Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Hierbij nog even heel iets anders, voor de mensen die Greg niet volgen.
Een zeer interessant artikel, waarbij de 'hypertophy rep-range' flink onderuit wordt gehaald.

Op basis van dit artikel, kan ik min of meer concluderen dat iedere (natty) lifter zou moeten trainen met als doel om sterker te worden. Echter, maakt het niet uit of je dat op 5, 10 of 15 reps doet.
Het is belangrijker dat je een trainingsstijl hanteert die bevalt en hypertrofie stimuleert door op termijn steeds zwaardere gewichten te gebruiken. Er bestaan geen magische shortcuts, zoals het varieren van repranges of technieken als dropsets e.d...

http://strengtheory.com/hypertrophy-range-fact-fiction/
Altijd interessant een beetje lees werk... :)
Maar ik vond het niet een overtuigend verhaal. Zo te zien zaten er een hoop studies met beginnende lifters tussen. En eigenlijk groeien die op alles wel. Dus de verwachting van mij zou ook zijn dat hoog, laag, midden rep ranges niets uitmaakt.
De uitdaging komt pas na 3-4 (5) jaar als je begint te stallen met massa en krachts toename. Wat is er DAN effectief om de opgaande lijn voort te zetten. En dat tis ook de uitdaging voor de onderzoekers: waar vind je een voldoende grote groep medium tot advanced lifters die een (mogelijk) niet effectief programma moeten volgen gedurende 8-12 weken voor een studie?

Weer even op insta gekeken. DL ziet er beter uit nu. Kan alleen niet zien hoe dicht ded bar langs je schenen gaat, in principe mag het zo dicht dat het bloed uit je schenen geschaafd wordt, toch? High bar squat erg netjes, een voorbeeld filmpje :)
WTF is dat met kabouter butplug?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.983
Weer even op insta gekeken. DL ziet er beter uit nu. Kan alleen niet zien hoe dicht ded bar langs je schenen gaat, in principe mag het zo dicht dat het bloed uit je schenen geschaafd wordt, toch? High bar squat erg netjes, een voorbeeld filmpje :)
WTF is dat met kabouter butplug?

Schenen openhalen.. Mwah, daar heb ik slechte herinneringen aan Rene :o.
Dank je! Vandaag mag ik weer. 4x4 high-bar en daarna nog 3 setjes front squats :heart:.
Idk. Gekke Rotterdammers!

28/9
Cardio:
+- 4-5 km lopen over de dag
Kcals +- 3950
Bw: 80,5

Gisteren op de een of andere manier echt weinig eetlust. Misschien door het feit dat ik de fiets had laten staan.. Ik had ook weinig zin om te gaan slapen gisteren en heb daartoe nog maar een jointje gerookt met mn huisgenoot gisteravond :o.. Het hielp iig wel!

29/9
Vandaag wel weer op de fiets. Ik heb trouwens echt gekke spierpijn in mijn onderarmen!! Best vreemd, want ik had er gisteren helemaal geen last van. Het is niet de eerste keer dat ik dat pas de tweede dag voel. Is dit normaal..?

Cardio: 20 km fietsen (Zweette mij kapot vanmorgen)

Planning:

Training A
Back squat 4x4
Front squat 3x6
OHP 3x6
Wide-grip pull-ups 3x8
Bench press 3x8
BOR 3x8
Tricep push down ss Face-pulls 3x10
Hanging leg raises 3x15

Schenen openhalen.. Mwah, daar heb ik slechte herinneringen aan Rene :o.
Dank je! Vandaag mag ik weer. 4x4 high-bar en daarna nog 3 setjes front squats :heart:.
Idk. Gekke Rotterdammers!

28/9
Cardio:
+- 4-5 km lopen over de dag
Kcals +- 3950
Bw: 80,5

Gisteren op de een of andere manier echt weinig eetlust. Misschien door het feit dat ik de fiets had laten staan.. Ik had ook weinig zin om te gaan slapen gisteren en heb daartoe nog maar een jointje gerookt met mn huisgenoot gisteravond :o.. Het hielp iig wel!

29/9
Vandaag wel weer op de fiets. Ik heb trouwens echt gekke spierpijn in mijn onderarmen!! Best vreemd, want ik had er gisteren helemaal geen last van. Het is niet de eerste keer dat ik dat pas de tweede dag voel. Is dit normaal..?

Cardio: 20 km fietsen (Zweette mij kapot vanmorgen)

Planning:

Training A
Back squat 4x4
Front squat 3x6
OHP 3x6
Wide-grip pull-ups 3x8
Bench press 3x8
BOR 3x8
Tricep push down ss Face-pulls 3x10
Hanging leg raises 3x15
Hmmm... Ik zie geen Power Clean staan... :P

Je maakt trouwens echt ontzettende jammie lekkere (diabetes) maaltijden. Ik vind dat je daar ook filmpjes van moet maken.

Je maakt trouwens echt ontzettende jammie lekkere (diabetes) maaltijden. Ik vind dat je daar ook filmpjes van moet maken.
Je bedoelt dat normale mensen diabetes ontwikkelen van zijn schalen vol energie rich spul?

