MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Pas op met je schouder en benchen hoor! Misschien maar even machine of DB press proberen, niks forceren. Trust me I’ve been there.. desnoods even een weekje of twee rust qua presses.

ik zal nog eens een filmpje van je squat analyseren :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.723
Als je omhoog komt kom je eerst met je ellebogen een beetje omhoog en zakt je borst, maar dat trekt langzaam weer recht. Toch?
Verder ziet het er netjes uit hoor. Dat van die knieen naar buiten is helaas niet te zien met deze hoek.

Goed punt. Doordat mijn schouders nog niet 100% zijn komen mijn ellebogen af en toe nog wat omhoog onderin. Gisteren ging dit alweer beter trouwens :D
Nee, dat wordt lastig inderdaad!

Pas op met je schouder en benchen hoor! Misschien maar even machine of DB press proberen, niks forceren. Trust me I’ve been there.. desnoods even een weekje of twee rust qua presses.

Frustrerend wel.. Ik heb inmiddels al behoorlijk lange tijd niet meer serieus gebencht en ik ben ook zeker massa verloren hierdoor :(

ik zal nog eens een filmpje van je squat analyseren :(

Excusez moi! Helemaal gemist.

Goed punt. Doordat mijn schouders nog niet 100% zijn komen mijn ellebogen af en toe nog wat omhoog onderin. Gisteren ging dit alweer beter trouwens :D
Nee, dat wordt lastig inderdaad!

Frustrerend wel.. Ik heb inmiddels al behoorlijk lange tijd niet meer serieus gebencht en ik ben ook zeker massa verloren hierdoor :(

Excusez moi! Helemaal gemist.
He he, maakt niet uit. Ziet er netjes uit igg. Als je squat al beter aanvoelt voor jezelf is er al veel gewonnen. Nou die schouders nog top fit:)

Ik kan het niet heel goed zien, maar ik heb het idee dat je bij je brace nog wat kracht kunt winnen. Nu zie je best veel bekkenkanteling bovenin en bij de start van de lift. Probeer juist je glutes, hams en quads aan te spannen bovenin, om vervolgens een hap lucht onderin de buik te nemen en je buik aan te spannen alsof je erin gestompt gaat worden. Dan de lift uitvoeren terwijl je deze spanning houdt.

• #6.726
He he, maakt niet uit. Ziet er netjes uit igg. Als je squat al beter aanvoelt voor jezelf is er al veel gewonnen. Nou die schouders nog top fit:)

Absoluut. M'n mindset is nu ook een stuk beter dan pakweg 3 maanden geleden.

Ja. Dat is wel het doel. Ik heb gewoon pech met m'n genen - schouderklachten zijn eerder regel dan uitzondering in de familie - en m'n trainingsverleden waarbij ik presses onbewust incorrect heb uitgevoerd.

Ik kan het niet heel goed zien, maar ik heb het idee dat je bij je brace nog wat kracht kunt winnen. Nu zie je best veel bekkenkanteling bovenin en bij de start van de lift. Probeer juist je glutes, hams en quads aan te spannen bovenin, om vervolgens een hap lucht onderin de buik te nemen en je buik aan te spannen alsof je erin gestompt gaat worden. Dan de lift uitvoeren terwijl je deze spanning houdt.

Yes. Klopt inderdaad! Ik zal zometeen anders nog even het filmpje van gisteren posten.
De focus lag hier op het wat lager plaatsen van de barbell en beter bracen alvorens de eccentrische fase te beginnen :).

Dat afemen blijft echt oefenen trouwens! De ene keer gaat het ook beter dan de andere keer.
Vooral als ik laat train en een beetje moe ben is het lastig. Maar goed, practice makes perfect!
Bedankt voor je tips :D.

Nog even heel wat anders: Ik heb regelmatig last van behoorlijk 'krakende' gewrichten. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat er supplementen op de markt zijn die helpen bij het versoepelen van gewrichten, met positieve reviews.
Echter kan ik het zo 1,2,3 niet meteen terugvinden. Zijn er hier allicht mensen die ervaring hebben met zulke middelen, of anderszins advies hebben?

Nog even heel wat anders: Ik heb regelmatig last van behoorlijk 'krakende' gewrichten. Nu heb ik ooit ergens gelezen dat er supplementen op de markt zijn die helpen bij het versoepelen van gewrichten, met positieve reviews.
Glucosamine schijnt wel goed te werken voor veel mensen.

Glucosamine heb ik wel eens gehoord, maar volgens mij is de effectiviteit niet bewezen.

Krakend is overigens niet erg, zo lang het geen pijn doet.

Glucosamine heb ik wel eens gehoord, maar volgens mij is de effectiviteit niet bewezen.

Van glutosamine ken ik ook geen positieve wetenschappelijke onderbouwing. Al slikken een miljoen mensen het :p

Kraak zelf ook behoorlijk, met name bij polsen en ellebogen. Ene dag meer dan de ander. Maar doet nooit pijn. Het is wel irritant soms...

• #6.731
Glucosamine schijnt wel goed te werken voor veel mensen.

Dat is het inderdaad. Je hoort er toch wel een hoop goede dingen over moet ik zeggen.

Bro science strikes again :)

Dat doet het vaak wel helaas.

Van glutosamine ken ik ook geen positieve wetenschappelijke onderbouwing. Al slikken een miljoen mensen het :p

Tja. Dan zal het toch wel iets doen, denk je niet?!

Kraak zelf ook behoorlijk, met name bij polsen en ellebogen. Ene dag meer dan de ander. Maar doet nooit pijn. Het is wel irritant soms...

In dat geval is het niet zo erg natuurlijk. Krakende en schouders die pijntjes opleveren zijn minder fijn kan ik je vertellen :(

glucosamine is troep zeiden mensen die ik ken die het gebruikten. Je zei dat je geen warming up deed toch? misschien heeft het daar mee te maken

ken iemand die deze gebruikte Joint Support hielp een klein beetje maar echt veel deed het niet.

• #6.733
glucosamine is troep zeiden mensen die ik ken die het gebruikten. Je zei dat je geen warming up deed toch? misschien heeft het daar mee te maken

ken iemand die deze gebruikte Joint Support hielp een klein beetje maar echt veel deed het niet.

Ah, oke.. Niet de moeite waard dus!

Huh? Waar heb je dat gelezen? :roflol:

• #6.735
Aha, dat was inderdaad een discussie omtrent het stretchen! Ik warm altijd netjes op voor 't trainen :)

Aha, dat was inderdaad een discussie omtrent het stretchen! Ik warm altijd netjes op voor 't trainen :)

gelukkig maar haha, ja vervelend man misschien iets van je laten kraken dat dat nut heeft. eerlijk gezegd niet echt verstand hiervan omdat ik het zelf niet heb

• #6.738
:goodpostinggreen:

Hou je de stretch oefeningen voor je schouders nog vol?

you're just getting old..

old.jpg

Terug
Naar boven