Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad het lostrekken waar ik mee struggle.
Nu heb ik wel erg hoge heupen en lift ik ook nog eens op Power Perfects, dus er m.a.w. al sprake van een deficit.

Maar goed, ik kan inderdaad wel weer eens proberen om te liften van een lichte deficit. Ik zal deze de volgende cycle als main oefening gebruiken en als DE gewoon de normale DL voor 10x3 doen.
Ik lifte eerst ook in adidasjes met hak, maar thats not it mane. Beter van die adidas worstelschoenen of op sokken deadliften.

Je kunt hem erin programmeren als accessoire, maar dan zou ik ver weg blijven van falen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.882
Ik lifte eerst ook in adidasjes met hak, maar thats not it mane. Beter van die adidas worstelschoenen of op sokken deadliften.

Je kunt hem erin programmeren als accessoire, maar dan zou ik ver weg blijven van falen.

Hmm.. Nu ben ik wel een beetje een uitzondering met mijn zwakke linkervoet/enkel hé. Ik kan op een platte voet slecht kracht zetten.

Nee, dat was niet het plan. Het schema dat ik nu volg vraagt om een variatie op de main lift als hoofdoefening. De normale DL doe je daarnaast dan gewoon 1 keer per week voor 10x3.

Zou dan juist een erg grote deficit doen met voeten bijna tegen de bar, van een kleine deficit ga je vrij weinig verschil merken qua lift.

Mentaal kan het ook een dingetje zijn om zwak te zijn vanaf de grond; heb dat zelf ondervonden.
Blijven denken dat je door móet trekken, ookal trek je 2 seconden voordat de bar loskomt, heeft mij wel geholpen.

Wat betreft de DL blijft de lift-off voor mij trouwens verreweg het zwakste punt. Zou het zin hebben om paused deadlifts een kans te geven, of hebben jullie andere aanraders voor de volgende cycle?
Waar zit de moeite in precies tijdens de lift-off, neem je een hap lucht zet je je core op slot, pakt de stang beet en tilt hem op? Ik zie hier om me heen ook veel mensen die daarmee strugglen en vooral 'telang twijfelen' als ze bij de stang staan en er eerst 10 seconden bovenhangen en ermee gaan rollen. Probeer is met een licht gewicht je lift-off te oefenen als warming up voor je sets, zeg 60-70kg en neem daarbij per rep een hap lucht waarbij je je buik, billen, quadriceps en je hamstrings compleet aanspant wanneer je de stang beet pakt en tilt.

• #6.885
Zou dan juist een erg grote deficit doen met voeten bijna tegen de bar, van een kleine deficit ga je vrij weinig verschil merken qua lift.

Mentaal kan het ook een dingetje zijn om zwak te zijn vanaf de grond; heb dat zelf ondervonden.
Blijven denken dat je door móet trekken, ookal trek je 2 seconden voordat de bar loskomt, heeft mij wel geholpen.

Dat lijkt mij wel killing zeg! Aan de ene kant snap ik je punt wel, maar aan de andere kant moet je het gewicht dan wel echt onwijs verlagen. De vraag is dan of het misschien beter is om een kleine deficit aan te houden waarbij je het gewicht hoger kunt houden.

Dat is een heel goed punt. Het schoot gisteren namelijk het eerst door mij heen, vandaar dat ik die 160 kg ook een tweede keer heb gepakt. Toen ik hem overhand pakte was m'n mindset niet op en grinde ik onnodig veel. Die tweede set ging lekkerder omdat ik gewoon met een 'alles of niets' mindset erin ging en bleef trekken.
Met andere woorden wel iets om aan te werken.

Waar zit de moeite in precies tijdens de lift-off, neem je een hap lucht zet je je core op slot, pakt de stang beet en tilt hem op? Ik zie hier om me heen ook veel mensen die daarmee strugglen en vooral 'telang twijfelen' als ze bij de stang staan en er eerst 10 seconden bovenhangen en ermee gaan rollen. Probeer is met een licht gewicht je lift-off te oefenen als warming up voor je sets, zeg 60-70kg en neem daarbij per rep een hap lucht waarbij je je buik, billen, quadriceps en je hamstrings compleet aanspant wanneer je de stang beet pakt en tilt.

