Lekker rustdagje pakken Bas

het zonnetje schijnt... ik zeg burgers&beer
Nah. Toch lekker gaan trainen. Absoluut geen spijt van!
Ik zeg doen! Zijn zelfs de tags in mijn log!
Binnenkort maar weer eens doen op een mooie dag denk ik.
Training van gisteren ging gezien de omstandigheden best aardig eigenlijk! Vanmorgen bij de fysio geweest en daar wat nieuwe veelbelovende oefeningen gekregen om controle te krijgen over het schouderbladen. Ik ken de benamingen niet, maar het komt erop neer dat je pulls doet waarbij de arm gestrekt blijft en je het schouderblad naar achteren trekt (retractie). Het is vrij bizar hoe slecht ik hier in ben om eerlijk te zijn en mijn fysio verwacht dat ik door middel van deze oefeningen de schouders flink aan kan sterken, wat zich vervolgens zal vertalen naar betere prestaties!
Ik zal de komende tijd in ieder geval flink mijn best doen om de schouders weer gezond te krijgen. Daarnaast merk ik dat het vele stretchen de afgelopen tijd ook z'n vruchten afwerpt! Zo gaat het squaten bijvoorbeeld best prima nu. Dat geeft vertrouwen en ik heb er voor gekozen om mij dit jaar volledig te richten op sterk worden. Daarvoor is het denk ik het meest verstandig om te beginnen met SS/SL en daar ben ik gisteren mee gestart. Hieronder heb ik mijn versie staan en feedback en aanbevelingen zijn natuurlijk altijd welkom!
Opmerkingen:
Squat verhoog ik elke maandag en vrijdag. Woensdag doe ik 5x5 met het gewicht van maandag.
Bench verhoog ik elke maandag. Vrijdag doe ik 5x5 met het gewicht van maandag.
OHP 1x per week. Het is algemeen bekend dat de progressie hierop langzamer gaat, maar het doel is om deze wekelijks te verhogen.
Deadlift verhoog ik elke maandag en vrijdag.
Zodra ik een training het gewicht niet haal, gooi ik er 5 kg van af.
Assistance bestaat uit pull-ups, chin-ups, rows en weighted push-ups. Daarnaast natuurlijk mijn fysio oefeningen. Voor deze oefeningen heb ik geen progressiemodel uitgeschreven, maar ik zal het volume rustig aan verhogen.
Training 26-03: