- Waardering
- 23.848
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Altijd interessant een beetje lees werk...Hierbij nog even heel iets anders, voor de mensen die Greg niet volgen.
Een zeer interessant artikel, waarbij de 'hypertophy rep-range' flink onderuit wordt gehaald.
Op basis van dit artikel, kan ik min of meer concluderen dat iedere (natty) lifter zou moeten trainen met als doel om sterker te worden. Echter, maakt het niet uit of je dat op 5, 10 of 15 reps doet.
Het is belangrijker dat je een trainingsstijl hanteert die bevalt en hypertrofie stimuleert door op termijn steeds zwaardere gewichten te gebruiken. Er bestaan geen magische shortcuts, zoals het varieren van repranges of technieken als dropsets e.d...
http://strengtheory.com/hypertrophy-range-fact-fiction/

Maar ik vond het niet een overtuigend verhaal. Zo te zien zaten er een hoop studies met beginnende lifters tussen. En eigenlijk groeien die op alles wel. Dus de verwachting van mij zou ook zijn dat hoog, laag, midden rep ranges niets uitmaakt.
De uitdaging komt pas na 3-4 (5) jaar als je begint te stallen met massa en krachts toename. Wat is er DAN effectief om de opgaande lijn voort te zetten. En dat tis ook de uitdaging voor de onderzoekers: waar vind je een voldoende grote groep medium tot advanced lifters die een (mogelijk) niet effectief programma moeten volgen gedurende 8-12 weken voor een studie?

.
. 
. Daar gooi ik dumbell rows eruit. 
..?