Ik ben zelf ook iemand die veel tijd nodig heeft om in positie te komen. Als ik de barbell gelijk van de grond trek, dan verlies ik snel spanning en gaat het ten koste van het gewicht.. Aan de andere kant is het ook een kwestie van oefening, vandaar ook de DE deadlifts.
Waar brace jij trouwens? Bovenin, of vlak voor het lostrekken van de barbell?

Training van daarnet:

Hammer-grip pull-ups (fat)
5x10
5x15
5x20
10xbw
9xbw
8xbw
OHP
5x50
5x52,5
5x55
10x40
10x40
8x40

Bench EMOM
10 x 3 x 65

Incline dumbbell press
8x30
8x26
8x26
Unilateral dumbbell row
10x46
8x46
8x46

Reverse cable flyes
12
10
10

Woodchoppers
3x

Opmerkingen:
Blij met press. Rest ging niet van harte. Misschien tijd voor wat rust.
Na het trainen lekker met vrienden met een pilsje in het park gezeten.

Als ik niet de "alles op niets" instelling heb tijdens >90% weet ik zeker dat ik 9 van de 10x zou falen. Ik denk dan zelfs "maakt niet uit op welke manier en welke form, de bar moet omhoog".
Met het hoge volume en constistent goede techniek gaat de lift toch wel goed als je: goed braced, de slack uit de bar trekt en de stang dichtbij je houdt.

• #6.887
Als ik niet de "alles op niets" instelling heb tijdens >90% weet ik zeker dat ik 9 van de 10x zou falen. Ik denk dan zelfs "maakt niet uit op welke manier en welke form, de bar moet omhoog".
Met het hoge volume en constistent goede techniek gaat de lift toch wel goed als je: goed braced, de slack uit de bar trekt en de stang dichtbij je houdt.

Makes sense.. Komende maand 170 kg. Wait for it! :wl:

Eigenlijk al het moment daarvoor voor ik de barbell vastpak tot het moment dat ik bovenin ben en hem loslaat, and repeat and repeat afhankelijk van het aantal reps. Zeker de zware gewichten 170+ zie ik elke herhaling echt als 1 rep waarbij ik niet de barbell touch & go maar drop en weer bracen voor de volgende rep.

Dit werkt echt prima. Zeker aangezien de bar van de grond af yanken toch een no go is en de slack eruit getrokken moet worden.

Bracen zoveel mogelijk bovenin doen. Tijdens de rest van de lift ben je in een positie waarin je eigenlijk geen goede brace kunt maken.

• #6.890
Ik heb er nog even over nagedacht en hetgeen waar ik het meest mee 'struggle' is de hookgrip zodra ik de barbell pak. @ICBkevin gaf aan dat het over het algemeen aan te raden is de barbell te pakken en z.s.m. te liften, maar ik zit vaak eerst 5 seconden te kloten met die grip zeg maar :P.

Eigenlijk al het moment daarvoor voor ik de barbell vastpak tot het moment dat ik bovenin ben en hem loslaat, and repeat and repeat afhankelijk van het aantal reps. Zeker de zware gewichten 170+ zie ik elke herhaling echt als 1 rep waarbij ik niet de barbell touch & go maar drop en weer bracen voor de volgende rep.

Je laat de barbell dus elke keer los als hij weer op de grond ligt, of begrijp ik je nu verkeerd?

T&G wordt vaak afgeraden, maar zou aan de andere kant wel een mooie manier zijn om te leren bracen bovenin.

Dit werkt echt prima. Zeker aangezien de bar van de grond af yanken toch een no go is en de slack eruit getrokken moet worden.

Bracen zoveel mogelijk bovenin doen. Tijdens de rest van de lift ben je in een positie waarin je eigenlijk geen goede brace kunt maken.

Yes. Absoluut! Voorheen deed ik het nooit en had ik constant rugklachten, Ik maar denken dat de DL een slechte oefening was...

