XXL Nutrition

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Misschien een idee bas...

Kan je niet eens de recepten van jouw eten erbij plaatsen?
Ziet er namelijk erg goed uit:laugh:

die laatste SQ ziet er beter uit als die van eerder deze week met die schijfjes onder je shoes.

Kan je buig/stretch oefeningen met je slechte enkel doen om de mobiliteit te vergroten, of gaat dat gauw pijnlijk worden?

Lekkere diepe squats, ik houd d'r van! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.685

Ik heb er wel eens aan gedacht om recepten te delen. Dit in combinatie met voedingscoaching. Echter ben ik er nog niet uit hoe ik dit in de markt moet gaan zette!

Veel mensen genieten enorm van mn maaltijden terwijl alles oprecht heel simpel te bereiden is, mits de juiste producten hebt en de verschillende stappen in de bereiding in de juiste volgorde uitvoert :).

die laatste SQ ziet er beter uit als die van eerder deze week met die schijfjes onder je shoes.

Die schijfjes heb ik helaas toch echt nodig. Zoals gezegd is mijn linker enkel simpelweg erg immobiel :(

Kan je buig/stretch oefeningen met je slechte enkel doen om de mobiliteit te vergroten, of gaat dat gauw pijnlijk worden?

Dat doe ik bijna elke dag ;).

Nothing beats a deep squat :D!

Gisteren heerlijk uiteten geweest bij het beste Libanese restaurant in Brussel samen met m'n vriendin. Man, man.. Dat was genieten zeg! Verder een gezellige avond gehad en vanmorgen behoorlijk uitgeslapen. Uiteraard uigebreid ontbeten en toen samen wezen trainen :)

Squats + deadlifts

Squats
5 x 5 x 65
https://www.instagram.com/p/BETjjGNx1U4/?taken-by=basthetics Zeer tevreden. Stance niet te wijd en diep.

Deadlifts
3 x 5 x 110 https://www.instagram.com/p/BETfhCKx1X_/?taken-by=basthetics Laatste set. Hier had ik iets meer van verwacht vandaag. Misschien had ik van tevoren even goed mijn enkel moeten mobiliseren. M'n linker voet had de neiging iets naar buiten te schuiven waardoor ik afgeleid werd. Daarnaast moet ik er om denken niet te wijd te staan.

Rev. lunges
3 x 20 x 20 Iets minder grote stap, waardoor de nadruk meer ligt op de quads.
4 x 24 om en om

Leg curls SS Hanging leg raises toes to bar
12 11 10 x 55 SS 6 5 5
Hamstrings heeeelemaal vol :roflol:

Calves - hold 2 sec -
12 10 8 x 60 10 x 50 Tussendoor een beetje kletsen enzo, had er ook niet zo heel veel zin meer in.

Beetje stretchen.

• #1.686

Ik heb er wel eens aan gedacht om recepten te delen. Dit in combinatie met voedingscoaching. Echter ben ik er nog niet uit hoe ik dit in de markt moet gaan zette!

Veel mensen genieten enorm van mn maaltijden terwijl alles oprecht heel simpel te bereiden is, mits de juiste producten hebt en de verschillende stappen in de bereiding in de juiste volgorde uitvoert :).

Die schijfjes heb ik helaas toch echt nodig. Zoals gezegd is mijn linker enkel simpelweg erg immobiel :(

Dat doe ik bijna elke dag ;).

Nothing beats a deep squat :D!

Gisteren heerlijk uiteten geweest bij het beste Libanese restaurant in Brussel samen met m'n vriendin. Man, man.. Dat was genieten zeg! Verder een gezellige avond gehad en vanmorgen behoorlijk uitgeslapen. Uiteraard uigebreid ontbeten en toen samen wezen trainen :)

Squats + deadlifts

Squats
5 x 5 x 65
https://www.instagram.com/p/BETjjGNx1U4/?taken-by=basthetics Zeer tevreden. Stance niet te wijd en diep.

Deadlifts
3 x 5 x 110 https://www.instagram.com/p/BETfhCKx1X_/?taken-by=basthetics Laatste set. Hier had ik iets meer van verwacht vandaag. Misschien had ik van tevoren even goed mijn enkel moeten mobiliseren. M'n linker voet had de neiging iets naar buiten te schuiven waardoor ik afgeleid werd. Daarnaast moet ik er om denken niet te wijd te staan.

Rev. lunges
3 x 20 x 20 Iets minder grote stap, waardoor de nadruk meer ligt op de quads.
4 x 24 om en om

Leg curls SS Hanging leg raises toes to bar
12 11 10 x 55 SS 6 5 5
Hamstrings heeeelemaal vol :roflol:

Calves - hold 2 sec -
12 10 8 x 60 10 x 50 Tussendoor een beetje kletsen enzo, had er ook niet zo heel veel zin meer in.

Beetje stretchen.

Mijn doel is het sterker worden op de squat en massa te winnen met deze oefening.
Het probleem zit hem bij mij in de linkerenkel. Als gevolg van een hoop operaties is de mobiliteit echt ruk. Tot op de dag vandaag doe ik nog altijd veel mobiliteitswerk, maar het blijft onmogelijk om zonder die schijfjes een nette full-squat te maken zonder een gebolde rug.

Adviseer jij om de tenen in een hoek van 45 graden te zetten? Ik sta iets wijder dan schouderbreedte trouwens.
Misschien wel 39gr, of 47gr. Gaat erom dat je in een comfortabele bodempositie moet kunnen komen. 1 waarin je makkelijk een tijdje zou moeten kunnen zitten. Hoeveel graden rotatie dat is en hoe ver je benen uit elkaar moeten staan daarvoor is persoonlijk.

