AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Zeker meer carryover, en aangezien je vanaf een deadstop lift, ook minder (anders) belastend voor je onderrug t.o.v. BOR. Ook prima voor de armpjes en dergelijke.

Elite powerlifters claimen juist dat een barbel row met meer momentum veel mee carryover heeft, die pendlays hebben meer carryover naar de bench. Cailer woolam heeft hier bijvoorbeeld een duidelijk filmpje over.

Elite powerlifters claimen juist dat een barbel row met meer momentum veel mee carryover heeft, die pendlays hebben meer carryover naar de bench. Cailer woolam heeft hier bijvoorbeeld een duidelijk filmpje over.
Haha dr. deadlift, ik ken hem. Maar met die nummers ga ik dat geeneens proberen, snap city. Die gast is aan de juice he, wel ziek sterk en gaat ver komen!

Haha dr. deadlift, ik ken hem. Maar met die nummers ga ik dat geeneens proberen, snap city. Die gast is aan de juice he, wel ziek sterk en gaat ver komen!

ja dat hij aan de juice zit daar twijfel ik niet aan, echter heeft niet iedereen die aan de juice zit even een 4x bw deadlift. Daarnaast zeggen de meeste grote deadlifters dat een row met momentum een van de beste accesoires is voor de dl, denk ook aan bijvoorbeeld george leeman, ed coan etc

hij doet die rows inderdaad met iets van 225kg haha :eek:

ja dat hij aan de juice zit daar twijfel ik niet aan, echter heeft niet iedereen die aan de juice zit even een 4x bw deadlift. Daarnaast zeggen de meeste grote deadlifters dat een row met momentum een van de beste accesoires is voor de dl, denk ook aan bijvoorbeeld george leeman, ed coan etc

hij doet die rows inderdaad met iets van 225kg haha :eek:
tips voor juicers =/= tips voor natties

dat klopt, alsnog is er totaal geen reden warom een pendlay meer carry over heeft als een cheat row(goed uitgevoerd) voor een deadlift
Is waar, was mijn punt ook niet. Maar ik zie bij een aantal posts van jou wel terugkomen dat je die redenering maakt, ik weet dat jij verstandig genoeg bent om door te hebben dat het zo simpel niet is maar beginners maken vaak de fout om allerlei schema's en methodes over te nemen van grote bodybuildingnamen die eigenlijk voor juicers bedoelt zijn. Wou daarom maar even dit meegeven :D

Is waar, was mijn punt ook niet. Maar ik zie bij een aantal posts van jou wel terugkomen dat je die redenering maakt, ik weet dat jij verstandig genoeg bent om door te hebben dat het zo simpel niet is maar beginners maken vaak de fout om allerlei schema's en methodes over te nemen van grote bodybuildingnamen die eigenlijk voor juicers bedoelt zijn. Wou daarom maar even dit meegeven :D

ja daar heb je gelijk in man, was me zelf niet eens opgevallen.

Als de pendlays meer carry over hebben naar de bench vraag ik mij toch af hoe ik dan maar 105kg kan benchen en 4x8x95kg pendlay rows doe:roflol:

Als de pendlays meer carry over hebben naar de bench vraag ik mij toch af hoe ik dan maar 105kg kan benchen en 4x8x95kg pendlay rows doe:roflol:

Tjah ik denk dat het bij mij nog erger is, hee lang geen barbel rows zwaar gedaan maar ik deed toen 100kg (clean)barbel rows en had een bench van net 60kg

Ben meer dan benieuwd naar de uitvoering..
*1x8x95kg trouwens, niet nog 3 sets:roflol: Vanaf de grond zoals een pendlay hoort. laatste 3 reps niet strict.
Tjah ik denk dat het bij mij nog erger is, hee lang geen barbel rows zwaar gedaan maar ik deed toen 100kg (clean)barbel rows en had een bench van net 60kg
Komt ook omdat die geen carryover heeft tenzij je in een shirt bencht. De beste carryover krijg je van benchen, of een variant en van direct tricepwerk.

*1x8x95kg trouwens, niet nog 3 sets:roflol: Vanaf de grond zoals een pendlay hoort. laatste 3 reps niet strict.

Komt ook omdat die geen carryover heeft tenzij je in een shirt bencht. De beste carryover krijg je van benchen, of een variant en van direct tricepwerk.

Ja dat vind ik ook, het zou moeten werken volgens velen die naar mijn mening natty zouden kunnen zijn, denk aan silent mike en allan thrall bijvoorbeeld. Echter heb ik er ook nooit wat van gemerkt hoor.

