XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.821
In voor allebei! Als een Brian Alsruhe fan ben ik benieuwd wat het je brengt!

That makes two of us. Ik heb echt onwijs veel geleerd van zijn video's.

:thumbs:
Zal vnv even naar de sleeper stretch zoeken :)

:)

Hoe zo gestopt met Boring But Big?
Edit: Kun je dat schema is volledig posten die je nu volgt ben wel benieuwd!

Omdat.. Boring? :P
Nee om eerlijk te zijn was ik er mee gestopt omdat ik met mijn blessure zat. Het plan was eigenlijk BBB later weer op te pakken, maar dit nieuwe programma van Alsruhe is toch nog net even een tikkie leuker en uitdagender!

Ik zal binnekbinn proberen het even duidelijk neer te pennen.

Mooie term. Klinkt goed. :p

Nee, maar ff opgezocht. Mijn pijnlijke schouder heeft nu minder uitslag dan de rechter, dus dit lijkt wel een nuttige stretch te zijn!

Gelukkig ben je nog goed bezig :)

Ja, klinkt al heel wat hé. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, alhoewel het natuurlijk kneiter hard werken wordt. Even zien hoe dat met trainen gaat..

--

Kijk aan. Dat klinkt goed. Nu gewoon consistent iedere avond even 2-3 keer doen.
Daarnaast heb ik nog een gouden oefening trouwens. Hier heb ik geen naam voor, maar ik zal het even navragen bij mijn fysio.

Je gaat in ieder geval met je voet(en) in een rode (oftewel de lichtste) resistance band staan, om vervolgens de beweging van een face-pull te maken. Dit probeer ik nu dagelijks 100 keer te doen, vaak verspreid over 2x25 's ochtends en 2x25 's avonds.
M'n postuur gaat er op vooruit en de schouders voelen steeds beter aan.

--

Zeker wel! Echter, het werk heeft straks natuurlijk wel absolute prioriteit en ik moet even zien hoe ik het trainen daar omheen ga bouwen. Maar goed, daar redden we ons ook wel weer mee natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe schema je gaat bevallen. Ik blijf lezen :)

Daarnaast heb ik nog een gouden oefening trouwens. Hier heb ik geen naam voor, maar ik zal het even navragen bij mijn fysio.

Je gaat in ieder geval met je voet(en) in een rode (oftewel de lichtste) resistance band staan, om vervolgens de beweging van een face-pull te maken. Dit probeer ik nu dagelijks 100 keer te doen, vaak verspreid over 2x25 's ochtends en 2x25 's avonds.
M'n postuur gaat er op vooruit en de schouders voelen steeds beter aan.
Weet je zeker dat jouw blessure een impingement is? Volgens mij is dit juist verkeerd bij impingement omdat je de rotator cuff bij een opwaardse beweging tegen het dak van je schouderblad drukt. Ik moet juist een neerwaardse beweging maken, een geel elastiek aan mijn pullup rek en dan met de handpalmen naar beneden drukken, ook enkele malen per dag. Dan creer je ruimte tussen je schouderblad en armbeen.

• #6.824
Weet je zeker dat jouw blessure een impingement is? Volgens mij is dit juist verkeerd bij impingement omdat je de rotator cuff bij een opwaardse beweging tegen het dak van je schouderblad drukt. Ik moet juist een neerwaardse beweging maken, een geel elastiek aan mijn pullup rek en dan met de handpalmen naar beneden drukken, ook enkele malen per dag. Dan creer je ruimte tussen je schouderblad en armbeen.

Ik weet zeker dat het juist geen impingement is.

Trainingen van gisteren en vandaag:

DL
5x130
5x140
5x142.5
3x5x112.5
Squat
10x3x60
Hip trust
3x8-10x92,5
Barbell reverse lunge
3x12x35
Hanging leg raises
16 12 10

Opmerkingen:
Achteraf gezien had ik het bij de 140 moeten laten. Echter, ik moest daarna op zoek naar 1.25 schijftjes voor de back-off sets. Omdat dit echt gek lang duurde en die 140 bovendien onwijs lekker ging, leek het mij wel een goed idee om toch eerst nog even 142,5 te pakken.
Ten eerste was ik te gehaast na het lange zoeken waardoor m'n greep niet lekker zat en daarnaast had die 140 er natuurlijk al aardig in gehakt. Als gevolg hiervan was de laatste herhaling van 5x142,5 een vieze grinder waarbij ik bovenin mijn greep verloor. Daarna de AMRAP uiteraard geskipt.
Vandaag helaas ook wat last van mijn rug hierdoor.

Overhead press
3x50
3x55
10x45
2x8x45
Neutral-grip pull-up
3x20
3x22,5
10x2,5
2x6x2,5
Bench
10x30x60
Seated rows
Reverse flyes
Power shrugs
Woodchoppers

Opmerkingen:
Niet te hard gepusht gezien de training van gisteren. Desondanks prima.

• #6.826
Dan moet je diezelfde oefeningen zeker niet adviseren aan mensen die wel impingement hebben :P

Kijk zelfs weer trainingen hier..... flinke DL man!

Dit is hoe dan ook goed voor je schouder. Dat jij specifiek last hebt van schouder impingement was mij even ontgaan. Excuus.

Joe, bedankt!

Ben benieuwd wat dit schema je gaat opleveren, Brian Alsruhe heeft vaak wel goeie dingen in z'n video's.

• #6.828
Ben benieuwd wat dit schema je gaat opleveren, Brian Alsruhe heeft vaak wel goeie dingen in z'n video's.

Ik heb er zin in bovendien zit het programma theoretisch gezien goed in elkaar. Dit gaat helemaal goed komen :).

Waar ik momenteel alleen nog een beetje mee zit te kloten, is mijn voeding. Ik heb behoorlijk veel last van bloating/gasvorming. Ik ga vanaf morgen toch eens proberen minder fructose te eten en daarnaast iets minder vezels. Al met al een beetje in de trend van het wel bekende 'Vertical Diet', oftewel minder voedsel eten dat hoog staat op de FOMAP lijst ( FODMAP Food List | IBS Diets ). Ik eet momenteel juist vrijwel alleen maar dingen die hier aan bod komen en daar moet dus maar eens verandering in komen.

Ik heb er zin in bovendien zit het programma theoretisch gezien goed in elkaar. Dit gaat helemaal goed komen :).

Waar ik momenteel alleen nog een beetje mee zit te kloten, is mijn voeding. Ik heb behoorlijk veel last van bloating/gasvorming. Ik ga vanaf morgen toch eens proberen minder fructose te eten en daarnaast iets minder vezels. Al met al een beetje in de trend van het wel bekende 'Vertical Diet', oftewel minder voedsel eten dat hoog staat op de FOMAP lijst ( FODMAP Food List | IBS Diets ). Ik eet momenteel juist vrijwel alleen maar dingen die hier aan bod komen en daar moet dus maar eens verandering in komen.
Ik kan je zeggen dat the Vertical Diet prima voor me werkt. Ik ben gek op rundvlees en rijst en je voelt je echt minder bloated, terwijl je wel gewoon je KCals pakt. Deze week even niet gedaan en voelt allemaal wat minder. Vanaf volgende week weer veel gehakt, biefstuk, rijst, zoete aardappelen en bouillon!

Behalve dat hij zijn schouders naar de kloten heeft geholpen, en daar al een tijd mee loopt....

Als ik naar die FODMAP lijst kijk staat daar wel belachelijk veel op. Zelf heb ik wel issues met peulvruchten/bonen en met lactose/onverzuurde melk, verder valt het wel mee. Maar dit zal sterk afhangen van je genetica en vooral je darmflora. Maw... zelf even uitproberen wat je niet moet eten.

• Like
Waarderingen: Pren
Als ik naar die FODMAP lijst kijk staat daar wel belachelijk veel op. Zelf heb ik wel issues met peulvruchten/bonen en met lactose/onverzuurde melk, verder valt het wel mee. Maar dit zal sterk afhangen van je genetica en vooral je darmflora. Maw... zelf even uitproberen wat je niet moet eten.

