XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Ik denk dat hij aan spontane diabetes is overleden :roflol:

Heb je het nog niet opgevangen? Er zaten twee mars repen vast in zijn keel... Die karamel die eruit liep maakte het hopeloos :( We zullen je missen Bas!

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: cnh
Waarom log je niet meer?

hcg only..

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.188

International Business and Management!

Gelukkig ben je nog wel actief op IG, dus kan ik je daar in de gaten houden :D

You are welcome :D.

Op je laatste IG filmpje (RDL) zie je er buff uit meneer Martena. Hoe gaat het met gewicht en VP de laatste tijd?

Thanks! Het gaat de goede kant op he. Zie onderstaand verslagje.

Ik denk dat hij aan spontane diabetes is overleden :roflol:

Zo ver is het (nog) niet gekomen :P!

Goed. Met jou?

Dit dus.

minder meals posten op insta, meer loggen!

Nou.. Vooruit!

Hoi vrinden! Na een tijdje niet te hebben gelogd, pak ik het nu weer op. Daarnet mijn laatste tentamen gehad, minder druk qua werk en de vakantie staat voor de deur.
Afgelopen tijd weer behoorlijk wat ups en downs gehad. Het begon met een periode van praktisch 0,0 gains door dat ik mijn volume weer veel te ver had oplaten lopen, gevolg door een periode van aangepast trainen door een vervelend (trekkend) gevoel in mijn linker schouder.
Sinds zo een week of 4 gaat het weer echt de goede kant op. Het trekkende gevoel in mijn schouder is nog niet weg, maar ik doe mijn best om het dmv stretches en corrigerende oefeningen te verhelpen.

Zoals jullie weten heb ik eigenlijk altijd hoge volumes gedraaid met zowel upper/lower routines als full-body routines. Vooral dat laatste leek voor mij niet te werken, want ik herstelde er niet van.
Echter, is dat natuurlijk ook niet heel gek als je voor elke spiergroep zo een 5-8 sets per training doet.. Ik heb mijn eigenwijsheid inmiddels aan de kant gezet en volg inmiddels een meer minimalistische aanpak. Stronglifts, met een paar kleine toevoegingen. Daarnaast probeer ik buiten mijn trainingen minder te bewegen (fietsen, lopen etc.)

Schema

A

squat 5x5
DL 1x5
Push-ups 4x8
Pull-ups 4x8
Face-pulls
abs

B

squat 5x5
OHP 5x5
BOR 3x8
GHR 3x8
Pull-ups 3x8
Face-pulls
abs

Voeding

4500 - 5000 kcal
80/20 'clean/junk'

Ik ben benieuwd wie er na deze lange tijd van afwezigheid nog volgen! :D

Finally man, hoelang volg je dit schema nu al?

lekker man, nu vakantie vieren!

Mooi schema, is dat deadliften na zoveel squatvolume ene beetje te doen? ik vind het in mijn schema echt pittig

Mooi schema hoor, en hoe gaat het met je bw?

Op naar de 100!!

Nice to have you back!
Fijn dat de tentamens achter de rug zijn en nu lekker vakantie vieren!
Baan nog naar je zin?

Hmmm... toch wel bekend hoor.. dat teveel volume willen doen....
Ik ben ook back to basic gegaan... korte intensieve trainingen en dus een veel beter herstel. Altijd met energie over eindigen
Ik hoop dat dit je ver gaat brengen!

Succes en ik volg weer! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.194
Finally man, hoelang volg je dit schema nu al?

Yes man!
Ik ben hier nu 3 week mee bezig.

lekker man, nu vakantie vieren!

Mooi schema, is dat deadliften na zoveel squatvolume ene beetje te doen? ik vind het in mijn schema echt pittig

Inderdaad. Makes two of us, right?!
Het gaat tot nu toe echt fantastisch joh. Ik heb mij in tijden niet meer zo goed gevoeld! Vooral squats gaan EINDELIJK goed.