Eens. Het is in mijn ogen zelfs geen indirecte assistance oefening. Wel zijn rows een goede manier om de boel fysiek in balans te houden qua postuur en om heel te blijven, zeker in combinatie met rear delt werk.

Ja dat vind ik ook, het zou moeten werken volgens velen die naar mijn mening natty zouden kunnen zijn, denk aan silent mike en allan thrall bijvoorbeeld. Echter heb ik er ook nooit wat van gemerkt hoor.
Er zijn er inderdaad meer die dit zeggen, maar geloof er zelf ook niet in. Ik kan DB rows behoorlijk zwaar met goede vorm reppen, maar mijn bench wordt daar niets beter van. Misschien dat een dikke rug je ROM wat kan verkleinen. :p

Denk verder dat vooral Alan Thrall inmiddels van mening is veranderd nu hij bij Barbell Medicine zit.

Laatst bewerkt:
Eens. Het is in mijn ogen zelfs geen indirecte assistance oefening. Wel zijn rows een goede manier om de boel fysiek in balans te houden qua postuur en om heel te blijven, zeker in combinatie met rear delt werk.

Er zijn er inderdaad meer die dit zeggen, maar geloof er zelf ook niet in. Ik kan DB rows behoorlijk zwaar met goede vorm reppen, maar mijn bench wordt daar niets beter van. Misschien dat een dikke rug je ROM wat kan verkleinen. :p

Denk verder dat vooral Alan Thrall inmiddels van mening is veranderd nu hij bij Barbell Medicine zit.

Ja ik heb zelf ook altijd een sterke row gehad maar een poverty bench dus waar het vandaan komt snap ik ook niet echt.

Lang niet meer naar alan thrall gekeken dus daar weet ik niks

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.598
Ik doe nu ook sinds een 4-5 maanden pendlay rows en vind ze top!
Je kan net wat beter overloaden dan met BOR's en heb het idee dat het meer carry-over heeft naar de deadlift door de houding die je aanneemt.

Ben even m'n excel logje gaan opzoeken want wist het niet meer :p
Zo te zien ging ik de eerste keer met het gewicht van die dag liften, als de eerste set dan < dan voorgeschreven reps waren deed ik het gewicht van de vorige training voor de resterende sets.
Keer daarna met desbetreffende lift probeerde ik met hetzelfde gewicht een 3x5 te maken. Als dat lukte ging ik weer verder met verhogen.
Als ik 3 trainingen niet verder kwam nam ik gewicht eraf. Hoeveel gewicht eraf ging was op gevoel.

Kan wel aan meer dingen liggen. Als je teveel volume draait zit dat je herstel in de weg. Andersom kunnen slaap, stress, incorrecte uitvoering, ed juist invloed hebben op je herstel. Naar mijn idee valt daar niet een eenduidige oorzaak voor te noemen.

Je wilt dus snel op maximaal niveau zitten zodat je op dat behaalde niveau kan starten aan een intermediate schema? Seems fair, moet je wel starten met een lekker programma als je hieruit stapt en niet teveel gaan switchen oid.

Dit inderdaad. Wordt vergeleken met een elastiek wat je op gaat rekken. Je kracht gaat erop achter uit omdat je de explosiviteit mist in je lifts (elastiek bungelt), wat nou net erg handig is bij met name compound lifts.

Nice! Ik ben er vandaag mee begonnen. Lekker rustig aan eerst :)

Aha, oké. Dat is wel een logische aanpak.

Absoluut. Veel mensen vergeten dat er veel meer zaken buiten training en eten om zijn, die invloed hebben op het herstel. Maar goed, gezien dit allemaal zeer lastig te meten is, lees je er maar weinig over en is het vooral een kwestie van je eigen lichaam leren kennen en doen wat goed voelt.

Yes. Klopt helemaal! LP uitmelken en doorrrr

Als je het zo bekijkt klinkt het allemaal logisch. Echter, dan ga je ervan uit dat je meteen na het stretchen lift.
Als je voor je training eerst een paar Russian Babymakers etc. doet en vervolgens opwarmt, dan geldt dit principe niet meer. In plaats daarvan, is het imo juist hartstikke goed om lekker soepel te zijn alvorens je begint aan je training!

Ja hoor.. Marvin voelt zich aangesproken! :D

geen idee wat die babymakers zijn maar jij stretcht dus voordat je een warming up hebt gedaan als ik het goed begrijp?

Terug
Naar boven