AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.541
Drugs & roids, het begint hier steeds meer op mijn logje te lijken :D

Ik vind het wel even mooi geweest zo. Laten we weer over gaan op iets anders. Training bijvoorbeeld.. Ik zou vandaag eigenlijk LB moeten trainen, maar m'n lichaam voelt nog redelijk verzuurd (met name schouders & nek). Ik ben er m.a.w. nog niet uit of ik ga straks :o.
Morgenochtend moet ik trouwens weer bij de fysio zijn voor dry needling.

Haha ja als je het zo bekijkt wel ja.
Ach een aantal zijn werkelijk achterlijk, maar een aantal zijn ook gewoon behoorlijk intelligent (Lee Priest en Dexter Jackson bijvoorbeeld). Helaas worden het gewoon mentale zombies, zeker in hun prep. Zonder achterlijke doseringen zijn het gewoon weer mensen ;).
Vergeet Ben Pakulski niet.

Is dat tegenwoordig niet al gereguleerd die designer shit?
4fmp valt tegenwoordig onder de drugswet geloof ik, waar het voorheen ongereguleerd was (correct me if I'm wrong, ben niet zo heel bekend met partydrugs). Wil niet zeggen dat er goed onderzoek naar is gedaan helaas. Het wordt uiteraard nog steeds geproduceerd, maar denk aan kleine UG labjes omdat de grote labs ondertussen zijn gesloten vanwege reguleren. Is de kwaliteit van het spul ook niet ten goede gekomen geloof ik.

4fmp valt tegenwoordig onder de drugswet geloof ik, waar het voorheen ongereguleerd was (correct me if I'm wrong, ben niet zo heel bekend met partydrugs). Wil niet zeggen dat er goed onderzoek naar is gedaan helaas. Het wordt uiteraard nog steeds geproduceerd, maar denk aan kleine UG labjes omdat de grote labs ondertussen zijn gesloten vanwege reguleren. Is de kwaliteit van het spul ook niet ten goede gekomen geloof ik.
Ken nog wel wat mensen die een bedrijf hadden opgericht om het te verkopen als "brillenglasreiniger". Mooie maas in de wet.

Kreeg je wel 8 uur lang energie van, goed voor de arm-workout van Rich Piana.

Ik vind het wel even mooi geweest zo. Laten we weer over gaan op iets anders. Training bijvoorbeeld.. Ik zou vandaag eigenlijk LB moeten trainen, maar m'n lichaam voelt nog redelijk verzuurd (met name schouders & nek). Ik ben er m.a.w. nog niet uit of ik ga straks :o.
Morgenochtend moet ik trouwens weer bij de fysio zijn voor dry needling.

Lekker rustdagje pakken Bas :) het zonnetje schijnt... ik zeg burgers&beer :)

• #6.549
Lekker rustdagje pakken Bas :) het zonnetje schijnt... ik zeg burgers&beer :)

Nah. Toch lekker gaan trainen. Absoluut geen spijt van! :)

Ik zeg doen! Zijn zelfs de tags in mijn log! :cool:

Binnenkort maar weer eens doen op een mooie dag denk ik.

Training van gisteren ging gezien de omstandigheden best aardig eigenlijk! Vanmorgen bij de fysio geweest en daar wat nieuwe veelbelovende oefeningen gekregen om controle te krijgen over het schouderbladen. Ik ken de benamingen niet, maar het komt erop neer dat je pulls doet waarbij de arm gestrekt blijft en je het schouderblad naar achteren trekt (retractie). Het is vrij bizar hoe slecht ik hier in ben om eerlijk te zijn en mijn fysio verwacht dat ik door middel van deze oefeningen de schouders flink aan kan sterken, wat zich vervolgens zal vertalen naar betere prestaties!
Ik zal de komende tijd in ieder geval flink mijn best doen om de schouders weer gezond te krijgen. Daarnaast merk ik dat het vele stretchen de afgelopen tijd ook z'n vruchten afwerpt! Zo gaat het squaten bijvoorbeeld best prima nu. Dat geeft vertrouwen en ik heb er voor gekozen om mij dit jaar volledig te richten op sterk worden. Daarvoor is het denk ik het meest verstandig om te beginnen met SS/SL en daar ben ik gisteren mee gestart. Hieronder heb ik mijn versie staan en feedback en aanbevelingen zijn natuurlijk altijd welkom!