Hoe lang duurt zoiets voor jou? Zodra ik de barbell bovenin heb gelockt, ga ik eigenlijk meteen weer naar de startpositie om daar vervolgens te bracen..

Ik heb er nog even over nagedacht en hetgeen waar ik het meest mee 'struggle' is de hookgrip zodra ik de barbell pak. @ICBkevin gaf aan dat het over het algemeen aan te raden is de barbell te pakken en z.s.m. te liften, maar ik zit vaak eerst 5 seconden te kloten met die grip zeg maar :P.

Je laat de barbell dus elke keer los als hij weer op de grond ligt, of begrijp ik je nu verkeerd?

De barbell zelf laat ik nooit los wanneer ik reps doe maar ik bedoelde meer dat wanneer ik bovenin brace de stang gewoon laat droppen dmv zwaartekracht haha :D Wanneer die weer op de grond stilligt na de val maak ik de volgende rep weer.

Hoe lang duurt zoiets voor jou? Zodra ik de barbell bovenin heb gelockt, ga ik eigenlijk meteen weer naar de startpositie om daar vervolgens te bracen..
Eigenlijk zeg ik het verkeerd, bracen doe je gedurende de hele set. Bovenin een verse hap lucht pakken, dat is zo gebeurd. Soms haal ik pas na de eerste 2 reps weer mijn volgende teug lucht in.

Wat is bracen?

• #6.895
De barbell zelf laat ik nooit los wanneer ik reps doe maar ik bedoelde meer dat wanneer ik bovenin brace de stang gewoon laat droppen dmv zwaartekracht haha :D Wanneer die weer op de grond stilligt na de val maak ik de volgende rep weer.

Makes sense!

Eigenlijk zeg ik het verkeerd, bracen doe je gedurende de hele set. Bovenin een verse hap lucht pakken, dat is zo gebeurd. Soms haal ik pas na de eerste 2 reps weer mijn volgende teug lucht in.

Dat laatste kan ik ook eens proberen. Heb straks dynamic effort deadlifts op het programma staan! :thumb:

Hetgeen dat jij (waarschijnlijk automatisch) doet om niet dubbelgevouwen onder die 160 kg zware barbell weg te komen.

Een mooi woord voor het juist ademen en het aanspannen van je core tijdens het liften.

:goodposting:

• #6.896
Hierbij nog een aardappelfoto van gisteren - rustdag - dus zonder een pomp in ieder geval. Ik ben best tevreden met hoe het nu gaat. BF% wat hoger en gewoon rustig kracht opbouwen.
Snapchat-2111208523~2.jpg
Edit: Ja, ik moet m'n broek ophijsen huehue.

• #6.897
Training:

Front Squat
5x60
3x70
3x72.5
3x75
7x60
7x60
7x60
Tussendoor steeds KB swings (15x24)

Deadlift EMOM
10x3x95

Walking lunges met dumbbells
15x40
15x40

Rubish Deadlift (Snatch-grip)
15x55
15x12

Knees-to-elbows
15
12

Leg extension MYO
20 + 6x5 x 56.25

Opmerkingen:

Front Squat ging in het begin wat stroef, maar ineens had ik hem te pakken.
Deads gingen echt mooi (gefilmd).

Assistance was simpelweg kapot gaan. AC/DC op en lekker doorbeuken.

k heb er nog even over nagedacht en hetgeen waar ik het meest mee 'struggle' is de hookgrip zodra ik de barbell pak. @ICBkevin gaf aan dat het over het algemeen aan te raden is de barbell te pakken en z.s.m. te liften, maar ik zit vaak eerst 5 seconden te kloten met die grip zeg maar :P.

hangt er helemaal vanaf hoe je set-up is maar er is over het algemeen niets mis mee om je tijd te nemen voordat je gaat pullen.
vanaf het punt dat ik de bar beetpak duurt het bij mij nog wel iets van 20sec voordat ik ga pullen.

Ik vind je echt een netjes fysiek hebben man. Zeker als ik kijk naar begin van dit logje. Complimenten.

Terug
Naar boven