MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Pff... het blijft toch wel een moeilijk verhaal. Wat zou er gebeuren als je minder gaat eten, blijf je dan afvallen of zou er weer een nieuw evenwicht komen, op 70 kg of zo?

Bas, ik als mede ecto kijk erg naar je op. Maar sommige dingen die je eet, zijn die niet heel erg ongezond?

Misschien een keer langs een diëtiste? Ik ga volgende week naar de schoolarts over mijn gewicht. (80kg is best een mooi gewicht al hoor, ik ben maar 59,5kg nu :D)

Bas, ik als mede ecto kijk erg naar je op. Maar sommige dingen die je eet, zijn die niet heel erg ongezond?

Misschien een keer langs een diëtiste? Ik ga volgende week naar de schoolarts over mijn gewicht. (80kg is best een mooi gewicht al hoor, ik ben maar 59,5kg nu :D)
Ik zou voor een Seafood dieet gaan..

i_m_on_a_seafood_diet_by_cosenza987-d6esrzx.jpg

Met een gewicht van 60kg hoef je niet langs een dietiste hoor. Gewoon meer eten.. Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik 62kg was, de dokter zei toen letterlijk; Pak als snack maar een Snickers, pak ipv melk maar volle chocomel. En ga gewoon je normale maaltijden aanpassen; meer brood met beleg, avondeten paar keer extra opscheppen, etc.

Met een gewicht van 60kg hoef je niet langs een dietiste hoor. Gewoon meer eten.. Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik 62kg was, de dokter zei toen letterlijk; Pak als snack maar een Snickers, pak ipv melk maar volle chocomel. En ga gewoon je normale maaltijden aanpassen; meer brood met beleg, avondeten paar keer extra opscheppen, etc.
Precies je hoeft nergens over in te zitten, maar als het KAN via school, toch lekker gebruik van maken? Je krijgt op zijn minst wat goeie tips.

Ik sluit me bij de rest aan, ben ervan overtuigd dat je wat kennis betreft niets nieuws zal gaan leren van een diëtiste :).
Gewoon trouw blijven aan je foodbowls ;).

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.187
Moet even een nieuw evenwicht vinden qua hormonen, denk ik? Of blijven die bijwerkingen?

Goede vraag Kraak.
Tot op zekere hoogte blijven de bijwerkingen bestaan, zelfs als de hormonen eenmaal stabiel zijn.
Voordat ik stopte met de HCG, met stabiele T levels, had ik ook een hoop puisten op mijn schouders. Ik moet er maar aan wennen. Zodra ik wat ouder wordt trekt het vast wel een beetje bij. Dat was bij mijn ooms en mijn vader ook zo namelijk.

Pff... het blijft toch wel een moeilijk verhaal. Wat zou er gebeuren als je minder gaat eten, blijf je dan afvallen of zou er weer een nieuw evenwicht komen, op 70 kg of zo?

Ach, ik stress er inmiddels niet meer om hoor Rene! Ik ben onwijs blij dat ik weer mooie T waardes heb en ik weet dat ik weinig aan de bijwerkingen kan veranderen! Verder went het eten ook wel een beetje. Voor het slapen gewoon een maaltijd met +- 2000 kcal en ik hoef over de dag verdeeld maar 3000 te eten.

Minder eten dan je verbruikt = afvallen.

Geloof mij, dan kan heel hard gaan!! Ik ben in Praag een halve kilo afgevallen terwijl ik donders veel at.
Een typische jongerenvakantie, met 2-3 maaltijden per dag en ik ben 4 kilo kwijt in een week. Ik wil niet eens weten wat er gebeurt als ik een maand of langer 'normaal' zou eten (lees 2500 kcal).

Hee! Ik ga niet ontkennen dat ik af en toe dingen eet die mensen over het algemeen beschrijven als ongezond. Echter, vraag jezelf eens af wanneer een voedingsmiddel ongezond is.
Naar mijn mening kan een voedingsmiddel op zich niet ongezond zijn (tenzij het barst van transvet en/of sodium), maar moet je meer naar het gehele dieet en activiteitsniveau kijken.

Voor mij en voor jou is het simpel. Je hebt 4000+ kcal om in te vullen. Zolang jij je vitamines, mineralen en eiwitten binnen krijgt zonder teveel sodium, transvetten e.d. dan zit je gewoon prima. Maak het alsjeblieft niet moeilijker dan het al is. Zeker op jou BW is het simpelweg vreten om het leven.
Lees anders het interview met JW eens hier op het forum ;)

Mocht je trouwens specifieke vragen hebben over voeding, training, lifestyle of whatever, dan kan je mij altijd een pb of mail sturen. ;)

Werkt prima voor mij. :)

En zo simpel is het. Bedankt voor je bijdrage man! :)

Precies je hoeft nergens over in te zitten, maar als het KAN via school, toch lekker gebruik van maken? Je krijgt op zijn minst wat goeie tips.

Ach, denk je?

Ik ben geen voorstander van vooroordelen, maar ik heb geen hoge pet op van algemene dietisten hier in NL.
Wat denk jij dat ze @Carrotpower gaan vertellen..?

