- Waardering
- 2.615
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 50kg
- Vetpercentage
- 35%
Nooit afgevraagd waar al je blessures vandaan komen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik probeer een beeld te krijgen of mijn mobiliteit hetzelfde of slechter is als bij andere mensen, en zo ja of ik daar iets aan zou moeten doen....Er zijn belangrijkere zaken in dit leven, en, meer specifiek, in deze sport.
Ik probeer een beeld te krijgen of mijn mobiliteit hetzelfde of slechter is als bij andere mensen, en zo ja of ik daar iets aan zou moeten doen....
Ik heb ook je overhead stretch met een elastiek gedaan. Kan niet zeggen dat mijn front delts zo vastzitten, maar het is meer het schoudergewricht zelf, krijg nauwelijks mijn handen achter het vlak van mijn oren. Wel goeie stretch in de schouder zelf, die zal ik even blijven volhouden voor het beste resultaat
PS: kunnen jullie krabbelen tussen je schouderbladen, met je hand van onder cq van boven, of is dat ook moeizaam? En je vingers raken achter de rug met een hand van onder en een van boven?
Dat zit allemaal te vast bij mij.

Er zijn belangrijkere zaken in dit leven, en, meer specifiek, in deze sport.
Ik probeer een beeld te krijgen of mijn mobiliteit hetzelfde of slechter is als bij andere mensen, en zo ja of ik daar iets aan zou moeten doen....
Ik bedoelde dat ik het uitdagender vind om bv 170kg te bankdrukken dan om "mijn vingers te raken achter de rug met 1 hand van onder en 1 van boven".
Ja, dat begrijp ik. Maar als je je lichaam ontwikkelt met bodybuilding lukken dat soort trucjes uit je vroege jeugd steeds minder goed. Als je bovenarmen dikker zijn dan zeg 45cm en je onderarmen ook goed ontwikkeld, kan je ook niet veel verder meer curlen dan 90 graden, zonder dat je noodzakelijk minder lenig bent geworden.
. Dit misschien nog even los laten prikken.Daar heb ik geen last vanAls je bovenarmen dikker zijn dan zeg 45cm en je onderarmen ook goed ontwikkeld, kan je ook niet veel verder meer curlen dan 90 graden, zonder dat je noodzakelijk minder lenig bent geworden.
Het is echt dat het schoudergewricht stijf is.Geen steel, wel elastiek achter me (deurknop) vastgemaakt. Zal wel iets anders zijn, maar niet veel denk ik.op! Ik denk alleen wel dat je hem anders doet dan ik, of gebruik je ook een broomstick en maak je een elastiek vast achter je?
OKOnder wil net, al voelt het rechts wel heel anders dan links.
Dat laatste gaat mij nooit lukken![]()
Even grammar nazi: scapula (het schouderblad)
Er is dus wel iets positiefs aan het veranderen, mogelijk moet je nu ook even de puntjes op de i zetten bij de bench.M'n schouders voelen erg goed nu! Ik was om die reden wel een beetje verbaast over de issues met het benchen. Misschien dat ik het even aankijk en anders maandag even een belletje naar de fysio.
Ik heb ook je overhead stretch met een elastiek gedaan. Kan niet zeggen dat mijn front delts zo vastzitten, maar het is meer het schoudergewricht zelf, krijg nauwelijks mijn handen achter het vlak van mijn oren. Wel goeie stretch in de schouder zelf, die zal ik even blijven volhouden voor het beste resultaat
PS: kunnen jullie krabbelen tussen je schouderbladen, met je hand van onder cq van boven, of is dat ook moeizaam? En je vingers raken achter de rug met een hand van onder en een van boven?
Dat zit allemaal te vast bij mij.

Geen steel, wel elastiek achter me (deurknop) vastgemaakt. Zal wel iets anders zijn, maar niet veel denk ik.
Even grammar nazi: scapula (het schouderblad)
Er is dus wel iets positiefs aan het veranderen, mogelijk moet je nu ook even de puntjes op de i zetten bij de bench.

Juustem!
Jazeker. Ik heb vorige week vrijdag een stretch geleerd van een oly lifter, die mij al eens eerder heeft geholpen.
Wat de naam van deze stretch is zou ik niet weten, maar het werkt vrij simpel en je hebt alleen een broomstick en een stevige elastische band nodig.
De band maak je vast op schouder hoogte, waar je de broomstick vervolgens doorheen haalt. Dan loop je met je armen gestrekt boven het hoofd weg van de wand, tot dat je een stretch voelt in de front delts.
Eigenlijk is dit de perfect stretch voor de snatch positie!
![]()
Dat is wel even wat anders ja....Ik kon met mijn hand achter mijn rug altijd mijn oor raken nu niet meer omdat rug wat wijder is, kan beide handen plat op mijn rug van onder naar boven en heb nog nooit een of andere speciale schouder stretch gedaan. Toch even de oorzaken zoeken van wat je noemt want dat klinkt niet goed
Echter heb ik wel echt hele lange armen
Houd je de stok op ohp breedte vast of snatch breedte? Heb een tijdje geen presses kunnen doen en m'n armen niet boven m'n hoofd kunnen houden dus tis allemaal wat stijf daar, deze stretch lijkt me wel wat.

Dat is wel even wat anders ja....
Ja, ik mag echt wel gaan werken aan die beweeglijkheid. Echter ik heb juist korte dikke armpjes in verhouding, dat zal ook schelen.
Post je het filmpje van de stretch hier als je hem hebt?
Ik kan ook met m'n handen op m'n rug ver genoeg reiken, tevens volgens m'n fysio. Rechts komt dan zelfs nog minder ver richting m'n schouder dan links, maar beide wel goed.
Wat ben jij eigenlijk gemiddeld kwijt aan boodschappen per week? Ziet er vrij duur uit met al dat fruit.

Ik snap niet waarom mensen met schouderproblemen toch nog blijven benchen. Ik houd het liever oldschool, overhead press en weighted dips zoals in de jaren 50, toen mensen niet eens wisten dat je schouders kon blesseren.
.Dat werkt bij mij ook niet. Ik heb wat ik ook eet..ALTIJD honger..op 1800..op 3500..my part: 4500kcals..IK HEB HONGEROndanks dat dit al met al ziek veel vezels bevat zit ik daarna niet eens echt vol trouwens![]()