• #1.688
Misschien wel 39gr, of 47gr. Gaat erom dat je in een comfortabele bodempositie moet kunnen komen. 1 waarin je makkelijk een tijdje zou moeten kunnen zitten. Hoeveel graden rotatie dat is en hoe ver je benen uit elkaar moeten staan daarvoor is persoonlijk.

Thanks. Het is dus simpelweg een proces van trial en error!
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat ik consistent ben in de plaatsing van m'n voeten. Hier heb in het verleden te weinig aandacht aan besteed :P. +- 35 graden lijkt nu de sweet spot te zijn.

Lekker bezig, ik zou ook zeker wat van je recepten willen testen[emoji14]
Is het een idee om squatschoenen te gebruiken ipv schijfjes? Heeft hetzelfde effect alleen is het waarschijnlijk veel stabieler, ik vond schijfjes na een bepaald gewicht wankel worden :/

• #1.690
Lekker bezig, ik zou ook zeker wat van je recepten willen testen[emoji14]
Is het een idee om squatschoenen te gebruiken ipv schijfjes? Heeft hetzelfde effect alleen is het waarschijnlijk veel stabieler, ik vond schijfjes na een bepaald gewicht wankel worden :/

Coming soon!
Daar ben ik momenteel naar aan het kijken ;). Het probleem is alleen dat ik ze eigenlijk niet via internet durf te bestellen, omdat ik bang ben dat de hak niet hoog genoeg is :P!

Misschien een topic in de trainingsmateriaal sectie openen, ik weet wel zeker dat er meer mensen hier zijn die die dingen gebruiken en je kunnen voorlichten :)

• #1.692
Echt een enorm verschil in je squats met een tijd terug, goed bezig! Zo zie je maar dat een stapje terug doen je soms enorme gains kan geven.
Ik ga je wel net als de anderen een paar squatschoenen aanraden, schijfjes zijn het toch niet helemaal en ik zou als de dood zijn dat ik mijn balans verlies. Heb persoonlijk de Power Perfect II's en die zijn voor mij qua hak echt perfect.

• #1.694
Echt een enorm verschil in je squats met een tijd terug, goed bezig! Zo zie je maar dat een stapje terug doen je soms enorme gains kan geven.
Ik ga je wel net als de anderen een paar squatschoenen aanraden, schijfjes zijn het toch niet helemaal en ik zou als de dood zijn dat ik mijn balans verlies. Heb persoonlijk de Power Perfect II's en die zijn voor mij qua hak echt perfect.

Thanks voor de tip bro!! Ik ga morgen shoppen in Leuven, hier in de buurt. Allicht dat ik daar bij een sportwinkel nog wat moois aantref en een beetje kan passen.
Om het vervolgens online aan te schaffen naar alle waarschijnlijkheid... :rolleyes:

Bench press + UB

Warm-up.

Bench
10 x 40
2 x 6-8 x 60
5 x 5 x 72.5
Man man.. Ik kan de laatste tijd zo slecht in de mood komen om zwaar te gaan!! De tweede set ging zo zwaar dat ik bijna wou verlagen. Echter, heb ik mijzelf mentaal even flink verrot gescholden en opgepept, om vervolgens de overige 3 sets er gewoon uit te rammen.

Pull-ups
8 8 7 5
Dat laatste setje ging nergens over. De rest voelde wel aardig. Echter zit m'n schouder nog steeds een beetje vast, al is het wel veel beter dan een paar weken terug

OHP
8 7 6 x 32.5

Bent over Row
10 9 8 x 57.5 12 x 50
Hier goed op de TUT blijven letten. Waar ik bij de bench bijv. moet focussen op explosiviteit, is het hier een kwestie van gecontroleerde, rustige, reps maken.

Incline Dumbbell press
10 x 24 - 9 x 24 - 8 x 24
Well, the pump is real. Flink flexen resulteerde in een gast die aan mij vroeg wat ik had geslikt. Lol.

Dumbbell curls
10 7 x 14 kg
10 x 12 kg :burn:

Tricep push down
10 x 25 8 x 25 - 12 x 15

BO lateral raises 3 x 12 x 8 (korte pauze tussendoor tijdens laatste setje) :thumb:

Lateral raises one-arm 12 9 x 6 kg 12 x 4 kg

Foam rollen – kuiten, hamstrings, glutes, rug, quads, IT-bands

Ja nette Bench inderdaad. Goed bezig !

• #1.698
Meal 1
100 g havermout
2 bananen
10 g cacao
30 g whey
200 g fruit
kaneel

Meal 2
130 g pasta
1 el olijfolie
130 g kip
250 g groente
250 g ingeblikte tomaten
2 lepels tomatenpuree
kruiden

Meal 3
2 broodjes
50 g gerookte ham
150 g bananen
30 chocopops
20 g rozijnen
150 g fruit
20 g pindakaas
200 ml melk
kaneel

Meal 4
handvol snoepjes
200 g kwark
3 bastogne koekjes
30 g chocopops
peer
25 ml suikerstroop

Meal 5
500 g aardappelen
135 g stoofvlees
200 g brocolli
half glas rode wijn
1 el olijfolie
kruiden

Meal 6
zeg het maaarrrr...

OK, chocopops, maar ik was warm :D
Ziet er prima uit hoor kwa samenstelling, ik zou het zo zelf kunnen maken, maar dan de helft aan calorieen ongeveer ;)

Da's best wat eten zo ;) Hoeveel kcal zit je nu gemiddeld?

Terug
Naar boven