MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

600 gram kwark jij wat.
Dat staat bij mij gelijk aan een uur WC-plezier.

Dat ga ik niet ontkennen Neet.

Ja. In die twee lifts gebruik je toch veelal dezelfde spieren.
Ik kan alleen geen flat bench doen en ik wil toch graag verticale presses blijven doen!

Ja, klopt.

Hoe gaat het bij jou trouwens qua training?

Ja, prima eigenlijk wel. Kan helaas niet echt goed mijn benen trainen atm. Had last van mijn onderrug en squaten ging dus totaal niet. Bleek dat mijn linkerbekken hoger staat dan rechts. Gelukkig kan de fysio het verhelpen in 2/3 sessies. Dus nu even 2 weken alleen upper body 3x p/w. Train normaliter ook alleen maar full body 3x p/w.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.043
Dit zou zomaar een dag uit het leven Saik kunnen zijn :) Ook die hoeveelheden.

Nice, haha. Zelf eet ik trouwens niet zo frequent maar gewoon ramveel in één keer.
M'n eerlust is met deze temperaturen ook minder... Jij dan?

600 gram kwark jij wat.
Dat staat bij mij gelijk aan een uur WC-plezier.

Srs?
Nergens last van nu ik geen brocolli e.d. meer eet!

Ja, prima eigenlijk wel. Kan helaas niet echt goed mijn benen trainen atm. Had last van mijn onderrug en squaten ging dus totaal niet. Bleek dat mijn linkerbekken hoger staat dan rechts. Gelukkig kan de fysio het verhelpen in 2/3 sessies. Dus nu even 2 weken alleen upper body 3x p/w. Train normaliter ook alleen maar full body 3x p/w.

Fijn dat er in ieder geval een oplossing is! Moet je daarvoor ook corrigerende oefening blijven doen?
Ik kan mij voorstellen dat unilaterale oefeningen goed zijn. Maar goed, ik ben ook maar een leek op dit gebied :o

• #7.044
Vanavond weer een training gepland. Ik ben benieuwd of het nu weer wat beter gaat.
Nog wel een beetje spierpijn van maandag, maar dat gooit hopelijk niet te veel roet in het eten..

eetlust is inderdaad minder maar had het verband met het warme weer nog niet gelegd...zou zomaar kunnen :)

• #7.046
  • #7.047
Training gisteren:

Paused squat 4x5x82,5
Paused DL 3x4x130
Incline bench 5 5 4 4 5 x 72,5
Trap-bar DL 3x3x155
Fat-grip pull-up 10 8 5 6
Arms 2x (Voor het eerst dit jaar :P)

• Like
Waarderingen: BB_
  • #7.050

Dat is een andere naam voor 't zelfde beestje :)

That's right :sd:

Na 3 maanden lang een full-body routine te hebben gevolgd, ben ik vandaag weer overgestapt op upper/lower. De hoge frequentie (alle compounds 3x per week) begonnen toch wat tegen te staan. Vanaf nu dus alles 2x per week en een wat hoger volume per trainingsessie.

Gekozen voor Candito's lineaire programma. Deze zal ik uitmelken, om vervolgens het 6-weekse programma te gaan draaien.

Day 1 Weight xRepsxSets
Incline bench
72,5 x6x3
Fat-grip pull-up
BW x12
15 x6x3
Z-press
37,5 x12 10 8 (of 10..)
Unilateral dumbbell row
40 x12x3
Incline dumbbell bench press
24 x12 10 8
EZ-bar curls
25 x12x3
Bayesian side raises
3,7 x12x3

• #7.051
post-training.png Pre-training 1.png pre-training 2.png
Huidige stand van zaken. Niet ontevreden, zeker gezien de omstandigheden.

Goeie atletische torso Bas :thumb:
Je linker schouder ziet er toch wel typisch uit, gaat het nu wel een beetje beter met schouder oefeningen?

• #7.055

Nah.. Dat was zonder die acné toch ook wel duidelijk! :D
Het valt op de foto's extreem op trouwens. IRL ziet het er niet zo uit.

Thx Droop!

Goeie atletische torso Bas :thumb:
Je linker schouder ziet er toch wel typisch uit, gaat het nu wel een beetje beter met schouder oefeningen?

:thumb:.

Ik had van de week toevallig weer eens echt last van mijn schouder. Dat was donderdag, na de training op woensdagavond met low-rep bench dus. Dat was zo vervelend dat ik ook even bij mijzelf te rade ben gegaan of ik wel goed bezig ben qua training.. Ik heb het idee dat ik het beste zoveel mogelijk kan wegblijven van <5 reps en daarnaast wel gewoon de isolatieoefeningen moet doen voor wat extra volume.
Daarnaast doe ik nu vrijwel elke dag +- 100 reps band pull-aparts. Dat lijkt aardig aan te slaan :)

Met Candito kan je niet mis slaan. Goed zo.

Ik had van de week toevallig weer eens echt last van mijn schouder. Dat was donderdag, na de training op woensdagavond met low-rep bench dus. Dat was zo vervelend dat ik ook even bij mijzelf te rade ben gegaan of ik wel goed bezig ben qua training.. Ik heb het idee dat ik het beste zoveel mogelijk kan wegblijven van <5 reps en daarnaast wel gewoon de isolatieoefeningen moet doen voor wat extra volume.
Daarnaast doe ik nu vrijwel elke dag +- 100 reps band pull-aparts. Dat lijkt aardig aan te slaan :)
Hopelijk is dat de oplossing! Je zal het vast 10x gezegd hebben, maar was die schouder ook nog een nasleep van je ongeluk?

• #7.058
Met Candito kan je niet mis slaan. Goed zo.

:thumb:!

Hopelijk is dat de oplossing! Je zal het vast 10x gezegd hebben, maar was die schouder ook nog een nasleep van je ongeluk?

Mijn schouder voelt vandaag in ieder geval prima aan, ondanks het redelijk hoge volume van gisteren. Ook 0,0 spierpijn trouwens!
Of het een nasleep is van m'n laatste ongeluk is lastig te zeggen.. Ik heb toen mijn hand gebroken en waarschijnlijk ben ik als gevolg van die zwakke hand anders gaan trainen. In die zin dat m'n hand wat naar binnen zakte bij presses, waardoor er internal rotation ontstaat in de schouder.
Dit is hoe ik erover denk in ieder geval, maar misschien is er ook wel een heel andere oorzaak. De fysio kan er weinig over zeggen in ieder geval.

• #7.060
Training:
Squat x6x3x85
Deadlift x6x2x130
Reverse lunge x12x3x40
SLDL X10X3X90
Leg extensions x12x3x70
Plank 60secx1x40

Opmerkingen

Dat was lekker zeg! Vies kapot gaan, met name op de SLDLs, maar al met al echt een fijne training.
Morgen werken en dan 's avonds langer door. Dinsdag weer een UB training.
Ik zal straks nog wat filmpjes posten van de lifts trouwens. Volgens mij heeft m'n squat er nog nooit zo strak uitgezien.

Terug
Naar boven