Ik doe nu ook sinds een 4-5 maanden pendlay rows en vind ze top!
Je kan net wat beter overloaden dan met BOR's en heb het idee dat het meer carry-over heeft naar de deadlift door de houding die je aanneemt.
Ben even m'n excel logje gaan opzoeken want wist het niet meer

Zo te zien ging ik de eerste keer met het gewicht van die dag liften, als de eerste set dan < dan voorgeschreven reps waren deed ik het gewicht van de vorige training voor de resterende sets.
Keer daarna met desbetreffende lift probeerde ik met hetzelfde gewicht een 3x5 te maken. Als dat lukte ging ik weer verder met verhogen.
Als ik 3 trainingen niet verder kwam nam ik gewicht eraf. Hoeveel gewicht eraf ging was op gevoel.
Kan wel aan meer dingen liggen. Als je teveel volume draait zit dat je herstel in de weg. Andersom kunnen slaap, stress, incorrecte uitvoering, ed juist invloed hebben op je herstel. Naar mijn idee valt daar niet een eenduidige oorzaak voor te noemen.
Je wilt dus snel op maximaal niveau zitten zodat je op dat behaalde niveau kan starten aan een intermediate schema? Seems fair, moet je wel starten met een lekker programma als je hieruit stapt en niet teveel gaan switchen oid.
Dit inderdaad. Wordt vergeleken met een elastiek wat je op gaat rekken. Je kracht gaat erop achter uit omdat je de explosiviteit mist in je lifts (elastiek bungelt), wat nou net erg handig is bij met name compound lifts.