Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
O damn, dat is toch een tegenvaller. Aan je inzet ligt dat niet.
FB is goed, maar hoog frequent per week ook, dat gecombineerd zou gauw teveel worden. Heb je er wel eens over gedacht om 1 spiergroep echt eens 3-4 maal per week goed aan te pakken om door een plateau te komen, en de rest gewoon op onderhoud te trainen, en dan na 6-8 weken een volgende spiergroep?
Ideale werkplek als je van goed en lekker eten houdt, en goedkoop als je zoveel eten nodig hebt
O damn, dat is toch een tegenvaller. Aan je inzet ligt dat niet.
FB is goed, maar hoog frequent per week ook, dat gecombineerd zou gauw teveel worden. Heb je er wel eens over gedacht om 1 spiergroep echt eens 3-4 maal per week goed aan te pakken om door een plateau te komen, en de rest gewoon op onderhoud te trainen, en dan na 6-8 weken een volgende spiergroep?
Nee, daar heb ik nooit aan gedacht. Mijn benen Hebben een hoop aandacht nodig, maar icm wat voor routine had je zo'n opzet in gedachten dan? Ik bedoel, full-body is dan sws het meest effectief. Je wil een bepaalde spiergroep niet 3-4 x per eek helemaal naar de t*ring helpen met oog op herstel
Als je jong bent is het herstel zwz wel goed, zeker als je goed kan slapen en een bepaalde rust in je hoofd hebt. En het is maar 1 spiergroep die 4x/week naar de t*ring gaat, niet je hele lichaam. Ik denk dat golvend perioderen (DUP) van een spiergroep zoals laatst bij Joost besproken daar wel prima bij past. Het is maar een idee hoor, ik probeer met je mee te denken
Dan zit dat waarschijnlijk wel goed qua kcals.
Nee als je het zo zegt, snap dat het niet te tracken is.
Maar blijf erbij, als je niet iedere week 0,5 kg aankomt in gewicht -> meer eten.
Als je wel 0,5kg aankomt maar geen krachtgains hebt zou ik pas je trainingsschema gaan verdenken.
Er moet meer uit je bulk te halen zijn denk ik!
Als je jong bent is het herstel zwz wel goed, zeker als je goed kan slapen en een bepaalde rust in je hoofd hebt. En het is maar 1 spiergroep die 4x/week naar de t*ring gaat, niet je hele lichaam. Ik denk dat golvend perioderen (DUP) van een spiergroep zoals laatst bij Joost besproken daar wel prima bij past. Het is maar een idee hoor, ik probeer met je mee te denken
Dat waardeer ik enorm . Slaap zit trouwens goed! Ik maak gemiddeld een dikke 8 uur per nacht.
Ik denk alleen dat, zoals al vaak is gesuggereerd in deze log, ik teveel variatie/volume in mijn trainingen heb om daadwerkelijk sterker te worden (op de grote oefeningen). Het is lastig om progressie bij te houden op 15 verschillende oefeningen.
Dus.
Back to the basics.
Dan zit dat waarschijnlijk wel goed qua kcals.
Nee als je het zo zegt, snap dat het niet te tracken is.
Maar blijf erbij, als je niet iedere week 0,5 kg aankomt in gewicht -> meer eten.
Als je wel 0,5kg aankomt maar geen krachtgains hebt zou ik pas je trainingsschema gaan verdenken.
Er moet meer uit je bulk te halen zijn denk ik!
Ik heb echt flinke krachtgains gemaakt met mijn UB/LB schema moet ik zeggen.
Wat was jouw schema ook alweer?
Hier staan vrijwel alleen caloriebommen op het menu, op de salades na. Echter vind ik die minstens zo lekker! Gek he?!
Ik weet. Zelf heb ik anderhalf jaar geleden ook enorme krachtgains gemaakt met mijn UB/LB. Wat zeg ik.. Minimaal 80% van m'n krachtgains! Dat was echter wel in de newbie-phase
Gisteren was ik wat eerder vrij van het werk en heb ik alles even op een rijtje gezet en daarnaast een hoop artikelen gelezen over het maken van progressie met mijn huidige stats en ervaring. EIgenlijk is het heel simpel. Zolang ik geen 1.5 x bw.100 kg squat heb en geen 2 x bw deadlift, heeft het vrij weinig zin al die assistance meuk te doen.. Daarnaast is full-body simpelweg bewezen het meest effectief voor krachtgains, zeker voor 'hardgainers/ecto's/skinny bastards ' zoals ik.
Daar komt bij dat ik met de high volume schema's die ik geprobeerd heb, altijd tegen het probleem aanliep dat ik na +- 3 week niet zo fris meer was en soms half verrot aan mijn trainingen begon.
