- Waardering
- 1.478
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
je kan niet tegelijk afvallen en spieren opbouwen ik zou eerst wat afvallen en dan spiermassa gaan opbouwen

what do I read here??Calorieën wordt je niet dik van. Een teveel aan koolhydraten wel.
what do I read here??
ik hoop dat dit een typ fout is!
teveel cal wordt je zeker dik van! of die nou van eiw/ vetten of KH komen...
wat je teveel hebt wordt afgebroken en opgeslagen als vet
what do I read here??
ik hoop dat dit een typ fout is!
teveel cal wordt je zeker dik van! of die nou van eiw/ vetten of KH komen...
wat je teveel hebt wordt afgebroken en opgeslagen als vet
Proteinen en vet kunnen niet direct omgezet worden naar vet. Hier is een extreme conversie naar glucose voor nodig via een proces wat gluconeogenesis heet. Het lichaam zal proteinen en vet alleen omzetten naar glucose als hier een extreem te kort van is in het lichaam. Proteine en vet zullen nooit worden omgezet naar glucose als er van nature al genoeg aanwezig is.
In het geval van gebrek aan koolhydraten zal het lichaam vet en proteinen gebruiken om aan zijn energie te komen door de conversie naar glucose via gluconeogenesis. De hoeveelheid glucose die wordt aangemaakt zal nooit meer zijn dan de hersens nodig hebben om te overleven. Sterker nog, de hersens zullen zelfs wennen aan het tekort van glucose en de conversie wordt zelfs gehalveerd (verschilt van persoon tot persoon) waar de hersens deels ketonen zullen gaan gebruiken als energie bron.
(niet dat dat nou zo goed is overigens, maar daar gaat het niet om)
Er zijn in de literatuur studies gedaan naar de mogelijkheid van vet opslag door een te grote iname van proteïnen en vet uit voeding. En het lichaam heeft de mogelijkheid dit te doen. De hoeveelheden die hier echter voor nodig zijn zijn buiten deze wereld. Geen normaal (of gestoord) persoon kan zulke hoeveelheden naar binnen krijgen dat het lichaam dus daadwekelijk vet en proteine zullen omzetten naar lichaams vet.
BMR en puur calorieën tellen is zo 1990. BMR is een leuk uitgang punt maar zonder het berekenen van je macronutrients best nutteloos.
Voorbeeldje:
Je BMR is 3000. Ga voor de lol eens 3000 cal per dag eten dmv alleen donuts te eten.
Moet jij eens opletten hoe dik je bent na een paar maanden.
Anderzijds met een BMR van 3000kcal en je eet 0gram koolhydraten. Moet je eens zien hoeveel je afvalt.
BMR is leuk maar zonder rekening houden met het aantal koolhydraten je per dag nodig heb om op gewicht te blijven dus best nutteloos.
Calorieën tellen alleen is dus het slechte wat je kunt doen als je succesvol wilt diëten.
De oude notie van 3500kcal staat gelijk aan 1 pond vet bedoelen ze dus vet uit voeding mee en dateert uit de tijd dat men dacht dat vet eten je vet maakt. Sterker nog 1 pond vet is eigenlijk 4,080 kcal.
Calorieën zelf leveren het lichaam geen energie. Calorieën is niks meer dan een maateenheid om te beschrijven hoeveel hitte er geproduceerd wordt als eten wordt verbrand in een oven (calorimeter)
Het omzetten van voeding naar energy is veel complexer en heeft weinig met puur het aantal calorieën te maken.
Als zijn er genoeg pubmed publicaties die dit onderbouwen en meer dan genoeg websites waar je dit allemaal na kan lezen zal je ook altijd tegenstrijdige studies vinden. Maar neem als voorbeeld het (slechte) Atkins dieet. Mensen mochten zo veel vet en proteinen eten als ze dat ze wilden en genoten van wekelijks vet verlies. Er zijn zoveel mensen die 5000kcal + aten met atkins en nog steeds gewicht verloren. Ik spreek nu trouwens over het wat oudere atkins dieet waar men dus absoluut GEEN carbs binnen mochten krijgen.
Ik nodig je dan ook graag uit om wat te googelen hieromtrent. Wellicht wat pubmed studies etc :
Keywords :
gluconeogenesis
Fat does not make you fat
Protein does not make you fat
atkins 0 carbs
Nogmaals. Ik ben echt geen expert op voeding maar weet de basis. Wellicht maak ik hier ook wat foutjes maar globaal klopt het allemaal wel. Vandaar ik mensen ook altijd uitnodig om zelf even het een en ander uit te zoeken op het net.
tl;dr
Point is: kcal in > kcal out wordt je dik van
niet zoals jij zegt van teveel KH
Ik respecteer ieder zijn mening maar dat is wel extreem over simplified. En een reden waarom veel diëten mislukken. Maar als je niet de moeite wil nemen om mijn reactie te lezen dan heeft een verdere discussie ook weinig zin.
Wellicht is dit meer ook iets voor een nieuw topic. Om hier een discussie over te starten zou niet fijn zijn voor de OP.
Wel blijf ik van mening dat het voor de OP zeer belangrijk is de basis van voeding te leren juist omdat hij zo graag wil afvallen. Mijn advies. Neem niet zomaar aan wat mensen op forums zeggen maar doe ook wat onderzoek naar wat ze zeggen.
Success!
Dat is geen mening dat is gewoon een feit.
Als jij het nodig vindt om hiervoor een nieuw topic aan te maken, be my guest, maar je zal een huge shitstorm over je heen krijgen.
Als jij dagelijks voor 2000kcal KH eet en dit is het enige wat jij eet, maar je verbruikt dagelijks 3000kcal zal je hoe ook dan NIET bijkomen, lijkt me toch duidelijk?
En wellicht even verifieert door wat te googlen. Wat je zegt klopt enig sinds maar je vergeet iets heel belangrijks. En daarom zei ik al dat je het wel heel simpel stelt.
Als die 2000 kcal bestaan uit puur carbs zal je (Afhankelijk van je dagelijkse inspanning)
a) een beetje afvallen b) op gewicht blijven c) Wellicht aankomen.
Als die 2000kcal bestaan uit 0 carbs en veel proteïnen en vet zal je extreem meer afvallen.
De verhouding van maronutrients is duidelijk VEEL belangrijker dan alleen de calorieën tellen en dat is wat een dieet maakt of breekt.
Als jij een clean dieet heb van 2000kcal waar je BMR 3000 is dan zal je zeker afvallen.
Maar dat wil niet zeggen dat het zo simpel is als kcal in en kcal uit.
Aanpassingen in het dieet mbt verhouding van carbs vs fat en proteine van die 2000 kcal kan ervoor zorgen dat je zelfs nog meer afvalt of wat niemand wilt zo goed als niet meer afvalt.
Ik stel voor dat je toch mijn eerdere post leestEn wellicht even verifieert door wat te googlen.
Je zal zien dat het allemaal niet zo simpel is.
Hoe dan ook, respect voor je mening. Maar hopelijk zie je in dat het iets complexer werkt.
Ik respecteer ieder zijn mening maar dat is wel extreem over simplified. En een reden waarom veel diëten mislukken. Maar als je niet de moeite wil nemen om mijn reactie te lezen dan heeft een verdere discussie ook weinig zin.
Wellicht is dit meer ook iets voor een nieuw topic. Om hier een discussie over te starten zou niet fijn zijn voor de OP.
Wel blijf ik van mening dat het voor de OP zeer belangrijk is de basis van voeding te leren juist omdat hij zo graag wil afvallen. Mijn advies. Neem niet zomaar aan wat mensen op forums zeggen maar doe ook wat onderzoek naar wat ze zeggen.
Success!
LET THE BATTLE OF SCIENCE BEGIN !Allemaal zeer interessant en mooi gezegd, maar hoe verklaar je dit dan?
http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/index.html

Ik wil wel een poging wagen. Maar anderzijds kan ik je ook vragen waarom duizenden mensen op een 0carbs atkins dieet en meer dan 3000+ kcal aten per dag gewoon lekker afvallen. Er zijn vele gevallen bekend waar mensen meer dan 4000 en enkele van 5000kcal per dag aten en nog steeds afvielen.
En nu spreken we over duizenden mensen in tegenstelling tot 1 persoon zoals in jouw studie.
Er zijn er trouwens meer die dit geprobeerd hebben.
Anyway, een poging tot verklaring.
De studie zegt: A man of Haub's pre-dieting size usually consumes about 2,600 calories daily
Dit kan net zo goed 3000 kcal zijn. Er wordt hier een gemiddelde getrokken.
Er staat ook: For a class project, Haub limited himself to less than 1,800 calories a day
Ja hoeveel less? Mischien 1500? 1600?
Deze man was kennelijk erg dik. 33,4% BF!
Mensen met veel overgewicht zullen in het begin zeer veel afvallen. Dat weet iedereen denk ik.
Zoals ik in mijn voorbeeld zei kan je met 2000kcal aan carbs terwijl je bmr 3000 is ook afvallen, al is het niet veel. Iemand met veel overgewicht in dit voorbeeld zal meer afvallen.
Deze studie had een stuk interessanter geweest als ze 2 personen hadden genomen met hetzelfde gewicht en BF%.
Persoon 1 eet 1700kcal aan carbs
Persoon 2 eet 1700 aan proteinen en vet.
Ik durf te zweren dat persoon 2 een stuk meer zal afvallen.
Kortom. Dit soort studies kunnen een verkeerd beeld geven waar er geen controle groep aanwezig is.
Verklaar jij nou maar eens hoe duizenden mensen 3000 - 5000kcal kunnen eten aan vet en proteinen en 0 carbs en zeer veel afvallen? Flauw grapje. Want dat had ik al verklaard![]()
Jawel dan leer ik ervanLET THE BATTLE OF SCIENCE BEGIN !
Mijn ochtend workout borst....
Ik zal dat eens even verklaren, ze verbruiken meer dan 3000-5000kcal/day

Ik bewonder je enthousiasme! Goed van je hoor. En nu volhouden hé!
---------- Post toegevoegd 24 August 2013 om 14:12 ----------
lol, dit zijn over het algemeen luie amerikanen die voor de tv zitten. Maar goed. Volgens mij maakte je dan ook een grapje ?![]()
ok, dus als ik nu dagelijks voor 6000 kcal aan eiwitten en vetten ga eten, zonder KH, terwijl mijn onderhoud 2500kcal is, zal ik niet bijkomen zeg je?
kan ik niet geloven, sorry.
Buiten het feit dat het zwaar ongezond is was dit ook niet waar ik op wil blijven hangen.
Mijn hele punt in het kort is dat het kcal in kcal out gedoe veel effectiever is als men de verhouding tussen vet, proteïnen en koolhydraten in acht neemt.