niet vaak 1RM's doen hé ;) Meestal triple of doubles op high intensity. Maar idd, dat is nog een paar andere mouwen dan 12 reppers

• #2.975

Er wordt hier alleen niets gezegd over het verschil in spiermassa. Dat vind ik wel jammer! Hun 1RM was hoger, maar waren ze ook groter?!

Dan hadden ze maar wat meer cardio moeten doen om de boel een beetje gesmeerd te houden :D

Er wordt hier alleen niets gezegd over het verschil in spiermassa. Dat vind ik wel jammer! Hun 1RM was hoger, maar waren ze ook groter?!

Dan hadden ze maar wat meer cardio moeten doen om de boel een beetje gesmeerd te houden :D

Toch wel ;) Dat het verschil nihil was zolang je maar tot (bijna) fail traint. Intensiteit maakt dan niks uit ;)

• #2.977
Toch wel ;) Dat het verschil nihil was zolang je maar tot (bijna) fail traint. Intensiteit maakt dan niks uit ;)

Exact. Zolang je tot spierfalen traint groei je.
Echter.. Ze hebben het hier over ongetrainde lui op de korte termijn.

Stel: Persoon A traint 3 jaar lang in de 3-8 rep range en persoon B in de 15-25 rep range.
Persoon A zal ongetwijfeld sterker zijn na 3 jaar dan persoon B en daardoor meer spiermassa hebben.

Exact. Zolang je tot spierfalen traint groei je.
Echter.. Ze hebben het hier over ongetrainde lui op de korte termijn.

Stel: Persoon A traint 3 jaar lang in de 3-8 rep range en persoon B in de 15-25 rep range.
Persoon A zal ongetwijfeld sterker zijn na 3 jaar dan persoon B en daardoor meer spiermassa hebben.

Nope. Toevallig bij deze studie waar ik het over had niet. Maar vind hem zo 1, 2, 3 niet terug....

• #2.979
Terug
Naar boven