XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Prima training weer kerel!:thumbs:

Waarom die tri-set eigenlijk? Tijd?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Prima training weer kerel!:thumbs:

Waarom die tri-set eigenlijk? Tijd?

Bedankt Marvin! Alleen jammer dat de squats niet lekker aanvoelde. Ik denk dat het aan de lange werkdag lag.
Het is eigenlijk geen tri-set. Ik doe aan het eind van mn training 5 a 6 setjes kuiten in een superset met 2 verschillende core-oefeningen. De laatste tijd doe ik hiervoor planks en hanging leg raises :).

OK, dus 3x calfs+raises en 2x calfs+planks? Planks met gewicht zien er wel heftig uit....

Mooie trainingen weer Bas!

• #1.566
  • #1.567
Zondag

Squats strength + Bench Hypertrophy

Squats 5 x 5 x 72.5 kg Allemaal hard. NICE :D

Bench 3 x 7 x 67.5 kg 6 x 67.5 mweh. Bench gaat echt kut.

OHP 5x5 x 35 kg

CGBP paused 10 10 8 x 50

Incline dumbbell press 2 x 8 x 22 kg 1 x 8 x 20 SS Calves 3 x 10-12 x 70

Lateral raises 12 x 6 10 x 6 15 x 4

Foam rolllen.

Maandag

Samen met m'n vriendin in Antwerpen getraind. Het leek haar leuk om met mij te trainen! :D Tussendoor dus veel oefeningen (squats, deadlifts, BOR's, OHP's etc.) uitgelegd. Ze heeft echt goede aanleg en vrijwel alle oefeningen gingen direct goed! Ze vond het bovendien erg leuk dus dat is helemaaaal mooi.

Deadlifts
8 x 60
5 x 80
5 x 100
3 x 5 110 Techniek voelde fijn. Vandaag behoorlijk verzuurd ook :P

Pull ups
97655

BOR
4 x 10-12 x 50

Shrugs
3 x 8-10 x 80

Curls, rear delts etc.

Geen fijne training voor mij. M'n linker schouder zit op de een of andere manier vast en ik heb er vooral last van bij pull-bewegingen. Het zit de ROM in de weg en daardoor is het lastig om veel oefeningen echt goed te voelen.
Ik probeer nu dagelijks chest stretches te doen en daarnaast m'n schouder los te maken met recistance bands. Het heeft echter nog weinig effect.
Het is absoluut niet pijnlijk, maar de boel zit vast rond de front delt.. Iemand enig idee wat de oorzaak is en wat ik hier aan kan doen? Ik heb vaak vergelijkbare last van m'n linkerkuit en foamrollen werkt dan goed, echter kan ik m'n delts/chest moeilijk gaan foam rollen natuurlijk :P.

Klinkt gezellig het trainen in Antwerpen :)
Ik zit wel eens met een resistance band aan een deurknop oid om de arm (/chest/schouder) lekker in hoeken te stretchen die anders lastig zijn. Je pecs foamrollen moet nog wel lukken toch?

• #1.569
Klinkt gezellig het trainen in Antwerpen :)
Ik zit wel eens met een resistance band aan een deurknop oid om de arm (/chest/schouder) lekker in hoeken te stretchen die anders lastig zijn. Je pecs foamrollen moet nog wel lukken toch?

Het was zeker leuk. Wel een oerwoud trouwens, die Basic fit midden in t centrum. Een lekker gevarieerd publiek zullen we maar zeggen.
Oké! Dan bind je de band daaraan vast?
M'n schouder heeft de neiging om naar voren te rollen trouwens. Als ik een tas Til, dan krijg ik links ook veel sneller last van vermoeidheid dan dag ik dat rechts heb. Het is Daarnaast heel lastig om met lateral- en rear delt raises . de lateral- en rear delts goed te activeren, wat rechts geen probleem is eigenlijk.
Zou het misschien een resultaat kunnen zijn van een verkeerde bench techniek? Ik heb het idee dat ik lange tijd de bar niet volledig heb uitgedrukt. Voor OHP's geldt min of meer t zelfde eigenlijk.

Als je de band om je pols en aan een vast punt bindt, kan je de gestrekte arm op diverse manieren naar achteren strekken als je naar voren loopt/duwt toch?
Dat van asymmetrie is moeilijk te zeggen zonder filmpje uit diverse hoeken, beter bekijkt iemand dat ter plekke even. Ik denk dat het met DB's ook meer tot uiting komt dan met een bar.

• #1.571
Als je de band om je pols en aan een vast punt bindt, kan je de gestrekte arm op diverse manieren naar achteren strekken als je naar voren loopt/duwt toch?
Dat van asymmetrie is moeilijk te zeggen zonder filmpje uit diverse hoeken, beter bekijkt iemand dat ter plekke even. Ik denk dat het met DB's ook meer tot uiting komt dan met een bar.

Juist. Dat ga ik eens proberen straks na de training. Thanks :)

Een (incline) dumbell press voelt prima aan en ik voel hierbij geen imbalans gek genoeg! Ik denk dat de barbell presses niet fijn zijn, omdat ik de barbell (onbewust) niet goed, symetrisch, uit kan duwen door de gehele ROM.