Deadlift is even een geval apart. Vlak voordat ik hier stopte was ik aan het expirimenteren met sumo. Dat ging goed! Echter ben ik daarna toch weer terug overgestapt op conventional. Eerst op platte voet en daarna op oly schoenen. Dat leek even goed te gaan, maar toen ik twee week geleden 125 pakte voelde het toch weer een beetje onvertrouwd en had ik met name de neiging om een beetje voorover te vallen door de verhoogde hak. Op een platte voet kan ik het echter niet.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben terug bij sumo's en dat voelt gewoon helemaal goed, ook na het squaten. Hier dus lekker aan vast houden.

Dit was gisteren met 115 kg:

Zoals je ziet zijn m'n beentjes ook eindelijk een beetje vooruit gegaan na het stoppen met al die assistance meuk :P.

Mooi schema hoor, en hoe gaat het met je bw?

Nice and simple! :D Ik zou ook graag front squats toevoegen zoals jij doet. Echter moet ik daarvoor nog net even een beetje meer dorsiflexie hebben. Nu is dat de laaste tijd weer een beetje verbetert door consistent stretchen e.d. dus wie weet dat ik die binnekort zelfs (weer) eens een kans ga geven!!

Qua bw mag ik niet klagen. Ik heb afgelopen week een keer 88.4 kg aangetikt. Vanmorgen was ik 87.9 kg.

And beyond :flexgrin:

Nice to have you back!
Fijn dat de tentamens achter de rug zijn en nu lekker vakantie vieren!
Baan nog naar je zin?

Hmmm... toch wel bekend hoor.. dat teveel volume willen doen....
Ik ben ook back to basic gegaan... korte intensieve trainingen en dus een veel beter herstel. Altijd met energie over eindigen
Ik hoop dat dit je ver gaat brengen!

Succes en ik volg weer! :)

Yeaa! Ik heb ontslag genomen bij een van mijn werkgevers. Echter is de kans groot dat daar weer een ander baantje voor in de plaats kom. We moeten een beetje bezig blijven ten slotte ;)

Weet je wat het is.. Hardgainers bestaan niet. In die zin dat je het niet bent, maar ergens kiest om het te zijn. Volumeus eten, veel volume draaien en veel bewegen buiten trainingen om....
Goed om te horen dat je ook in de flow zit. Wel afgestapt van FB toch?!

Yeaa! Ik heb ontslag genomen bij een van mijn werkgevers. Echter is de kans groot dat daar weer een ander baantje voor in de plaats kom. We moeten een beetje bezig blijven ten slotte ;)

Weet je wat het is.. Hardgainers bestaan niet. In die zin dat je het niet bent, maar ergens kiest om het te zijn. Volumeus eten, veel volume draaien en veel bewegen buiten trainingen om....
Goed om te horen dat je ook in de flow zit. Wel afgestapt van FB toch?!
Ach ja.. bezig bijven is alleen maar goed he! En het geeft je wat bestedingsruimte om eten te kopen. :roflol:

Het is allemaal een kwestie van afstemmen... goed eten, goed trainen en rusten in de juiste verhoudingen voor jouw lichaam. :)
Yep... ben ook braaf aan het worden. :engel:
Inderdaad.. Frank Zane split. Weer eens wat anders proberen.

gaat lekker zeg, flink wat BW erbij.

Eerst op platte voet en daarna op oly schoenen. Dat leek even goed te gaan, maar toen ik twee week geleden 125 pakte voelde het toch weer een beetje onvertrouwd en had ik met name de neiging om een beetje voorover te vallen door de verhoogde hak. Op een platte voet kan ik het echter niet.

het is inderdaad veel voorkomend om naar voren te komen op schoenen met een hiel.
wat lukt niet aan deadliften met een vlakke schoen?

Welkom terug in je log :)
Hoevaak ga je nu zo'n A of B doen in de week?
Gaat goed met je gewicht man. En ik moet zeggen.... dat worden nette bovenbenen, ik ben jaloers... :o Zou dat less is more nu echt de truuk zijn?

Goed bezig, bolle! :D

Terug
Naar boven