Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Heb je wel eens geprobeerd om meer 'vanuit je knieën' te squatten? Cue: eerst knieën knikken bij descent. Of: tussen je benen in zakken, niet naar achter. Je heup moet uiteraard sowieso een beetje naar achter, maar dat gaat vanzelf.

Het effect is dat je torso verticaler blijft. En mogelijk kom je wat dieper.

En hoe ging het met beter opwarmen?
Bij mij bleef het.. eerste set blijft toch zwaarder dan de volgende.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.823
Je heb wat spek nodig om te darten :D

Darten, niks voor mij! :P

Heb je wel eens geprobeerd om meer 'vanuit je knieën' te squatten? Cue: eerst knieën knikken bij descent. Of: tussen je benen in zakken, niet naar achter. Je heup moet uiteraard sowieso een beetje naar achter, maar dat gaat vanzelf.

Het effect is dat je torso verticaler blijft. En mogelijk kom je wat dieper.

Goede vraag!

Bij de low-bar squat breek ik compleet op de heupen in het begin. De knieen komen pas in de tweede fase van de squat.
Bij een front squat squat ik wel 'vanuit je knieën'. Op de filmpjes is het verschil duidelijk te zien.

Vandaag heb ik sinds hele lange tijd weer een oly/high-bar squats gedaan. Die voer ik op dezelfde manier uit als front squats.

• #4.825
De training van vanmiddag! Dat ging kort gezegd HEERLIJK. Het zonnetje komt er door en ik zit weer in de flow hoor :). Nu lekker pasta kanen, Youtube kijken en de rest van de avond niet meer studeren denk ik. Het is wel even mooi geweest.

Training 27-03.png

Squat & DL PR.

Die weighted push-ups zijn heerlijk trouwens. Ik doe ze met mijn handen op een barbell in het rek en mijn voeten op een bench. Vervolgens hang ik het gewicht aan m'n dip belt. Core training ook gelijk gehad :thumb:.

En hoe ging het met beter opwarmen?
Bij mij bleef het.. eerste set blijft toch zwaarder dan de volgende.

Eerste set is toch ook gewoon opwarmen? :D

Goede vraag!

Bij de low-bar squat breek ik compleet op de heupen in het begin. De knieen komen pas in de tweede fase van de squat.
Bij een front squat squat ik wel 'vanuit je knieën'. Op de filmpjes is het verschil duidelijk te zien.

Vandaag heb ik sinds hele lange tijd weer een oly/high-bar squats gedaan. Die voer ik op dezelfde manier uit als front squats.

Klopt, het is typisch voor oly en front squats, maar low bar kan het ook hoor. Probeer maar eens, je zit echt lekkerder op het laagste punt en je komt er ook makkelijker uit.

Gaat lekker met die gewichten! 100 kg squat coming in! :D
Zalig he dat lekkere weer! Geniet van even vrij zijn vanavond!

jij gaat Darten met hcg...:D

• #4.830
Klopt, het is typisch voor oly en front squats, maar low bar kan het ook hoor. Probeer maar eens, je zit echt lekkerder op het laagste punt en je komt er ook makkelijker uit.

Ga ik doen! Of ehh.. Eigenlijk heb ik dat vandaag al gedaan joh! Ik heb opgewarmd tot 80 kg met oly squats, om vervolgens te starten met low bar. Hieronder de filmpjes.

Gaat lekker met die gewichten! 100 kg squat coming in! :D
Zalig he dat lekkere weer! Geniet van even vrij zijn vanavond!

Die had er makkelijk in gezeten vandaag :D.

Ik wil wel als dartboard dienen :D :p

Haha :o.

Ziet er goed uit!
Op naar die 100 kg dus he!

Shit man, ik ga je volgen op insta! heerlijk eten jummie. Op naar die 100kg :cool:

Het lijkt wel hondenvoer. :D

100kg binnen handbereik!

• #4.836
Shit man, ik ga je volgen op insta! heerlijk eten jummie. Op naar die 100kg :cool:

Yea buddy!

Road to pitbull ;P.

Inderdaad. Dat geeft een goed gevoel :D

Vandaag sinds hele lange tijd weer eens last van mijn onderrug. Gisteravond begon het al wat stijfjes te worden en nu moet ik er echt aan geloven.
De pijntjes komen natuurlijk door het deadliften. Ik had gisteren weer veel moeite om mijn heupen in positie te krijgen en trok daardoor te veel uit mijn rug.
Ik weet het even niet meer hoor! Blijven oefenen, of gewoon lekker sumo trekken?!

Vandaag sinds hele lange tijd weer eens last van mijn onderrug. Gisteravond begon het al wat stijfjes te worden en nu moet ik er echt aan geloven.
De pijntjes komen natuurlijk door het deadliften. Ik had gisteren weer veel moeite om mijn heupen in positie te krijgen en trok daardoor te veel uit mijn rug.
Ik weet het even niet meer hoor! Blijven oefenen, of gewoon lekker sumo trekken?!
Die sumo's zagen er best goed uit bij jou, en is ook niks mis mee als oefening toch? Lekker sumo's doen zou ik zeggen.
Bij mij geven de back squats al een tijdje iedere keer last onder in de rug dus die geef ik ook voorlopig even op. Misschien gaat het na een periode ontzien weer beter.

Je squat gaat echt super Bas! Ik ga straks ook weer eens wat paused squats proberen. Bij mij wil een wijdere stance alleen niet lukken, maar straks nog eens proberen.
Die gast naast je doet ook een lekkere ROM op zijn legpresses trouwens :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven