Ja precies. Ik vind 'Baat het niet, dan schaadt het niet' een domme zin, maar in dit geval durf ik het wel te zeggen. Die bacterien overleven je maagzuur en zouden je eigen darmflora kunnen versterken.
Blaar op je hiel is niet fijn. Ik doe alles op blote voeten, kan thuis prima
Bon, ik houd het in mijn achterhoofd. Echter gaan we eerst eens een ritje maken op de Vertical Diet gaintrain..
Heerlijk! Dat is verreweg het fijnste trainen.
Gewoon yoghurt zit volgens mij genoeg 'cultuur' in, Yakult lijkt me een beetje bs.
Zo dacht ik er ook over tbh!
Yakult is toch gewoon dure marketingzooi? Ik eet gewoon (magere) kwark voor het slapengaan. 's Ochtends havermout, bosvruchten. Verder rijst, brood, pasta, kip, biefstuk, tonijn, witvis, noten, pindakaas, sinaasappels, dextro. Volgens mij allemaal 'low' op de FODMAP-lijst.
Klinkt allemaal prima inderdaad! Voel je je hier ook goed bij verder en houd je dit dieet al lang aan?
Ik zou zeggen: gewoon zelf uitproberen als je een tijd last van 'rommelige' darmen hebt, zo duur is zo'n setje van 10 flesjes ook weer niet. Zorgen dat je het laagje op de bodem (de bacterieen!!) wel goed opwervelt en naar binnen krijgt.
Gewone yoghurt en karnemelk, en zeker de tegenwoordige 'milde' variant vertrouw ik niet. Yoghurt hoort gewoon stervens zuur te worden na een paar dagen en dat doet dit spul niet. Plus die bacterien zijn er niet op geselecteerd om het maagzuur te overleven.
Mhh.. Met dat laatste heb je wel een punt hoor. Aan de andere kant, is dit niet gewoon een resultaat van de moderne conserveringstechnieken? Laten we juist blij zijn dat yoghurt tegenwoordig wat langer kan staan!!
Ja zoiets was het wel met sinaasappels geloof ik. Ik voel me er in ieder geval prima bij. Bij Barbell Medicine zijn ze overigens geen fan van the Vertical Diet (heb er zelfs even over van gedachten gewisseld met Jordan Feigenbaum in een topic daar), maar voor mij is het super! Ik houd qua KCals en macro's wel de richtlijnen aan uit het artikel "To Be A Beast" van BBM:
http://www.barbellmedicine.com/584-2/
Yep. Het lijkt soms een klein beetje naar bro-science te neigen, maar daar moet je imo gewoon doorheen prikken. Of beter gezegd, ik begrijp gewoon niet hoe mensen zoveel kritiek hebben op methodes zoals het Vertical Diet, zonder er zelf enige ervaring mee te hebben.

.
De training van vandaag:
SUPERSET:
Pendlay Row 5rm
2x5x85
Pendlay Row AMRAP
15x70
Pendlay Row Volume
10x70
10x70
8x70
Bench 5RM
5x80 5x82,5
Bench AMRAP
13x65
Bench Volume
8x65
7x65
7x65
Overhead press EMOM
10 x 3 x 42,5
SUPERSET:
Fat-grip pull-up
8
8
7
Z press
10x30
10x30
10x30
Meadows row
12x20
12x20
Cable woodchoppers
20x15
15x15
15x15
Cable reverse flyes
3x
Opmerkingen:
Prima training zo. Ik had gisteren heel de dag weer last van mijn schouder en hand na het front squaten, maar de schouder irritaties waren vanmorgen gelukkig verdwenen. Waarschijnlijk een zenuw verdrukt.
Wel een beetje last van mijn hand nog. Hierdoor kon ik misschien net niet voluit gaan, maar dat betekent dus dat het de volgende training alleen maar beter kan gaan!!
Vandaag weer eens bij de fysio geweest trouwens. Hij was -net als ik- tevreden! De klachten zijn nog niet verdwenen, maar we zitten nu absoluut op de goede weg. Nog een tweede oefening meegekregen en gewoon consistent blijven nu.
Ik zal morgen of overmorgen nog even een 'dieet update' geven trouwens