Ik eet idd een hoop van die producten. Heb van winderigheid alleen last als ik op korte termijn een vrij grote hoeveelheid zuivel eet/drink. En van bonen ook wel, maar dat weerhoudt me niet van het eten van heerlijke chili con carne met veel knoflook en uien :D

• #6.833
Ik kan je zeggen dat the Vertical Diet prima voor me werkt. Ik ben gek op rundvlees en rijst en je voelt je echt minder bloated, terwijl je wel gewoon je KCals pakt. Deze week even niet gedaan en voelt allemaal wat minder. Vanaf volgende week weer veel gehakt, biefstuk, rijst, zoete aardappelen en bouillon!

Goed om te horen dat het bij jou past!
Makes two of us! Bovendien is het niet per se zo dat je echt alleen maar rund en rijst kunt eten volgens dit principe, wat veel mensen beweren.
Ik zit er zelf aan te denken om mijn fruit inname in ieder geval te halveren, pasta veelal te vervangen door rijst en daarnaast misschien iets minder zuivel. Dat even een week of 3 aanhouden en kijken hoe het dan gaat.

Behalve dat hij zijn schouders naar de kloten heeft geholpen, en daar al een tijd mee loopt....

Jep. Dat is een dingetje. Let wel, dit is zijn enigste blessure na 23(!) jaar trainen :o.

Het is nogal wat inderdaad. Ik ga ook zeker niet alles vermijden, maar met bepaalde producten gewoon wat matigen. Momenteel eet ik echt enorme hoeveelheden fruit en volkoren producten..

Dat laatste is zeker waar. Vergeet niet dat ik in het verleden enorme hoeveelheden antibiotica heb gekregen. Dat fuckt echt enorm met je darmflora. Ik ben er vrij zeker van dat ik nog altijd last heb van de naweeën.

Ik eet idd een hoop van die producten. Heb van winderigheid alleen last als ik op korte termijn een vrij grote hoeveelheid zuivel eet/drink. En van bonen ook wel, maar dat weerhoudt me niet van het eten van heerlijke chili con carne met veel knoflook en uien :D

Hé bah.

soms heb je dat er echt wel voor over :)

Mwah. Op zich niet.

Goed om te horen dat het bij jou past!
Makes two of us! Bovendien is het niet per se zo dat je echt alleen maar rund en rijst kunt eten volgens dit principe, wat veel mensen beweren.
Ik zit er zelf aan te denken om mijn fruit inname in ieder geval te halveren, pasta veelal te vervangen door rijst en daarnaast misschien iets minder zuivel. Dat even een week of 3 aanhouden en kijken hoe het dan gaat.
Inderdaad, je kunt veel variëren. Ik heb ook veel wraps gegeten met beef, echt lekker. Verder in de ochtend vaak Griekse yoghurt met blauwe bessen of roereieren met spinazie. Allemaal lekker en puur voedsel.

Ik ben juist meer fruit gaan eten, vooral sinaasappels. En heb ook gewoon rauwe wortelen toegevoegd, lekker weghappen zo tussendoor.

Jep. Dat is een dingetje. Let wel, dit is zijn enigste blessure na 23(!) jaar trainen :o.
Nah, hij heeft er wel meer gehad voor zover ik weet, hoor. Ook rugklachten en een gebroken voet. Blijft wel een baas verder, zou graag eens willen trainen daar!

Dat laatste is zeker waar. Vergeet niet dat ik in het verleden enorme hoeveelheden antibiotica heb gekregen. Dat fuckt echt enorm met je darmflora. Ik ben er vrij zeker van dat ik nog altijd last heb van de naweeën.
Zou zo maar kunnen. Heb je wel eens een kuurtje met de bekende japanse flesjes bacterie culture gedaan?

• #6.836
Inderdaad, je kunt veel variëren. Ik heb ook veel wraps gegeten met beef, echt lekker. Verder in de ochtend vaak Griekse yoghurt met blauwe bessen of roereieren met spinazie. Allemaal lekker en puur voedsel.

Ik ben juist meer fruit gaan eten, vooral sinaasappels. En heb ook gewoon rauwe wortelen toegevoegd, lekker weghappen zo tussendoor.

Nah, hij heeft er wel meer gehad voor zover ik weet, hoor. Ook rugklachten en een gebroken voet. Blijft wel een baas verder, zou graag eens willen trainen daar!