Onderstaand mijn schema. Dit is een verbeterde versie van de full-body die ik vorig jaar heb gebruikt. Hiermee ging ik destijds lekker weet ik nog, maar toen vertrok ik naar Taiwan en ben ik er mee gestopt.
Graag jullie meningen! Vooral over de volgende punten:
1) Is het verstandig om op A high-intensity DL's te doen en de andere dag medium intensity RDL's te doen m.b.t. herstel.
2) De compounds ben ik van plan te verhogen dmv lineaire progressie. Goed idee, of is er een betere manier?
3) Assistance is gebaseerd op mijn zwakke quads, glutes, schouders en tri's. ZIt dit goed?
4) Kuiten iedere training pakken, of om de training/wanneer 't uitkomt (1 smithmachine in de gym)
Bedankt Allemaal!
Full-body A
Squat
3 x 5
Deadlift
3 x 3
Bench
3 x 8-10
Chin-ups
3 x 8-12
Reverse lunges
3 x 20-30
Dumbell shoulder press
3 x 8-12
Kettlebell push ups
3 x 8-12
Face pulls
3 x 10-15
Full-body B
Squat
3 x 5
Bench
3 x 5
Pull-ups
3 x 6-8
OHP 3 x 6-8
RDL 3 x 8-10
Walking Lunges
3 x 20-30
BOR
3 x 8-12
Bent over lateral raises
3 x 10-15
Calves
3 x 10-15
Cardio - 5 x p/w 21 km fietsen met hoogteverschil.
- 'S weekends vaak wel een wandeling van 5-10 km. Voeding 5 maaltijden van +- 800 kcal. Daarnaast wat snoepjes en fruit.
Dat waardeer ik enorm . Slaap zit trouwens goed! Ik maak gemiddeld een dikke 8 uur per nacht.
Ik denk alleen dat, zoals al vaak is gesuggereerd in deze log, ik teveel variatie/volume in mijn trainingen heb om daadwerkelijk sterker te worden (op de grote oefeningen). Het is lastig om progressie bij te houden op 15 verschillende oefeningen.
Dus.
Back to the basics.
Hier staan vrijwel alleen caloriebommen op het menu, op de salades na. Echter vind ik die minstens zo lekker! Gek he?!
Ik weet. Zelf heb ik anderhalf jaar geleden ook enorme krachtgains gemaakt met mijn UB/LB. Wat zeg ik.. Minimaal 80% van m'n krachtgains! Dat was echter wel in de newbie-phase
Gisteren was ik wat eerder vrij van het werk en heb ik alles even op een rijtje gezet en daarnaast een hoop artikelen gelezen over het maken van progressie met mijn huidige stats en ervaring. EIgenlijk is het heel simpel. Zolang ik geen 1.5 x bw.100 kg squat heb en geen 2 x bw deadlift, heeft het vrij weinig zin al die assistance meuk te doen.. Daarnaast is full-body simpelweg bewezen het meest effectief voor krachtgains, zeker voor 'hardgainers/ecto's/skinny bastards ' zoals ik.
Daar komt bij dat ik met de high volume schema's die ik geprobeerd heb, altijd tegen het probleem aanliep dat ik na +- 3 week niet zo fris meer was en soms half verrot aan mijn trainingen begon.
Onderstaand mijn schema. Dit is een verbeterde versie van de full-body die ik vorig jaar heb gebruikt. Hiermee ging ik destijds lekker weet ik nog, maar toen vertrok ik naar Taiwan en ben ik er mee gestopt.
Graag jullie meningen! Vooral over de volgende punten:
1) Is het verstandig om op A high-intensity DL's te doen en de andere dag medium intensity RDL's te doen m.b.t. herstel.
2) De compounds ben ik van plan te verhogen dmv lineaire progressie. Goed idee, of is er een betere manier?
3) Assistance is gebaseerd op mijn zwakke quads, glutes, schouders en tri's. ZIt dit goed?
4) Kuiten iedere training pakken, of om de training/wanneer 't uitkomt (1 smithmachine in de gym)
Bedankt Allemaal!
Full-body A
Squat
3 x 5
Deadlift
3 x 3
Bench
3 x 8-10
Chin-ups
3 x 8-12
Reverse lunges
3 x 20-30
Dumbell shoulder press
3 x 8-12
Kettlebell push ups
3 x 8-12
Face pulls
3 x 10-15
Full-body B
Squat
3 x 5
Bench
3 x 5
Pull-ups
3 x 6-8
OHP
3 x 6-8
RDL
3 x 8-10
Walking Lunges
3 x 20-30
BOR
3 x 8-12
Bent over lateral raises
3 x 10-15
Calves
3 x 10-15
Cardio - 5 x p/w 21 km fietsen met hoogteverschil.
