Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

pff... das echt balen me je gewicht... :(

Training ziet er mooi uit! Ben benieuwd naar de front squats. Heb ze zelf ook wel gedaan en vond ze best lekker.
Ben benieuwd wat het schema je brengt!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.962
Balen man! Zo je best doen en toch afvallen!:sad:

Vind het een mooi schema, ben benieuwd naar de vooruitgang! Hoeveel keer wil je gaan trainen per week?

Ik word gelukkig wel sterker nu. Dat scheelt! :) Echter ben ik ervan overtuigd dat het allemaal veel makkelijker/sneller kan gaan als ik een beetje bijkom.

Anders k wel. Ik train vrijwel altijd om de dag! Heel af en toe twee dagen achter elkaar, maar dan is het wel een ochtend training gevolgd door een avond training, waarbij ik de eerste training wat assistance skip.

pff... das echt balen me je gewicht... :(

Training ziet er mooi uit! Ben benieuwd naar de front squats. Heb ze zelf ook wel gedaan en vond ze best lekker.
Ben benieuwd wat het schema je brengt!

Jep. Zeker. Vandaag alweer 1600 kcal achter de kiezen.

Ik was er weer mee begonnen, omdat ik niets anders kon met mijn hand zoals je misschien weet. Het is een leuke en effectieve oefening, maar de heup- en enkelmobiliteit moet het wel toelaten natuurlijk. Ik ga het nu dus weer proberen.

Krachtgains natuurlijk! :)

Altijd fijn om weer eens fris aan een nieuw schema te beginnen :).
Reversed lunges anders eventueel ook een optie?

• #3.964
Altijd fijn om weer eens fris aan een nieuw schema te beginnen :).
Reversed lunges anders eventueel ook een optie?

Er is niet zoveel veranderd hoor! :) Ik bouw gewoon lekker door op hetgeen waar ik nu mee bezig ben. Echter heb ik lunges eerst een beetje uitgespeeld en kan ik bijv. weer dummbell presses doen!! Daar over zo meer..

Reverse lunges zijn ook nice inderdaad. Die heb ik in het verleden wel veel gedaan. Ze lijken allee veel op walking lunges en 3x24 stappen met 24 kg kettlebells vind ik eerst wel even mooi. Ik wil mij nu eerst richten op zwakkere punten. De front squat bijvoorbeeld :P!

* Klaagmodus aan *

Holy crap wat heb ik vandaag een spierpijn zeg. M'n borst echt compleet verrot van die db presses, omdat ik natuurlijk niks meer gewend was op dat gebied. Daarnaast zijn m'n glutes ook finaal naar de kloten :o. Gisteren misschien toch iets te hard m'n best gedaan onder het mom van 's avonds een man, 's ochtend een man' (@SanneF ) :roflol:!

* Klaagmodus uit *

Vandaag flink eten en proberen ook op deze rustdag aan m'n 4500 kcals te komen. Daarnaast heb ik ook nog een rondje cardio gedaan (actief herstel), dus het zal morgen vast allemaal weer een stuk beter aanvoelen :rolleyes:.

Geen paniek, de hoeveelheid vochtverlies na een avondje klinken is ook wel een kilo. Ga je ook je gewichtsproblemen nog ter sprake brengen in het ziekenhuis, tenslotte is er wel een relatie tussen hypofyse, schildklier en metabolisme. Natuurlijk zit je in een normale range, maar jij wilt echt meer dan dat....
Sterkte met de spierpijn :)

Lekker he, van schema veranderen. De eerste 2 weken extreme spierpijn altijd :P

• #3.967
Geen paniek, de hoeveelheid vochtverlies na een avondje klinken is ook wel een kilo. Ga je ook je gewichtsproblemen nog ter sprake brengen in het ziekenhuis, tenslotte is er wel een relatie tussen hypofyse, schildklier en metabolisme. Natuurlijk zit je in een normale range, maar jij wilt echt meer dan dat....
Sterkte met de spierpijn :)

Daar heb je een punt. Toch heb ik die avond ook nog dik zitten kanen en dus gek veel chcoomel gedronken :o

Ik ga het zeker ter sprake brengen. Echter verwacht ik er niet veel van. Deze arts heeft mij eerder al gezegd dat het er niets mee te maken heeft :P.
Nou ja, ik stouw mij momenteel maar weer eens vol. Zal hieronder de voeding nog even posten van vandaag.

Lekker he, van schema veranderen. De eerste 2 weken extreme spierpijn altijd :P

Nu komt het.. Gisteren was gewoon nog een dag volgens de oude opbouw.
Ik had alleen wel voor het eerst weer eens dumbell presses gedaan. 4 setjes en vandaag doet daadwerkelijk alles rond m'n chest pijn. Zelfs een lichte aanraking :roflol:.

