Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

We zijn 2 dagen onderweg en ik woog gisteren 92,6. Dat is een ATH dus het lijkt tot nu toe in ieder geval prima te werken! Ik had ook een stuk minder moeite met het wegkrijgen van al het eten. Eergisteren 5000 kcal gegeten en gisteren ongeveer 4700 kcal!

Citrusfruit is geen enkel probleem. Sterker nog, in het Vertical Diet worden ze zelfs aangeraden i.v.m. optimale werking van de lever, is het niet?

Ja zoiets was het wel met sinaasappels geloof ik. Ik voel me er in ieder geval prima bij. Bij Barbell Medicine zijn ze overigens geen fan van the Vertical Diet (heb er zelfs even over van gedachten gewisseld met Jordan Feigenbaum in een topic daar), maar voor mij is het super! Ik houd qua KCals en macro's wel de richtlijnen aan uit het artikel "To Be A Beast" van BBM: http://www.barbellmedicine.com/584-2/

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.842
Ja precies. Ik vind 'Baat het niet, dan schaadt het niet' een domme zin, maar in dit geval durf ik het wel te zeggen. Die bacterien overleven je maagzuur en zouden je eigen darmflora kunnen versterken.
Blaar op je hiel is niet fijn. Ik doe alles op blote voeten, kan thuis prima :)

Bon, ik houd het in mijn achterhoofd. Echter gaan we eerst eens een ritje maken op de Vertical Diet gaintrain..

Heerlijk! Dat is verreweg het fijnste trainen.

Gewoon yoghurt zit volgens mij genoeg 'cultuur' in, Yakult lijkt me een beetje bs.

Zo dacht ik er ook over tbh!

Yakult is toch gewoon dure marketingzooi? Ik eet gewoon (magere) kwark voor het slapengaan. 's Ochtends havermout, bosvruchten. Verder rijst, brood, pasta, kip, biefstuk, tonijn, witvis, noten, pindakaas, sinaasappels, dextro. Volgens mij allemaal 'low' op de FODMAP-lijst.

Klinkt allemaal prima inderdaad! Voel je je hier ook goed bij verder en houd je dit dieet al lang aan?

Ik zou zeggen: gewoon zelf uitproberen als je een tijd last van 'rommelige' darmen hebt, zo duur is zo'n setje van 10 flesjes ook weer niet. Zorgen dat je het laagje op de bodem (de bacterieen!!) wel goed opwervelt en naar binnen krijgt.
Gewone yoghurt en karnemelk, en zeker de tegenwoordige 'milde' variant vertrouw ik niet. Yoghurt hoort gewoon stervens zuur te worden na een paar dagen en dat doet dit spul niet. Plus die bacterien zijn er niet op geselecteerd om het maagzuur te overleven.

Mhh.. Met dat laatste heb je wel een punt hoor. Aan de andere kant, is dit niet gewoon een resultaat van de moderne conserveringstechnieken? Laten we juist blij zijn dat yoghurt tegenwoordig wat langer kan staan!!

Ja zoiets was het wel met sinaasappels geloof ik. Ik voel me er in ieder geval prima bij. Bij Barbell Medicine zijn ze overigens geen fan van the Vertical Diet (heb er zelfs even over van gedachten gewisseld met Jordan Feigenbaum in een topic daar), maar voor mij is het super! Ik houd qua KCals en macro's wel de richtlijnen aan uit het artikel "To Be A Beast" van BBM: http://www.barbellmedicine.com/584-2/

Yep. Het lijkt soms een klein beetje naar bro-science te neigen, maar daar moet je imo gewoon doorheen prikken. Of beter gezegd, ik begrijp gewoon niet hoe mensen zoveel kritiek hebben op methodes zoals het Vertical Diet, zonder er zelf enige ervaring mee te hebben. :o.