- 'S weekends vaak wel een wandeling van 5-10 km. Voeding 5 maaltijden van +- 800 kcal. Daarnaast wat snoepjes en fruit.
Goede research.
Wat ik lekker vind aan mijn schema is dat LB1 en LB2 train van de week anders zijn qua volume.
Ene dag bijv. 6/8 andere dag 10/12.
Hier zou je op zich nog wel in kunnen variëren denk ik, met ene keer op kracht andere keer meer op massa focussen.
Houdt de trainingen ook net wat afwisselender en leuker voor jezelf.
Verder zitten er mijns inziens wel de belangrijkste compunds en oefeningen in je schema!
Heftig hoor, met zo'n 9 oefeningen per dag. Waarom bij SQ ook niet een hoog volume en een hoog gewicht dag afwisselen?
Kuiten kan je toch wel schrappen met al dat fietsen?
Goede research.
Wat ik lekker vind aan mijn schema is dat LB1 en LB2 train van de week anders zijn qua volume.
Ene dag bijv. 6/8 andere dag 10/12.
Hier zou je op zich nog wel in kunnen variëren denk ik, met ene keer op kracht andere keer meer op massa focussen.
Houdt de trainingen ook net wat afwisselender en leuker voor jezelf.
Verder zitten er mijns inziens wel de belangrijkste compunds en oefeningen in je schema!
Ik wou eerst voor verschillende rep ranges gaan, maar 3x5 in een effectieve methode en zie momenteel even geen reden om hier van af te wijken. Ik heb verder wel variatie in dit schema qua LB in de vorm van verschillende varianten lunges en DL's
Alle compounds wil ik frequent pakken. Heb er even aan gedacht om bench af te wisselen met Incline dumbell press (Heeerlijke oefening), maar toch besloten de barbell bench iedere training te pakken. Practice makes perfect.
Heftig hoor, met zo'n 9 oefeningen per dag. Waarom bij SQ ook niet een hoog volume en een hoog gewicht dag afwisselen?
Kuiten kan je toch wel schrappen met al dat fietsen?
Qua tijd valt het best mee. Daarnaast doe ik nu geen 4-5 sets meer per oefening. Dat scheelt een heel stuk .
Zie boven^
Grappig dat je dat zegt!! Na dik 3 week fietsen zijn mn kuiten er behoorlijk op vooruit gegaan Het is alleen jammer dat m'n linkerkuit (zwakke enkel) sinds begin deze maand helemaal vast zit. Als ik hiier een fysio had, was ik meteen voor dry needling gegaan.
Allicht dat de squats met verhoogde hakken hier de oorzaak van zijn, maar het zou natuurlijk ook t fietsen kunnen zijn.....
Ik wou eerst voor verschillende rep ranges gaan, maar 3x5 in een effectieve methode en zie momenteel even geen reden om hier van af te wijken. Ik heb verder wel variatie in dit schema qua LB in de vorm van verschillende varianten lunges en DL's
Alle compounds wil ik frequent pakken. Heb er even aan gedacht om bench af te wisselen met Incline dumbell press (Heeerlijke oefening), maar toch besloten de barbell bench iedere training te pakken. Practice makes perfect.
Bien sur.
Qua tijd valt het best mee. Daarnaast doe ik nu geen 4-5 sets meer per oefening. Dat scheelt een heel stuk .
Zie boven^
Grappig dat je dat zegt!! Na dik 3 week fietsen zijn mn kuiten er behoorlijk op vooruit gegaan Het is alleen jammer dat m'n linkerkuit (zwakke enkel) sinds begin deze maand helemaal vast zit. Als ik hiier een fysio had, was ik meteen voor dry needling gegaan.
Allicht dat de squats met verhoogde hakken hier de oorzaak van zijn, maar het zou natuurlijk ook t fietsen kunnen zijn.....
Ah yess zo had ik het nog niet bekeken idd.
Denk dat je hier prima massa op kunt bouwen.
Hoewel ik persoonlijk liever een schema pak dat "zichzelf bewezen heeft" maar een persoonlijk schema kun juist ook grote voordelen hebben.
Wanneer ga je hiermee beginnen?
Ik heb daarnet even rond zitten kijken naar weightlifting schoenen en dan met name adipowers. Man, man.. Duur spul hoor!
Weet iemand toevallig of er ergens een platform te vinden is waar deze schoenen tweedehands worden verhandeld? Ik heb momenteel niet zoveel zin om >150 euro uit te geven aan een paar squatschoenen..