• #1.572
Dinsdag

Squats Hypertrophy
Pre-workout 2 koppenkoffie + energy zero :P

Squats
10 x 40
8 x 40
8 x 60
8 8 7 7 x 67.5

Reverse lunges 10 8 x 48 kg 2 x 10 x 40 Tweede set was absoluut niet netjes. Daarom lichter gegaan en maar een extra set gepakt. Zweten als een otter hier :').

Split squats 3 x 11 x 28 kg Ego aan de kant en een stuk lichter gepakt. Hierdoor een super nette uitvoering en een veel beter gevoel.

Leg curls 10 8 x 55 8 x 50

Calves (slow negative + hold) 4 x 10-12 x 60 SS Leg raises 15 12 10

Post-workout: https://www.instagram.com/p/BDjKjVgx1dB/?taken-by=basthetics

• #1.573
Voeding gisteren:

130 g pasta
120 g kip
200 g groente
1 tl olijfolie

70 g havermout
30 g chocopops
30 pindapasta
1 peer
150 g boscvruchten
kaneel/speculaaskruiden

130 g pasta
120 g kip
200 g groente
1 tl olijfolie

1 appel
1 banaan
5 rijstwafels
45 g kip
15 g pindapsta
1 energy zero
2 sushi rolletjes in de suprmarkt :P

120 g chocopops
200 ml chocomel
30 g whey
300 g banaan
30 g walnuts
200 g bosvruchten
kaneel/speculaaskruiden

3000 mg visolie
5000 ui vit. D

Over de dag 4 koppen koffie en wat groente thee.

Sommige hoeveelheden zijn licht geschat, maar zullennooit meer dan 5-10% afwijken

Mirin 150g chocopops ed, hoeveel is deze berg in e/k/v?

• #1.576
Mirin 150g chocopops ed, hoeveel is deze berg in e/k/v?

Tja. Goede vraag! Ik probeerde een kleine 1000 kcal binnen te krijgen iig :)

Goeie berg squats weer, 28 kg unilateraal is echt zwaar genoeg voor de zweetdruppeltjes :)

Ja, ben ik ook well benieuwd naar....

Thanks! Dat is zeker waar. Ik doe alle unilaterale oefeningen trouwens met dumbells :D

Ik weet zou het oprecht niet weten. Ik track m'n kcals ook niet he :)

Zeau. Een hoop gelezen over mogelijke issues met mijn schouder en hier een paar zinvolle stretches uitgehaald. Deze dagelijks gaan doen en daarnaast de gewichten omlaag en bij elke oefening focussen op 100% ROM. Ik voer alle oefeningen bovendien langzamer uit nu.
Traning van daarnet:

Bench Strength

Warm-up routine

Bench
10 x 40
6 x 60
4 x 6 x 67.5 Middelvingers op de ringen.
Tja. Links druk ik dus later uit dan rechts.. Waarschijnlijk veroorzaakt door m'n linkerschouder die vast zit. Daar gaan we vanaf nu aan werken.

Incline dumbbell press 3 x 8 x 26 controlled

OHP 3 x 5 x 32.5 alles paused en traag uitgevoerd.

Kettlebell close grip push-up 12 10 8 Niet te diep zakken

One-arm Lateral raises 12 8 9 x 6 - 11 x 4

Tricep push-down 12 x 25 2 x 10 x 20

Pull ups 6 6 5

Absoluut geen indrukwekkende gewichten, maar ik voelde mij stukken beter na deze training. De pomp was sinds lange tijd ook weer eens goed aanwezig. :)

• #1.577
De training van gisteren:

Deadlifts Strength

Deadlifts 2 x 8 x 60 - 5 x 90 – 3 x 110 - 3 x 3 x 122.5 PR Techniek zat goed. Misschien later nog een filmpje op Insta.

Chin-ups (deadhang) 8 7 6 + 6 kg 6 x bw

Bent-over row 10 9 9 x 52.5 kg

Shrugs 3 x 12 x 70 kg

Seated row 15 15 12 x 40 kg

EZ Curls (gewicht ex bar) 12 10 x 15 kg

Dumbell curls 2 x 10 x 10 kg

Bent over laterals 3 x 12-15 x 8 kg

De training van vandaag:

Squats Power

Squats
8 x 45
5 x 65 (Oei. Dit voelde niet 100%)
3 x 3 x 77.5 Heerlijk. PR
2 x 3 x 75

Walking lunges 28 x 24 VPR – 2 x 20 x 24 – 22 x 20

SLDL 12 12 10 x 62.5 kg

Calves 10 10 8 x 70 – 8 x 60
SS Leg raises 16 13 11 Elke week weer een repje erbij

planks 2 x 90 sec x 10 kg

Morgen met de bus naar A'dam om vervolgens door te reizen naar familie en t/m maandag thuis/in Groningen te zijn! Daar waarschijnlijk wel trainen zondag :).

Goeie pr's Bas! Hoe lang reizen met bus naar amsterdam?

• #1.579
Goeie pr's Bas! Hoe lang reizen met bus naar amsterdam?

Thanks Flex. Ik reken deze gewichten maar als PR's aangezien ik de oefeningen vorig jaar met een heel andere techniek uitvoerde :).
Brussel - Amsterdam is 2.45 uur. Prima te doen dus! :D

Goede trainingen nog steeds Bas! Is de rust daar weer terug gekeerd of lijkt het nog een vesting?

Veel plezier vandaag en morgen!:thumb:

Terug
Naar boven