Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Hey Bas!
Ik dacht dat ikzelf veel at, maar als ik zie wat jij op 1 dag binnenkrijgt hoef ik niet te klagen!:knipoog:
Leuk om te lezen hoe jij hier mee om gaat!

Wel heb ik een vraag aan je.
Ik merk dat mijn eigen bench press een beetje blijft hangen op gewicht...:sad:
Hang nu al 3 maanden ongeveer hetzelfde gewicht op, misschien maximaal 5kg gestegen.
Heb jij misschien tips hoe ik toch weer een stijgende lijn in mijn kracht krijg? Of waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor je reactie!

Mitchell

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.623
Hey Bas!
Ik dacht dat ikzelf veel at, maar als ik zie wat jij op 1 dag binnenkrijgt hoef ik niet te klagen!:knipoog:
Leuk om te lezen hoe jij hier mee om gaat!

Wel heb ik een vraag aan je.
Ik merk dat mijn eigen bench press een beetje blijft hangen op gewicht...:sad:
Hang nu al 3 maanden ongeveer hetzelfde gewicht op, misschien maximaal 5kg gestegen.
Heb jij misschien tips hoe ik toch weer een stijgende lijn in mijn kracht krijg? Of waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor je reactie!

Mitchell

Hee man! :). Het is natuurlijk lastig te zeggen wat bij jou het probleem is als ik verder 0,0 achtergrond informatie heb.
Waar ik persoonlijk fan van ben is de DUP opzet voor de grote compouds. Verder raad ik je aan zo veel mogelijk techniek video's te kijken op Youtube van kanalen zoals Allan Thrall, Candito en minder bekende kanalen zoals Mattdoesfitness.

Traintje van daarnet

Red monster pre-workout! :D

Deadlifts Strength

Deadlifts
2 x 8 x 60
5 x 90
3 x 110
332 x 125 PR Filmpje volgt
6 x 100

Chin-ups (deadhang)
8 7 6 6 + 8 kg

Seated rows
4 x 8 x stack

Shrugs - hold bovenin
3 x 10 x 70

Bent-over row overhand
10 9 8 8 x 50

Dumbbell curls

9 7 x 14 kg PR lol.

Bent over laterals
1 x 12 x 8 kg
2 x 15 x 6 kg

EZ Curls (gewicht ex bar)
10 8 x 15 kg
10 x 12.5 kg
SS lying leg raises
3 x 12 links 3 x 12 rechts

Goeie pr's Bas!

• #1.627
  • #1.628
Gewicht vanmorgen: 79.8.

Vanavond benen op het programma. Ik denk niet dat ik voor PR's ga, gezien ik nog aardig gaar ben van gisteren. Zaterdag rust.

Squats Power (planing)

Squats
8 x 45
5 x 65
5 x 3 x 77.5

Walking lunges
1 set 26 kg
2 sets 24 kg
1 set 20 kg

SLDL
3 x 12 x 65

Calves high rep
4 x 15 x 60
SS Leg raises 17 14 12

planks 3 x +- 1 min x 20 kg

Stevige walking lunges zo even tussendoor!

• #1.630
Gisteren zat ik trouwens behoorlijk te kloten met de techniek van de BOR. Wat is nou de meest effectieve manier?

http://stronglifts.com/barbell-row/

Stronglifts raadt aan om de barbell te laten rusten tussendoor, maar dit is volgens mij een pendlay row?
Verder vraag ik mij af hoever de ellebogen langs het lichaam 'mogen' komen. In de uitleg in bovenstaande link heb ik het idee dat de ellebogen veel te ver langs het lichaam komen wat lijdt tot schouder problemen.

Hoe denken jullie hierover? M'n schouders voelen eindelijk weer goed aan en ik wil nu echt de juiste techniek in m'n systeem krijgen!

Ik zelf doe een Pendlay row, dus rug (vrijwel) horizontaal, benen in RDL positie en BB terugleggen na iedere rep. Handen bovenhands en ellebogen redelijk dicht langs het lichaam is meer nadruk op de lats volgens mij (?).

ed. eigenlijk precies zoals stronglifts

• #1.633
Ik zelf doe een Pendlay row, dus rug (vrijwel) horizontaal, benen in RDL positie en BB terugleggen na iedere rep. Handen bovenhands en ellebogen redelijk dicht langs het lichaam is meer nadruk op de lats volgens mij (?).

ed. eigenlijk precies zoals stronglifts

Oke. Jij doet de oefeningen ook vooral ter assistance van de deadlift, toch? Het lijkt mij dat je met deze variant meer op explosiviteit traint, dan hypertrofie door een kortere TUT etc. Alhoewel dat misschien bro-science is :P.
Trek je de barbell trouwens richting je navel, of meer richting onderkant borst?