De training van vandaag:

SUPERSET:

Pendlay Row 5rm
2x5x85
Pendlay Row AMRAP
15x70
Pendlay Row Volume
10x70
10x70
8x70

Bench 5RM
5x80 5x82,5
Bench AMRAP
13x65
Bench Volume
8x65
7x65
7x65

Overhead press EMOM
10 x 3 x 42,5

SUPERSET:
Fat-grip pull-up
8
8
7
Z press
10x30
10x30
10x30

Meadows row
12x20
12x20

Cable woodchoppers
20x15
15x15
15x15

Cable reverse flyes
3x

Opmerkingen:
Prima training zo. Ik had gisteren heel de dag weer last van mijn schouder en hand na het front squaten, maar de schouder irritaties waren vanmorgen gelukkig verdwenen. Waarschijnlijk een zenuw verdrukt.
Wel een beetje last van mijn hand nog. Hierdoor kon ik misschien net niet voluit gaan, maar dat betekent dus dat het de volgende training alleen maar beter kan gaan!!

Vandaag weer eens bij de fysio geweest trouwens. Hij was -net als ik- tevreden! De klachten zijn nog niet verdwenen, maar we zitten nu absoluut op de goede weg. Nog een tweede oefening meegekregen en gewoon consistent blijven nu.

Ik zal morgen of overmorgen nog even een 'dieet update' geven trouwens :thumb:

Vandaag weer eens bij de fysio geweest trouwens. Hij was -net als ik- tevreden! De klachten zijn nog niet verdwenen, maar we zitten nu absoluut op de goede weg. Nog een tweede oefening meegekregen en gewoon consistent blijven nu.
Dat is mooi. Houden zo! Ook bijna aan 1x BW benchen toe zie ik.
Ik zal morgen of overmorgen nog even een 'dieet update' geven trouwens :thumb:
Met uitgebreid darmrapport? :p Dat je nu voldoende kan eten om je gewicht minstens op peil te houden is natuurlijk al goed nieuws.

• #6.844
Dat is mooi. Houden zo! Ook bijna aan 1x BW benchen toe zie ik.

Met uitgebreid darmrapport? :p Dat je nu voldoende kan eten om je gewicht minstens op peil te houden is natuurlijk al goed nieuws.

Vorige week 100 kg gepakt en dat ging prima :)

Ha ha, zeker niet!

• #6.846
Training vandaag ging niet echt super, maar dat had ik al een beertje aan zien komen. Ik kreeg gieteranvond toch weer eens last van m'n maag en was vanmorgen aardig 'leeg'.
Daarnaast speelt er het e.e.a. op de achtergrond, waarover ik jullie binnenkort meer over hoop te vertellen..

Enfin. De training. Achteraf ook echt blij dat ik het rustig aan heb gedaan.

Deadlift, Giant set met 3 box jumps en 8 knees-to-bar

3x100
3x130
3x135
3x137,5
3x3x110

Front Squat EMOM
10 x 3 x 45

Hip trust
12x90
12x90
12x90

Reverse lunges
12x37,5
12x37,5
12x37,5

Plank
90 secx15
30 secx50
30 secx50

Laatst bewerkt:
Respect voor je workout (en box jumps) met maagklachten! Klinkt niet als rustig aan..:D

• #6.849
  • #6.850
Training van vandaag:

Giant set:
Pull-up
10xbw
5x10
3x20
3x25
3x30
8x10
5x10
5x10
OHP
10x20
5x40
3x50
3x55
Fx62,5
1x60
8x47,5
5x47,5
5x47,5
Band facepull
8x

Bench press DE EMOM
10 x 3 x 65

Super-set
Incline dumbbell press
12 x 28
9 x 28
10 x 24
Unilateral dumbbell row
12 x 44
10 x 44
10 x 44

Cable reverse fly
15 x 3.7
12 x 3.7

Cable woodchoppers
20x15
15x15
15x15

• #6.851
Vandaag een extra dagje rust. Gisteravond op stap geweest en vandaag sowieso niet gek veel zin om te gaan trainen. Morgen weer LB op het programma.

Had je niet iets te vertellen? :p

• #6.853
Had je niet iets te vertellen? :p

Ah, dat is waar ook. Wat betreft m'n dieet momenteel.
Het gaat nu een stuk beter qua vertering en ik voel mij over het algemeen wat minder loom, ondanks dat ik nog steeds tussen de 4500 en 5000 kcal eet.
Een voorbeeld van een dag qua eten ziet er zo uit:

Havermout met whey, cacao, rozijnen wat fruit en walnoten. (1275 kcal)

Witte rijst met gehakt en groenten. (1300 kcal)

Witte rijst met kippendijen, groente en olijfolie. (1300 kcal)

Rijstwafels met pindakaas, kwark/yoghurt met noten, rozijnen en fruit. (700-1000 kcal)

Af en toe prep ik wel eens wat anders, dan vaak pasta. Aardappelen eet ik vrijwel niet meer gezien de bloating en qia groenten heb ik brocolli en uien etc. vrijwel geschrapt.