Ik sluit me bij de rest aan, ben ervan overtuigd dat je wat kennis betreft niets nieuws zal gaan leren van een diëtiste :).
Gewoon trouw blijven aan je foodbowls ;).

En zo is het. Niet aankomen = calorien verhogen. It ain't no rocketscience.

Cycle 2 Training A.png

Overal boven target is altijd leuk :)

Dit is goud :D.

En voor alle andere die hebben gereageerd :

Bedankt voor de reacties. Ik ben ook pas 4 maandjes bezig, en het blijft een grote stap om opeens zoveel te eten. Ik wil het natuurlijk meteen vanaf het begin goed aanpakken, dus vandaar de vragen.

Maar ik dacht misschien dat het aan een soort verkeerde stofwisseling van mij en Bas en anderen lag. Want ik blijf me verbazen hoe anderen met 2500 kunnen bulken en anderen zeg maar bij 5000. Misschien dat de dokter mij een senzu bean of popeyes spinazie zou geven.

Wie weet :D

• #4.190

Bedankt voor de reacties. Ik ben ook pas 4 maandjes bezig, en het blijft een grote stap om opeens zoveel te eten. Ik wil het natuurlijk meteen vanaf het begin goed aanpakken, dus vandaar de vragen.

Maar ik dacht misschien dat het aan een soort verkeerde stofwisseling van mij en Bas en anderen lag. Want ik blijf me verbazen hoe anderen met 2500 kunnen bulken en anderen zeg maar bij 5000. Misschien dat de dokter mij een senzu bean of popeyes spinazie zou geven.

Mwhaha. Je weet maar nooit! Ik heb de gekste dingen voorbij zien komen hoor :P.

Je hoeft je geen zorgen te maken over evt. stofwisselingsproblemen hoor. Simpelweg meer eten en je komt aan. Geloof mij. :)

Naice :D

Veinz :heart:

Luister naar ome @Basma en u zult gainen.

Pak als richtlijn 175-250g eiwit en vul de rest aan met koolhydraten en vetten en verhoog qua kcals totdat je zwaarder wordt..

Goeie veinz!

Zal ik doen sensei bas :D. Ben nu weer mijn shake aan het atten.

175-200g eiwit lukt bijna niet voor mij. Heb moeilijke vader die niet zulke dingen voor mij kopen wil. Daarom heb ik 120-130g eiwit per dag (wat genoeg zou moeten zijn want ben 60kgx2g eiwit is 120g eiwit).

En lekkere pomp bas! Je begint een reus te worden man :flexgrin:

• #4.197

Yuhhh. Test giert door m'n lichaam hoor ;)

24/7!!

Oh, nee. Toch niet.. :(

Luister naar ome @Basma en u zult gainen.

Pak als richtlijn 175-250g eiwit en vul de rest aan met koolhydraten en vetten en verhoog qua kcals totdat je zwaarder wordt..

Haha! :D

@Carrotpower krijgt atm genoeg eiwitten binnen. Het is nu gewoon zaak dat de vetten en carbs op niveau komen :)

Thanks bro!

Zal ik doen sensei bas :D. Ben nu weer mijn shake aan het atten.

175-200g eiwit lukt bijna niet voor mij. Heb moeilijke vader die niet zulke dingen voor mij kopen wil. Daarom heb ik 120-130g eiwit per dag (wat genoeg zou moeten zijn want ben 60kgx2g eiwit is 120g eiwit).

En lekkere pomp bas! Je begint een reus te worden man :flexgrin:

Goed bezig kerel! Wat zijn de ingredienten?

Je hebt momenteel genoeg aan deze hoeveelheid eiwitten. Mocht je eens een tekort hebben, dan kan je dat simpelweg aanvullen met kwark oid. Cheap and easy.

Road to hulk continues...

Yuhhh. Test giert door m'n lichaam hoor ;)

24/7!!

Oh, nee. Toch niet.. :(

Haha! :D

@Carrotpower krijgt atm genoeg eiwitten binnen. Het is nu gewoon zaak dat de vetten en carbs op niveau komen :)

Thanks bro!

Goed bezig kerel! Wat zijn de ingredienten?

Je hebt momenteel genoeg aan deze hoeveelheid eiwitten. Mocht je eens een tekort hebben, dan kan je dat simpelweg aanvullen met kwark oid. Cheap and easy.

Road to hulk continues...

120g havermout, 400ml melk, banaan, 2 eetlepels honing. Het is best lekker :lick:.

Gelukkig heb ik nog pinda's en melk. Genoeg eiwit :)

Lekkere training en zalig om boven goals te eindigen!

en qua foodzzz.. eten wat je eten kan! Een normale vakantie als zijnde 3 meals a day is garantie op afvallen inderdaad :(
Maar met goed eten kom je een heel eind!

Ha twee ecto's kunnen elkaar wel van tips voorzien :)
120g havermout, 400ml melk, banaan, 2 eetlepels honing. Het is best lekker :lick:.

Gelukkig heb ik nog pinda's en melk. Genoeg eiwit :)
Eiwit is goed hoor 120 g. Als je 5x per dag zou kunnen eten zou dat perfect zijn, bv ook voor de kleine pauze wat meenemen en als je thuiskomt nog iets eten.

Terug
Naar boven