AndroidHealthClinic

Beginner en ik streef naar het lichaam van een fitnessmodel, plan van aanpak ?

Bezoekers in dit topic

TYGERR

Cool Novice
Lid geworden
22 jul 2013
Berichten
65
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
100kg
Hallo iedereen,


Laat ik eerst kort iets over mezelf zeggen.

Ben 25 jaar oud, net afgestudeerd, 1.78 lang, weeg 100 kg (overgewicht) en wil beginnen met fitnessen deze zomer. Tot mijn 21e was ik in fysieke topconditie en had een mooi fysiek, kracht als conditie echter heeft het studentenleven mijn lichaam weinig goed gedaan. Ik voel me dik, slap, zwak en ellendig.

Wil deze zomer dringend een metamorfose ondergaan en er beter uitzien. Zelf vind ik (ja ik weet het zeer extreem) Jeff Seid een goede fysiek hebben. Zowel kracht, grote spieren als een laag vetpercentage heeft deze model. Of het voor mij haalbaar is is de vraag.

Gezien dit een bekend en druk forum is zou ik graag mijn voordeel uit de door jullie opgedane ervaring willen halen. Ik ben al 6 weken bezig met om de dag hardlopen wat mijn conditie en soepelheid goed heeft gedaan. Nu ik wil beginnen met fitnessen en het streven naar het onderstaande lichaam dien ik rekening te houden met (i) voeding en (ii) training/sport.

Zouden jullie mij kunnen helpen met wat ik wel en niet moet eten wil ik naar dit lichaam streven ?

En is hardlopen in combinatie met fitness wel zinvol ? Doet het geen afbraak aan mijn spieropbouw ?


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en mocht ik wat verkeerds gezegd hebben vergeef me :D





Jeff-Seid-board.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je hier 7 jaar voor uittrekt zal het vast lukken. Korte termijn kan ik alleen zeggen 'helaas'.
 
Als je hier 7 jaar voor uittrekt zal het vast lukken. Korte termijn kan ik alleen zeggen 'helaas'.

Uiteraard.

Niks in het leven is gratis en de leuke dingen komen niet gemakkelijk.

Wil ik zo een fysiek dan gaat dat wat jaren duren. Echter gezien ik nu overgewicht heb, dikke buik, heupen, billen, bovenbenen, zwembandjes.. wat zou mijn plan van aanpak moeten zijn ?

Eerst afvallen of afvallen tijdens het opbouwen van spieren ?
 
Uiteraard.

Niks in het leven is gratis en de leuke dingen komen niet gemakkelijk.

Wil ik zo een fysiek dan gaat dat wat jaren duren. Echter gezien ik nu overgewicht heb, dikke buik, heupen, billen, bovenbenen, zwembandjes.. wat zou mijn plan van aanpak moeten zijn ?

Eerst afvallen of afvallen tijdens het opbouwen van spieren ?
je kan niet tegelijk afvallen en spieren opbouwen ik zou eerst wat afvallen en dan spiermassa gaan opbouwen
 
Kijkend naar je gewicht en lengte zou eerst afvallen inderdaad een goede optie zijn. Echter weten wij niet wat jou huidige vetpercentage is. Als je echt advies wilt gericht op je lichaam moet je een foto plaatsen met stats erbij. Lees verder de stickies in de voeding en trainingssectie 20 keer door.
 
Uiteraard.

Niks in het leven is gratis en de leuke dingen komen niet gemakkelijk.

Wil ik zo een fysiek dan gaat dat wat jaren duren. Echter gezien ik nu overgewicht heb, dikke buik, heupen, billen, bovenbenen, zwembandjes.. wat zou mijn plan van aanpak moeten zijn ?

Eerst afvallen of afvallen tijdens het opbouwen van spieren ?

Ligt eraan hoe je er op dit moment bij staat. >15% is imo cutten dan pas cleanbulk.
Overigens een sidenote, Seid is wss niet natty hoor. Wil geen discussie hierover starten.

Heb hier altijd gelezen dat het of te wel opbouwen of afvallen is.

Toch zijn er die beweren dat ze alle 2 tegelijk gaan :D

Is mogelijk, bij beginnersgains.
 
Heb hier altijd gelezen dat het of te wel opbouwen of afvallen is.

Toch zijn er die beweren dat ze alle 2 tegelijk gaan :D
 
je kan niet tegelijk afvallen en spieren opbouwen ik zou eerst wat afvallen en dan spiermassa gaan opbouwen

Heb hier altijd gelezen dat het of te wel opbouwen of afvallen is.

Toch zijn er die beweren dat ze alle 2 tegelijk gaan :D



Ok. Is dat wetenschappelijk bewezen ? Of eerder een ervaringsfeitje ?


Ik ben zelf ook geinteresseerd in de wetenschap van afvallen en spieropbouw.

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 11:42 ----------

Ligt eraan hoe je er op dit moment bij staat. >15% is imo cutten dan pas cleanbulk.
Overigens een sidenote, Seid is wss niet natty hoor. Wil geen discussie hierover starten.



Is mogelijk, bij beginnersgains.

Op grond van deze foto zou ik zeggen tussen de 25% en 30%

http://www.builtlean.com/wp-content/uploads/2010/08/ideal-body-fat-percentage-pictures.jpg


Ik heb nog nooit mijn vetpercentage gemeten eigenlijk in mijn gehele leven.

Denk dat ik eerst voordat iik begin mezelf moet wegen, meten, vetpercentage en foto's maken. Om de vooruitgang na verloop van maanden te kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Jezelf zsm inleven over voeding ed. goed de stikies lezen en een voedingsschema opstellen. Verder is het logisch dat je geen spieren kan opbouwen tijdens het afvallen. Althans, niet zoveel. Je krijgt als het goed is minder energie binnen als je nodig hebt en aangezien je extra energie nodig hebt om spiermassa aan te komen gaat dat moeilijk worden!

Verder zou ik blijven hardlopen. Ook afwisselen met korte interval, sprints en max 10 km lopen. niks mis mee.
 
Poeh, als je daadwerkelijk op 25-30% zit dan word wel een tijdje cutten voordat je echt kan gaan bouwen..
Lees je voor alles eerst in. Ik zou zeggen lees alle stickies een aantal keer, maar daar staat ook wat verouderde info in. Grote lijnen kun je het natuurlijk alsnog volgen, de bedoeling is ook dat je eigen info opdoet uit verschillende bronnen (websites, filmpjes, blogs etc.)
 
Jezelf zsm inleven over voeding ed. goed de stikies lezen en een voedingsschema opstellen. Verder is het logisch dat je geen spieren kan opbouwen tijdens het afvallen. Althans, niet zoveel. Je krijgt als het goed is minder energie binnen als je nodig hebt en aangezien je extra energie nodig hebt om spiermassa aan te komen gaat dat moeilijk worden!

Verder zou ik blijven hardlopen. Ook afwisselen met korte interval, sprints en max 10 km lopen. niks mis mee.

Bedankt voor je reactie waardeer ik.

Maar dan stel ik deze vraag, vet is toch niks anders dan energie dat je lichaam niet gebruikt ??

Hoe kan het dan niet mogelijk zijn om deze bron vrij te laten komen terwijl je spieren opbouwt ?
 
Bedankt voor je reactie waardeer ik.

Maar dan stel ik deze vraag, vet is toch niks anders dan energie dat je lichaam niet gebruikt ??

Hoe kan het dan niet mogelijk zijn om deze bron vrij te laten komen terwijl je spieren opbouwt ?

Vet is daadwerkelijk weefsel & cellen. Energie die je lichaam niet verbruikt word omgezet naar vet, zo zou je het een beetje kunnen zien.
 
Gwn gaan nr een gym. Doesnt matter which one.


Haha ok.

Wel deze bevalt me, ruime openingstijden en slechts 20 euro in de maand
[Link niet meer beschikbaar]

Iemand ervaring met the fitnessclub ?
 
Haha ok.

Wel deze bevalt me, ruime openingstijden en slechts 20 euro in de maand
[Link niet meer beschikbaar]

Iemand ervaring met the fitnessclub ?

Gewoon langsgaan, kijken of ze een/meerdere squatrack(s) en hoe het zit met de hoeveelheid barbells, benches etc..
 
Ik kan wel Zeggen, kom bij de gym waar ik ga. Body Improvement maar dat ligt in ijselmonde. Ligt trouwens wel in de buurt van thefitnessclubbij de kuip. En ik heb vroeger bij thefitnessclub gesport. Is echt niks. Bij Body Improvement kun je goed begeleid worden door de eigenaar. Goede gast, ik ga goed met m om. Ik wil je dan ook altijd wel helpen hoor ;)

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 16:07 ----------

Gewoon langsgaan, kijken of ze een/meerdere squatrack(s) en hoe het zit met de hoeveelheid barbells, benches etc..

1 squatrack op Amerikaanse Style en de barbells gaan tot 30-40 dacht k. Voor de rest paar smiths en de benches ... Begin er mr niet over...
 
Ik kan wel Zeggen, kom bij de gym waar ik ga. Body Improvement maar dat ligt in ijselmonde. Ligt trouwens wel in de buurt van thefitnessclubbij de kuip. En ik heb vroeger bij thefitnessclub gesport. Is echt niks. Bij Body Improvement kun je goed begeleid worden door de eigenaar. Goede gast, ik ga goed met m om. Ik wil je dan ook altijd wel helpen hoor ;)

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 16:07 ----------



1 squatrack op Amerikaanse Style en de barbells gaan tot 30-40 dacht k. Voor de rest paar smiths en de benches ... Begin er mr niet over...

Bedankt, maar dat is te ver voor mijn dagelijkse bezigheden.
 
Back
Naar boven