XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.162
Ben nooit zo'n fan van spare-ribs geweest, maar als jij zegt dat deze ontzettend lekker waren...
Mij viel naast de donkere biertjes, het calisthenics parkje ook op, en wel in de sneeuw: hard-core hoor :)
Nu weer terug in het gewone leven dus.

Spare-ribs vallen bij mij ook lang niet altijd in de smaak. Ze worden vaak van goedkoop varkensvlees en/of met een verkeerde marinade geserveerd hier in NL. Dat is jammer! :(. De spare-ribs die ik daar in Praag at waren vrijwel perfect. Misschien zelfs iets te vet, maar ongelooflijk mals en smaakvol.
Mwhaha. Daar kwamen we toevallig langs. In de zomer zal er ongetwijfeld meer te doen zijn :P.

Ziet er lekker uit!

Geniet van je reis man! En blijf lekker veel eten, je hebt geluk dat je geen grammetje vet aankomt ;).

Merci! Ik ben al lang weer thuis hoor :D

2200 kcal :P gaat lekker he Bas ;)

2217 om precies te zijn :D. Dat vult ten minste een beetje!!!

2217kcals/meal...dis gonna be good!

Het begint te wennen. Helemaal chill :D.

Daarnet getraind en nu lekker genieten van een litertje Chocomel en een vers broodje van de Franse bakker met vlees/kaas.
Training post ik zo.
Moet zeggen dat als je eenmaal aan grotere maaltijden went dat het steeds makkelijker wordt. :D

Hngg... ik zou een moord doen voor zo een broodje.. lekker knapperig van buiten en zacht van binnen, liefst nog warm... met wat zaadjes en pitjes erdoorheen en dan een heerlijk zacht eitje met een zalige rauwe ham... of met camembert en wat tomaat/sla en honing... :o oeh mannn..
pffff.. soms haat ik die gluten intolerantie echt zo hard... :mad:

• #4.166
De training van daarnet! Zoals jullie zien even 5 kg minder op de squats. Hier heb ik bewust voor gekozen, aangezien mijn benen simpelweg een beetje op zijn na Praag. :o Dit gewicht ging echter prima, zoals te zien op het filmpje. Flink zwaar, maar geen technische fouten. Voor de DL hetzelfde verhaal.

BW 05/02
77.7 kg. Exact hetzelfde als de dag ervoor, ondanks 4600 kcal op rustdagje gisteren.

Training 05/02
Cycle 1 Training B.png

Filmpjes

Toch weer een prima training en prima filmpjes. Al je vetten verhoogd? Wat vindt je ervan?

• #4.168
Toch weer een prima training en prima filmpjes. Al je vetten verhoogd? Wat vindt je ervan?

Bedankt. Ik mag niet klagen inderdaad!
'Vroeger' zou ik nooit zo' deload hebben genomen gewoon het normale gewicht erop hebben gegooid, om vervolgens te falen of m;n techniek te verneuken. Gelukkig ben ik met de tijd een beetje verstandiger geworden :rolleyes:.

Vetten inderdaad verhoogd, net als de kcals. Van 4400 rust/4800 training, gaan we nu naar 4600 rust/5000 training.
Minimaal 550 carbs, maximaal 230 gram proteine en de rest vul ik gewoon lekker aan met vetten.

Lekker getraind en tof om die filmpjes steeds te zien!

Dat wandelen zal je inderdaad wel voelen ja. :D

Chocomel tijdens het trainen gespot! Het lijkt bij je OHP dat je de stang niet goed in het midden vast hebt, de stang gaat ook een beetje scheef daardoor. Misschien dat je daarom een beetje last kreeg van je schouders?

Laatst bewerkt:
  • #4.171
Lekker getraind en tof om die filmpjes steeds te zien!

Dat wandelen zal je inderdaad wel voelen ja. :D

Het filmen is echt een fijne manier om techniek te checken en te verbeteren indien nodig :D
Nou en of. De beentjes zijn op een gegeven moment gewoon moe en verzuurd. Daarnaaast hebben we ook nog eens getraind natuurlijk. Zowel tijdens als na de trip.

Chocomel tijdens het trainen gespot! Het lijkt bij je OHP dat je de stang niet goed in het midden vast hebt, de stang gaat ook een beetje scheef daardoor. Misschien dat je daarom een beetje last kreeg van je schouders?

Oh haha, in het OHP filmpje inderdaad! Ik was er al vast aan begonnen toen.
Ik zat er niet lekker in en had de barbell inderdaad ook niet goed vast. De reden dat mn schouder zeurde is dat ik underhand-grip chinups had geprobeerd, waar ik in het verleden al eens eerder last van heb gekregen, en door al het lopen met een rugzak.
M'n schouder voelt nu gelukkig wel weer rustig. :)

Weinig gemist hier op DBB met al die activiteit op Instagram ;) Gaat wel weer lekker toch ?

Oef, box jumps.. Nooit last van je knieen als je ze doet, en heb je het idee dat ze daadwerkelijk uitwerking hebben op je prestaties op compounds? Just curious :).
En dat van die benen na heel wat kilometers in je benen te hebben herken ik.. Vreemd genoeg ga ik dan lekker op laag gewicht met heel veel reps, lekker doorbloeden enzo.

• #4.174
Weinig gemist hier op DBB met al die activiteit op Instagram ;) Gaat wel weer lekker toch ?

