MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

post-training.png Pre-training 1.png pre-training 2.png
Huidige stand van zaken. Niet ontevreden, zeker gezien de omstandigheden.
Komt het door de stand of steekt je schouder gewricht zo enorm uit?

Nette shape! Waarom nu weer lineaire progressie met een beginnersschema?

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.064

Bedankt Eddie. Nu door naar de 100! #bearmode

Komt het door de stand of steekt je schouder gewricht zo enorm uit?

Dat komt door de hoek van de foto :)

Nette shape! Waarom nu weer lineaire progressie met een beginnersschema?

Bedankt Star!
In principe was het full-body schema ook lineaire progressie.
Ik ga nu dus het candito schema doen, waar je puur krachtgerichte dagen afwisselt met gepauzeerd werk. Dat laatste lijkt erg goed voor mij te werken en ik ben er van overtuigd dat ik hier in ieder geval 8 weken mee zoet ben.
Daarna stap ik over op het 6-weekse programma!

• #7.065

• #7.066
Na gisteren +- 6000 kcals te hebben gegeten, zijn we nog altijd behoorlijk shredded :fluit:Snapchat-96296975.jpg

Je maakt zeker stappen op je squat! Zie dat je veel cues al toepast. Het enige wat ik nu zie (en dit is mierenneuken hoor) is dat je onderin de lift de kracht van je hakken naar de bal van je voet verschuift. Hierdoor kan je: 1. Minder goed kracht zetten; en 2. Krijg je gedurende de lift last van forward lean vanwege het verschuiven van je zwaartepunt en zakt je chest naar voren. Je ziet ook dat je lockout super simpel is, maar dat het stukje ervoor enorm veel kracht kost. En dat terwijl je negatieve beweging heel easy lijkt (daar blijft de kracht wel meer richting de hakken).

• #7.069
Je maakt zeker stappen op je squat! Zie dat je veel cues al toepast. Het enige wat ik nu zie (en dit is mierenneuken hoor) is dat je onderin de lift de kracht van je hakken naar de bal van je voet verschuift. Hierdoor kan je: 1. Minder goed kracht zetten; en 2. Krijg je gedurende de lift last van forward lean vanwege het verschuiven van je zwaartepunt en zakt je chest naar voren. Je ziet ook dat je lockout super simpel is, maar dat het stukje ervoor enorm veel kracht kost. En dat terwijl je negatieve beweging heel easy lijkt (daar blijft de kracht wel meer richting de hakken).

Leuk om te horen en bovenal bedankt voor je analyse, haha :)
Ik zal proberen om hier nog wat aan te werken! Heb jij toevallig een 'cue' waardoor dit beter gaat?

Djeez..... jaloers op die blokjes hoor :)

Gewoon genoeg pils drinken! :thumb:

Probeer eens je tenen omhoog te doen gedurende de lift (bal van de voet moet natuurlijk wel contact houden met de vloer, voordat je achterover valt:o).

Bij mij hielpen knee sleeves ook goed om meer naar achteren te zitten, omdat knee flexion wat meer beperkt wordt. Is echter een investering...

Probeer eens je tenen omhoog te doen gedurende de lift (bal van de voet moet natuurlijk wel contact houden met de vloer, voordat je achterover valt:o).

Bij mij hielpen knee sleeves ook goed om meer naar achteren te zitten, omdat knee flexion wat meer beperkt wordt. Is echter een investering...

Tenen omhoog!?! Je moet je tenen juist in de grond drukken en verspreiden?

Tenen omhoog!?! Je moet je tenen juist in de grond drukken en verspreiden?
Tijdens een squat? Het is maar net hoe je het bekijkt. Bij bestaande forward lean zul je juist veroorzaken dat je verder naar voren valt. In de gevallen dat het zwaartepunt naar voren verschuift is het juist goed om het andere extreme op te zoeken, aangezien je daarmee over het algemeen precies in het midden eindigt. Candito of Alan Thrall had hier laatst nog een mooie video over gemaakt.

Tijdens een squat? Het is maar net hoe je het bekijkt. Bij bestaande forward lean zul je juist veroorzaken dat je verder naar voren valt. In de gevallen dat het zwaartepunt naar voren verschuift is het juist goed om het andere extreme op te zoeken, aangezien je daarmee over het algemeen precies in het midden eindigt. Candito of Alan Thrall had hier laatst nog een mooie video over gemaakt.

Hmm alright, zal de video eens opzoeken.

Blijf het bijzonder vinden hoe jij 5 tot 6k aan eten per dag binnen duwt. Nu weet ik dat je dit haast wel moet omdat je anders niet aankomt, maar ik heb al t*ring veel moeite met 3k op een dag. Wanneer hoop je de 100kg aan te te tikken?

Candito is echt een hype aan het worden hier :) Je vetpercentage ligt echt een stuk lager als jouw schatting van laatst.

Candito is echt een hype aan het worden hier :) Je vetpercentage ligt echt een stuk lager als jouw schatting van laatst.
Haha echt hè! Ineens is iedereen ermee aangestoken, weet nog wel in januari toen ik ermee begon, inmiddels doet de halve sportschool hier candito op mijn advies haha :D

• #7.077
Pff de LB spierpijn is wel weer even wennen zeg.. Echt goed verrot. Het is vandaag gelukkig alweer wat beter dan gisteren :roflol:

Dat ga ik eens proberen! Nu is het wel zo dat ik qua dorsiflexie links al aan m'n max zit, maar misschien helpt zo een mentale cue desondanks wel om de techniek wat te verbeteren :)

Knee sleeves kan ik altijd nog eens proberen.

Blijf het bijzonder vinden hoe jij 5 tot 6k aan eten per dag binnen duwt. Nu weet ik dat je dit haast wel moet omdat je anders niet aankomt, maar ik heb al t*ring veel moeite met 3k op een dag. Wanneer hoop je de 100kg aan te te tikken?

Je moet niet te 'schoon' eten verder is het gewoon een kwestie van gewenning.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je moeite hebt met 3k. Daarop zou ik honger hebben.
Meer stouwen! Ik eet zelf elke maaltijd totdat ik echt vol zit en dan nog een beetje meer ;)
100 kg eind dit jaar misschien al. Anders 2019.

Pfoe inderdaad zeg!
Verkijk je er niet op, ik houd relatief weingi vet vast rond m'n buik. Dat vertekent het beeld een beetje vermoed ik.

Haha echt hè! Ineens is iedereen ermee aangestoken, weet nog wel in januari toen ik ermee begon, inmiddels doet de halve sportschool hier candito op mijn advies haha :D

Mooi toch! Zieke gains maken met z'n allen.

Hm, in de PL sectie is er volgens mij niemand meer die Candito doet. Daarbij zeg ik niets over de kwaliteit van het programma. Er zijn overigens genoeg andere mooie gratis schema's te vinden die weer net even iets moderner zijn zoals het schema van Calgary Barbell. Die zijn alleen een stuk minder bekend denk ik.

Terug
Naar boven