AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Plantair flexie is alleen mogelijk als je hiel omhoog komt (ongewenst bij liften op blote voeten) of als je voet in een schoen met (verhoogde) hak staat.

Plantair flexie is alleen mogelijk als je hiel omhoog komt (ongewenst bij liften op blote voeten) of als je voet in een schoen met (verhoogde) hak staat.

nee toch? bij een (back) squat is plantair flexie een must, het gewicht zit achter je voeten en de druk zit op je hak. wat dus inhoud dat als jij geen plantair flexie toepast je automatisch achterover zult vallen. het hoeft niet perse plantairflexie te zijn die zichtbaar is echter druk je wel degelijk je voet naar beneden.

He's back! Slim dat je het een beetje terug draait, alhoewel het nog steeds behoorlijk veel is. We gaan zien wat het je gaat brengen!

nee toch? bij een (back) squat is plantair flexie een must, het gewicht zit achter je voeten en de druk zit op je hak. wat dus inhoud dat als jij geen plantair flexie toepast je automatisch achterover zult vallen. het hoeft niet perse plantairflexie te zijn die zichtbaar is echter druk je wel degelijk je voet naar beneden.
Van plantaire flexie is toch alleen sprake als de hoek tussen tenen en scheenbeen daadwerkelijk groter wordt? Of ben ik nou gek?
Bij de squat zal de voet van neutraal in dorsiflexie gedrukt worden omdat je knieen naar voor bewegen, al geef je op dat moment tegendruk in de plantaire richting, omdat je idd niet wil omlazeren.

Van plantaire flexie is toch alleen sprake als de hoek tussen tenen en scheenbeen daadwerkelijk groter wordt? Of ben ik nou gek?
Bij de squat zal de voet van neutraal in dorsiflexie gedrukt worden omdat je knieen naar voor bewegen, al geef je op dat moment tegendruk in de plantaire richting, omdat je idd niet wil omlazeren.

Eens met dit

IMG_0612.PNG

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.227
nu je het zegt klinkt het idd raar, maar is het niet zo dat als jij dorsaalflexie toepast bij de lift off jij automatisch achter over valt? dit is bij squat namelijk wel het geval

Nope.

He's back! Slim dat je het een beetje terug draait, alhoewel het nog steeds behoorlijk veel is. We gaan zien wat het je gaat brengen!

Yesss. Absoluut! Het totaal volume per week is nog steeds lekker hoog, maar het is efficienter verdeeld.

Dit dus :)

:thumb: :thumb:

Vandaag m'n laatste schoolproject afronden dmv een pitch (Zoals Dragons Den). We zijn goed voorbereid, dus ik heb er zin in :thumb:.
Gisteren al wat push-ups en pull-ups gedaan. Vanmiddag 5x5.

Welkom bij de darkside of lifting. :evil2:

• #5.229
Netjes! Squats waren PR zie ik op IG!

• #5.232
Nu je een ekt dikkertje aan het worden bent gaat die 100 kg squat straks natuurlijk heel makkelijk. :p

Toch een kleine tip uit eigen ervaring: minimalistische programma's werken super als je ermee weg kunt komen, maar ik zou op het moment dat er zich allerlei pijntjes gaan voordoen toch wat isolatiewerk toevoegen waar nodig. Ik merk dat mijn pezen en aanhechtingen er een stuk sterker van zijn geworden.

Knap!

Ik begrijp alleen niet dat je de oefeningen buiten het rack uitvoert, de spotters zitten er niet voor niets...;)

• #5.235
Nu je een ekt dikkertje aan het worden bent gaat die 100 kg squat straks natuurlijk heel makkelijk. :p

Toch een kleine tip uit eigen ervaring: minimalistische programma's werken super als je ermee weg kunt komen, maar ik zou op het moment dat er zich allerlei pijntjes gaan voordoen toch wat isolatiewerk toevoegen waar nodig. Ik merk dat mijn pezen en aanhechtingen er een stuk sterker van zijn geworden.

Ik begin inderdaad echt een vetklep te worden he!! :eek!:

Oke. Bedankt voor de tip! Ik doe veel facepulls e.d. Of doel jij op andere oefeningen?

Knap!

Ik begrijp alleen niet dat je de oefeningen buiten het rack uitvoert, de spotters zitten er niet voor niets...;)

Bedankt. Het gaat eindelijk (weer) lekker nu.

Ha ha. Daar heb ik een goede reden voor. Als je in het rack staat, is de afstand tot de spiegel irritant klein. Daarnaast maakt het geen klap uit als je faalt, want je mag de barbells gewoon op de grond smijten bij BigGym :rolleyes:.

Hebben jullie missschien tips voor mij OHP? Ik blijf het lastig vinden om consistent spanning te houden en de barbell in een rechte lijn te drukken..

Ga je toch andersom staan, kan je je wellicht ook beter concentreren op de oefening (mmc)...;)

Toch wel fijn dat je hier weer logt en cijfertjes meldt. Op je IG posts vergeet je dat steeds te melden :D Succes met je 100kg squat

Oke. Bedankt voor de tip! Ik doe veel facepulls e.d. Of doel jij op andere oefeningen?

Facepulls zijn natuurlijk al super. Maar sowieso wat extra delt werk, tricep oefeningen etc. kan prima helpen. Vooral de unilaterale varianten.

• #5.240
Toch wel fijn dat je hier weer logt en cijfertjes meldt. Op je IG posts vergeet je dat steeds te melden :D Succes met je 100kg squat

Ach, nee. Je krijgt dat toch alleen maar zinloze reacties over weet ik uit ervaring.
Thanks man! Vandaag maximaal laden. :eating:

Facepulls zijn natuurlijk al super. Maar sowieso wat extra delt werk, tricep oefeningen etc. kan prima helpen. Vooral de unilaterale varianten.

Absoluut. Ze gaan nu eindelijk goed. Ik kwam er een paar week terug achter dat ik ze heel lang fout deed, waardoor mijn schouderproblemen waarschijnlijk alleen maar erger zijn geworden. Enfin. We zijn op de goede weg nu.

Tricep press downs en dergelijke heb ik lange tijd gedaan, maar ik merk weinig verschil. In tegendeel, vaak zorgt deze extra verzuring alleen maar voor onnodige lange hersteltijd! Zo zie je maar dat ieder lichaam verschillend is en ik de isolatie veelal beter kan laten voor wat het is.

Opzich is het ook wel te herleiden naar mijn historie trouwens. Het is algemeen bekend dat mensen die in het verleden veel antibiotica e.d. hebben gehad over het algemeen minder goed herstellen van spierschade! Ik probeer hier mij de laatste tijd meer in te verdiepen, maar het is erg lastig om meer info over dit onderwerp te vinden.

Terug
Naar boven