Hoewel het best een smak geld is, is het in mijn ogen het absoluut waard. Kwaliteit is gewoon goed, dus je kan er veel jaren op mee vooruit.
Ik heb zelf ook last van immobiele enkels, en ik kan/wil echt niet zonder deze schoenen meer..
Zou ze jezelf dus gewon cadeau doen, het betaalt zich dubbel en dwars uit .
Hoewel het best een smak geld is, is het in mijn ogen het absoluut waard. Kwaliteit is gewoon goed, dus je kan er veel jaren op mee vooruit.
Ik heb zelf ook last van immobiele enkels, en ik kan/wil echt niet zonder deze schoenen meer..
Ah yess zo had ik het nog niet bekeken idd.
Denk dat je hier prima massa op kunt bouwen.
Hoewel ik persoonlijk liever een schema pak dat "zichzelf bewezen heeft" maar een persoonlijk schema kun juist ook grote voordelen hebben.
Wanneer ga je hiermee beginnen?
Gisteren in de vorm van een soort deload de eerste training gedaan. Was echt een fijne training. Heb min of meer samen met een kerel getraind die ik eerder al eens kort had gesproken. Hele aardige vent. 17 jaar oud en 100 kg na 2 jaar training. Hij doet al lange tijd aan GOMAD. Echt crazy man! .
Dikke powerlifter?
Altijd wel chill trainen met trainingsmaat!
Goed voor motivatie al neemt het bij mij wel vaak focus weg dus train vaak alleen.
Mooi dat die train beviel, benieuwd naar je progress.
Ik zelf stond ook op een plateau maar trainings-en etensregime veranderen heeft mij heel veel goed gedaan.
Zie boven^
Dikke powerlifter?
Altijd wel chill trainen met trainingsmaat!
Goed voor motivatie al neemt het bij mij wel vaak focus weg dus train vaak alleen.
Mooi dat die train beviel, benieuwd naar je progress.
Ik zelf stond ook op een plateau maar trainings-en etensregime veranderen heeft mij heel veel goed gedaan.
Zoiets. Echt onwijs buff in ieder geval! Ik schatte hem toch zeker 22 jaar oud .
Vind ik ook fijn. Het werkt niet alleen motiverend, maar het is ook gewoon gezellig
Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in. Dat is het halve werk he.
Eten gaat al wel weer lekker vandaag trouwens. Zit op minimaal 2000 kcals tot nu toe.
Oke oke.. Ik geef meteen toe dat ik iemand ben die nooit weet wat die wil, maar ik pak de UB/LB stijl van trainen weer op. De manier waarop ik de meeste gains heb gemaakt. M'n trainingen zullen echter een stuk minder volume bevatten en de frequentie ligt hoger. Namelijk als volgt:
Dag 1: Lower
Dag 2: Upper
Dag 3: Lower
Dag 4: Upper
Dag 5: Full-body
Dag 6: Rust
Repeat.
Trainingen van afgelopen dagen:
Lower1 Squat
3 x 6 65 kg Deadlifts
2 x 6 107.5 kg
5 x 107.5 Had nog wel eentje ingezeten, maar wil niets forceren. Walking lunges
3 x 20 x 22 kg Plank + stretching
Upper 1
Bench
3 x 6-8
2 x 7 x 70 kg
1 x 6 + 1 f x 70 kg OHP
3 x 5
3 x 5 x 37.5 Pull-ups
3 x 8-12
9 8 7 incline dumbbell press
3 x 8-10
10 x 24
2 x 8 x 24 Bent-over rows
3 x 8-12
10 8 7 x 60 kg Face pulls
3 x 12-15
10 x 12.5 kg
12 10 x 10 kg
Lower 2
squats
3 x 5
4 x 4 x 67.5 Ik moet echt denken om m'n snelheid. Te snel zakken=lelijke reps. RDL
4 x 8
4 x 8 x 80 kg
Reverse lunges
3 x 20-30
20 x 22 kg
22 x 20 kg
20 x 20 kg Leg raises
9 x toes to bar
14 11 x
Voeding gaat wel lekker trouwens. Veel eetlust dus dat is fijn .
Straks na het werk Upper 2. Training post ik vanavond of morgen.
Jij brengt muscle confusion wel tot een totaal nieuw level hè Bas? Als je op UB/LB veel gains hebt gemaakt moet je dat gewoon lekker weer gaan doen! Ga je een vast schema gebruiken of gewoon ter plekke oefeningen kiezen?
Jij brengt muscle confusion wel tot een totaal nieuw level hè Bas? Als je op UB/LB veel gains hebt gemaakt moet je dat gewoon lekker weer gaan doen! Ga je een vast schema gebruiken of gewoon ter plekke oefeningen kiezen?