Op Instagram kan je aardig bij blijven inderdaad. Het verveelt nog steeds niet!
Ik zag laatst een kookfilmpje van jou in stories. Best vermakelijk :P

Met mijn hand gaat het stukken beter. Ik kan vrijwel alle barbell oefeningen weer uitvoeren. Alleen oefeningen waarbij ik een vlakke hand moet maken, zoals push-ups, gaan nog niet. Dat zou echt pijnlijk zijn.

Oef, box jumps.. Nooit last van je knieen als je ze doet, en heb je het idee dat ze daadwerkelijk uitwerking hebben op je prestaties op compounds? Just curious :).
En dat van die benen na heel wat kilometers in je benen te hebben herken ik.. Vreemd genoeg ga ik dan lekker op laag gewicht met heel veel reps, lekker doorbloeden enzo.

Heerlijk aan het einde van de training! Gisteren heeft mijn trainingsmaat ze ook voor het eerst gedaan. Jemig, die jongen heeft echt overal talent voor lijkt het wel :o

Ik heb nooit ergens last van. In het begin was het natuurlijk wel even oefenen, maar tegenwoordig land ik keurig in squat houding en ervaar ik nergens pijntjes eigenlijk.
Ik doe de oefening vooral om de snelle spiervezels te activeren en explosiviteit te ontwikkelen. Daarnaast lijken mijn kuiten er ook op vooruit te gaan sinds ik boxjumps doe :D
Ik heb het idee dat mijn squat beter is geworden, doordat ik beter in staat ben de juiste spieren te activeren, hoe zweverig dat misschien ook klinkt. Het kan echter ook tussen mijn oren zitten natuurlijk ;).
Hoog volume is inderdaad een stuk beter te doen dan hoge intensiteit na zoveel kilometers. Echter ben i mijzelf het doel gesteld om die 100 kg te squaten en heb ik momenteel niet zoveel aan 10-reppers. M.a.w. minder cardio en zwaarder tillen!!! :D

Voeding 05/02
KCAL: 4876
EKV: 201/737/119
PERFECT!! Olijfolie niet mee berekend.

Gewicht 06/02
78,2 kg

Vandaag opgestaan met lichte, maar behoorlijk vervelende, pijntjes in mijn onderrug :(! Het is lang geleden dat ik daar last van heb gehad. De oorzaak zouden de DL's kunnen zijn, maar ik denk eerder de OHP van gisteren. Ik was er niet meer bij met mijn hoofd en daardoor had ik maar weinig spanning meer in m'n core.

Oh, gisteren had de jumbo nog een leuke aanbieding trouwens. Ik was van plan Hertog ijs te halen, maar kwam langs een actieschap met OLA ijs voor 50 eurocent per pak!!! :D
Het resultaat....

Nette training man.

Nette training. Balen van de onderrug pijntjes.

Heb je wel eens trouwens ribs op van Ribsfactory? Hier in Eindhoven vind ik ze heerlijk in ieder geval; vlees glijdt heerlijk van het bot af, zo mals.

PS je hele avondmaaltijd met ijs was net zoveel kcal als mijn macros verspreid over de hele dag haha.

Ik zag laatst een kookfilmpje van jou in stories. Best vermakelijk :P
Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik daar op heb gekregen :') Echt super grappig haha. Overigens ben ik niet van plan om vaker dat soort kook stories te doen, want zo'n keukenprins ben ik niet :D
Misschien maakt dat het juist ook wel weer leuk trouwens....

En voel je de test alweer heerlijk door je lijf gieren Bas? Aderen die uit je mossels knappen? :D

• #4.179

Thanks. Morgenochtend mogen we weer knallen :wl:.

Nette training. Balen van de onderrug pijntjes.

Heb je wel eens trouwens ribs op van Ribsfactory? Hier in Eindhoven vind ik ze heerlijk in ieder geval; vlees glijdt heerlijk van het bot af, zo mals.

PS je hele avondmaaltijd met ijs was net zoveel kcal als mijn macros verspreid over de hele dag haha.

Dank! Dat was zeker even balen. Echter, na de nodige stretches gaat het weer wat beter. De glutes/benen zijn wel lekker vermoeid trouwens :P

Nooit geprobeerd! Wie weet komt het er nog eens van in de toekomst. Ik ben een groot liefhebber namelijk ;)

Oeps :o.

Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik daar op heb gekregen :') Echt super grappig haha. Overigens ben ik niet van plan om vaker dat soort kook stories te doen, want zo'n keukenprins ben ik niet :D
Misschien maakt dat het juist ook wel weer leuk trouwens....

Kan ik mij voorstellen. Lachen toch :D.
It is all about the show!

En voel je de test alweer heerlijk door je lijf gieren Bas? Aderen die uit je mossels knappen? :D

Nou het begint weer een beetje te komen Kraak! Gisteren sinds lange tijd weer eens een goede pomp. VOoral mijn rug liep helemaal vol.

Echter, de bijtrekkende hormonen en al het eten hebben ook zo hun nadelen.

Allereerst zweet ik vrijwel iedere nacht zeer heftig. Daarnaast krijg ik ook weer last van puisten. Met name op mijn rug, schouders en bovenarmen.
Het eten is af en toe wat lastig voor m'n omgeving. Met name mijn ouders hebben er toch wel wat probleempjes mee af en toe.
Het grootste nadeel van het vele eten is echter met name de ontlasting. Ik heb inmiddels al heel wat WC's verstopt gescheten :o.

Moet even een nieuw evenwicht vinden qua hormonen, denk ik? Of blijven die bijwerkingen?

Terug
Naar boven