- Waardering
- 23.846
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Plantair flexie is alleen mogelijk als je hiel omhoog komt (ongewenst bij liften op blote voeten) of als je voet in een schoen met (verhoogde) hak staat.
Van plantaire flexie is toch alleen sprake als de hoek tussen tenen en scheenbeen daadwerkelijk groter wordt? Of ben ik nou gek?nee toch? bij een (back) squat is plantair flexie een must, het gewicht zit achter je voeten en de druk zit op je hak. wat dus inhoud dat als jij geen plantair flexie toepast je automatisch achterover zult vallen. het hoeft niet perse plantairflexie te zijn die zichtbaar is echter druk je wel degelijk je voet naar beneden.
Van plantaire flexie is toch alleen sprake als de hoek tussen tenen en scheenbeen daadwerkelijk groter wordt? Of ben ik nou gek?
Bij de squat zal de voet van neutraal in dorsiflexie gedrukt worden omdat je knieen naar voor bewegen, al geef je op dat moment tegendruk in de plantaire richting, omdat je idd niet wil omlazeren.
nu je het zegt klinkt het idd raar, maar is het niet zo dat als jij dorsaalflexie toepast bij de lift off jij automatisch achter over valt? dit is bij squat namelijk wel het geval
He's back! Slim dat je het een beetje terug draait, alhoewel het nog steeds behoorlijk veel is. We gaan zien wat het je gaat brengen!
Van plantaire flexie is toch alleen sprake als de hoek tussen tenen en scheenbeen daadwerkelijk groter wordt? Of ben ik nou gek?
Bij de squat zal de voet van neutraal in dorsiflexie gedrukt worden omdat je knieen naar voor bewegen, al geef je op dat moment tegendruk in de plantaire richting, omdat je idd niet wil omlazeren.

Nu je een ekt dikkertje aan het worden bent gaat die 100 kg squat straks natuurlijk heel makkelijk.
Toch een kleine tip uit eigen ervaring: minimalistische programma's werken super als je ermee weg kunt komen, maar ik zou op het moment dat er zich allerlei pijntjes gaan voordoen toch wat isolatiewerk toevoegen waar nodig. Ik merk dat mijn pezen en aanhechtingen er een stuk sterker van zijn geworden.

Knap!
Ik begrijp alleen niet dat je de oefeningen buiten het rack uitvoert, de spotters zitten er niet voor niets...![]()
. Ga je toch andersom staan, kan je je wellicht ook beter concentreren op de oefening (mmc)...![]()

Oke. Bedankt voor de tip! Ik doe veel facepulls e.d. Of doel jij op andere oefeningen?
Toch wel fijn dat je hier weer logt en cijfertjes meldt. Op je IG posts vergeet je dat steeds te meldenSucces met je 100kg squat

Facepulls zijn natuurlijk al super. Maar sowieso wat extra delt werk, tricep oefeningen etc. kan prima helpen. Vooral de unilaterale varianten.