Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.602
  • #6.605
De training van gisteren ging heerlijk! 'S ochtends al redelijk veel gefietst (op vlot tempo) gezien ik motorrijles had en te laat was, maar dit had verder geen invloed op de squats gelukkig.
Wat wel vervelend is, is dat ik opnieuw pijn in het midden van mijn hand ervaar zoals ik dat een maand of 2-3 geleden ook had. :(
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Het is met name een probleem in positie van de hand in de squat.

Squat 5x5x82,5
OHP 5x5x45
BOR 3x5x70
Pullups 8 8 6
Hip extension 12 12 10 x 15 kg
Ik wou tevens nog push-ups doen, maar dat kon echt niet met mijn hand.

Tussendoor heb ik een maat van mij getraind, die min of meer voor de eerste keer in een serieuze gym was. Hij wil fitter en sterker worden voor voetbal en daar zal ik hem bij helpen.
De eerste dag was in ieder geval zeer belovend.. Een mooie squat techniek na slechts 20 min oefenen!

De training van gisteren ging heerlijk! 'S ochtends al redelijk veel gefietst (op vlot tempo) gezien ik motorrijles had en te laat was, maar dit had verder geen invloed op de squats gelukkig.
Wat wel vervelend is, is dat ik opnieuw pijn in het midden van mijn hand ervaar zoals ik dat een maand of 2-3 geleden ook had. :(
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Het is met name een probleem in positie van de hand in de squat.

Squat 5x5x82,5
OHP 5x5x45
BOR 3x5x70
Pullups 8 8 6
Hip extension 12 12 10 x 15 kg
Ik wou tevens nog push-ups doen, maar dat kon echt niet met mijn hand.

Tussendoor heb ik een maat van mij getraind, die min of meer voor de eerste keer in een serieuze gym was. Hij wil fitter en sterker worden voor voetbal en daar zal ik hem bij helpen.
De eerste dag was in ieder geval zeer belovend.. Een mooie squat techniek na slechts 20 min oefenen!

hou je je pols recht? dit kan doortrekken naar je hand namelijk

• #6.607
hou je je pols recht? dit kan doortrekken naar je hand namelijk

Ja voor mijn gevoel wel. Probeer hier echt op te letten in ieder geval. De mobiliteit is alleen nog niet top.
Ik leg m'n duim sinds kort ook over de barbell heen trouwens. Dat voelt al wel wat beter.

Had ik in het begin ook. Echt zo'n pijn aan mn handen. Helpt om je polsen wat op te warmen en idd je duim niet om de stang heen te leggen maar er over. Moet over een tijdje wel weer over gaan.

ja moeilijk te zien omdat de schijf voor je polsen zit, lijkt alsof je het wel recht hebt. misschien eens proberen een wat wijdere of smallere grip te pakken, ik zelf pak hem altijd met een duimlengte van het midden van de bar af(waar die ribbeltjes beginnen zegmaar ongeveer een duimlengte van je schouders af), erg smalle grip dus en heb nergens last van.

En ik neem hem net iets wijder, omwille van niet lenig genoeg denk in de schouders/ellebogen/polsen, daardoor staan mijn handen schuin over de bar, en idd duim erover anders wringt het ook bij mij...

• #6.611
Had ik in het begin ook. Echt zo'n pijn aan mn handen. Helpt om je polsen wat op te warmen en idd je duim niet om de stang heen te leggen maar er over. Moet over een tijdje wel weer over gaan.

Ik ben dus niet de enige begrijp ik.
De arts heeft er reeds naar gekeken trouwens en die gaf aan dat er verder niets gebroken/gekneusd is.
Ik zal proberen om ook mijn polsen wat op te warmen in het vervolg. Heb je daar trouwens nog een specifieke drill voor toevallig? :)

ja moeilijk te zien omdat de schijf voor je polsen zit, lijkt alsof je het wel recht hebt. misschien eens proberen een wat wijdere of smallere grip te pakken, ik zelf pak hem altijd met een duimlengte van het midden van de bar af(waar die ribbeltjes beginnen zegmaar ongeveer een duimlengte van je schouders af), erg smalle grip dus en heb nergens last van.

Tweede filmpje is het wel te zien.

Mja, dat is nog wel een idee inderdaad. Ik weet alleen niet of mijn schouders zo een smalle grip leuk vinden.
Mijn armen staan ook een beetje verschillend, zoals je kan zien op het tweede filmpje.