ABC.png

Opmerkingen:
Squat verhoog ik elke maandag en vrijdag. Woensdag doe ik 5x5 met het gewicht van maandag.
Bench verhoog ik elke maandag. Vrijdag doe ik 5x5 met het gewicht van maandag.
OHP 1x per week. Het is algemeen bekend dat de progressie hierop langzamer gaat, maar het doel is om deze wekelijks te verhogen.
Deadlift verhoog ik elke maandag en vrijdag.

Zodra ik een training het gewicht niet haal, gooi ik er 5 kg van af.
Assistance bestaat uit pull-ups, chin-ups, rows en weighted push-ups. Daarnaast natuurlijk mijn fysio oefeningen. Voor deze oefeningen heb ik geen progressiemodel uitgeschreven, maar ik zal het volume rustig aan verhogen.

Training 26-03:

Daarvoor is het denk ik het meest verstandig om te beginnen met SS/SL en daar ben ik gisteren mee gestart.
Is dit het verstandigst? Misschien kun je nog heel even lineaire progressie maken, maar denk dat je beter af bent met een intermediate programma.:)

• #6.554
Is dit het verstandigst? Misschien kun je nog heel even lineaire progressie maken, maar denk dat je beter af bent met een intermediate programma.:)

Nog lineaire progressie zat op zijn bodyweight, hij doet niet eens 2x bw deadlifts.

Bedankt voor jullie feedback.
Ik ben het in dit geval eens met @GeenEiwittenVoorJe18Bent . M'n main lifts zijn simpelweg zwak en daarop kan ik zat progressie maken.
Ik heb er echter wel voor gekozen om het iets minder snel te doen dan SS voorschrijft zoals jullie zien.

Laat ik het anders stellen: ik denk dat ik in deze fase beter af ben met deze opzet, dan met de TM. Denk je niet? ;) @Starx6673

Ik ben het in dit geval eens met @GeenEiwittenVoorJe18Bent . M'n main lifts zijn simpelweg zwak en daarop kan ik zat progressie maken.
Ik heb er echter wel voor gekozen om het iets minder snel te doen dan SS voorschrijft zoals jullie zien.

Laat ik het anders stellen: ik denk dat ik in deze fase beter af ben met deze opzet, dan met de TM. Denk je niet? ;) @Starx6673
Prima keuze imo!

Squat ziet er mooi uit, bar zou nog wel iets lager op de bovenrug kunnen, denk aan de onderkant van je rear delts.

Melk dit uit en ga dan the texas method draaien. Nog genoeg progressie te boeken:D

Denk toch van wel... Ik press even veel als bas maar ik weeg 15kg minder.
Stats zijn maar een leidraad. Het gaat erom of je nog in staat bent om iedere training te verhogen. Het zou mooi zijn als Bas over 5 weken 5x5x60 pressed, maar dat wordt lastig.

Huh? Maar het schema dat je gaat volgen is dus helemaal geen lineaire progressie als in SS of SL 5x5 waarbij je iedere keer gewicht toevoegt. Dan volg je dus geen LP. Verder geen probleem natuurlijk, je kan met dit schema prima progressie mee maken, al heb ik eigenlijk geen idee wat je huidige liftstats ongeveer zijn.

Ik ben zelf sowieso geen fan van TM en het is inmiddels wel een beetje voorbij gestreefd door nieuwere schema's, voor de meesten wordt het grinden van een wekelijkse 5RM uiteindelijk vaak teveel. Een HLM schema of een RPE based template van Barbell Medicine (allemaal ex Starting Strength coaches) zijn in mijn ogen beter in het managen van volume en intensiteit. En ja, ik weet dat er tig varianten van TM zijn, maar we gaan uit van de basis versie.

Om een alternatief te bieden voor een overgangsschema van novice naar intermediate kan je The Bridge van Barbell Medicine eens bekijken.

Barbell Medicine is inderdaad een goede resource en hebben ook goede schema's die keer op keer bewezen worden. Kijk alleen al even naar die progressie van Austin Baraki. Voor meer intermediate zou je naar de gratis schema's van Candito kunnen kijken, erg gedetailleerd en veel variaties maar goed spul.

Terug
Naar boven