We zijn 2 dagen onderweg en ik woog gisteren 92,6. Dat is een ATH dus het lijkt tot nu toe in ieder geval prima te werken! Ik had ook een stuk minder moeite met het wegkrijgen van al het eten. Eergisteren 5000 kcal gegeten en gisteren ongeveer 4700 kcal!

Citrusfruit is geen enkel probleem. Sterker nog, in het Vertical Diet worden ze zelfs aangeraden i.v.m. optimale werking van de lever, is het niet?

Echt?! Het zou best kunnen. We kunnen in ieder geval wel concluderen dat het knap is om zo weinig blessures op te lopen ondanks de zware strongman training.
Die gym is echt fantastisch inderdaad...

Zou zo maar kunnen. Heb je wel eens een kuurtje met de bekende japanse flesjes bacterie culture gedaan?

Bedoel je Yakult?!
Nah. Met dat soort dingen heb ik totaal geen ervaring.

Training van vandaag:

Front squat 1RM
2x5x60
3x70
2x75
1x80

Alles in giant set met: 12x20 KB swings en 10-12xBW leg raises

DL EMOM
10 x 3 x 92,5

Walking lunges
3 x 20 x 20 kg KBs

Rubbish DL
2x15x40

Leg extension MYO
25x50 5 5 6 6 7 x 50

Opmerkingen:
Ik heb een enorme blaar op mijn hak die ik per ongeluk open heb getrokken met sporttape nadat ik hem opgelopen. Wel nu, mijn linker enkel is sowieso al dik en immobiel, maar nu is het dus nóg erger.
Ik heb mijn squat schoenen uitgedaan en een paar 1.25 schijfjes onder m'n hakken geschoven voor de FSQ. Dat ging redelijk. Het zweten was alleen wel een probleem. De één na laatste set heb ik een keer over moeten doen, omdat bij de tweede herhaling de bar gewoon weggleed.

DL ook op sokken gedaan. Dat was lang geleden, maar voelde verrassend goed aan eigenlijk!

Afgesloten met wat assistance. Wel lekker dat ik het core werk niet meer hoefde te doen, gezien ik vandaag voor het eerst de giant sets heb toegepast :D.

Bedoel je Yakult?!
Nah. Met dat soort dingen heb ik totaal geen ervaring.
Ja precies. Ik vind 'Baat het niet, dan schaadt het niet' een domme zin, maar in dit geval durf ik het wel te zeggen. Die bacterien overleven je maagzuur en zouden je eigen darmflora kunnen versterken.

Blaar op je hiel is niet fijn. Ik doe alles op blote voeten, kan thuis prima :)

Gewoon yoghurt zit volgens mij genoeg 'cultuur' in, Yakult lijkt me een beetje bs.

Yakult is toch gewoon dure marketingzooi? Ik eet gewoon (magere) kwark voor het slapengaan. 's Ochtends havermout, bosvruchten. Verder rijst, brood, pasta, kip, biefstuk, tonijn, witvis, noten, pindakaas, sinaasappels, dextro. Volgens mij allemaal 'low' op de FODMAP-lijst.

Gewoon yoghurt zit volgens mij genoeg 'cultuur' in, Yakult lijkt me een beetje bs.

Yakult is toch gewoon dure marketingzooi? Ik eet gewoon (magere) kwark voor het slapengaan. 's Ochtends havermout, bosvruchten. Verder rijst, brood, pasta, kip, biefstuk, tonijn, witvis, noten, pindakaas, sinaasappels, dextro. Volgens mij allemaal 'low' op de FODMAP-lijst.
Ik zou zeggen: gewoon zelf uitproberen als je een tijd last van 'rommelige' darmen hebt, zo duur is zo'n setje van 10 flesjes ook weer niet. Zorgen dat je het laagje op de bodem (de bacterieen!!) wel goed opwervelt en naar binnen krijgt.
Gewone yoghurt en karnemelk, en zeker de tegenwoordige 'milde' variant vertrouw ik niet. Yoghurt hoort gewoon stervens zuur te worden na een paar dagen en dat doet dit spul niet. Plus die bacterien zijn er niet op geselecteerd om het maagzuur te overleven.

Terug
Naar boven