• #2.987

Fuuckk, you caught me! :P Ik ben van plan deze tijdens training B te doen :D. Daar gooi ik dumbell rows eruit.

Dank je! Zodra ik klaar ben met de stage ga ik er nog wat meer tijd in steken. Waarschijlijk in de vorm van filmpjes :D. Vanaf november dus meer content.

Ja bas wanneer komt er een kookboek verdomme

Kookboeken, worden die nog wel verkocht tegenwoordig?

Je bedoelt dat normale mensen diabetes ontwikkelen van zijn schalen vol energie rich spul?

The worst thing you can be is average, right?! :D

The worst thing you can be is average, right?! :D
Zo smakelijk vind ik je schalen er ook niet uit zien. Een beetje overdosis. Maar ik ben dan ook een type die halverwege een Magnum al begint te zuchten hoeveel ik nog moet. Heb die fuzzz nooit erg begrepen :o

• #2.989
Zo smakelijk vind ik je schalen er ook niet uit zien. Een beetje overdosis. Maar ik ben dan ook een type die halverwege een Magnum al begint te zuchten hoeveel ik nog moet. Heb die fuzzz nooit erg begrepen :o

Haha, serieus?! Magnums zijn imo veel en veel te klein. Zeker voor die 250 kcal..

Nou moet ik zeggen dat ik wel houdt van volume-food hoor. Ik kan ook enorm genieten van grote saladeschotels bijv.

• #2.990
Pff mijn onderarmen zijn trouwens echt verzuurd! Zou dat nou komen door de deadlifts van eergisteren?! Zoals gezegd zijn m'n benen ook nog een kleeein beetje zuur, maar ik maak mij geen zorgen over de squats.

Pff mijn onderarmen zijn trouwens echt verzuurd! Zou dat nou komen door de deadlifts van eergisteren?! Zoals gezegd zijn m'n benen ook nog een kleeein beetje zuur, maar ik maak mij geen zorgen over de squats.

Ja zou goed kunnen toch, hams niet zoveel last?

• #2.992
Nou moet ik zeggen dat ik wel houdt van volume-food hoor. Ik kan ook enorm genieten van grote saladeschotels bijv.
Dat dan weer wel :eating:
En dan mogen er ook best plenty calorieen doorheen in de vorm van blokjes feta, gerookte kip, worst, noten, olijven of whatever .... :D

Ik heb al diabetes en krijg het nog meer als ik jouw maaltijden zie, laat staan eten :D

• #2.995
Dat dan weer wel :eating:
En dan mogen er ook best plenty calorieen doorheen in de vorm van blokjes feta, gerookte kip, worst, noten, olijven of whatever .... :D

Hnnng :D! In mijn geval gaat er dan ook nog 150 g pasta door trouwens.

Ik heb al diabetes en krijg het nog meer als ik jouw maaltijden zie, laat staan eten :D

Huehue. Gains. Gains!!

29/9

Training A

Back squat 4 4 4 4 72.5 Holy shit wat voelde dit fijn. Als een mes door de boter. Filmpje volgt.
Front squat paused 2x5x50 1x5x47.5 FSQ's vanaf nu gepauzeerd! Dat maakt nog al een verschil:D
OHP 5x45 6x42,5 5x42,5
Wide-grip pull-ups 10 7 6 BW
Bench press 3x8x62.5
BOR 10 9 9 62.5
Tricep push down 12 12 10 15
SS Face-pulls 12 12 12 15
Hanging leg raises 15 15 12 BW

Slechts 70-75 minuten bezig geweest. Ik vind mooi :thumb:.
Tussendoor trouwens ook nog wat barbell shrugs gedaan. IK weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb moeite mijzelf niet te castreren, zonder overdreven voorover te gaan hangen.. Wat een kutoefening. Of doe ik iets fout..?

30/9

Vanmorgen weer op de fiets naar het werk gegaan. Pfoeh. Na die 7 sets squats van gisteren was dat even pittig. Wel een onwijze pomp in mn benen na al dat vreten van gisteravond :D.
Daarover gesproken.. M'n broek begin wat krapper te zitten rond de quads. Zou ik dan eindelijk weer een beetje groeien :rolleyes:..?

Aldi kwark is sws the best. Die van andere winkels zijn ranzig zuur vind ik

• #2.997
Aldi kwark is sws the best. Die van andere winkels zijn ranzig zuur vind ik

Sure thing!!

Ze hebben hier in Belgie trouwens geen kwark. Het heet verse kaas en smaak anders. De aldi heeft een variant met 12,2 gram eiwit per 100 g (67 kcals). Het is echt hard als beton, maar ik vind het echt heerlijk gemixt met volle melk :D

Ik raak ook altijd mijn zaakje met barbell shrugs. Daarom pak ik de kabel en hang meer gewicht tussen de pin :D

• #3.000
Front squats. Balls deep :P!

Back squats.

Terug
Naar boven