Ach, je moet niet zoveel nadenken :D
Meer voor de midden rug, er is eerder overlap met one arm row of pullups (hoewel dat een kompleet andere beweging is). Richting navel meer.

Hee man! :). Het is natuurlijk lastig te zeggen wat bij jou het probleem is als ik verder 0,0 achtergrond informatie heb.
Waar ik persoonlijk fan van ben is de DUP opzet voor de grote compouds. Verder raad ik je aan zo veel mogelijk techniek video's te kijken op Youtube van kanalen zoals Allan Thrall, Candito en minder bekende kanalen zoals Mattdoesfitness.
Bedankt voor je reactie Basma!
Ik ben zojuist terug van een chest-workout.
Expres wat meer op m'n oefeningen gelet

Dumbbell incline bench press:
1x10 20kg
1x10 22kg
1x10 24kg
1x10 26kg <-- ging redelijk goed

Barbell bench press:
1x10 20kg
1x10 40kg
1x10 50kg
1x8 55kg <-- gelukkig was hier een maat van mij bij (laatste 2 met hulp)

Cable crossover
1x10 17,5kg
1x10 20 kg
1x10 22,5kg

staand Cable Flyes
1x10 10kg
1x10 12,5kg
1x10 13,75kg

en dan nog 1 met de Cable (maar weet ff niet hoe deze heet:p)
is met de kabels naast je heupen beginnen en dan met je armen naar voren+omhoog.
1x10 10kg
1x10 11,25kg
1x10 12,5kg

Hiernaast heb ik nog wat oefeningen voor m'n armen gedaan, maar dat is niet echt relevant voor m's vraag.
Ik voel bij de benchpress, bij de laatste paar reps, mijn spier aan de voorkant van m'n schouder.
En merk ook dat ik gewoon de kracht niet heb om meer erop te hangen. (wat dus al ongeveer 3 maanden zo is... :()

Heb jij (of iemand anders) nooit gehad dat je een beetje bleef hangen op een bepaald gewicht?
En wat heb je hieraan gedaan om toch zwaarder te kunnen?
Nogmaals bedankt!

Beginnen met benchpress en duw je je schouderbladen in de bank en span je borst goed aan?

• #1.637
Bedankt voor je reactie Basma!
Ik ben zojuist terug van een chest-workout.
Expres wat meer op m'n oefeningen gelet

Dumbbell incline bench press:
1x10 20kg
1x10 22kg
1x10 24kg
1x10 26kg <-- ging redelijk goed

Barbell bench press:
1x10 20kg
1x10 40kg
1x10 50kg
1x8 55kg <-- gelukkig was hier een maat van mij bij (laatste 2 met hulp)

Cable crossover
1x10 17,5kg
1x10 20 kg
1x10 22,5kg

staand Cable Flyes
1x10 10kg
1x10 12,5kg
1x10 13,75kg

en dan nog 1 met de Cable (maar weet ff niet hoe deze heet:p)
is met de kabels naast je heupen beginnen en dan met je armen naar voren+omhoog.
1x10 10kg
1x10 11,25kg
1x10 12,5kg

Hiernaast heb ik nog wat oefeningen voor m'n armen gedaan, maar dat is niet echt relevant voor m's vraag.
Ik voel bij de benchpress, bij de laatste paar reps, mijn spier aan de voorkant van m'n schouder.
En merk ook dat ik gewoon de kracht niet heb om meer erop te hangen. (wat dus al ongeveer 3 maanden zo is... :()

Heb jij (of iemand anders) nooit gehad dat je een beetje bleef hangen op een bepaald gewicht?
En wat heb je hieraan gedaan om toch zwaarder te kunnen?
Nogmaals bedankt!

Beginnen met benchpress en duw je je schouderbladen in de bank en span je borst goed aan?

Dit. Bekijk dit filmpje ook even. Dan moet het wel duidelijk zijn. hehe ;)

• #1.638
Training van gisteren is het posten niet waard trouwens. Meest boute training in tijden. Echt zwaar kloten.
Vandaag lekker een dagje rust en flink vreten. Morgen hopelijk weer knallen.

Hoi, ik ben in :wave:

Dat is best een goed filmpje, handige tips :)

Terug
Naar boven