En ik neem hem net iets wijder, omwille van niet lenig genoeg denk in de schouders/ellebogen/polsen, daardoor staan mijn handen schuin over de bar, en idd duim erover anders wringt het ook bij mij...

En verder nooit problemen meer gehad begrijp ik? :)

:o gisteren nog gestart met de duimen erond, en ja, dan voel ik dat direct en pas ik aan ...
Als ik de bar uit het rek neem dan wil ik een goede grip voor het "opheffen" uit de haken, maar eens ik sta, gaan de duimen over de bar, en ellebogen goed omhoog

Je zou ook je handen nog iets meer naar binnen kunnen verplaatsen. Ik zag nl net op je insta dat je best wel breed pakt.

Als wu kun je je polsen wat stretchen door je hand achter over te duwen zodat je de rek voelt zeg maar. Voelt in het begin niet aangenaam maar zal steeds beter gaan. En eventueel wrist wraps daarbij wil ook wel helpen wanneer je zwaarder gaat.

ik heb mijn ellebogen minder ver naar achter en mijn onderarm is 90 graden waardoor mijn pols rechtstaat, duim gewoon om de stang en nog nooit last gehad van mijn hand. als je de stang pakt draai dan je ellebogen naar voren richting je lichaam, zodat je pols en elleboog bijna in een lijn staan als je van zijaanzicht kijkt. hierdoor kan ik ook de meeste spanning in de rug creeren.

hoe je je armen nu hebt vind ik fijner als ik lowbar doe, echter heb je de stang highbar dus zou ik een smallere grip en ellebogen meer verticaal zetten.

• #6.615
:o gisteren nog gestart met de duimen erond, en ja, dan voel ik dat direct en pas ik aan ...
Als ik de bar uit het rek neem dan wil ik een goede grip voor het "opheffen" uit de haken, maar eens ik sta, gaan de duimen over de bar, en ellebogen goed omhoog

Dat klinkt niet gezond. Je wil je handen meteen in de juiste positie hebben en de barbell als het ware uit het rack squaten. Daar hoeven je handen niets voor te doen.

Je zou ook je handen nog iets meer naar binnen kunnen verplaatsen. Ik zag nl net op je insta dat je best wel breed pakt.

Als wu kun je je polsen wat stretchen door je hand achter over te duwen zodat je de rek voelt zeg maar. Voelt in het begin niet aangenaam maar zal steeds beter gaan. En eventueel wrist wraps daarbij wil ook wel helpen wanneer je zwaarder gaat.

Dat ga ik eens proberen morgen. Bedankt voor de tip.

Aha, ik had al zo een idee dat je deze stretch bedoelde. Gaan we doen morgen en dan eens kijken of ik de barbell wat smaller kan pakken!

ik heb mijn ellebogen minder ver naar achter en mijn onderarm is 90 graden waardoor mijn pols rechtstaat, duim gewoon om de stang en nog nooit last gehad van mijn hand. als je de stang pakt draai dan je ellebogen naar voren richting je lichaam, zodat je pols en elleboog bijna in een lijn staan als je van zijaanzicht kijkt. hierdoor kan ik ook de meeste spanning in de rug creeren.

hoe je je armen nu hebt vind ik fijner als ik lowbar doe, echter heb je de stang highbar dus zou ik een smallere grip en ellebogen meer verticaal zetten.

Bedankt voor het advies.

90 graden is voor mij helaas geen optie, gezien m'n schouders die qua mobiliteit niet super zijn.

Ik kom van low-bar en daardoor zal ik deze greep ook nog een beetje gewend zijn waarschijnlijk :P. Zoals gezegd zal ik de smallere greep morgen eens proberen. Hopen dat dit werkt!!

D......
Ohhhh voetbal dus benen worden niet getraind. :p:roflol:

The Elbow Problem | Jordan Feigenbaum

Zeer goed artikel door Jordan Feigenbaum.

20160622_1.jpg

Misschien heb je er wat aan, in Starting Strength 3rd edition wordt er ook ruim bij stilgestaan.

en wat is dan het juiste plaatje volgens dat artikel? geen tijd om het echt te lezen op het moment.
Dat is te simpel, neem er even de tijd voor zou ik zeggen, later...

Er is niet per se een 100% juiste positie, maar hangt van factoren af, zoals je bouw, ligaments, low bar of high bar positie, etcetera.

Terug
Naar boven