Voeding vandaag
3 plakken roggebrood
200 g cereal en muesli
120 g rijst
150 g spliterwten
2 Knäckebröds
1 chocohip snack a jacks
5 eieren
40 g pindakaas
60 g kaas
50 g rookvlees
50 g spek
500 ml magere yoghurt
250 g magere kwark
200 g 2℅ Griekse yoghurt
2 bananen
3 appels
2 kaki vruchten
250 g bosvruchten
40 g bramenjam
15 ml olijfolie
400 g groenten

2 glazen Rivella
2 glazen cola zero
5 koppen zwarte koffie
3 koppen thee
3 liter water

Laatst bewerkt:
Je gaat nog eens failiet aan al dat vreten:roflol:

• #3.971
Bas, is dat ook de volgorde van oefeningen die je aanhoudt op je schema?

Hell yeah! Als je die smaak eenmaal leert te waarderen dan is het echt geweldig. Island whisky's, yumm!

Uiteraard!

Heerlijk :heart:!

Je gaat nog eens failiet aan al dat vreten:roflol:

Het scheelt dat ik nu even een paar dagen bij m'n ouders ben. De boodschappen worden dan vergoed.
Ik was de rijst nog vergeten trouwens :rolleyes:

Goed lijstje eten.... ik wens je ouders ook veel sterkte deze dagen :)

Probeer eens de presses als eerste te doen. Ik garandeer je dat je daarna nog helemaal fris bent voor welk pull- of squatwerk dan ook. Ik vind dat zelf dan ook het lekkerst. :)
Helemaal fris? Waarschijnlijk niet. Gewoon beginnen met squats/grootste spiergroep

Helemaal fris? Waarschijnlijk niet. Gewoon beginnen met squats/grootste spiergroep

Zelf heb ik ook voorkeur voor: OHP - squat - chinups - ... (stond zo in m'n vorige schema). OHP kost amper energie dus ben nog vers voor squats. Doe ik het andersom ben ik dat al minder voor de OHP's door de zware squats (deed 5x5 die dag).

Daarbij is OHP ook een flinke compound, wel in spiervolume minder in vergelijking met squats maar afijn.

Zeker het proberen waard vind ik!

Nee hoor, probeer het eens zou ik zeggen. Zeker bij veel fullbody schema's wordt dit vaak gedaan. Mijn presses zijn doorgaans wat zwakker na zware pulls of squats, maar andersom ondervind ik vrijwel geen last.

Nee hoor, probeer het eens zou ik zeggen. Zeker bij veel fullbody schema's wordt dit vaak gedaan. Mijn presses zijn doorgaans wat zwakker na zware pulls of squats, maar andersom ondervind ik vrijwel geen last.
Ik heb dezelfde ervaring, veel meer kracht voor mijn bench, en mijn squat gaat evengoed vooruit :)

• #3.978
Probeer eens de presses als eerste te doen. Ik garandeer je dat je daarna nog helemaal fris bent voor welk pull- of squatwerk dan ook. Ik vind dat zelf dan ook het lekkerst. :)

Goed advies! Ik heb het echter al wel eens geprobeerd om te starten met de presses. Met name in de tijd dat ik UB/LB deed. Ik moet zeggen dat ik mijzelf beter voel bij een squat/DL variant aan het begin van de training. Op de een of andere manier ben ik dan beter in staat om goed te bracen etc bij de OHP. Het zal ook wel een stukje gewenning zijn..

Huehue. :o

Dat bevalt mij tot nu toe het beste. Echter stap ik vast wel weer eens af van deze manier.
Op termijn wil ik weer 5-6 keer per week trainen adhv een ub/lb of full-body routine. Ik zal dan niet meer elke training starten met een squat variant waarschijnlijk.

Tot die tijd.. Eerst maar eens 80+ kg wegen :o

Zelf heb ik ook voorkeur voor: OHP - squat - chinups - ... (stond zo in m'n vorige schema). OHP kost amper energie dus ben nog vers voor squats. Doe ik het andersom ben ik dat al minder voor de OHP's door de zware squats (deed 5x5 die dag).

Daarbij is OHP ook een flinke compound, wel in spiervolume minder in vergelijking met squats maar afijn.

Zeker het proberen waard vind ik!

Fijn dat jij er iets aan hebt om de volgorde om te gooien! :) Het klinkt in theorie ook best logisch.

Ik moet zeggen dat mijn prioriteit ook nog altijd ligt op LB (squat en DL) en het voelt dan ook gewoon goed om met deze oefeningen te starten.

Ik heb dezelfde ervaring, veel meer kracht voor mijn bench, en mijn squat gaat evengoed vooruit :)

:thumb:!

Waarschijnlijk wordt ik ook een stuk sneller sterk op UB door mijn zwemmersverleden. Ik heb nog altijd een vrij goed ontwikkelde borst, ondanks dat ik de afgelopen tijd niks aan presses heb gedaan.
MIjn benen/core daarentegen zijn altijd zwak geweest. Sporten als voetbal e.d. was ik dan ook slecht in m'n middelbare schooltijd.
Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het mij nu meer moeite kost om sterk te worden als gevolg van het zwemmen vroeger..

Lekker eten allemaal!!
Was ik maar zo gezegend dat mijn ouders zouden betalen.... veel eten en ook gluten/lactose vrij is echt mega kostbaar...:( Maar ja.. alles voor een goed doel! :D

Ik denk dat het voor iedereen anders is welke volgorde lekker voelt. :)

Terug
Naar boven