AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Waar pause je de deads?
 
Waar pause je de deads?

Toen ik er net mee starte deed ik dat onder de knie, maar het schijnt effectiever te zijn om hem meteen na de lift-off te te pauzeren. Dat heb ik gisteren voor het eerst gedaan en dat hakt er wel in zeg! :P
Nu ik de video's terugkrijg was m'n form niet top was, dus daar moet ik morgen even goed om denken.
 
Toen ik er net mee starte deed ik dat onder de knie, maar het schijnt effectiever te zijn om hem meteen na de lift-off te te pauzeren. Dat heb ik gisteren voor het eerst gedaan en dat hakt er wel in zeg! :P
Nu ik de video's terugkrijg was m'n form niet top was, dus daar moet ik morgen even goed om denken.

Ik heb ze afgelopen week ook geprobeerd, was echt heel zwaar (dus ook effectief?), wel flinke gewichten in dat geval!
 
Squat paused 85 x4x3
Vond dit er maar heel magertjes uitzien op je insta, alleen bij de laatste (4e) rep was er een merkbare pauze onderin.
 
Paused death lift ja.
 
Ik heb ze afgelopen week ook geprobeerd, was echt heel zwaar (dus ook effectief?), wel flinke gewichten in dat geval!

Goed bezig. Ik ben er van overtuigd dat ik door paused DLs nu eindelijk mijn techniek goed op de rails heb.

Vond dit er maar heel magertjes uitzien op je insta, alleen bij de laatste (4e) rep was er een merkbare pauze onderin.

Ik moet beter mijn best doen begrijp ik..


Not even!

Ik ben ook wel benieuwd hoe het hier gaat!

Lekker.

Paused death lift ja.

En daarmee is alles wel gezegd denk ik. Het is echt een pittige oefening.



Sinds een paar week het trainen weer wat serieuzer opgepakt, nu het allemaal lekker gaat op m'n werk.

Lower B 16-10-2018
Deadlift
100 6
137,5 12x1 EMOM

Reverse db lunge
52 3x12

RDL
102,5 10 9 8

Leg press
165 20 15 15

Deaud.
 
He jonguh, gelukkig niet deaud :p
Jammer dat je er in R'dam niet was....

Ik zag die pauze niet zo duidelijk op het filmpje .....

Nope. Gewoon een beetje druk.
Inderdaad. Goed dat jij er wel was!

Het heeft in ieder geval gewerkt. Dat is het belangrijkste denk ik.


Upper B 17-10-2018
Incline bench
40x 10
60x 6
70x 6 6 5 5
Chin-up
BWx 12
12x 7
BWx 8 7 7
Unilateral dumbbell press
20x 10 10 8
Seated row
60x 15 12 10
Rope pushdown
15x 12 10 9
Bayesian curl
10x 13 10 10
Standing Face-pull
10x 20
12.5x 15 15
Hanging leg raises toes to bar
BWx 13 9 7

De schuine bank weer een geprobeerd. Min of meer uit noodzaak, gezien ik mijn belt niet mee had genomen naar de gym. Pussy weights, maar voelde desondanks niet per se licht aan. Beetje onwennig allemaal.
 
Belt nodig dan voor benchpressen?
 
Belt nodig dan voor benchpressen?

Nee. Voor weighted push-ups.




Vrijdagavond finaal naar de kloten gegaan (worth it tough) dus gisteren maar even rustig aan gedaan en niet getraind. In plaats daarvan vandaag UB getraind.

Lower A 19-10-2018

Deadlift
100 x 8
145 x 6
125 x 3x6
Leg press
160 x 12
210 x 14 10 10
Lying leg curl
40 x 14 9 7
Walking lunges
18 x 30 30 30

Upper A 21-10-2018

Overhead press
40 x 10
47,5 x 6
52,5 x 7 6 5 5
Pull-up
4 x 10 8 7 6
Incline db press
26 x 12 10 7 8
Unilateral dumbbell row
44 x 12 11 11
Overhead extension
10 x 13 9 8
Alternating dumbbell curl
14 x 12 11
Rear delt fly
10 x 15 13 13 13
Schouder stabilisatie
2.5 x3x2
ABS
skipped
 
Lekkere OHP.
 
Wel grappig om te zien dat m'n fysiek behoorlijk verandert nu ik geen zwaar werk kan doen voor m'n chest, maar m'n schouders en rug wel gewoon kan blijven trainen.
Opzich lijkt het nu beter in balans, alleen moeten de armen nog wel even bijtrekken :o.
Snapchat-98577246~3.jpg
 
Uhhh... help eens even, je schouders waren toch juist naar de kloten, niet de borst?
 
Uhhh... help eens even, je schouders waren toch juist naar de kloten, niet de borst?

Naar de kloten gaat een beetje ver, maar m'n linker schouder is niet helemaal in orde inderdaad.
Bij verticale presses heb ik daar niet zoveel last van, maar bij horizontale presses helaas wel.
Daardoor kan ik m'n schouders dus wel aardig trainen, maar bankdrukken e.d. is lastig.
 
Naar de kloten gaat een beetje ver, maar m'n linker schouder is niet helemaal in orde inderdaad.
Bij verticale presses heb ik daar niet zoveel last van, maar bij horizontale presses helaas wel.
Daardoor kan ik m'n schouders dus wel aardig trainen, maar bankdrukken e.d. is lastig.
OK, overdrijven is ook een vak :)
Weet je zeker dat goed je schouderbladen naar elkaar en vooral naar beneden trekt (depressie)? Samen met borst omhoog en archen. Dat is echt goed geweest voor mijn bench techniek en (linker) schouder.
 
Flink sterk geworden door de jaren heen, (weer) in voor updates!
 
Basma where you at bro?!
 
Back
Naar boven