Training vandaag:
GIANT SET
Front Squat
5x65
5x67.5
5x70
8x55
5x55
5x55
KB swings
6x12x24
Hanging leg raises
6x10xbw

Deadlift EMOM
10x3x95

Walking lunges met dumbbells
3x12x20

Rubish deadlift
3x12x50

Leg extension MYO
22 + 5x6 x 55

Opmerkingen:
Helemaal naar de t*fus en kletsnat van het zweet.

Lees ik nou een 100 kg bench?? Goed bezig!!

Flinke training, ook veel op uithoudingsvermogen gewerkt!
Ah, dat is waar ook. Wat betreft m'n dieet momenteel.
Het gaat nu een stuk beter qua vertering en ik voel mij over het algemeen wat minder loom, ondanks dat ik nog steeds tussen de 4500 en 5000 kcal eet.
OK, goed dat je nu een beetje in beeld krijgt wat je wel/niet moet eten. Ik verwachte eigenlijk ander nieuws, relatie gewijs of een andere sollicitatie die ook positief was....., dit was een beetje cliff hanger van niks :(

• #6.856
Lees ik nou een 100 kg bench?? Goed bezig!!

Beter laat dan nooit hé! En nu door :).

Flinke training, ook veel op uithoudingsvermogen gewerkt!

OK, goed dat je nu een beetje in beeld krijgt wat je wel/niet moet eten. Ik verwachte eigenlijk ander nieuws, relatie gewijs of een andere sollicitatie die ook positief was....., dit was een beetje cliff hanger van niks :(

Absoluut. Ik kwam mijzelf weer even keihard tegen vandaag.

Ah, dat komt later..

Ey Bas, nice training setup man. Ik ben daar sinds vorige week ook mee van start gegaan. Doe jij alleen de MGS, of ook de Secondary en Assistance? Ben benieuwd naar je progressie hierop man :pressing:

• #6.858
Ey Bas, nice training setup man. Ik ben daar sinds vorige week ook mee van start gegaan. Doe jij alleen de MGS, of ook de Secondary en Assistance? Ben benieuwd naar je progressie hierop man :pressing:

Yo kerel!! Leuk dat jij hier ook weer eens actief bent en al helemaal tof om te horen dat je tevens bent gestart met Black Horse natuurlijk.
Ik ben nu net aan de vierde week bezig en het is nog een beetje uitvogelen op dit moment. Ik doe in ieder geval assistance erbij, maar ik zit vooral nog een beetje te klooien met de set-up van de Giant Sets. Ik zit er aan te denken om er Super Sets van te maken.

De training van gisteren, even snel uit m'n hoofd!

Pendlay Row/Bench
3x3x90
3x85 3x87.5 3x90

OHP EMOM
10x3x42,5

Hammer Pull-ups/Z-Press
3x8-10xbw SS 3x10-12x32,5

Meadows Row (met 5 kg plaatjes)
3x12x25

Landmine swings
3x12x5

Bent over rear delt raises
3x12-15x10

Opmerkingen:
90 kg bench eerst een vieze grinder op gemaakt. Ik had weer eens moeite met mijn schouders. Gelukkig nog een tip gekregen qua set-up en daardoor de 90x3 toch kunnen pakken daarna, alhoewel de derde rep toen ook net aan was :P.
OHPs gingen echt hard en was in 9 minuten klaar. Toch vreemd eigenlijk, dat ik 62,5 faalde vorige week.

Gisteren trouwens een motor gekocht! :D

Ik doe de Linear Progression. Lijkt wel veel op die Dark Horse maar dan week 1-4 4x8 5-8 5x5 9-12 10x3. Daarna misschien Dark Horse waarbij je dagelijks wisselt. Giant Sets bevallen me tot nu toe echt facking goed. Heb zo weinig conditie getraind dat dit er echt keihard inhakt.

Wat houdt die EMOM in bij je OHP?

Wat voor motor kerel? :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven